Zeer onrustig zoontje in de nacht, wie weet raad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Zeer onrustig zoontje in de nacht, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:50

Hier een moeder van 3 onrustige kinderen. De 2 oudsten, nu 12 en 9 jaar oud, liggen nog steeds door heel hun bed heen ;) De oudste heb ik destijds ook vastgelegd. Je kan er een speciale band voor kopen bij de prenatal, dat is een band die je door de armmouwen doet en om het matrasje ÉN lattenbodem doet. Als je alleen om het matrasje doet heb je kans dat ze die helemaal meenemen en dus eronder eindigen.

Dit werkte bij mijn dochter erg goed, ze kon gewoon haar lichaam bewegen maar kon niet meer door het hele bedje heen. Wel lag ze soms alsnog helemaal gedraaid, maar de wijde armopeningen van de slaapzak waren dan groot genoeg om die draaiing aan te kunnen zonder te verstikken (ik bedoel dus draaien van hoofd naar voeteneind).

Mijn 2e heb ik ingebakerd, daarna was hij wel onrustig maar niet zo erg dat hij er wakker van werd. Ik vond hem wel altijd in aparte houdingen in bed.

De laatste, nu 2 jaar, heb ik heel lang ingebakerd, zeker tot anderhalf. Tot bijna een jaar in een pacco inbakerdoek en daarna in een slaapzak met dichtgenaaide mouwen. Het voordeel van de dichtgenaaide mouwen is dat je kindje wel gewoon kan draaien op de buik en de ruimte heeft om zich zo te bewegen dat hij gewoon weer terug kan draaien of zijn hoofdje omhoog kan tillen. Hij kan zichzelf dan niet wakker maken met zwaaiende armen, mijn dochtertje krabbelde zichzelf namelijk open of sloeg zichzelf als ze haar armen vrijhad.

Zij was zelfs zo erg dat ik haar (soms nog steeds) in de houdgreep moest nemen om haar tot rust te manen, gewoon omdat ze zo bewegelijk is dat ze zichzelf wat aandoet. Het voordeel van een inbakerdoek (die van pacco kan ik echt aanraden, die hebben ook voor oudere baby's) is dat doordat hij zo "in elkaar" zit, hij rust vindt en daardoor ook rustiger in slaap valt. Nu heeft hij blijkbaar geen rust in zijn lijfje waardoor hij zo gaat draaien.

Mijn meisje is ondertussen nu 2 en slaap nu gewoon onder een dekentje, gaat echt helemaal goed en is nu een stuk rustiger met slapen. Ze krijgt nu alleen last dat ze het donker eng vindt en een lampje aan wil.

Sorry heel verhaal geworden, maar als ik vroeger wist van de pacco doek dan had ik dat zeker gedaan, die werkt echt super.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:29

simongek schreef:
De gouden tip heb ik helaas niet. alle kindjes zijn verschillend. het is zo ontzettend moelijk. heb ook een slechte slaper en totdat hij 3 jaar was moest ik
er ook vaak uit in de nacht.

de tip met het stopcontact heeft bij ons wel geholpen. altijd gedacht dat het onzin was maar toch eens uitgeprobeerd. werkte echt. :j

En met de kleding wat wisselen kan natuurlijk altijd. al heb ik niet het idee dat hij het te warm heeft.

mijn zoontje ging juist onrustig slapen als hij te weinig aan had. die is echt warmer aangekleed als andere kinderen maar
met minder aan of dunnere dekens komt hij niet in de diepe slaap.

heel veel succes en hopelijk slaapt hij binnenkort weer rustiger.

Hier sliepen de kinderen ook heel onrustig als ze het koud hadden - vandaar ook de tip van de romper/pyama met mouwen. Vooral jongste was een koukleum. Heeft wel tot een jaar een kruik in bed gehad. Verder sliepen ze onder een dun ademend dekbedje. Ging veel beter dan met lakentje en deken (had ik vroeger ook zo'n hekel aan.....). Oudste eens bij oma in bedje gevonden met lakentje om de hals gewikkeld - hoezo veilig ????? met dekbedje niks aan de hand.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:22

Je kind vastbinden, want dat is het, vind ik persoonlijk echt cru. Volgens mij mag het ook niet meer ivm veiligheid als je kindje zich kan omdraaien.

