Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:02

je zou even kunnen informeren of je recht hebt op thuiszorg als je toch naar huis zou moeten???
geen idee of dat haalbaar is maar wie weet.........Qua medicatie zal je je recepten mee krijgen.

Nynke1

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 18:10

Mijn moeder werkt voor de thuiszorg en neemt eerst 2 weken zorgverlof, daarna moeten we idd verder kijken. Moet 7 september ook weer naar school maar zie het niet zo zitten om van 8.30 tot 14.10 achter een computer te zitten..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:15

nog geen angst kweken hoor.......wie weet wat er in overleg allemaal mogelijk is straks.
Het is niet zo dat je moeilijk doet omdat je je teen gestoten hebt toch? ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 19:26

Hihi nee klopt maar ik vind het allemaal heel eng.. Ik heb continu een drukkend gevoel op m'n borst.. Ook niet zo gek natuurlijk maar het beangstigd me heel erg en heb de hele avond liggen janken. Morgen wilde fysio met me lopen, maar kan nog niet eens normaal rechtop in bed zitten. Zie er dus wel heel erg tegen op.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:30

Oh meid, wat erg! Wat een pech zeg.
Ik heb ook een keer met opstijgen gehad dat ze enorm begon te bokken. Had toen alleen een hersenschudding gelukkig. Wel een keer bij een val van mijn andere paard met ernstig inwendig letsel in het ziekenhuis beland. Heel veel sterkte!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 20:21

Oei bah.. Ik had gelukkig geen inwendige bloedingen oid, wat echt een geluk is aangezien het paard vol op mij is gevallen. Al met al voel ik me nu echt oliebol... Maar dat komt denk ik ook door de morfine en diclo.. Had ik na m'n knie operatie ook last van.. Alleen maar huilen... Bah niks aan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:31

Niet gek dat je je oliebol voelt hoor! Heel normaal, het is ook niet niks allemaal! Morfine en Diclofenac werd ik ook huilerig van, zal er wel bij horen dan. Nogmaals veel sterkte!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:33

Sundral schreef:
Hihi nee klopt maar ik vind het allemaal heel eng.. Ik heb continu een drukkend gevoel op m'n borst.. Ook niet zo gek natuurlijk maar het beangstigd me heel erg en heb de hele avond liggen janken. Morgen wilde fysio met me lopen, maar kan nog niet eens normaal rechtop in bed zitten. Zie er dus wel heel erg tegen op.

Kan ook door het huilen komen he! En de bijwerkingen van je medicijnen zijn vast ook niet weinig..

Maar hee , als jij je niet goed voelt en er geen vertrouwen hebt , dan is het nee en dan maar even wachten! Volgens mij was op de rand van het bed zitten al best vervelend toch?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 20:43

Ja dat ik zo huilerig ben zal idd ook een bijwerking zijn van alle medicijnen die ik krijg. Ik moet zelf ook echt over die angst heen... Maar het is wel m'n rug en ik ben gewoon echt doodsbang. Maar idd als het morgen echt niet wil dan doe ik het ook gewoon niet. Toen ik vanochtend op de rand van het bed zat had ik het gevoel dat mijn rug echt in 2en was en raakte lichtelijk in paniek.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:06

Och meid toch :(:) ik snap heel goed dat je je rot voelt. Is er geen andere optie qua pijnstilling? Bij mij had de morfine juist een tegenovergesteld effect. Ik werd high en duizelig en vond alles wel grappig.
Krijg je bij je diclofenac wel maagbeschermers? Ik kreeg er behoorlijke maagklachten van namelijk.

Geef morgen heel erg goed je grenzen aan. Ze zullen wel wat pushen, want deels is het ook angst die tussen je oren zit. Maar forceer niets hoor! Ik herken dat ook. Ik was ook erg angst om me te bewegen. En toen na en lange tijd mijn kraag een kwartier af mocht (had hem 24/7 om) was ik doodsbang om me te bewegen. Ik ben echt even die grens over gemoeten.
Probeer vertrouwen te hebben in je fysio. Geef goed je angsten aan en wanneer het echt pijn doet.

