Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:13

zet dan gewoon heerlijk een pot thee, blijft langer warm bijv een handdoek erover gooien.
en je zet toch zo even de theekoker aan....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:13

ik was ook zo'n cola verslaafde, toen ik geen cola meer dronk viel ik 10 kilo af :=
nu drink ik voornamelijk water, aanmaaklimonade of een sapje.
nu nog wat aan de koffie verslaving doen :=

een kennis van me kreeg diabetes van de cola light, zo goed is dat dus niet voor je :n

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:15

Britt schreef:
Probeer eens spa fruit, iets minder zoet, veel minder suiker en toch geen typische lightsmaak. Dat vind ik zo vies, kan ik bijna van over mijn nek gaan :o de spa citron bevat overigens net zoveel suiker als cola. Leg het allemaal maar eens naast elkaar. Zowat alle dranken bevatten ongevee 10 gram suiker per 100 ml. Sapjes zeker ook, maar aanmaaklimonade ook ;)

Ik lust geen thee en koffie en water is ook niet echt mijn favoriet. Ik probeer te minderen door spa fruit en bijvoorbeeld spa 50/50 te drinken. Of idd eea aan te lengen met water :j

Hebben jullie geen suikervrije ranja in Nederland?

Overigens snap ik niet hoe iemand geen thee verslaving kan hebben.
Ik drink de hele dag door thee. Groene thee, kaneel thee, appel thee alles.
Zeker als het buiten koud en guur is lekker op de bank met een kopje thee. <3

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:15

StalNollie schreef:
mensen die veel cola drinken hebben vaak ook een slechte stoelgang. maar mensen roep niet te hard spa rood met ranja want spa rood is niet al te best hoor net als cola.ivm zouten daarin.

thee zit veel verschil in de echt pickwick zit bijvoorbeeld al meer smaak aan als van de aldi merkloze thee. en zonder suiker moet je leren drinken, ik wil niet anders meer.

Ikke niet hoor!

StalNollie

Re: Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:16

hebben we wel ranja zonder suikers, diksap voor babys

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:17

Dana01 schreef:
ik was ook zo'n cola verslaafde, toen ik geen cola meer dronk viel ik 10 kilo af :=
nu drink ik voornamelijk water, aanmaaklimonade of een sapje.
nu nog wat aan de koffie verslaving doen :=

een kennis van me kreeg diabetes van de cola light, zo goed is dat dus niet voor je :n

Nou laat er aub niet nog eens 10 kilo afgaan haha dan blijft er niets van me over!

Dat spa fruit is ook wel wat.. Komt ook op het lijstje.
Maar dat drink je ook koud toch?

Drink overigens geen koffie. Teveel nadelen. Je gaat zo uit je mondje ruiken en je tanden worden er ook lelijk van. Oja en het is.. uh ook niet echt lekker.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:21

Ik drink alles koud of op kamertemperatuur, hoeft niet per se koud hoor :n

K vind thee echt zooo vies :') ik hou niet van warme dranken en kan het niet heet drnken. Als het voot mij drinkbaar is is het lauw water met een slap smaakje. Bovendien vind ik alle thee hetzelfde smaken, gewoon echt vies. Ijsthee vind ik wel lekker :+

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:25

Een hele tijd geleden was ik ook goed aan de cola, maar kwam ook tot de besef dat dat niet misschien zo goed is...!
Dus ik ben toen zo goed als gestopt met cola drinken (verder alleen bij het uit eten gaan en dat soort dingen) en ben de cola toen gaan vervangen voor zuiveldrank. Oke, was in mijn geval niet zo'n slim idee aangezien ik mogelijk lactose intolerant ben... :')
Ik moest dus op zoek naar iets anders gaan.

Wat ik gedaan heb, is naar de sapafdeling gaan in de supermarkt en heb van een antal sapjes een pakje meegenomen om te proeven. En de lekkerste drink ik nu lekker thuis! :)
Ik zit nu dus aan de appelsap en de druivensap. En ik moet zeggen dat ik het lekkerder vind dan cola en ik krijg er ook veel minder dorst van. Dat was bij mij namelijk ook een probleem met de cola. Het leek net of ik er alleen maar meer dorst van kreeg!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:28

Appel en druivensap is afhankelijk van het merk even slecht of slechter dan cola.
Dus voor je gezondheid is het niet zo'n goede vervanging als je het daarom doet.

Het is natuurlijk niet zo dat je dood gaat van appelsap en druivensap drinken. :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:43

We gaan hier wel een beetje appels met cola vergelijken :')

Suiker is niet per definitie ongezond. Je hebt het zelfs nodig! Alleen de overdaad schaadt. In appelsap zitten ook suikers, natuurlijk, maar daar zit weer geen cafeïne of kleurstoffen in.
Appelsap aangelengd met water bevat een hele hoop minder suiker dan puur appelsap.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:48

Sheran schreef:
We gaan hier wel een beetje appels met cola vergelijken :')

Suiker is niet per definitie ongezond. Je hebt het zelfs nodig! Alleen de overdaad schaadt. In appelsap zitten ook suikers, natuurlijk, maar daar zit weer geen cafeïne of kleurstoffen in.
Appelsap aangelengd met water bevat een hele hoop minder suiker dan puur appelsap.

Ons "tafel suiker" hebben we niet nodig.
Suiker uit groente en fruit hebben we wel nodig.