Ik persoonlijk vind t ook nogal wat om 'zo min mogelijk last' te willen hebben van je baby. Is dat waarom je moeder wilde worden? De slaapmanieren van een opgroeiend kind zijn biologisch gezien bijzonder anders dan van n volwassene. Dat kun je beter accepteren dan allerlei trucs uit te willen halen. Wiegendood wordt mede veroorzaakt doordat n baby te diep slaapt. Maar onze maatschappij is niet meer echt ingericht op wat n baby nodig heeft van nature, helaas. Ik schrik van wat sommige mensen hun kinders aandoen eigenlijk...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:26

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips!!!

Afgelopen nacht is redelijk gegaan, hij slaapt nu in zijn campingbedje en daar kan hij zijn hoofd niet stoten, zijn speen niet weggooien en dit is redelijk gegaan vannacht. Ook heb ik nu 3 spenen in zijn bed gelegd.
Ik heb contact met een bokker via de pb en zij wees me ook op druppels van bachbloesem en ik ga eens op internet zoeken wat dit precies allemaal is.

Vastbinden vind ik zelf ook niet fijn, ik vind het een beetje eng en zal dit ook enkel en alleen gaan doen als er geen andere weg meer is.

Chubby schreef:
Ik persoonlijk vind t ook nogal wat om 'zo min mogelijk last' te willen hebben van je baby. Is dat waarom je moeder wilde worden?

Is deze voor mij bedoelt?

Als dit zo is, zou ik dat een heel nare post vinden die me diep kwetst.

Ik heb alles voor mijn kindje over, zou sterven voor hem. Alles staat in het teken van hem en ik zou niet anders willen. Hij is het lichtje in mijn leven, mijn alles. Maar als ik zie hoe hij zichzelf in de weg zit als hij slaapt, dan wil ik dat oplossen. Niet alleen omdat hij zichzelf in de weg zit, maar ook mij hierin meeneemt, hij kan nog niet voor zichzelf zorgen dus dat doe ik. Maar om goed voor hem te kunnen zorgen, moet ik ook goed voor mezelf zorgen. Slapen is van levensbelang, als ik niet goed slaap, dan verlies ik de concentratie en ben ik een gevaar op de weg. Vorige week ben ik in slaap gevallen op de snelweg, goddank schrok ik wakker omdat ik over de ribbels reed aan de zijkant van de weg. Ben hier behoorlijk van ondersteboven geweest en het was voor mij een eyeopener dat ik ook aan mezelf moet blijven denken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:05

Neenee, in t algemeen ;-) Niet voor jou persoonlijk.. Maar wat ik zeg; wat sommigen hun kinders aandoen. Ik ben van mening dat huilen altijd een reden is om er te zijn voor je kind. Dat is zijn/haar enige communicatiemiddel in geval t dringend wordt en andere subtielere seintjes niet zijn gehoord of gezien.

Zoals de huidige maatschappij omgaat met babietjes, dat breekt mijn hart soms.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 20:31

Dat ben ik zeker met je eens. Sorry dat ik dacht dat je het tegen mij had.

Ik kwam laatste dit stukje tegen en kreeg er tranen in mijn ogen van...

Borstvoeding.com schreef:
Mijn stiefdochter Myrthe was laatst bij iemand op bezoek die gediplomeerde gastouder is. Het gehuil van drie oppasbaby's vulde het huis. Myrthe vroeg geschokt: 'Vind je dit normaal?'
De gastouder legde rustig uit dat de kindjes vanzelf ophouden met huilen.
Ja, ze vond het volkomen normaal.