Sterkte!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:30

Heel veel sterkte gewenst, maar houd moed. Dat je nu emotioneel bent, is heel normaal. Het is nogal niet niks wat je overkomen is. Laat het er maar lekker uit komen. Ik spreek dus uit ervaring. Ben heel lang geleden ook met steigerend paard achterover geslagen. Mijn bekken was op 2 plaatsen gebroken, mijn heupkommen allebei ingedrukt en gebroken en achteraf (maanden later) bleken er nog 2 blessures in mijn rug te zitten. Ik heb met beide benen in zweefspalken gelegen, meer dan 3 maanden plat moeten liggen in het ziekenhuis. Na die 3 maanden toch vrij snel eruit met dunne spillebeentjes (geen spiertje meer over) en ernstige rugklachten. Die zijn door een wereld fysio tot een aanvaardbaar minimum terug gebracht.Alles bij elkaar wel 2 jaar onder de pannen voordat ik weer alles kon. Ik heb meer dan 25 jaar niet durven rijden, maar ik droomde er zelfs van en heb nu weer een paardje waar ik ook al eindeloos veel keren vanaf gevallen ben. Veel fracturen ook daarbij, maar ik rijd nog steeds, niet heel zeker maar met goede begeleiding en veel plezier. Toen het boven beschreven ongeluk gebeurde was ik net mama geworden en zag ik mijn baby alleen maar in het weekend, omdat hij bij schoonzus en zwager logeerde, die niet dichtbij woonden. Omdat ik echt niet mocht draaien mocht ik hem zelfs geen flesje geven in het ziekenhuis. Iedere keer als ik afscheid moest nemen zondags, dan speelde zich een drama af.
Afijn, ik wil niet jouw topic vervuilen met mijn verhaal maar aantonen dat emoties erbij horen en ook mogen en dat je vaak veel sterker bent dan je zelf denkt, ook mentaal.
Veel sterkte toegewenst.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 01:38

Ik vind het heel fijn om andere verhalen te horen hoor.. Ik heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt dus ik vind het wel fijn om er zo over te praten. Als ik er hier met mensen over praat begin ik snel te huilen. Ik heb nu ontzettende pijn in m'n rechterarm... Niet zo gek want daar heeft het paard opgestaan dus die arm is echt heel stijf nu.

Gister is mijn infuus eruit gegaan en ik merkte direct dat ik meer moeite had met plassen.. Af en toe hoor ik een knak in m'n rug.. Zal wel een goede wervel zijn die helemaal vast zit.. Maar ik schrik dan zo erg.. Nou ik hoop dat ik zo in slaap val. Bedankt iedereen voor de reacties.. Doet me goed.

Edit: Elan, wat verschrikkelijk dat je je eigen pas geboren kindje pas alleen in het weekend kon zien. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat elke keer weer drama was. En dat je 25 jaar niet hebt durven rijden... Poeh. Ik heb altijd veel jonge paarden/jonge hengsten gereden maar ik heb besloten dat ik niet meer op andermans paard stap. Ikzelf heb twee jaar geleden een jonge topper aangeschaft waar ik volgend jaar eigenlijk young riders mee wilde gaan starten. Gelukkig is het niet alleen een topper maar ook echt mijn vriend voor het leven. Ik vertrouw hem blindelings en ik weet zeker dat hij mij er straks door heen gaat slepen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:27

Daar ben ik weer even, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen meid. Morfine kan pittige bijwerkingen hebben maar dat je emotioneel bent, ach: lekker eruit gooien hoor!
Ik hoop snel goed nieuws te lezen!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:27

Goed nieuws!

Ik ben vandaag uit bed geweest, en heb twee passen gelopen. Het is erg pijnlijk en heb het gevoel alsof er nog steeds een paar bovenop me ligt, maar goed ik ben uit bed geweest. Het was heel raar, mijn balans, evenwicht en coordinatie zijn echt ver te zoeken en moest echt nadenken toen ik een pas wilde zetten. Als het me lukt zal ik zo ff een foto uploaden. Daar kan je wel zien dat ik nog een rare houding en veel spanning in mijn lijf heb, en ook mijn hoofd en buik zijn erg opgeblazen van de medicijnen.

