Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chans

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:19

Wat leuk dat je zo enthousiast bent funnyhorses!

Ik heb nog nooit bodybalance gedaan maar van mijn yoga lessen krijg ik altijd super veel energie, heerlijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:47

Ik vond het idd erg leuk zoiets is helemaal nieuw voor mij,heb nog nooit iets dergelijks gedaan.
En heerlijk die energie die je ervan krijgt,echt zalig!!! :):)
Ik verheug me al op de 2e les. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:41

Ik lees hier enthousiaste verhalen zeg...wat is het verschil eigenlijk tussen bodybalance en pilates!?

Ik heb het advies van de fysio gekregen om aan pilates te gaan doen en ik moet van haar gaan oefenen met een gym/fysiobal en die is best prijzig heb ik al wel gezien bij de groenekruiswinkel :roll:

Dit omdat ik nog wel eens last heb van verkeerde spierspanningen in mijn lijf :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:44

ik doe pilates,vooral voor mijn rugklachten gaan doen.
sinds ik dit doe,zie ik de chiropractor niet meer...dat zegt wel wat.

heb een gebroken stuit en beschadigde rug(gehad)dus sterke buikspieren zijn belangrijk voor het goed in balans staan en niet te zwaar belastn van mijn rug.
dit leer ik goed met pilates en ik word er ook leniger van.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:49

De eerste keren geen spierpijn na balance kan :j Maar als je daarna nog geen spierpijn hebt moet je domweg harder werken. Eigenlijk het principe van eerst techniek, dan de uitdaging.

Het verschil tussen Balance en pilates is behoorlijk, omdat pilates maar 1 van de 4 richtingen is waarop Balance is gebaseerd.

Bij verkeerde spierspanningen zou ik persoonlijk kijken of je Balance en pilates kunt afwisselen, denk dat je daar het meest profijt van hebt. Balance vanwege de veelzijdigheid, en dus diepere aanpak van het probleem, pilates voor de finetuning.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:48

Ik heb gisteren voor de eerste keer Pilates gedaan en ik vond het heel leuk :D
wel heb ik gemerkt dat ik totaal geen goed evewicht heb :')

merken jullie veel verschil qua spieren? ik bedoel, ik hoef niet echt gespierd te worden, maar alles mag toch een beetje strakker van mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:17

delerium schreef:
De eerste keren geen spierpijn na balance kan :j Maar als je daarna nog geen spierpijn hebt moet je domweg harder werken. Eigenlijk het principe van eerst techniek, dan de uitdaging.

Het verschil tussen Balance en pilates is behoorlijk, omdat pilates maar 1 van de 4 richtingen is waarop Balance is gebaseerd.

Bij verkeerde spierspanningen zou ik persoonlijk kijken of je Balance en pilates kunt afwisselen, denk dat je daar het meest profijt van hebt. Balance vanwege de veelzijdigheid, en dus diepere aanpak van het probleem, pilates voor de finetuning.

Oke maar wat doe je dan precies bij balance!?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:25

Ik doe Pilates.
Voor m'n houding, m'n rugklachten, knieklachten etc.
heb de 2e les erop zitten, en moet zeggen, echt super leuk.
De 2e keer heb ik wel spierpijn gehad...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:08

Ik moet 2x nu een les overslaan,omdat ik met een onsteking in mn kies/kaak zit ;( .Lijkt me dan niet echt lekker om met pijn te sporten....zucht...)
Maar volgende week vrijdag kan ik hopelijk weer gaan,ik heb er zin in! :):)

Ik doe BB voor mijn lijf recht te krijgen en meer balans te krijgen.Bij de eerste les pleurde ik gewoon om joh :oo !!!Zo'n slechte balans jeetje dat had ik echt niet gedacht! :o
En wat vroeger zo easy ging zoals 'de brug' gaat nu dus HELEMAAL niet meer _O- ...........echt erg -O- pfff
Dus als ik dat weer allemaal kan ben ik helemaal happy *\o/* hihi

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:15

Mijn Pilates gaat niet meer door, ze hebben geen nieuwe lesgeefster kunnen vinden :(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:16

Ohh das wel knudde voor Lidewijke :(:)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:45

Wat jammer Lidewijke is er ook geen andere sportschool in de buurt die Pilatus lessen geeft?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:33

Narnia schreef:
delerium schreef:

Oke maar wat doe je dan precies bij balance!?

Balance is -volgens mij- een combinatie van Tai Chi, pilates en yoga. Ik volg het programma van Les Mills. Dan begin je met een Tai Chi / warming-up, vervolgens de zonnegroet (bekende yogaserie), heupopeners, benen, balansoefening, buik- en rugspieren, twist, achterkant van de benen en tot slot de meditatie. Misschien vergeet ik om iets te noemen, dat kan delerium vast wel aanvullen :)).

Lidewijke schreef:
Mijn Pilates gaat niet meer door, ze hebben geen nieuwe lesgeefster kunnen vinden :(

Dat is balen :oo!!