Sinds ik moeder ben, heb ik er moeite mee dat verzorgers niet reageren op het huilen van een kind dat alleen is gelaten in een bedje of box. Of, als het wat ouder is, op school.
Het is in ons land, en in vele andere plaatsen op de wereld, een geaccepteerde, zelfs gepropageerde opvoedingshouding.
Zelf heb ik het ook gedaan, mijn babyzoontje laten huilen in zijn bedje. Tot op de dag van vandaag voel ik me daar schuldig over.

Wat vind ik nou zo vreselijk aan deze non-responsieve reactie? Ik heb daar een tijdje over nagedacht.
Twee zaken storen mij. Allereerst het leed dat een kind wordt aangedaan.
De machteloosheid van het kind dat zijn verzorger probeert te bereiken met alles wat het heeft (huilen, schreeuwen, krijsen), raakt me. Ik voel verdriet als ik denk aan de geschoktheid, de leegte die de baby moet voelen, omdat er gewoon niet wordt gereageerd op zijn allesoverheersend gevoel dat het niet klopt. Een gevoel dat het kind in zijn eentje niet kan stoppen.
Het kind is vervuld van zijn nood. De verzorger kan komen, maar weigert te komen. Het kind kan verlost worden, maar wordt aan zijn lot over gelaten. Zijn huilen wordt de mond gesnoerd met een druk op de uitknop van de babyfoon.
Dat machteloze, oneerlijke, ongelijke maakt me zo boos.

Ik zie het beeld nog voor me, dat ik mijn zoontje, nadat hij lang had moeten huilen, in mijn armen nam en de borst gaf. Hoe zijn bezwete lijfje zich onmiddellijk overgaf aan mijn zorg en nabijheid. Hoe de melk hem onmiddellijk troost bracht.

Iets wat mij bijna net zo erg stoort is de onverschillige reactie over dit lijden van veel verzorgers, die
ik overal om me heen zie. Niet alleen onverschilligheid (doen alsof je het niet hoort), maar ook kille pocherige reacties. Zoals die van een moeder die laatst haar hard huilende kind op de peuterzaal achterliet en hierover opschepte tegen een ander moeder:
'Ik luister nooit naar zijn gehuil, het is na een paar minuten over. Hij is alleen nu wat ziekig. Nou ja, hij moet maar even flink zijn.'

Een paar dagen later zag ik iets wat me nog meer schokte.
Een kleutermoeder heeft in het klaslokaal ruzie met haar kind, want 'het wil niet luisteren'. Het kind huilt. De moeder is zo boos dat ze het kind op zijn stoeltje duwt en boos weg loopt ('dag!'), haar huilende kind achterlatende. Mijn hart breekt, ik streel het kind over zijn haren en zijn schouders, probeer het te troosten.
Later buiten zie ik de moeder snoeven tegenover andere moeders over hoe ferm ze haar kind even heeft laten zien we er de baas is.

Moeders, verzorgers: houd hier mee op! Draai je om naar je kind, omhels het, troost het, koester het en durf in godsnaam te voelen dat het goed is. Dat het mag.
Wat interesseert het jou wat andere moeders denken, wat niets snappende mensen van het consultatiebureau voorschrijven. Wie bepaalt wat wel en niet mag? Wie bepaalt dat jouw kind om jou moet roepen tot het schor is, tot het de moed opgeeft? Bedenk hoe jij je gevoeld zou hebben, alleen huilend als kind.
Er is een stem in jou, ja die is er, die meevoelt. Die niet koud en meedogenloos zijn kind negeert.
Luister naar je kind en luister naar die stem in jezelf, je intuïtieve moederliefde.
Je kind heeft je nodig.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:36

Ik vind het ook nogal een aanvallende uitspraak van je Chubby.

