dressagelady schreef:Nootjes zijn gezond hoor, met mate natuurlijken dan het liefst ongezouten .. Het heeft ook geen nut jezelf álles te gaan ontzeggen, des te groter is je kans op terugval
Noten zijn heel gezond, maar een eierdopje nootjes per dag is genoeg.
In noten zitten veel goede vetten maar ook veel calorieen, wanneer je dus teveel noten gaat eten kun je dus alsnog flink aankomen.
Je eten dient te bestaan uit
50% groente en fruit
25% proteine
23% koolhydraden
en 2% vet
Richt je niet op dingen die je niet mag eten, maar richt je op alle dingen die je wél mag eten.
Als je even op het internet zoekt naar gezonde snacks en recepten kun je wel 10.000 snacks, lunches, avond eten en ontbijtjes vinden die super lekker en gezond zijn zonder dat je als een konijn op sla en wortels hoeft te lezen.
Ook ik eet op een verjaardag gewoon een stuk taart en een handje chips en neem als ik uit eten ga een toetje.
Maar dan zorg ik wel dat ik de rest van de week gewoon netjes eet en mijn lichaam de voeding krijgt die het nodig heeft.
en dan het liefst ongezouten .. Het heeft ook geen nut jezelf álles te gaan ontzeggen, des te groter is je kans op terugval 

dan vraag ik me af hoeveel je normaal eet. 3 boterhammen voor zowel ontbijt als lunch is echt weinig. Het klinkt me eerder in de oren dat je gewoon slecht eet. Die light frisdrank zou ik er sowieso helemaal uitgooien, water of kruidenthee is veel beter
. Daarna nog een zak chips gaat er vlot in.