steunzolen en geeneen schoen past meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: steunzolen en geeneen schoen past meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:03

Ik ben dus niet de enige :D

Ik heb steunzolen van een orthopedisch schoenmaker, en pas helaas ook lang niet alle schoenen. Zoals al veel gezegd is, schoenen zoeken waar het binnenzooltje uit kan! Ik zweer echt bij mijn Timberland schoenen :) Verder is mij door zowel de orhtopedisch schoenmaker, als de orthopeed, als de revalidatiearts gezegd dat je bij peesplaat/hielspoor klachten bij voorkeur altijd op schoenen loopt waar iets een hakje onder zit (1/2 cm) en ook gewoon schoenen met hakken (zonder zooltjes) kunt dragen, omdat je op die manier de boel ontlast :) Ik heb dan ook 2 paar schoenen met een hak (niet zo'n dun naaldhakje uiteraard := ) waar ik ook heerlijk op kan lopen :) Platte schoenen zijn uit den boze :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:03

Jesito, Precies! En als ie ergens dubbel zit, loop je helemaal voor geen meter.... :P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:12

Zo herkenbaar dit... ik loop nu nog steeds op mijn bontgevoerde gympen omdat ik geen fatsoenlijke zomerschoenen kan vinden waar ze inpassen -O- . Mijn zooltjes zijn op het dikste punt 2,5 cm dik... zie dan maar een leuke zomerschoen te vinden waar het inpast -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:24

Er bestaan open sandalen die geschikt zijn voor steunzoolgebruiksters, je haalt de zooltjes eruit en stopt de steunzolen er in. Vaak zijn dat niet de goedkoopste schoenen, maar bij van Haren is bijvoorbeeld het merk Medicus heel goed betaalbaar en je hebt er schoenen in allerlei soorten en breedtematen die geschikt zijn voor steunzolen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:25

Sandalen wil ik niet dood op gevonden worden :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:45

tante_trien schreef:
Sandalen wil ik niet dood op gevonden worden :')

Er zijn ook andere schoenen dan alleen sandalen hoor. :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:09

Hier nog iemand met zooltjes om mijn benen fatsoenlijk te krijgen.
In het begin heb ik het nog geprobeerd in de schoenen die ik al had. Maar eigenlijk heb ik het al heel gauw opgegeven. Mijn zooltjes zaten in geen enkele schoen lekker en al heel snel liep ik maar op één paar schoenen waar mijn zooltjes goed in pasten. Sindsdien heb ik ook geen andere schoenen gehad waar ze goed in passen. Dus sindsdien loop ik op heerlijke Nike schoenen!
Maar het is wel een verschrikking dat het zo moeilijk is om goede schoenen ervoor te vinden!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 09:02

Zoolgangster schreef:
Er bestaan open sandalen die geschikt zijn voor steunzoolgebruiksters, je haalt de zooltjes eruit en stopt de steunzolen er in. Vaak zijn dat niet de goedkoopste schoenen, maar bij van Haren is bijvoorbeeld het merk Medicus heel goed betaalbaar en je hebt er schoenen in allerlei soorten en breedtematen die geschikt zijn voor steunzolen.

Ja en dat zijn veelal schoenen die mijn oma nog niet eens zou dragen zo ouderwets en degelijk.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:17

@jesito: haha, ja je moet wel heel goed zoeken voor leuke schoenen... maar ook andere merken hebben af en toe best wel aardige schoenen tussen de oerdegelijke "steunzool" schoenen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:42

jesito schreef:
Zoolgangster schreef:

Ja en dat zijn veelal schoenen die mijn oma nog niet eens zou dragen zo ouderwets en degelijk.

Maar Think! en Wolky daar zijn toch echt wel leuke schoenen en laarzen in te krijgen, heb je al eens op Think! gezocht?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:13

Nou ben gister naar de podomeneer geweest ;-)
Gelukkig heb ik "alleen" een geïrriteerde peesplaat en nog geen daadwerkelijke hielspoor, maar de irritatie is wel in beide voeten in bepaalde mate aanwezig. Dus er worden zooltjes gemaakt en die mag ik over 2 weken halen en dan mag ik een heleboel schoenen meenemen - op verzoek zodat zij nog even mee kunnen kijken en aanpassen als dit nodig is.
Hoop dan snel een tweede paar zooltjes te krijgen want zie het niet zitten om deze ook in mijn Ariats te moeten gebruiken. Dan zitten ze continu vol met vlas en dat gaat dan weer mee naar mijn "gewone schoenen" ;-)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:37

Ah dat is niet fijn, maar wel fijn dat het geen hielspoor is!

Ik ben ook net terug van de arts. Probleem ligt dus niet bij mn kniepees meer bij ontstoken weefsel in mn knie. Ben ik voorlopig even zoet mee :=

Ze dacht overigens dat ik mn zolen niet veel inhad omdat mijn knieen nogsteeds loenzen (naar binnen kijken), dat terwijl ik ze echt al-tijd in heb!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:39

Iejoorr - dat is ook niet fijn en het schiet lekker op als je je zolen practisch altijd gebruikt en dat ze dan denkt dat je ze bijna nooit gebruikt...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:03

Ariats zitten over het algemeen wel heerlijk. Kun je daarin niet zonder zooltjes? Ze hebben een goed voetbed van zichzelf.
Ecco heeft ook een goede bodem.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:55

O ja steunzolen. Heb ze niet pers nodig maar twee jaar terug wel aan laten meten i.v.m. Lichte klachten, hele moeilijke voeten, en staand werk. Dit om uit voorzorg dus te handelen.