Ik heb inderdaad de slaapzak van mijn oudste vastgemaakt aan zijn matras. Ik deed dat met een reden en niet omdat IK geen last van hem wilde hebben. Jij hebt misschien een kindje dat makkelijk overal door heen hobbelt maar sommigen gaan door diepe dalen door allerlei oorzaken. Ik heb ruim een half jaar de deur plat gelopen bij de HA en bij mijn zoontje is tig keer bloed geprikt. Ik heb heel wat tranen gelaten voordat er uiteindelijk een oorzaak gevonden werd. Mijn zoontje zat helemaal vol met poep en zijn buikje deed gewoon echt pijn. Dat is de reden dat ik hem heb vastgelegd en dus niet omdat IK ER GEEN LAST VAN WIL HEBBEN!!!

Sorry maar je kwetst me dus nogal met je ongenuanceerde opmerking!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 20:47

Maar Egnie, dan ben je toch juist hartstikke goed bezig geweest, je hebt er ALLES aan gedaan om uit te zoeken wat je zoontje heeft. Ik ben van mening dat je je echt niet aangesproken hoeft te voelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:08

Ik heb niemand hier persoonlijk aangesproken toch? Ik geef mijn mening, maar vat die aub niet op als n persoonlijke aanval.

Ik vraag me wel oprecht af wat het nut was van het vastleggen van je zoontje? Heeft het voor hem geholpen de oorzaak van zijn obrust weg te nemen? Was het voor hem echt fijn om vast te liggen?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:26

Ja, zijn buikje bleek achteraf erg gevoelig te zijn. Dit dus door alle ontlasting die nog in zijn darmen zat. Zijn darmen konden ook geen voeding meer opnemen, ze waren versmeerd. Hij had gewoon pijn als hij op zijn buik lag. Nadat we er eindelijk achter waren waar de problemen vandaan kwamen sliep hij ook ineens op zijn buik. Ik heb hem dus zodra zijn buik niet meer gevoelig was losgemaakt. Hij heeft hier dus in eerste instantie veel baad bij gehad.

Ik snap denk ik wel wat je er mee wilt zeggen, maar omdat jij het over vastbinden voelde ik mij inderdaad aangesproken. Echter dit is dus de reden. Ik zeg ook niet dat je alleen aan symptoom bestrijding moet doen, maar een goede nachtrust is voor beiden goed.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:47

Ik ben zelf geen moeder, maar weet van me werk dat s avonds voor het slapen in bad met rustgevende bad olie kan helpen. Het vastzetten ben ik niet zo´n voorstander van. Kan gevaarlijk situaties uitvoortkomen, helemaal als hij zo bewegelijk is en je zelf ook naar bed gaat.
Persoonlijk zou ik dan eerder denken aan verzwaarde kleine kussentjes waar je hem zeg maar inbakend, of dit veilig is weet ik niet. Geen ervaring mee bij baby´s. Vast wel wat over te vinden

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:54

[quote="Storm"]

Ik heb net gekeken maar zijn bed staat niet bij of voor een stopcontact dus dat is het ook niet.
Wel staat hij bij een snoer van de babyfoon, kan dat ook schelen?

quote]

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of een snoer zelfde effect heeft als het stopcontact zelf,maar het kan het proberen waard zijn toch om die te verplaatsen.
Kan zijn dat hij de aanvoer van stroom naar babyfoon wel voelt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:05

Mijn jongste dochter had prccs het zelfde als dit. Wij hadden bij prenatal een kussentje gekocht( deze word eigenlijk gebruikt om hoofdje af en toe te draaien en dat de kleine niet terug kan draaien voor platte plekjes, deze hebben wij toen op een plek gelegt dat ze niet om kon draaien daar lag ze tegen aanvoelde vertrouwd en werd een stukje minder, meestal krijgen kleintjes veel indrukken op de dag, en snachts worden die in beeldjes afgespeelt als droompjes( is mij uitgelegt) en dan kunnen ze heel bewegelijk zijn, dus mss werkt het kussentje? Zelf heb ik ook van het vast zet systeem gehoort, en heb het gezien echter dacht ik dat het niet meer mocht lol. En zoon kussentje kan geen kwaad, en zijn volgens mij 7 euro. in die tijd dan 3 jaar geleden.

