Ik hou van MIJN Hart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: Ik hou van MIJN Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:02

Wat een schat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:19

eroslover schreef:
Een vraagje kun jij nu ook veel meer genieten van kleine dingen dan voor de operatie?

Ik ben in maart geopereerd aan mijn hart. Ik had een lekkende hartklep en een verwijde aorta en geniet nu van hele kleine dingen. Heb net als jij ook een groot litteken maar verberg het niet.

Door mijn zusje heb ik ook een hele andere kijk gekregen op het leven. Ook doordat ze bijna op het randje heeft gelegen van de dood. Dit kwam door een nog steeds onbekende bacterie. Begon als klein plekje op haar been en binnen paar uur was het een gigantische plek. Kan foto's nog wel opzoeken.

We maken namelijk altijd veel foto's van haar als ze in het ziekenhuis ligt. Zodat we haar na de tijd het goed kunnen uitleggen hoe het precies gegaan is. Omdat ze autistisch stoornis spectrum heeft. Heel veel kinderen die we kennen met aangeboren hartafwijkingen hebben vaak een stoornis. En de meeste zijn allemaal blond. Mijn moeder heeft jarenlang een kampeerweekend georganiseerd voor gezinnen waarvan 1 of meerdere kinderen een aangeboren hartafwijking heeft. En je pikt ze er zo uit.

Alleen mijn zusje is niet altijd even blij met haar litteken, omdat ze hem altijd moet verbergen in attractie parken. Omdat ze anders niet in de achtbanen mag. Hierop kun je haar litteken goed zien: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 7420_n.jpg Ze moest verkleed voor de kinderweek waar ze nu is.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:20

Ik mag wel weer in achtbanen... ik ben zo goed als genezen zegt de cardio

Ik heb ook nog fotos van de IC na de operatie en ik wil best een foto ook maken van mn litteken

achteraf had ik fotos van de operatie willen hebben ( in mn DNA zit een fotografiegen ;) )
en had ook meer fotos willen hebben tijdens mn verblijf in het ziekenhuis, maar ach

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:21

MarianneV schreef:
Hij heeft me zo ontzettend gesteund, terwijl hij zo sterk voor me was
hij vertelde me later dat ie bij zn moeder heeft geslapen de nacht voor de operatie.. Alleen slapen wilde niet, hij had gehuild
Bang dat ie me kwijt zou raken

en ik kon op em terugvallen, schelden knuffelen wat dan ook... Ik had het er zo moelijk mee.. ik vond het zo onbegrijpelijk en ik kon me maar neit bedenken waarom het nou mij moest gebeuren
Hij was er toen voor me
en nu nog steeds... zonder hem was die operatie nog zwaarder geweest

en dank je :D

Super zo'n vriend. Mijn vriend is precies zelfde. Ze dacht vorig jaar dat ik weer een tumor (in lymfeklier) in mijn nek had zitten. Zit er ook, maar is goedaardig dus laten ze hem liever zitten. Had toen ik 10 was er ook 1, deze is wel verwijderd.
Maar vriend heeft toen hele nacht niet geslapen toen ik voor onderzoeken moest. Terwijl ik zelf wel rustig er onder was.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:22

ik ben een stresskip... dat moet genoeg zeggen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:23

MarianneV schreef:
Ik mag wel weer in achtbanen... ik ben zo goed als genezen zegt de cardio

Ik heb ook nog fotos van de IC na de operatie en ik wil best een foto ook maken van mn litteken

achteraf had ik fotos van de operatie willen hebben ( in mn DNA zit een fotografiegen ;) )
en had ook meer fotos willen hebben tijdens mn verblijf in het ziekenhuis, maar ach

Zusje mag ook wel van de cardiologen. Probleem is dat het in Amerika niet mocht.
Dus litteken afgedekt door t-shirt en ze mocht overal gewoon in.

Heb haar namelijk 2 jaar geleden op gegeven voor stichting doe haar wens. En haar wens was Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:25

MarianneV schreef:
ik ben een stresskip... dat moet genoeg zeggen denk ik

Maar dat is ook logisch toch? Ik ben normaal ook stresskip. Maar heb al zoveel onderzoeken gehad in het ziekenhuis, dat ik er intussen aan gewend ben. Alleen vriend is het niet nog niet helemaal gewend. Ik begin pas te stressen als ik geopereerd moet worden. Want ze vertellen gelijk van die enge verhalen dat de kans is dat ze zenuwen raken -O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:26

ik mag ook niet in achtbanen maar mijn litteken is zo goed als onzichtbaar geworden door de jaren heen...
ben 1x in een achtbaan terecht gekomen ( heb zo'n leuke oom die zei dat het geen achtbaan was... ) nou, dat heeft mijn hart geweten.
heb toen 1 week plat moeten liggen van vermoeidheid.
fijn dat jij er wel in mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:29

StonedRomy schreef:
ik mag ook niet in achtbanen maar mijn litteken is zo goed als onzichtbaar geworden door de jaren heen...
ben 1x in een achtbaan terecht gekomen ( heb zo'n leuke oom die zei dat het geen achtbaan was... ) nou, dat heeft mijn hart geweten.
heb toen 1 week plat moeten liggen van vermoeidheid.
fijn dat jij er wel in mag!