Nou ja, heb het maar opgegeven en draag ze nooit. Moet ze t.z.t. natuurlijk opnieuw laten aanmeten.

Heel lastig om leuke schoenen te kopen. Heb er nu al moeite mee. Maar Footnotes is een heel goed merk met uitneembaar voetbed. Het kost je wel wat maar ja, dan kan wel je zool erin ;-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:57

fargo schreef:
Nou ben gister naar de podomeneer geweest ;-)
Gelukkig heb ik "alleen" een geïrriteerde peesplaat en nog geen daadwerkelijke hielspoor, maar de irritatie is wel in beide voeten in bepaalde mate aanwezig. Dus er worden zooltjes gemaakt en die mag ik over 2 weken halen en dan mag ik een heleboel schoenen meenemen - op verzoek zodat zij nog even mee kunnen kijken en aanpassen als dit nodig is.
Hoop dan snel een tweede paar zooltjes te krijgen want zie het niet zitten om deze ook in mijn Ariats te moeten gebruiken. Dan zitten ze continu vol met vlas en dat gaat dan weer mee naar mijn "gewone schoenen" ;-)

Oja, pas maar goed op. Mijn baas heeft te lang met hielspoor doorgelopen en is nu al een maand thuis. Duurt zeker een half jaar voordat het weer wat beter gaat :-(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:59

Scum schreef:
Ariats zitten over het algemeen wel heerlijk. Kun je daarin niet zonder zooltjes? Ze hebben een goed voetbed van zichzelf.
Ecco heeft ook een goede bodem.

De podotherapist was helemaal niet positief over ecco's. Ik heb er meerdere van, maar zij waren niet positief. Ze zijn te stug en rollen niet makkelijk genoeg af was o.a. wat ze er op tegen hebben geloof ik.

Op zich vind ik Ariats ook wel fijn, maar zodra ze uitgelopen zijn, krijg ik teveel ruimte en daar heb ik nu wel last van, dat ik niet genoeg steun heb. Wil ook weer losse zooltjes kopen van ariat want zag dat je die los kunt kopen en nieuwe zooltjes ondersteunen natuurlijk beter. Heb er nu een extra zooltje in en moet zeggen heb nu 'savonds geen kramp meer in de ariats. Eerder nog wel.

@missblim, ja ik pas zeker op, loop de hele tijd thuis op fitflop slippers op advies van de podo en op sneakers van fitflops zodat de boel ondersteund wordt en kan ontspannen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:07

Ik ben juist weg van ecco's :P Kan er juist ook heel goed op lopen zonder last te hebben!
Fitflops zijn inderdaad helemaal geweldig! (alleen de prijs :+ )
Moet over 2 weken weer naar de podologe. Ben erg benieuwd of en hoeveel m'n zooltjes aangepast moeten worden?!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:12

Ik heb ook aardig wat ecco's met name winterschoenen en 3 paar golfschoenen die ik gewoon als gympie heb. Nou ja, zij waren niet overtuigd!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:15

Fitflops, die zijn lelijk maar ja..Je moet iets als je geen pijn wil hebben.

Ik ken het probleem van iets minder mooi vinden maar toch aan Moeten, ik heb een chromaatgeel allergie dus moet natuurlijk gelooid leer dragen. Anders krijg ik uitslag en hele erge ontstekingen (door de jeuk en krabben). Kan in de zomer maar 1 merk aan en die schoenen zijn lelijk!

Maar ja...je moer iets :-(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:29

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:51

Ja en die ballerina's zijn ook wel leuk :-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:41

Mijn steunzolen passen alleen in m'n Ariats... Niet echt schoenen om aan te trekken bij nette kleding.
Ik loop dus meestal op andere schoenen en gebruik de steunzolen bijna nooit. Jammer van het geld...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:45

KarinvdM schreef:
Mijn steunzolen passen alleen in m'n Ariats... Niet echt schoenen om aan te trekken bij nette kleding.
Ik loop dus meestal op andere schoenen en gebruik de steunzolen bijna nooit. Jammer van het geld...

Da's zeker jammer. Ik moet/mag over 2 weken een heleboel schoenen meenemen naar de podotherapist zodat ze direct kunnen kijken of de zooltjes passen en evt nog kunnen worden aangepast? Ik hoop dat dat wat oplevert!

EvelienTje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:00

Ik heb ook steunzolen en in het begin was het zeker balen! Nu valt het best mee en heb ik toch aardig wat leuke schoenen staan met uitneembaar voetbed.
Ik raad je de site Omoda.nl ook aan, heb daar 2 paar schoenen gekocht. Ballerina's en normale schoenen, deze heb ik toen wel in de sale gekocht. Schoenen met uitneembaar voetbed zijn nu eenmaal best prijzig. Hakken kun je opzich wel dragen als het maar een klein hakje is, ik heb ook enkellaarsjes van het merk Tamaris met een uitneembaar voetbed. Steunzolen passen ook in All stars! :)

Ik heb ook wel schoenen waar geen uitneembaar voetbed in zit maar dan merk ik na een dag lopen wel dat mijn voeten echt zeer doen. Het is daarom wel echt belangrijk om goede schoenen te hebben!