Groetjes Froukje

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:12

ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic maar ik wilde toch ook even reageren. Ik herken heel veel in je verhaal, mijn dochter heeft tot dat zij ruim 10 maanden was niet 1 nacht doorgeslapen. Ze werd zo'n 5 a 6 keer per nacht wakker, huilend, bleef maar woelen, speentje kwijt noem maar op. Een en al onrust. Het leek gewoon alsof ze niet diep in slaap kon komen. Opvallend was dat ze wel heel makkelijk was met het naar bed brengen en na het vaste ritueel heel zoet ging slapen. Het spoken begon echt rond 12 uur s nachts. De gevolgen voor ons waren desastreus, ik sliep maandenlang niet meer dan 4 a 5 uur per dag, mijn vriend raakte oververmoeid en kwam zelfs thuis te zitten met gezondheidsklachten. Ook werd mijn dochter binnenste buiten gekeerd en ik ben op een gegeven moment doorgestuurd naar een speciaal centrum, het IMH, waar ze ouders helpen met "probleemkinderen". Ik moet zeggen dat ik daar wel veel aan gehad heb, ten eerste heel veel begrip maar ook de geruststelling dat er niets ernstigs met mijn dochter aan de hand was en haar hersentjes waarschijnlijk nog niet rijp genoeg waren om in de diepe slaap te komen. Overdag sliep ze overigens vaak ook maar 2x een halfuur. Maar verder was ze heel vrolijk en leek ze zelf niet te lijden onder het slaapgebrek. Op een gegeven moment heb ik zelfs alternatieve hulp gezocht en mbv een medium haar kamer gereinigd ( we wonen in een heel oud pand uit 1700) en edelstenen zoals bergkristal in haar bedje gelegd. Wat nou precies de doorslag heeft gegeven weet ik nog steeds niet maar van de een op andere dag met 11 maanden sliep ze door. Tegenwoordig, ze is nu 19 maanden, slaapt ze van 8 tot 8 en slaapt werkelijk overal doorheen ( dichtklappende deuren, vuurwerk, blaffende hond, onweer), overdag slaapt ze ook nog eens zo'n 2,5 uur.
Waar ik achteraf heel blij mee ben en wat de kinderarts waarmee ik sprak bevestigde, is dat ik er wel elke keer als ze wakker werd en huilde, er uit ben gegaan. Ze wilde namelijk helemaal niet opgepakt worden of bij mij in bed liggen, ze deed het niet om aandacht te krijgen, nee ze wilde gerustgesteld worden en vertrouwen dat het ok was. Het was dus een echte investering die ik heb gedaan maandenlang 5 of 6 keer mijn bed uit maar ik ben er van overtuigd dat die opoffering er nu voor heeft gezorgd dat mijn dochter haar bedje als een zeer veilige plek ervaart, ze weet immers dat wanneer dat niet zo voelt, ik er altijd zal zijn voor haar. Als je een kindje laat huilen dan zeg eigenlijk; ik laat je in de steek, zoek het zelf maar uit. Zo'n kindje stopt dan wel uiteindelijk met huilen puur omdat ie weet dat toch niemand hem komt helpen, mijn inziens schaadt je daar wel een stukje vertrouwen van het kind. Maar goed, vast volksstammen die hier heel anders over denken ;-)
Anyway, ik hoop dat jullie ook snel kunnen genieten van langere nachten, zoals je leest komt het echt echt echt goed op een dag ;-) Sterkte!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:15

Waarom moeten wij al die kleine net geboren kindertjes gelijk afspenen ???

Doen we het met een veulentje??
Heel de wereld komt in protest.

Waarom mag een pas geboren baby de eerste maanden niet gewoon aan de borst liggen van mamma ??
Overdag in een draagzak, 's nachts in bed.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:20

Biancaa schreef:
Hier een moeder van 3 onrustige kinderen. De 2 oudsten, nu 12 en 9 jaar oud, liggen nog steeds door heel hun bed heen ;) De oudste heb ik destijds ook vastgelegd. Je kan er een speciale band voor kopen bij de prenatal, dat is een band die je door de armmouwen doet en om het matrasje ÉN lattenbodem doet. Als je alleen om het matrasje doet heb je kans dat ze die helemaal meenemen en dus eronder eindigen.