Ik heb nu wel weer meer last en heb intussen al weer 8 pijnstillers gehad, dus hopen dat ik de nacht goed doorkom.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:33

Hmm niet echt goed of slecht nieuws.. op naar morgen dan maar! met die pijnstillers slaap je vast wel goed of niet?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:39

https://m.facebook.com/home.php?refid=9 ... 1651568551

Omdat ik via mijn tel geen foto kan uploaden geloof ik dan een linkje. Als het goed is kunnen jullie hem zien. Je zou inderdaad denken dat ik er goed van kan slapen, helaas is dat niet zo. Mijn moeder zei al dat ik om een slaappil moest vragen, maar ik krijg al zoveel medicijnen en spuiten binnen dat ik het zo weinig mogelijk wil houden..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:43

Jeetje wat een verhaal! Deel 1 heb ik vorig jaar ook mee mogen maken, ik stond op vanuit mijn hurken en krak daar ging de meniscus :+
Na 8 weken zat ik nog niet op mijn paard hoor!
Maar deel 2 is heel wat ernstiger joh! Hopelijk herstel je snel, heel veel beterschap!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:44

Foto doet het bij mij niet, ik denk dat je fb ( gedeeltelijk) afgeschermd hebt. Als je de app van photobucket installeert kun je wel rechtstreeks foto's plaatsen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:45

IKbenEllen schreef:
Jeetje wat een verhaal! Deel 1 heb ik vorig jaar ook mee mogen maken, ik stond op vanuit mijn hurken en krak daar ging de meniscus :+
Na 8 weken zat ik nog niet op mijn paard hoor!
Maar deel 2 is heel wat ernstiger joh! Hopelijk herstel je snel, heel veel beterschap!

Aiii nou mensicus was al niet fijn, maar dat was echt een peuleschil vergeleken bij dit hoor haha. Ben je inmiddels helemaal hersteld en geen last meer van je knie? Bij mij is t nog maar twee maand geleden dus ook dat is nog spannend voor mij of de operate wel echt zin heeft gehad ( heb rond m'n 50e sowieso een versleten knie zei m'n chirurg ).

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:45

IKbenEllen schreef:
Foto doet het bij mij niet, ik denk dat je fb ( gedeeltelijk) afgeschermd hebt. Als je de app van photobucket installeert kun je wel rechtstreeks foto's plaatsen.

Thnx ga het gelijk ff doen!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:49

Nee ik heb nog steeds pijn aan mijn knie, denk dat dat niet meer overgaat. Met name met traplopen en in en uit de auto stappen. Met paardrijden heb ik er gelukkig geen last van. Bij mij hebben de artsen ook wel 100x gezegd dat ik bijzonder rotte knieën heb :+
Het was ook helemaal niks wat er toen gebeurde, iedereen stond er ook bij van wat doe jij nou :o?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:52

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:54

IKbenEllen schreef:
Nee ik heb nog steeds pijn aan mijn knie, denk dat dat niet meer overgaat. Met name met traplopen en in en uit de auto stappen. Met paardrijden heb ik er gelukkig geen last van. Bij mij hebben de artsen ook wel 100x gezegd dat ik bijzonder rotte knieën heb :+
Het was ook helemaal niks wat er toen gebeurde, iedereen stond er ook bij van wat doe jij nou :o?

Argh wat poedersuiker!! Hebben ze hem bij jou er helemaal uitgehaald of ook een stuk weggeknipt? Ik heb gelukkig, zelfs na deze actie, helemaal nergens last van haha. Ook best apart.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:55

Jeetje meid das wel erg naar, ik wil je wel de tip geven om daar alles te vragen wat je niet bevalt of wat je wilt weten, zorg er maar voor dat ze je mogen , doen ze alles voor je. sterkte sterkte sterkte :(:) ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 23:02

Jep dat doe ik ook.. Helaas lopen er ook rotte appels tussen hoor.. Vanochtend maakte de dagverpleging een opmerking dat t allemaal wel mee viel wat ik had, want de kans op verlamming was toch niet echt aanwezig bij mij. Nou ja, dan breek ik echt. Gister hele dag visite gehad, heel leuk maar aan t eind van de avond ook weer helemaal overstuur, gewoon vermoeidheid. Denk dat ik zo in slaap val en rond twee uur ofzo wel weer wakker wordt..