Laatste loodjes zwangerschap - down under voelt echt zwaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 09:50

ok dat klinkt idd wel logisch.
hoewel ik moet zeggen dat ik een paar weken geleden ook niet echt blij zou zijn als ze het in gang hadden gezet, heb meer dan ellende genoeg (gehad) met mijn prematuurtje -O-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:56

Dan zou je denk ik ook weeenremmers en longrinpingsprikken hebben gekregen. Dat blijft standaard ongeacht hoevaak je zwanger bent geweest.
Pas vanaf 34 weken gaan ze niks tegenhouden, daarvoor wel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 12:19

Met de voorweeen zat ik idd al wel aan de medicatie. Als ik zelf dacht dat ik echt aan het bevallen ging moest ik naar het ziekenhuis en dan kreeg ik idd weeenremmers en longrijping :j Dat vond ik toen nog zo eng, omdat ik vorige keren pas op het einde voelde dat ik echt aan het bevallen was en dan houden ze ook niks meer tegen. Het voelde als een enorme verantwoordelijkheid want ik kon moeilijk bij elke voorwee naar de materniteit, dan zat ik daar toen hele dagen :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:16

Jeetje C_arola, dat is niet zo mooi dat je in het ziekenhuis hebt gelegen! Waarschijnlijk zul je nooit meer weten wat de oorzaak was. Maar dat het nu rustig is, is een zeer goed teken. Ik denk dat de kans dat de kleine blijft zitten behoorlijk is.

Bij mijn eerste gebroken vliezen op 31 weken en 5 dagen. Bij de tweede op ruim 26 weken weeen om de 3 min. Hier heb ik toen 3 x inwendig onderzoek gehad. Dit om te bevestigen dat de weeen idd voor ontsluiting zorgde. Omdat wat je al zei het heel goed kan dat je bij een tweede al ontsluiting hebt (al kan het bij een eerste zelfs ook al). Bij mij ging het echt van een krappe cm naar ruim 2 cm. En toen voelde ze echt de vliezen die spanden en hebben ze idd niet meer onderzocht omdat ze bang waren het verder in gang te zetten en/of de vliezen te breken. Uiteindelijk op 39 weken en 4 dagen bevallen van een meisje van 4140 gram.

Was jouw kindje ook zo stil door de longrijping? Ik heb toen echt 1,5 dag geen leven gevoeld en dus veel aan de CTG gehangen. Mag je nog wel wat rondlopen thuis? Ik moest echt 11 weken helemaal plat en alleen naar de wc en snel douchen -O- .

Urielle, nog 2 dagen ... Hier waren en zijn ze erg strikt met de 37 weken. Op 36 weken en 6 dagen moet je toch naar het ziekenhuis. Ik vond het thuis bevallen heerlijk! Ik was erg blij in mijn eigen omgeving te zijn en de bevalling ging als een speer. Ben zelfs in de huiskamer bevallen op het bed waar ik bedrust op hield :+ . Daarna heerlijk een uur lang ons meisje op mijn buik gehad. Heel anders dan bij de eerste die na een minuut al weg werd gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:32

pff spannend dames!

edit : niet weer in de badkamer het baren he :') prachtig hoe je 2de geboren is :D

Urielle

Re: Laatste loodjes zwangerschap - down under voelt echt zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 19:54

Wauw, jouw kindjes hebben dus ook echt voor spannende momenten gezorgd Delphi! Wat een opluchting dat je het dan toch uiteindelijk tot bijna uitgerekende datum vasthield! Was dat niet erg moeilijk om thuis te blijven liggen? Ik wil hier iig continu van alles doen, moet me echt bezig houden met de computer of een boek plus een klok erbij := In het ziekenhuis platte rust vond ik toch makkelijker, had helemaal geen neiging om mijn ziekenhuiskamer te gaan poetsen ofzo :+

Mijn vroedvrouw had gezegd dat ze over een paar dagen verschil niet zo moeilijk zou doen dus ik ga morgen de koffer ook weer uitpakken (die had ik met 26weken ingepakt met kleren voor een week enzo, omdat mijn vriend vorige keer in het ziekenhuis aan kwam zetten met kleren waar ik met mijn dikke zwangere lijf al maaaaanden niet meer in kon). Ik hoop ook echt dat het deze keer eens thuis mag, de eerste was poliklinisch, wel tot VO thuisgebleven maar uiteindelijk dan toch ziekenhuis. Ik zit me alleen nog af te vragen hoe en wat, onze living heeft inzicht vanaf de weg dus dat lijkt me een minder strak plan, onze badkamer is vrij koud en de slaapkamer is erg geschikt maar ik weet uit ervaring ondertussen dat je beter een wc onder handbereik hebt hahaha. Hoe hebben jullie dat gedaan of gepland?