Dit werkte bij mijn dochter erg goed, ze kon gewoon haar lichaam bewegen maar kon niet meer door het hele bedje heen. Wel lag ze soms alsnog helemaal gedraaid, maar de wijde armopeningen van de slaapzak waren dan groot genoeg om die draaiing aan te kunnen zonder te verstikken (ik bedoel dus draaien van hoofd naar voeteneind).

Mijn 2e heb ik ingebakerd, daarna was hij wel onrustig maar niet zo erg dat hij er wakker van werd. Ik vond hem wel altijd in aparte houdingen in bed.

De laatste, nu 2 jaar, heb ik heel lang ingebakerd, zeker tot anderhalf. Tot bijna een jaar in een pacco inbakerdoek en daarna in een slaapzak met dichtgenaaide mouwen. Het voordeel van de dichtgenaaide mouwen is dat je kindje wel gewoon kan draaien op de buik en de ruimte heeft om zich zo te bewegen dat hij gewoon weer terug kan draaien of zijn hoofdje omhoog kan tillen. Hij kan zichzelf dan niet wakker maken met zwaaiende armen, mijn dochtertje krabbelde zichzelf namelijk open of sloeg zichzelf als ze haar armen vrijhad.

Zij was zelfs zo erg dat ik haar (soms nog steeds) in de houdgreep moest nemen om haar tot rust te manen, gewoon omdat ze zo bewegelijk is dat ze zichzelf wat aandoet. Het voordeel van een inbakerdoek (die van pacco kan ik echt aanraden, die hebben ook voor oudere baby's) is dat doordat hij zo "in elkaar" zit, hij rust vindt en daardoor ook rustiger in slaap valt. Nu heeft hij blijkbaar geen rust in zijn lijfje waardoor hij zo gaat draaien.

Mijn meisje is ondertussen nu 2 en slaap nu gewoon onder een dekentje, gaat echt helemaal goed en is nu een stuk rustiger met slapen. Ze krijgt nu alleen last dat ze het donker eng vindt en een lampje aan wil.

Sorry heel verhaal geworden, maar als ik vroeger wist van de pacco doek dan had ik dat zeker gedaan, die werkt echt super.

ik begrijp dat het voor jou goed heeft gewerkt maar inbakeren na een maand of 6 of tenminste wanneer een baby zichzelf kan omrollen wordt ten zeerste afgeraden. ze kunnen niet meer terugrollen omdat hun armpjes dit belemmeren wat direct verstikkingsgevaar met zich meebrengt.
Mijn dochter heb ik tot 6 maanden ingebakerd met de Pacco doek, ik vond hem ook heel goed!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:29

ik zie nu pas het filmpje; mijn dochter deed echt precies hetzelfde. ik vind het echt hartverscheurend om jouw filmpje te zien. de wanhoop die je voelt... maar hou moed, het komt goed!!

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:32

Ons zoontje is ook ingebakerd geweest. Sliep ook onrustig en was vaak zijn speen kwijt. Had dus ook altijd meerdere speneb in bed. Elke hand eentje en eentje in zijn mond. Verder hadden wij de binnenkant van het bedje 'vezacht' zeg maar, met dunne kussens van de tuinstoelen. Dan kon hij zich niet meer stoten. Dat hielp al heel goed. Las al dat je nu een campingbedje gebruikt. Werkte bij ons ook erg goed.
Hij is nu 2,5 en slaapt super rustig in een groot bed zonder spenen. Het is even doorbijten, maar gaar zeker goed komen. Als hij 's middags nog slaapt zelf ook lekker op bed gaan als dat kan. Kun je er zelf wat beter tegen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:00

