Dit werkte bij mijn dochter erg goed, ze kon gewoon haar lichaam bewegen maar kon niet meer door het hele bedje heen. Wel lag ze soms alsnog helemaal gedraaid, maar de wijde armopeningen van de slaapzak waren dan groot genoeg om die draaiing aan te kunnen zonder te verstikken (ik bedoel dus draaien van hoofd naar voeteneind).
Mijn 2e heb ik ingebakerd, daarna was hij wel onrustig maar niet zo erg dat hij er wakker van werd. Ik vond hem wel altijd in aparte houdingen in bed.
De laatste, nu 2 jaar, heb ik heel lang ingebakerd, zeker tot anderhalf. Tot bijna een jaar in een pacco inbakerdoek en daarna in een slaapzak met dichtgenaaide mouwen. Het voordeel van de dichtgenaaide mouwen is dat je kindje wel gewoon kan draaien op de buik en de ruimte heeft om zich zo te bewegen dat hij gewoon weer terug kan draaien of zijn hoofdje omhoog kan tillen. Hij kan zichzelf dan niet wakker maken met zwaaiende armen, mijn dochtertje krabbelde zichzelf namelijk open of sloeg zichzelf als ze haar armen vrijhad.
Zij was zelfs zo erg dat ik haar (soms nog steeds) in de houdgreep moest nemen om haar tot rust te manen, gewoon omdat ze zo bewegelijk is dat ze zichzelf wat aandoet. Het voordeel van een inbakerdoek (die van pacco kan ik echt aanraden, die hebben ook voor oudere baby's) is dat doordat hij zo "in elkaar" zit, hij rust vindt en daardoor ook rustiger in slaap valt. Nu heeft hij blijkbaar geen rust in zijn lijfje waardoor hij zo gaat draaien.
Mijn meisje is ondertussen nu 2 en slaap nu gewoon onder een dekentje, gaat echt helemaal goed en is nu een stuk rustiger met slapen. Ze krijgt nu alleen last dat ze het donker eng vindt en een lampje aan wil.
Sorry heel verhaal geworden, maar als ik vroeger wist van de pacco doek dan had ik dat zeker gedaan, die werkt echt super.