Ben jij endo-, ecto- of mesomorf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij endo-, ecto- of mesomorf?

Endomorf
92 (26%)
Ectomorf
53 (15%)
Mesomorf
207 (58%)

Totaal aantal stemmen: 352

missfitness

Re: Ben jij endo-, ecto- of mesomorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:29

Toch veel mensen die mesomorf zijn. Ik ben het ook, das wel duidelijk, ben één en al spier dus ja....

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:39

Ik zit het dichtste bij Mesomorf, 1.75. moet goed op mn voeding en beweging letten anders kom ik wel vetjes aan en dat klopt als een bus :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:55

Tammy_ schreef:
Ik zit het dichtste bij Mesomorf, 1.75. moet goed op mn voeding en beweging letten anders kom ik wel vetjes aan en dat klopt als een bus :j

Hier precies hetzelfde. Ik moet er hard aan werken om slank te blijven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:57

missfitness schreef:
Toch veel mensen die mesomorf zijn. Ik ben het ook, das wel duidelijk, ben één en al spier dus ja....

Oh ik dacht dat jij een endomorf was := (Grapje :D)

Jij hoeft de test niet te doen om te weten dat je een mesomorf zou zijn :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:00

_Nancy schreef:
missfitness schreef:

Oh ik dacht dat jij een endomorf was := (Grapje :D)

Jij hoeft de test niet te doen om te weten dat je een mesomorf zou zijn :)

Haha Nancy!!! :P Jij bent toch ook een mesomorf!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:57

missfitness schreef:

je naam is toepasselijk ja :D mooi hoor!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:04

Splinter schreef:
missfitness schreef:

je naam is toepasselijk ja :D mooi hoor!

Daar is over nagedacht :D

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:06

Ik ben endomorf.. pff en er niet blij mee want ik love snoepen!, maar op zich heb ik eenbeste spiermassa, alleen heel veel blokkades in mijn zenuwen waardoor ik bijv. echt niet sterk ben in mijn armen
Maar al mijn spieren zijn wel flink bedekt met een laagje vet xD Niet dat ik echt dik ben xD

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:09

Is er ook bekend welke spiervezels deze drie groepen het meest hebben? rode of witte?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:14

2.42

Combinatie ectomorf - mesomorf.
Ik heb ''dunne'' botten, maar wel brede schouders bijvoorbeeld.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:15

Your score is 1.33.

Your body is between an EndoMorph and a Mesomorph

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:16

Mijn score: Juist ja.. (klopt wel aardig dacht ik)

Your score is 1.75.

Your body is closest to a Mesomorph. You have a naturally fit body but to maintain it or improve it you should exercise and diet correctly for your type. Strength training can be done more often and for longer sessions then would be good for an Ectomorph, but you must still be carefull not to overdo it. You should train with moderate to heavy weighs and at a moderate pace, not resting too long between sets. You will find you gain muscle quite easy (some women and even men might not want to get too bulky, but this won't happen suddenly. When you are happy with your muscle size simply train to maintain it). Stick to a good healthy diet to keep you lean and muscular, and watch for any slow creeping fat gains. Engage in and enjoy aerobic activities, sports, etc. but do not overdo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:17

Hmm in de basis ben ik super gespierd en heel snel breed van spieren als ik een maand of 2 ga fitissen dan krijg ik beste spierballen en van die spieren die vanuit mn nek over mn schouders lopen. Vet lelijk haha dus ben maar gestopt met fitness. Heb alleen (helaas) een lymfe afwijking waardoor ik iets te dik ben (vocht en verkeerd gebouwde vetcellen) dus tja wat ben ik?

Edit: Heb ff de test gedaan:

Your score is 1.92.