hoi, ik heb zelf geen kinderen maar heel raar het lijkt alsof ik dit herken maar dan bij mijzelf. ik draai en woel zo actief als ik het te warm heb of ik kan niet goed in slaap kome. als ik in de middag gezlapen heb, ik ben soms erg moe en ga dus even een uurtje slapen. ik wordt uit mijzelf constand wakker, ik val later wel weer in slaap.
als baby sliep ik altijd wel rustig, mijn moeder vertelde dat ik zolang soor sliep dat ze me altijd wakker makte omdat ze bang was dat ik niet meer ademde.
als ik zo extreem ga woelen weet ik dat ik erg veel prikkels die dag heb gehad, zbijv. iets op werk, mij. ponys, tv(die ik bewust bijna biet aan heb) dan 'verwerk' ik dit voor dat ik ga slapen al maar ook in mijn dromen. ( ik sliep een keer bij een goede vriendin van mij en die vertelde dat ik de hele dag opbieuw beleefde in mijn dromen en dat ik zo exstreem woelde en bewoog) diy is bij mij regelmatig zo, alleen weet ik zelf niet zo goed wat ik er mee aan moet. maar ik ga ontspannende dingen doen zoals lezen of even gaan breien of haken. dan slaap ik meestal daarna wel rustig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:09

Ariebren schreef:

Waarom mag een pas geboren baby de eerste maanden niet gewoon aan de borst liggen van mamma ??

Helemaal eens. Zo'n wezentje heeft negen maanden in je buik gezeten en wordt daarna moederziel alleen verbannen naar een kinderkamer. Helemaal alleen en vooral niet komen als de hummel huilt, want dan verwen je ze maar. Hartverscheurend...

Ik heb drie meiden en alle drie hebben ze de eerste jaren bij ons in bed geslapen. Heerlijk tegen mama aan, wat een fijn gevoel was dat. Ja, ook wel zwaar, maar ik wilde dat mijn kinderen wisten dat ik er was als ze me nodig hadden. Nog steeds trouwens. De oudsten zijn nu vijftien en dertien, die slapen uiteraard in hun eigen bed. De jongste is negen en als haar vader vroege dienst heeft en het is vakantie, haal ik haar om half zes uit bed en kruipt ze nog een paar uur bij mij in bed, heerlijk....

Overigens, TS, als ik dat filmpje bekijk, kan ik me heel goed voorstellen dat je hier uitgeput van raakt. Pas goed op jezelf, want in slaap vallen op de snelweg (is mij ook eens gebeurd en ook ik werd wakker doordat ik met twee wielen in de berm zat) is echt levensgevaarlijk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:25

Amen! :-)

Ariebren schreef:

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:17

Ik heb die kleine ingebakerd totdat ze kon omdraaien, ze was hier nogal laat mee. Toen ging ze in de slaapzak met dichtgenaaide armen, zo kan ze namelijk wel gewoon draaien en terugdraaien omdat haar armen niet echt meer vastzaten, ze kon er zelfs mee gaan staan :p

De pacco doek zorgt er dus juist voor dat ze zich voelen zoals in de baarmoeder, in elkaar en met het doel dat als ze beweegt tegendruk voelt zoals in de baarmoeder. Mijn dochter is een overgevoelig kind en moest dus zo liggen omdat ze te druk was. Zij had het dus nodig en niet ik, ik slaap toch niet, of dat nou van mijn kind is of van mezelf helaas.

Ik heb mijn kinderen dus niet vastgelegd omdat het "goed" zou zijn voor mij, maar voor de kinderen zelf. De middelste was 6 weken te vroeg, dus moest daarom ook ingebakerd liggen. De oudste dus ook overgevoelig en de laatste ook. Zij hebben het dus nodig en niet ik.

De oudste heeft bij mij op de kamer gelegen, de andere 2 niet dit had met het overlijden van mijn tweeling te maken en ik overbezorgd was (was ik ook als ze in hun eigen kamertje lagen hoor) en ik dus niet naar elk geluid van hun mocht luisteren.

