ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:26

En dat is inderdaad de mooie kant van de ADHD. De avonturen, de inspiratie, de humor, het snelle denken, het ad-remme (hoewel ook af en toe de "F*CK dat had ik níet moeten zeggen!!" :') )...

Met een bus door een beekje denderen bijvoorbeeld, en er dan achter komen dat er een flink diep gat in zit. Daar moet je ook wel een klein beetje prettig gestoord voor zijn. :D

Mijn impulsieve kant heeft me al vaak genoeg in de problemen gebracht (en dan voornamelijk het feit dat ik dan dacht 'ooooh dat kan financiëel wel' en er dan vervolgens achter komen dat er een flink grote rekening nog niet is betaald of zo :roll: maar ik vind het tegelijk ook héérlijk om 's ochtends af en toe geen flauw idee te hebben op wat voor dag ik 's avonds zal terugkijken. :))

Ik ben trouwens ook geen beller. De echte belangrijke vrienden blijven toch wel... De minder belangrijke mensen kosten me over het algemeen toch meer energie dan ik eraan spenderen wil en ik vind het dan ook helemaal niet erg als die verdwijnen.

De mensen die me écht accepteren met al m'n gebreken zijn op één hand te tellen. En toevallig zijn dat mensen die zelf ook een diagnose hebben (of zouden moeten hebben :') ). Maar goed, dat komt ook omdat ik mezélf nooit geaccepteerd heb. Hoe moet een ander dat dan wel doen? Het begint nu te groeien, nou ik het steeds een beetje meer aandurf dat mensen gewoon zeggen waar het op staat.

Te laat ben ik over het algemeen alleen als ik afhankelijk ben van OV. Ik ben eerder de persoon die een half uur van tevoren door de buurt zwerft en nog even om de hoek staat te roken :=

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:26

Die site is echt geweldig!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:27

Lichtelijk gedateerd door de videobanden, maar zo zoals het is :D

je in het kastje met videobanden en -hoezen voor videobanden kijkt, hé, daar ligt je paspoort, stomme plek!
je in het kastje met videobanden en -hoezen voor videobanden kijkt, oja, je paspoort!
je in het kastje kijkt, omdat je de hoes zoekt voor je videoband, paspoort, dat ruim je nu gelijk maar even op.
je je paspoort nodig hebt, in het kastje met de videobanden en -hoezen kijkt… oliebol, paspoort weg!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:28

Ik herken het uitstelgedrag. Ik gebruik de 'getting things done' methode :D Anders lukt het bij mij ook niet. Heel simpel.. Je neemt een papier, schrijft alle dingen die in je opkomen wat je nog moet doen, eventueel grote dingen opsplitsen in kleine dingen. Dan voer je alle dingen die minder als 2min duren onmiddellijk uit. Schrap die zaken uit de lijst, de lijst wordt korter en dat motiveert me wel om verder te doen.. :D Voor mij werkt het, maar je moet er wel eventjes tijd voor nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:29

Hahaha die is inderdaad echt geniaal ja, ik was hem vergeten! :')

Ik heb me laatst het schompes gezocht naar m'n afvalpas (bij ons moet je scannen anders gaat de container niet open).
Ik wíst dat ik hem ergens had neergelegd toen ik hem uit m'n broekzak had gevist maar ik wist niet meer waar.
Héle tafel overhoop, alle kasten overhoop (in de woonkamer en in mijn kamer)...

Lag hij gewoon in het laatje waar hij hoort! Wie verzínt dat nou?? :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:30

@ Lente, Avonturen beleef je absoluut als ADD'er :)) ben vorige zomer alleen 2 weken naar zwitserland gegaan naar een vriendin, in de winter 3 weken alleen naar Tunesië naar een bokker en deze zomer 3 maanden naar Amerika via een bokker :') daar moet je ook gek voor zijn nietwaar? :D (oja, Amerika was 1 week van tevoren geboekt :') )

Maar bijvoorbeeld met autorijlessen, mijn rij instructeur word gek van me omdat ik té enthousiast ben en vaak dingen te snel doe :+ Ik kán prima rijden, maar ik moet gewoon mijn handelingen een tempo lager doen... en dat is héél lastig voor een ADD'er :=

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:31

Lente schreef:
Te laat ben ik over het algemeen alleen als ik afhankelijk ben van OV. Ik ben eerder de persoon die een half uur van tevoren door de buurt zwerft en nog even om de hoek staat te roken :=

Hoe bedoel je? Dat het OV vertraagt?

Ik vind het bij mijn bus sowieso een marteling. Die komt meestal 3 minuten te laat, maar 1 op de 20 keer op tijd of juist een minuutje te vroeg. Ik woon op 7 minuten fietsen van de bushalte af, maar ik fiets altijd als een gek, want stel dat hij deze keer 2 minuten te vroeg is!!

