Een nieuwe bril gekocht, maar ik voel me wel dronken..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:01

De eerste keer fietsen ging wel goed maar was wel raar ik kon niet meer achter me kijken door de rand van mn bril , heel irritant.
en verder had ik het idee dat ik tot mn knieen in de grond zat en dan een strandwandeling van een paar uur gaan maken. Ik heb hiervoor nooit een bril gehad , maar mis hem echt als ik hem vergeet en soms duurt dat een uur voor ik het doorheb en denk dan hee waar istie.
maar kromme voorwerpen heb ik niet

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:01

Juud87 schreef:
Wat ik vroeger had is dat de oogmeting per oog goed was, maar dat mijn ogen niet konden samenwerken op die sterkte. Ik bleef dus wazig zien. De sterkte is teruggebracht en stapsgewijs opgevoerd tot ik de juiste sterkte had en scherp kon zien.
Misschien is dit met jou ook aan de hand?

Kwam je uiteindelijk weer uit bij de waardes uit de oorspronkelijke oogmeting?

silvana84

Re: Een nieuwe bril gekocht, maar ik voel me wel dronken..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:14

Ik heb dit ook gehad, maar dat kwam omdat bril niet juiste sterkte was. Als je misselijk word of hoofdpijn krijgt is je bril simpel niet de goede sterkte. Ik draag om en om lenzen en bril en je mag echt niet beroerd worden van je bril. Het klopt dus echt niet als je een tijd aan je bril moet wennen, ik heb dit nog nooit van de opticien gehoord, ook oogarts zegt dat als je draaierig/misselijk word van je bril dan is hij niet goed afgesteld.
Het gaat vaker fout dan je denkt bij de brillen winkels.

Dian_Dina

Re: Een nieuwe bril gekocht, maar ik voel me wel dronken..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:35

Hrokur, een multifocale bril werkt eigenlijk heel anders dan een gewoon Hema brilletje. Een hema bril heeft over het hele glas dezelfde sterkte, je hebt daardoor een groot lees gebied. Een multifocale bril heeft bovenin de vertesterkte en onderin de leessterkte. Doordat deze sterktes in elkaar overlopen moet je altijd zoeken naar de goede sterkte. Het echte stuk waar je goed mee kan lezen is recht door het glas heen. Aan de zijkanten wordt er veel vervormd. Doordat een Hema bril deze vervorming niet heeft is het logisch dat dit prettiger kijkt. Hoe lang heb je de bril al?

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:57

Dian_Dina schreef:
Hrokur, een multifocale bril werkt eigenlijk heel anders dan een gewoon Hema brilletje. Een hema bril heeft over het hele glas dezelfde sterkte, je hebt daardoor een groot lees gebied. Een multifocale bril heeft bovenin de vertesterkte en onderin de leessterkte. Doordat deze sterktes in elkaar overlopen moet je altijd zoeken naar de goede sterkte. Het echte stuk waar je goed mee kan lezen is recht door het glas heen. Aan de zijkanten wordt er veel vervormd. Doordat een Hema bril deze vervorming niet heeft is het logisch dat dit prettiger kijkt. Hoe lang heb je de bril al?

Ik heb de bril nu 2,5 week.. Ik heb gisteren wel gemerkt dat als ik mijn hoofd nog meer heen en weer beweeg dat wel iets verbetering oplevert. Maar dan nog zie ik in de verte scherper dan bij het lezen. Misschien moet het nog meer tijd hebben om te wennen of verwacht ik iets dat niet reeël is. Omdat het mijn eerste bril is kan ik het niet vergelijken.