Takkie_muis, deze keer probeer ik er iig iemand bij te hebben, is echt wat voor mij om alleen thuis te bevallen met mijn twee kleine kinderen erbij ofzo hahahaha. Dus dat wordt op tijd bellen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Laatste loodjes zwangerschap - down under voelt echt zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:20

De kleine was inderdaad erg rustig tijdens de longrijpingsprikken, toen deze helemaal ingewerkt waren werd hij weer net zo beweeglijk als daarvoor.
Ik moet lopen ivm moeilijke stoelgang zolang het maar met beleid gaat.
Jij hebt ook erg vroeg al gebroken vliezen gehad zeg!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:56

C_arola, ja hier zat het niet echt mee :+ Maar ik ben zo blij dat ik de tweede wel lang op heb kunnen houden. Ondanks dat een bevalling pijnlijk is, was het voor mij een feestje. Gewoon het feit dat ik het uitgedragen had en dus mijn kindje bij me mocht houden. Ik heb daar zo intens van genoten. Bij mijn eerste werd mijn dochter binnen een minuut meegenomen. Pas na 2 uur mochten we even kijken. Ze was niet stabiel genoeg om aan te mogen raken, laat staan vast te houden. Heel verdrietig allemaal, maar gelukkig is het nu een kerngezond eigenwijs meisje van 4,5 ;)

Urielle, ik hoop echt dat je thuis kunt bevallen. Het platliggen was vreselijk en dan druk ik het nog zacht uit :o . Helemaal omdat ik een peuter van bijna 3 in huis had lopen. Mijn lieve moeder was hier dagelijks in huis. Als ik even zat of liep was mijn buik heel erg hard en pijnlijk. Vanaf 35 weken werd hij zachter en ben ik iets meer gaan doen, ondanks dat het nog steeds niet mocht. Met 37 weken weer alles, maar wel met beleid omdat ik nog even wilde genieten van het zwanger zijn. Met 38 weken ben ik echt alles weer gaan doen en lag ik zelfs klem onder bed om de plint onder bed te poetsen :') En er gebeurde niets hihi. Al met al heb ik toen tot op de laatste dag van mijn zwangerschap intens genoten.

Qua plek om te bevallen heb ik me ook druk gemaakt. Ik mocht niet boven op bed bevallen. Onze trap is erg steil met een balk bovenaan. Onmogelijk om iemand met een brancard af te krijgen mocht het nodig zijn.
Het werd dus beneden, wat ook wel fijn was aangezien wij beneden een toilet en douche hebben (boven geen toilet). Het bed kon ik via de thuiszorg lenen t/m 42 weken zodat ik erop kon bevallen. Dat matras was waterdicht. Het stond in de huiskamer. Ik heb me nog druk gemaakt over dat alle gordijnen helemaal dicht moesten zijn, dat de huiskamer te groot was en dus niet knus om in te bevallen :+ en over het feit dat wij een houten vloer in de huiskamer hebben (vruchtwater hihi).

Toen het begon was ik gewoon super op mijn gemak. Het is dat mijn man de gordijnen dicht heeft gedaan .... Ik waggelde heen en weer tussen huiskamer en badkamer. Op het laatst mezelf even teruggetrokken op de toilet en toen ze oergeluiden hoorden moest ik terug komen. Toen vlot in de huiskamer bevallen. En de houten vloer is helemaal droog gebleven haha.
Na de bevalling lag ze bloot op mijn blote buik, met een fleecedeken over ons heen. De VK en kraamverzorgster zaten in de bank. Iedereen aan de beschuit met muisjes en thee. Zij zaten wat te kletsen en wij te genieten. Daarna de bevalling nog doorgesproken, hoe zij het hadden ervaren. En toen pas hebben ze de controles gedaan zoals wegen, vit K enz. Toen mocht ik gaan douchen en toen ik terug kwam was alles schoon en opgeruimd ... heerlijk. Ik had ook echt zo'n geweldige kraamverzorgster!