Maar in appelsap / fruit / groente sap uit de winkel daar hebben ze gewoon suikerklontjes in gegooit.
Het klinkt heel gezond vruchtensap drinken maar eigenlijk maakt het niet veel verschil met frisdrank.

Het hangt een beetje af van wat iemand zijn doel is.
Wil iemand afvallen dan zou ik zeggen laat zowel frisdrank en vruchtensap staan.
Maar wil iemand gezonder doen, laat het dan bij 1 of 2 glazen per dag.

Je gaat niet dood van frisdrank of vruchtensap drinken maar bewust zijn is nooit verkeerd. :)
disclaimer: extreme gevallen daar gelaten..
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 31-08-12 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:49

Suiker heb je niet per sé nodig, tenzij je erg actief bent. Van alle drie de macro nutrienten is de koolhydraat (suiker) de enige waar je lijf zonder kan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:03

Okee, je hebt gelijk :+. Fout argument. Mijn punt was dat je niet meteen dood ging van suiker.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:08

Ahhhh! Je openingspost komt me zo bekend voor!
Dit was ik ook tot een tijdje geleden!
Tot ik besloot dat afvallen beter gaat zonder liters cola.
En weetje? Ik vind het nu niet eens meer lekker!
Ik drink nu veel thee (zonder suiker, ook dat went na een tijdje) en aanmaaklimonade.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:51

gewoon water leren drinken :) ik drink ook meestal gewoon water. Dan wel water met prik, houd van prik, lest de dorst meer :9

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:55

Ik drink voornamelijk thee of limonade van lekkersuikervrij.nl. En alles met een rietje!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:00

weet je wat je kan doen koop zon blender , misschien heb je die al en ga zelf fruit shakes maken , onwijs lekker bv aardbeien banaan met een beetje sap er bij om het vloeibaarder te krijgen en het zijn natuurlijke suikers , zeker als je ook nog sap natuurlijk bij de reformwinkel haalt. En af en toe een colaatje mag best hoor. maar als je dit gaat doen ook met het oog op de winter zit je snel voller en heb je niet zo snel dorst, daarbij twee klontjes suiker in thee grote mok kan ook best vergeleken met cola, gooi er eens een donkere stuiver in misschien schrik je van het effect en drink je het nooit meer, Er is btw niets zuurder als cola voor je maag erger dan accuzuur maar onze maag kan dat dus aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:29

Je hebt ook chrystal clear uit pak, die is wél te drinken op kamer temperatuur :). ik drink zelf ook namelijk niks koud ivm gevoelige tanden.. Vind het heel erg lekker ook! Wat ook HEEL erg lekker is, zijn de pakken drinken van Spa. vooral de appel/kers variant, maar ja, daar zit dan weer net zoveel suiker in als cola :') Maar zóoooo lekker!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:30

Thee zonder suiker is op ht begin inderdaad vies, maar na een tijd word het echt lekker! ( serieus)
dus gewoon doorzette..

Verder is het een stuk goedkoper en gezonder!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:31

Lipton Ice Tea. Altijd.
Iets minder suikers dan Cola maar nog steeds niet gezond te noemen :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:31

Groene ranja, citroenranja, melk met een magic milk straw, water, thee, koffie met melk en suiker of een latte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:34

Ik heb al mijn cola vervangt door water. xd

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:47

Ik drink veel slimpie en optimel.
Slimpie is best aan de prijs vind ik maar ik doe er best lang mee, in verschillende smaken en ondanks dat er niks in zou zitten qua suiker, toch erg zoet?
Optimel moet ik in opdracht van mijn diëtist minimaal een halve liter per daag ivm eiwitopname.
Verder magere melk thee en water.
Mocht ik eens zin hebben in cola, wat ik vroeger erg veel dronk, dan de Lidl versie van de cola zero.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:44

Nivada schreef:
Maartenn schreef:
Kun je niet een wat zoetere theesmaak proberen? Sterremuntthee vind ik zelf heel lekker, smaakt ook best zoet.

Maar jullie hebben dus serieus ook het geduld om eerst water te koken enzo?

Hier een hele langzame .. goedkope.. ja koker... -O-
Dat werkt al demotiverend.
En daarin tegen drink ik dus op mn werk al de hele dag thee.

Sorry wat klink ik vervelend :7

Oh op het werk hebben we zon altijd heet water tap. Erg handig voor ongeduldige ikke.

Dus thee voor thuis schrijven we even af.

Gossie possie dr is zoveel en ik weet gewoon niets haha

Wij hebben een quooker, dus dat scheelt een hoop geduld :+ wij drinken hier alleen water en thee, frisdrank hebben we in huis voor visite en feestjes enzo. Soms nemen we een glaasje fris of sap als er nog een pak open staat, anders eigenlijk nooit.
Thee kun je leren drinken, ook zonder suiker. Ik had er eerst ook veel suiker in, maar suiker is verslavend en je went er snel aan dus daarom lijkt thee zonder suiker niet te drinken. Het duurt even voordat t wel lekker is, maar dan weet je niet beter meer.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:57

Crystal Clear? Slimpie (aanmaanlimo zonder suiker). Thee is een optie, nadeel is dat je in verloop van tijd gelere tanden krijgt. En misschien gewoon water (al haalt dat bij mij niet de trek in lekker een glas koude cola op z'n tijd niet weg). Succes! :)