humerus breuk in bovenarm ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:14

Ik heb mijn bovenarm gebroken toen ik 2 maanden zwanger was. Ik heb denk ik 6 weken alleen maar op bed gezeten, bij mij was het advies zoveel mogelijk zittend slapen omdat dan het bot beter aangroeit.
Ik heb die eerste weken bijna niet gelopen omdat ik dan verging van de pijn, mocht alleen paracetamol als pijnstilling hebben omdat ik zwanger was. Ook was ik hondsmoe vanwege zwangerschap en de pijn dus sliep hele dagen.
Na 3 maanden was eindelijk het bot goed aangegroeid en mocht de brace af en mocht ik aan de fysiotherapie. Na 6 maanden kon ik eindelijk mijn arm weer normaal bewegen, gelukkig net op tijd zodat ik mijn meissie na de geboorte wel gewoon op kon tillen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 13:21

hier even nieuws.

het gaar redelijk met me .

in week 5 konden ze iets botgroei zien aan de achterkant.
week 9 weer op rontgen en helaas geen verbetering.
toch ben ik duidelijk beter in week 9 dan voorheen kwa gevoel en slik geen pijnstillers meer en kan gewoon nu mijn arm in 90 graden krijgen .

vindt het zo vreemd...

rookte wel behoorlijk en ben nu gestopt om te zien of het helpt en krijg 1 nov de botstimulator behandelingen..

moet nu bij 15 weken weer terg komen en dan als er niks meer te zien is ctscan en misschien als nog opereren snik snik.

zo vreemd allemaal want kan arm zelf zonder hulp buigen. arm naar beneden laten hangen, wandelen,dus kwa gevoel best goed allemaal

_Jelske

Re: humerus breuk in bovenarm ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:46

Ik kan mij voorstellen dat het voor je gevoel allemaal nogal tegenstrijdig is.
In ieder geval zal ik duimen dat er in week 15 vooruitgang te bespeuren is op de foto.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:02

dankje.

de arts zegt als je gevoel zegt ik kan steeds meer dan alleen maar goed.

rontgen lopen achter zegt ie.

iemand nog tips kwa iets slikken voor botaanmaak?

dacht aan ostamax 90

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:55

Heb je het met de arts ook gehad over wat je allemaal doet? Wat jij doet (arm buigen enzo) mocht ik namelijk absoluut niet, omdat dat zou zorgen dat het net aangemaakt bot weer los zou gaan en er dus niet genoeg vooruitgang in zou zitten.
Bij mij moest het eerst weer volledig vast zitten, voor ik weer mocht bewegen, maar misschien dat jouw arts wat anders zegt.

Wel heel erg balen dit, zo word het echt een langdurig grapje....

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:52

Bij mij werd ook gezegd dat ik vooral naar mijn gevoel moest luisten. Ik heb het vermoeden dat hier verschillende uitgangspunten over worden gevolgd. Wie weet hangt het ook wel van de omstandigheden van het geval af...
Ik studeer immers rechten en geen geneeswetenschappen 8)7

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:41

Ik weet dat er al een tijd niet meer gereageerd is in dit topic maar ik ben benieuwd hoe t nu met je gaat TS?

Je vroeg ook om ervaringen, ik heb 7 juli 2011 mijn bovenarm verbrijzeld. (Paard weigerde en schoot gelijk onder me uit, ik ging van boven de oxer in...) 's avonds foto's gemaakt en in het (nood)gips gezet. Omdat ze platen moesten bestellen een week later geopereerd (ivm zwelling). Operatie heeft ruim twee keer zo lang geduurd als gepland was omdat de chirurg flink aan het lego-en :+ is geweest, en de schroeven afbraken op mijn harde botten :o
Daarna drie weken gips gehad en half jaar fysio omdat tijdens de operatie mijn zenuw beschadigd is. (Hierdoor had ik uitval van mijn hand/vingers).
Inmiddels zijn we anderhalfjaar verder, en op het niet helemaal volledig kunnen strekken van mijn arm en een hand/vingers die niet goed doen wat IK wil als ik wat met uitgestekte arm wil pakken durf ik wel te zeggen dat het goed is gekomen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:12

hoi leuk dat je nog even naar mij vraagt.

ik heb 16 weken in gipsbrace moeten lopen en ben inmiddels sinds 2 weken wel weer aan eht werk wat. loop 2 keer per week fysio
de arm is nog wel erg dik en stijf.
heb tinteling (slaapvingers en binnenkant hand.0 doof gevoel.
kan wel 2 jaar duren heb ik te horen gekregen. enige wat ik nog erg last van heb is slapen...
slaap halve nachten op bed en de rest toch weer op vertrouwde bank waar ik de hele revalidatie gelegen heb.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:16

Ik heb het ook gehad toen ik 14 was. Bij mij is het vanzelf genezen, wel met zo'n blauwe band om.
Maar nu, jaren later, kan ik nog steeds het bot van mn bovenarm horen/laten knakken.. + soms last bij hard moeten inhouden na een rengalop bv..