En ik wil ook nog 2 minuten hebben om mijn fiets goed op slot in de bosjes te verstoppen en naar de halte te lopen. Alleen ik wil ook zo min mogelijk hoeven wachten, want van wachten raak ik gestresst.

Dus ik haast me als een gek om daar te zijn (want als ik de bus mis dan loopt de OV planning daarna ook in de soep) en dan kan ik 10 minuten wachten. :')

Anoniem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:36

Nee, meer dat ik niet op tijd bij de trein/bus ben. Laat mij maar in de auto springen en zelf m'n tijd bepalen.

Overigens heb ik wel drie kinderen en er is nog wel eens een gebrek aan structuur als we met z'n allen ergens heen moeten :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:37

Mijn vent wil ook altijd ergens gewoon te vroeg zijn en ik? Ben altijd net te laat.

Dus je kan nagaan hoe gezellig wij regelmatig vertrekken hahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:39

Ik ren altijd de laatste paar minuten voor ik ergens heen moet (zeker als er dingen mee moeten) als een kip zonder kop rond :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:42

Ik ben ook de kip zonder kop, maar dan wel 5 minuten nadat wij eigenlijk weg hadden moeten gaan...
En dat werkt goed op de zenuwen van mijn vriend die dan al 15 minuten klaar zit. Echt zo goed voor de sfeer :')

Overigens alles de dag van de voren klaarliggen werkt voor mij erg goed. Zowel kleding als telefoon in de tas doen (en tas in het zicht leggen).

Volgens mij zit er diep verborgen gewoon een mini ADHDer verborgen in mij :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:45

Ik lees hier heel veel herkenbare dingen (al heb ik niet alles gelezen). De diagnose is bij mij (nog?) niet gesteld. Maar dat komt ook vooral omdat ik zo veel dingen moet regelen voordat ik naar de psycholoog kan... daar wordt ik helemaal onrustig van en ik weet niet waar te beginnen. En een moment later ben ik met iets heel anders bezig en helemaal vergeten wat ik eigenlijk zou doen. Voor ik het weet is het dan bijvoorbeeld weer te laat op de dag en kan ik geen contact opnemen met bijvoorbeeld de gemeente of de huisarts. Maar als ik dan zo'n topic als dit lees dan heb ik weer wel zo iets van; ik moet er morgen mee aan de slag.

Nu ik dit typ weet ik al niet meer wat de ts nu precies vroeg. Vul het zo even aan!

Een tip voor behandeling... TS, helaas kan ik je daar dus niet aan helpen. Ik wil je wel heel veel succes wensen. En je bij deze een virtueel duwtje in de goede richting geven (of een schop onder je kont als je het zo liever ziet).
Zo te lezen ben je een intelligent mens met de nodige zelfkennis en een goed vermogen om te reflecteren. Ik hoop dat je snel een oplossing vind en deze talenten ten volle kunt gaan benutten! :j
Laatst bijgewerkt door Malenka op 30-08-12 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:46

Ik vergeet ook bijna altijd wel iets als ik de deur uit ga. Ik heb mezelf aangeleerd om in de deuropening te checken: portemonnee, sleutels, sigaretten, telefoon en dit ook hardop te zeggen en meteen in mijn tas te kijken. En dan nog _O- Dan denk ik écht dat het er in zit, zit ik in de auto kan ik alsnog naar binnen omdat mijn telefoon nog aan de lader ligt :D Hoe het kan? Geen idee.

En als ik inderdaad bijvoorbeeld morgen ergens heen moet, probeer ik alles wat ik in mijn hoofd heb al op tafel te leggen of in te pakken zodat het in ieder geval uit mijn hoofd is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:47

Oja, en leer jezelf BEWUST de deur dicht te doen :') dat scheelt een hoop stressen *oh heb ik de deur wel dicht gedaan :oo *

Ik vergeet ook regelmatig iets mee te nemen en moet ik weer terug en kom ik bijna te laat *dus net op tijd*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:48

Zo diep als een zandbank zeker vuurneon? _O-

Op de een of andere manier als ik dingen ál teveel klaarzet, dan heb ik júist nog nét iets uit die tas nodig en dan wordt het helemáál chaos.

Als ik op vakantie ga heb ik ook echt lijstjes nodig omdat ik geen idee heb wat ik in mijn tas gooi :')

Mijn telefoon vergeet ik eigenlijk nooit. Als ik hem wel eens vergeet voel ik me echt onthand (en ik denk dat dan ook m'n halve vriendenkring denkt dat ik dood onder de bank lig :+ ). Sleutels heb ik tegenwoordig aan een haakje bij de deur hangen. Ik vergeet ze héél soms bíjna maar tot nu toe al heel lang niet *klopt af*. Sigaretten vergeet ik wel regelmatig en ik heb al regelmatig teruggemoeten omdat mijn portemonnee niet was waar ik hem verwachtte :=