Your body is closest to a Mesomorph. You have a naturally fit body but to maintain it or improve it you should exercise and diet correctly for your type. Strength training can be done more often and for longer sessions then would be good for an Ectomorph, but you must still be carefull not to overdo it. You should train with moderate to heavy weighs and at a moderate pace, not resting too long between sets. You will find you gain muscle quite easy (some women and even men might not want to get too bulky, but this won't happen suddenly. When you are happy with your muscle size simply train to maintain it). Stick to a good healthy diet to keep you lean and muscular, and watch for any slow creeping fat gains. Engage in and enjoy aerobic activities, sports, etc. but do not overdo.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:21

Aranel schreef:
Ik dacht dat ik endomorf was, maar volgens de test ben ik mesomorf. Ook prima :+

Bij mij ook zo :j

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:27

Your score is 1.42.

Your body is between an EndoMorph and a Mesomorph. Choose a middle approach between the follow recommendations.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:38

Interessant!

Your score is 1.5.

Your body is between an EndoMorph and a Mesomorph. Choose a middle approach between the follow recommendations.

Endomorph: An Endomorph's biggest concern should be the losing of fat and adopting a lifestyle that keeps it off. Strength training should be done to get a better muscle to fat ratio and therefore improve metabolism. Use moderate weights at a fast training pace (very little rest between sets and exercises). You should lower your calorie intake (but not try to starve yourself) and should eat frequent but small meals. Sugars, sweets and junk food should be eliminated from your diet. Engage daily in some activity like brisk walking, biking, etc., and try to increase the amount of time you spend each week.

Mesomorph: Mesomorphs have a naturally fit body but to maintain it or improve it you should exercise and diet correctly for your type. Strength training can be done more often and for longer sessions then would be good for an Ectomorph, but you must still be carefull not to overdo it. You should train with moderate to heavy weighs and at a moderate pace, not resting too long between sets. You will find you gain muscle quite easy (some women and even men might not want to get too bulky, but this won't happen suddenly. When you are happy with your muscle size simply train to maintain it). Stick to a good healthy diet to keep you lean and muscular, and watch for any slow creeping fat gains. Engage in and enjoy aerobic activities, sports, etc. but do not overdo.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:43

Ik ben volgens de test mesomorf. Dacht dat ik eerder ectomorf was, maar goed. Heb ook echt nul spieren. :P Maar doe ook wel niets van sport (meer).

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:55

Ik zit ook tussen ectomorf en mesomorf, ik heb een score van 2.58

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:55

Natasja91 schreef:
Fiffill schreef:

Het gaat over je lichaamsbouw, niet zozeer of je veel suikers oid eet.

Maar wel over of je makkelijk vet opslaat of juist heel erg mager blijft.

Dat bedoelde ik ermee te zeggen, ik wordt dus niet dik, wat ik ook eet
maar als ik de vragen lees staat er alleen smal en lang, maar ik ben maar een ukkie

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:02

Ik ben mesomorf, dat dacht ik zelf ook. Ik vind zelf wel met een lichte neiging naar endomorf, maar dat komt denk ik omdat ik veel van snoepen houdt, want in principe is mijn metabolisme prima, maar door mijn snoepgedrag heb ik wel vetjes op een aantal plekken haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:07

Je kan ook ergens tussenin zitten natuurlijk Lynn_Nikita, ik ben ook een uk maar wel duidelijk een mesomorf :P maar je zou denken dat je best ectomorf zou kunnen zijn als je niet heel lang bent maar wel de rest ervan weg hebt?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:09

Tussen Endomorf en Mesomorf :)

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:14

Your score is 2.42.

Your body is between an Ectomorph and a Mesomorph

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:20

Your score is 2.17.
Your body is closest to a Mesomorph

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:25

Ik zit tussen ecto en mesomorf in. Op basis van 1 antwoord, dat ik altijd honger heb. Terwijl ik echt 100% ectomorf ben;) voldoe precies aan die omschrijving. Het gaat om lichaamstype, dus de vraag of ik als intellectueel persoon wordt gezien vind ik raar. Net zoals dat je altijd trek kan hebben. Dat heeft niet perse te maken met dik zijn of een bepaald soort stofwisseling hebben, ik vind eten gewoon lekker:p