Wat voor afwijkingen heb je dan? Daar zit ook groot verschil in.

Wel is het zo als mijn zusje een drukke dag achter de rug heeft, dat ze wel paar dagen bij moet tanken

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:31

tja, daar zijn ze nog niet helemaal over uit ( was ooit overigens wel bekend maar 3 landen zeggen iets anders en daar komt nog bij dat ze een hoop bestanden zijn kwijtgeraakt toen ze gingen moderniseren... )
wel waren en zijn ze bang dat mijn hart ineens in een ander ritme gaat springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:38

StonedRomy schreef:
tja, daar zijn ze nog niet helemaal over uit ( was ooit overigens wel bekend maar 3 landen zeggen iets anders en daar komt nog bij dat ze een hoop bestanden zijn kwijtgeraakt toen ze gingen moderniseren... )
wel waren en zijn ze bang dat mijn hart ineens in een ander ritme gaat springen.

Zo das handig. Lekker slordig...

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:02

Wow heftig zit met vochtige oogjes hoor :(:)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 15:06

Optisana schreef:

Niet doen.. :(:) ... ik ben er nog ... alive and kicking ;)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:37

MarianneV schreef:
Optisana schreef:

Niet doen.. :(:) ... ik ben er nog ... alive and kicking ;)

Das waar, maar als je bedankt hoe het anders af zou lopen ;(
En hoe gaat het nu ?

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:38

Beter dan ooit...
Voel me fitter en gezonder...
Ik dacht voorheen dat die moeheid van me, een werking was van de Ziekte van Pfeiffer die ik ooit heb gehad...
Achteraf.. wss heb ik het al vanaf mn geboorte gehad, maar niet opmerkbaar..
Door ZvP is het erger geworden

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:40

Mooi dat het goed gaat :D !

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:07

Ik weet niet of jullie een foto van me willen zien toen ik op de IC lag... Moet em wel inscannen en hij is niet retescherp...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:10

ik ben eigelijk wel nieuwsgierig... haha.
fijn trouwens om te lezen dat je echt heel duidelijk een verandering merkt.
helaas worden heel veel aandoeningen niet bij de geboorte op gemerkt, hopelijk veranderd dat ooit nog eens.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:14

Dan scan ik morgen even de fotos in... Ben nu moe... te veel stress :+
het zijn maar 2 fotos.. maar even goed leuk om te zien

Ik zal de rest van het verhaal ook nog eens op papier zetten
Is misschien ook wel leuk om te lezen hoe ik het na de operatie ervaren heb

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:17

rust lekker uit!

altijd leuk/mooi om later het ' verslag' te lezen van je operatie.
heb ook zo'n verslag, niet van een hartoperatie ( tja toen was ik 1 jaar oud ) maar van een operatie aan een chronische bijholte-ontsteking.
gaf me heel erg veel rust, bij mij was de spanning daarna geheel uit mijn lijf.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:36

Wat een heftig verhaal, mooi omschreven! :(:) Super dat het nu goed met je gaat, ik denk ook dat het heel belangrijk is dat je alles wat je nog kan en mag gewoon met plezier blijft doen!

Wel fijn om hier ook wat verhalen van wat jongere mensen te lezen, ik was tijdens mijn ziekenhuisopnames altijd veruit de jongste, hebben jullie dat niet?

Ik ben negentien en ben een tijdje terug met spoed opgenomen in het ziekenhuis, eigenlijk heel onverwacht. Ik heb nu een ICD. Ben er wel erg van geschrokken en vond de operatie wel heel spannend maar ik ben er verder wel redelijk nuchter onder. Ik ben nu lekker thuis en ik kan niet wachten tot ik weer lekker mag paardrijden!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 20:40

Ik was ook de jongste op de afdeling... ik was 24 de jongste daarna rond een jaar op 60 :+

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:44

Wat een heftig verhaal, en fijn dat je het nog heb na kunnen vertellen!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:13

Ben ook wel benieuwd naar de foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:17

Plaats je ze wel in link dan? Want denk dat ze nogal schokkend kunnen zijn met al die toeters en bellen om je bed. Of viel dat bij jou mee?

Mijn zusje was laatste keer net een roze olifantje door ontsmettingspul. Boos dat ze op mij was toen ik dat zei :+

En toen ze bij haar de ijzerdraadjes eruit hadden gehaald, had ik haar knetterstoned aan de telefoon. Verteld ze mij het hele verhaal. Belt ze 's middags opnieuw en vertelt weer het hele verhaal. Dus ik zeg heb je al tijd verteld. Word ze boos en drukt ze de telefoon uit -O-
En ze had op de uitslaapkamer verklaart dat ze vanaf nu puber was. En de baby die naast haar lag die moest oprotten of haar b*k dichthouden. De zusters werden ontslagen als het aan haar lag. En het lampje moest uit boven haar bed. Maar na dat haar vertelt was dat ze daar bruin van werd ging ze zonnebaden.