De afgelopen weken heb ik maar bar weinig gedaan. Hooguit 1x per week een les BB :=. Terwijl ik van 't zomer bijna dagelijks yoga of pilates deed en toen ging alles ook aanzienlijk beter. Dus nu met hernieuwde moed weer meer series doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:49

Zonnegroet!? klinkt een beetje vaag...

Heupopeners...dat klinkt nogal pijnlijk :oo

Ik hou niet zo van pijn :o daar ga ik meer door verkrampen..en daar schiet ik niet mee op aangezien ik al last heb van verkeerde spierspanningen...Ik moet leren ontspannen en aanspannen...nu ik met gekneusde ribben heb ik ook steeds een hoge ademhaling terwijl dat pijnlijker is dan een lage ademhaling...ik vind dat zo suf van mezelf...ook daarvoor zou pilates goed zijn is mij verteld door mijn fysio...ik ga zodra ik klaar ben met mijn administratie maar eens langs de sportschool ff info inwinnen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:20

Pijn? Pijn? Ik heb verschrikkelijke spierpijn van gisteren! En dat was slechts de teaser van een half uur, de pilatesoefeningen hadden ze nu weggelaten. Zitten echt pittige oefeningen in! En mijn benen zijn niet sterk genoeg om de zwaai van het been te maken bij de balansoefeningen. Dan moet het voetje echt wel even op de grond voor ik hem weer naar voren op kan heffen :') Ben nu al bang voor de hele les :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:59

Vanavond ga ik de nieuwe les doen, heb er zin in :):)

Narnia, als je er heen gaat met de gedachte dat het pijn gaat doen, ja dan gaat het pijn doen. Als je er heen gaat met 'ik heb er zin in, heerlijk een uur bewegen en naderhand voel ik me topfit' dan zal het een stuk makkelijker gaan, geloof me :). Dat wil niet zeggen dat het allemaal even makkelijk is, maar je moet zelf je grens bepalen. En de ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar als je het regelmatig doet merk je dat je gaandeweg steeds beter de oefeningen kan doen. Ik ben in twee jaar tijd een stuk soepeler geworden, sterker in mijn rug waardoor mijn houding is verbeterd en daarnaast kan ik me makkelijker ontspannen!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:13

Narnia als je pijn krijgt ben je (in ieder geval bij yoga) al boven je capaciteit bezig, een beetje een rek voelen is goed maar echt pijn is teveel vragen. Als je op tijd stopt zul je zien dat je steeds verder kunt zonder pijn :)

Ik heb nu een aantal yoga lessen gemist wegens ziekte en ik mis het, zowel fysiek als mentaal. Gelukkig kan mediteren altijd, nog iemand die hieraan doet (buiten de meditatie tijdens lessen)?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:33

Ik doe aan yoga en pilates bij een yoga studio.
Niet alleen fysiek heel fijn (merk dat mijn houding ook beter wordt) maar ook voor de ontspanning (veel stress).
Ik probeer 3 keer per week te gaan. Morgen een introductieles Aerial Yoga, ik ben benieuwd....

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:13

@wennie, wat is dat dan voor iets? Volgende week mijn eerste Pilates les! Ik ben benieuwd...

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:00

Aerial Yoga ook wel bekend als Antigravity Yoga is een combinatie van yoga, pilates, gymnastiek en ballet. Je hangt in een soort hangmat aan het plafond. Vervolgens doe je oefeningen waarbij de doek je ondersteunt. Als toetje hang je ondersteboven met je benen in de stof gewikkeld.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:03

Even een vraag in een oud topic.
Wat voor kleding dragen jullie tijdens pilates ? Broek heb ik nu een gewoon super stretch legging aan. Dat werkt wel.
Maar welk tshirt dragen jullie ? Ik ben begonnen met een katoenen tshirt, maar dat was hem niet qua zweten etc.
Nu een wielrenners shirtje aan. Maar dat is niet echt lang en bij oefeningen waar je op je kop komt te staan zakt het helemaal af. Dus het moet iets zijn dat lang is en niet afzakt en goede ademt. Wie heeft tips ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 27-01-17 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:27

Ik doe altijd een wat strakker lang hemdje en daarover een los hemdje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:33

Anoniem schreef:
Ik doe altijd een wat strakker lang hemdje en daarover een los hemdje.

Dat is wel een super idee, maar van welke stof is dat langere hemdje dan ? Ik zit een beetje te googlen maar word helemaal suf van alle mogelijke benamingen van stoffen, cool dry, coolfit etc etc.
Plus dat de meeste shirts wijd zijn en niet zo lang + inkijk hebben volgens mij als je in een beetje vreemde houding staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:45

Gewoon een los flodder hm hemdje.
Na sporten gaat toch alles in de was.
En drijfnat van t zweet word ik niet bij pilates, tenzij het weer warme zomer is en onze juf de airco niet aanwil.( koude spieren)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:50

Ik heb gewoon een halter top aan en sportbroek allebei aansluitend maar niet te strak