Ik vergeet ook soms het vuur onder lege pannen uit te zetten... Is best boenen op drooggekookte soep moet ik zeggen :o

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:49

En altijd alles kwijt hè :roll:

'Leg het dan op een vaste plek'... "ja, daar hád ik het ook neergelegd, maar daar ligt het niet meer'

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:49

En als het daar dan wél eens ligt dan kijk je eroverheen omdat je het daar toch zéker niet verwacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:50

ik denk écht dat ik ADD heb, ik heb wel eens alle 'symptomen' van ADD opgezocht op internet en bijna alles klopte, ik ben een verschrikkelijke chaoot, mijn kamer is altijd een rotzooi, en als ik ga opruimen word ik helemaal gek omdat ik niet weet waar ik moet beginnen... en als ik dan bezig ben met mijn kleren ga ik zo halverwege ergens anders beginnen en dat de hele tijd door, en ja, dat helpt niet zo :+
als mensen afspraken met mij maken houd ik me daar wel aan, maar je moet wel heel duidelijk zijn, als je zegt, ik kom rond een uur, ben ik zo om twee uur pas klaar. ik kom altijd te laat, ookal sta ik enorm vroeg op en heb ik alles al klaar, op het ALLER laatste moment moet ik natuurlijk dit nog even pakken en ben ik dat weer kwijt, en ja dan kom je dus ALWEER te laat, (ik was in de 2e klas recordhouden van de school, met 14 jaar := )
huiswerk is zo'n ramp, ik vergeet altijd wat ik wel en niet had opgeschreven, dus schrijf altijd aan het einde van de dag van iemand anders over wat het huiswerk nou precies was, ik vergeet het, of hoor het gewoon niet. en ik leerde altijd op het aller laatste moment of zelfs niet, ik had me altijd voorgenomen om voor mijn examens wél te gaan leren, maar ik vertikte het gewoon, ik kon me er (tot mijn grootste frustratie) gewoon NIET toe zetten om eens eindelijk wat te gaan doen, en ik werd ook wel bang en zenuwachtig dat ik het niet zou gaan halen... maar ik kreeg het niet voor elkaar om lang te leren.... consentratie is (altijd al) zo ver te zoeken.... ik kan UREN naar buiten kijken als ik aan mijn bureautje zit om huiswerk te maken.... alles lijd me af... verschrikkelijk.... ik had ook op een gegeven moment huiswerk begeleiding, dat ging opzich wel redelijk..

ik heb wel eens wat opgeschreven en aan mijn moeder laten zien; mam, ik denk dat ik ADD heb! moet je eens kijken... maar toen was het antwoord een beetje vaag en vond ze alle symptomen niet zo kloppen, ik wil het wel eens weer zeggen, maarja wat heb ik er aan, dan heb ik een verklaring en dan? het leren word daar geloof ik niet beter op...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:50

Nou. Mijn sleutels (die ik al heeeel vaak kwijt ben geweest := ) leg ik meteen bij binnenkomst op de trap. Dat is ook het enige wat een vaste, structurele plek heeft die al een hele poos bestaat.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:51

iefke schreef:
En altijd alles kwijt hè :roll:

'Leg het dan op een vaste plek'... "ja, daar hád ik het ook neergelegd, maar daar ligt het niet meer'

:D

:D :')
We hebben gewoon last van elfjes die het leuk vinden om ons te plagen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:53

Toch heb je aan een diagnose heel veel. Denk aan medicijnen eventueel, maar vooral ook therapieën.

Ze zijn niet zaligmakend maar leiden toch tot een stukje begrip vanuit je zelf maar ook vanuit je omgeving vaak.

iefke schreef:
Nou. Mijn sleutels (die ik al heeeel vaak kwijt ben geweest := ) leg ik meteen bij binnenkomst op de trap. Dat is ook het enige wat een vaste, structurele plek heeft die al een hele poos bestaat.

En áls ze dan een keertje níet op de trap liggen... PANIEEEEK!!!! _O- (of lagen ze toen niet een traptrede lager of waren ze er vanaf gerold omdat er iets óp de sleutels was neergelegd? :') )

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:54

Toen lag er iets van kleding op wat mee naar boven moest ja. Het hele huis overhoop := _O-

Rennie89

ik vergat mijn huiswerk overigens meestal niet, stelde het wel uit :+
Was op de middelbare school ook kampioen "laatkomer"... best triest eigenlijk :') ik stond altijd op tijd op maar op de een of andere manier gaat de tijd altijd veel te snel als je ergens heen moet :') ik werd dus bij sinterklaas naar voren geroepen :') , waar ik overigens ook te laat voor was _O- Maar gelukkig met MBO viel het mee, kwam niet vaak te laat en als het wel zo was kwam dit doordat mijn trein vertraging had :) gelukkig worden ook ADD'ers volwassen :D

Anoniem

nou mijn sleutels liggen (bijna) altijd op de kist, dan kan ik ze vinden :)