Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar als je daarna nog geen spierpijn hebt moet je domweg harder werken. Eigenlijk het principe van eerst techniek, dan de uitdaging.

delerium schreef:De eerste keren geen spierpijn na balance kanMaar als je daarna nog geen spierpijn hebt moet je domweg harder werken. Eigenlijk het principe van eerst techniek, dan de uitdaging.
Het verschil tussen Balance en pilates is behoorlijk, omdat pilates maar 1 van de 4 richtingen is waarop Balance is gebaseerd.
Bij verkeerde spierspanningen zou ik persoonlijk kijken of je Balance en pilates kunt afwisselen, denk dat je daar het meest profijt van hebt. Balance vanwege de veelzijdigheid, en dus diepere aanpak van het probleem, pilates voor de finetuning.
.Lijkt me dan niet echt lekker om met pijn te sporten....zucht...)
!!!Zo'n slechte balans jeetje dat had ik echt niet gedacht!
...........echt erg
pfff
hihi Narnia schreef:delerium schreef:De eerste keren geen spierpijn na balance kanMaar als je daarna nog geen spierpijn hebt moet je domweg harder werken. Eigenlijk het principe van eerst techniek, dan de uitdaging.
Het verschil tussen Balance en pilates is behoorlijk, omdat pilates maar 1 van de 4 richtingen is waarop Balance is gebaseerd.
Bij verkeerde spierspanningen zou ik persoonlijk kijken of je Balance en pilates kunt afwisselen, denk dat je daar het meest profijt van hebt. Balance vanwege de veelzijdigheid, en dus diepere aanpak van het probleem, pilates voor de finetuning.
Oke maar wat doe je dan precies bij balance!?
.Lidewijke schreef:Mijn Pilates gaat niet meer door, ze hebben geen nieuwe lesgeefster kunnen vinden
!!
. Terwijl ik van 't zomer bijna dagelijks yoga of pilates deed en toen ging alles ook aanzienlijk beter. Dus nu met hernieuwde moed weer meer series doen!
daar ga ik meer door verkrampen..en daar schiet ik niet mee op aangezien ik al last heb van verkeerde spierspanningen...Ik moet leren ontspannen en aanspannen...nu ik met gekneusde ribben heb ik ook steeds een hoge ademhaling terwijl dat pijnlijker is dan een lage ademhaling...ik vind dat zo suf van mezelf...ook daarvoor zou pilates goed zijn is mij verteld door mijn fysio...ik ga zodra ik klaar ben met mijn administratie maar eens langs de sportschool ff info inwinnen
Ben nu al bang voor de hele les

. Dat wil niet zeggen dat het allemaal even makkelijk is, maar je moet zelf je grens bepalen. En de ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar als je het regelmatig doet merk je dat je gaandeweg steeds beter de oefeningen kan doen. Ik ben in twee jaar tijd een stuk soepeler geworden, sterker in mijn rug waardoor mijn houding is verbeterd en daarnaast kan ik me makkelijker ontspannen! 
Anoniem schreef:Ik doe altijd een wat strakker lang hemdje en daarover een los hemdje.