Weer heel verhaal, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat de meeste moeders/ouders hun kinderen niet vastleggen omdat het zo "makkelijk" zou zijn maar juist voor bestwil van het kind omdat die de geborgenheid van de baarmoeder mist waarin ze beperkt werden in hun bewegingen. In de grotemensenwereld kunnen ze ineens alles bewegen en doen en dat kunnen sommige (helaas veel) kinderen nog niet aan en daarom het inbakeren.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 03:40

Ariebren mooie woorden!!

Vastleggen zou niet mn ding zijn, kan zeer gevaarlijk zijn!

Slaapt je kindje beter bij jullie op de kamer?
Later naar bed doen in de avond?
Voed je op verzoek? Heeft je kindje geen dorst oid ?

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 06:16

neem eens contact op met een fysio, deze kunnen ook advies geven over slaaphoudingen van baby's en wat voor materiaal je erbij kunt gebruiken. evt. massage tips of andere oefeningen geven waardoor je baby meer ontspant en beter kan slapen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 09:58

Bedankt weer iedereen!

Materialen in bed heb ik ook al geprobeerd, zoals een kussentje om hem op zijn zij te laten slapen, maar hij draait zich zo hard dat het totaal geen zin heeft.

Ook een rustig avondritme is hier aanwezig, eerst lekker bij mama en papa, daarna in een warm badje met lavendel (rustgevend badje van kruidvat), dan de papfles en daarna naar bed toe.

Bruceandnoon, ik ben heel blij met jouw post! Dit lijkt precies hetzelfde als bij jouw dochter, ook onze zoon gaat heel makkelijk slapen, dat is totaal het probleem niet. Maar in de nacht begint het pas, vanaf een uur of 2. Overdag is het hier ook een heel erg vrolijk jochie, altijd lachen nooit chagrijnig en vreselijk lief maar wel druk.
Dat de hersenen nog niet rijp genoeg zijn, lijkt mogelijk hier dan ook aan de hand te zijn. Ik heb er nooit eerder van gehoord, maar ik hoop eigenlijk dat dit het probleem is, dan zou het vanzelf overgaan en is er dus niks ernstigs met hem.

Ik heb zijn campingbedje ver weg staan van het stopcontact, maar de snoer van de babyfoon ligt er wel.

Ariebren, dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb mijn zoon ook in een draagdoek bij me gehouden, vond hij heerlijk en de eerste 4 maanden heeft mijn zoon bij ons op de kamer geslapen en bij ons in bed. Lekker tegen zijn mama aan, buik tegen buik. Heerlijk, voor hem en voor mij. Niks fijner dan je kindje dichtbij je te hebben en zijn heerlijke geurtje te kunnen ruiken <3

Roselie, ik voed inderdaad op verzoek, als hij dorst heeft in de nacht, krijgt hij een flesje. Mijn vriend wil dat hij in zijn eigen bedje slaapt, en op onze kamer is ook geen ruimte voor zijn bed, wel voor een mozesmandje (daar heeft hij tot 4 maanden in geslapen bij ons op de kamer) maar daar past hij niet meer in. Later naar bed is geen optie, hij valt om van de slaap om 8 uur en het inslapen is ook geen probleem.

Nijland, op dit moment wacht ik daar nog even mee, het gaat nu al beter.

Nu de update:)
Het gaat iets beter!!
Vannacht heeft hij redelijk geslapen, omdat hij zijn hoofd niet kan stoten en 3 spenen in zijn campingbed heeft liggen, wordt hij veel minder vaak wakker. En ik dus ook :)
Vannacht was hij om 2 uur wakker en heb ik zijn speen ingedaan en om 5 uur weer, maar 2 keer dus!!!! Om 6 uur was hij wakker en heb ik hem een flesje gegeven. Daarna lekker tussenin bij mama en papa in bed en geslapen tot 8 uur, was een verassing was dat!

Ik heb dus echt veel aan jullie reacties gehad!!
Ben nog steeds aan het pben met een bokker over bachbloesem, en ik hoop dat het laatste restje onrust ook kan worden weggehaald. Maar zoals het nu gaat, redden we het ook wel :)

Bedankt iedereen!!!!