Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:28

2 liter drinken is gebaseerd op de ongeveer 1 ml water die per kcal 'nodig' is. Aangezien 2000 kcal ongeveer gemiddeld blijkt te zijn kom je op 2000 ml vocht uit. Vocht wordt ook uit fruit, groente e.d. gehaalt. De 2 liter vocht is daarna een beetje zijn eigen leven gaan leiden als 2 liter water drinken.

Maar de hoeveelheid die TS nu binnen krijgt is ongezond weinig. Iemand als bijvoorbeeld Tinkerloos krijgt toch al snel min. 800 ml drinkvocht binnen en haalt waarschijnlijk nog vocht uit de voeding. Een heel stuk minder ongezond. :) TS, probeer voor jezelf in ieder geval een flesje water of limonade per dag leeg te drinken. Of jezelf aan te wennen om elke keer dat je iets eet een glas drinken te pakken.

[edit] Dit kun je ook met je ouders overleggen. Vragen of elke keer als zij iets te drinken pakken ze ook iets voor jou willen inschenken.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:33

Het is wel herkenbaar. Ik heb zelf ook nooit dorst, maar dwing mezelf tot drinken. Juist omdat je anders kans hebt dat je je lijf stuk maakt. Ik speel tennis en mijn trainer zei vroeger altijd dat je min. een liter water moest drinken, voordat je ging tennissen. Je zweet immers ook..
Wat voor mij werkt: na het tandenpoetsen een glas water leeg drinken, bij iedere maaltijd 1 of meerdere glazen drinken, en verder zet in een gevuld glas ergens neer en steeds als ik daar langs kom, neem ik wat slokken.. Ik drink overigens wel voldoende..

Misschien kan je eens voor jezelf na gaan wat je lekker vindt om te drinken en dat kopen? Dat wil wel eens helpen..
Daarbij: je stelt je vraag niet voor niets, dus je wilt er iets mee..

verootjoo

Re: Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:00

Je geeft aan dat je nooit dorst hebt dus niet drinkt, lijkt mij dat je nooit drinkt en daardoor geen dorst hebt? Heb je ooit wel eens dorst gehad? Als je vaak een sein van je lichaam negeert, leert je lichaam af een sein te geven als je lange tijd niet eet, zul je ook geen hongergevoel meer krijgen.

Gewoon weer aanwennen dus om te drinken. Een lichaam heeft nu eenmaal vocht nodig. Het is niet zo dat je als geen dorst hebt je lichaam het niet nodig heeft.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:02

Waarom is de antwoord gelijk van ga een afpsraak maken met de Doctor?
Als zij het altijd al heb gehad dan is het niet zo erg want dan betekent dat eenmaal dat zij beter vocht vast kan houden dan wij.

De enigste reden dat wij drinken is omdat wij vocht verlies maken.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:07

Probeer toch te drinken. Ik dronk ook veel te weinig. Op het werk heb ik het opgebouwd zodat ik in de voormiddag een liter water drink en in de namiddag ook. Gewoon elk uur/half uur een bekertje water drinken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:12

kensha schreef:
Waarom is de antwoord gelijk van ga een afpsraak maken met de Doctor?
Als zij het altijd al heb gehad dan is het niet zo erg want dan betekent dat eenmaal dat zij beter vocht vast kan houden dan wij.

De enigste reden dat wij drinken is omdat wij vocht verlies maken.

Als TS veel vocht vasthoudt is dat helemaal niet gezond.

Weinig drinken is echt niet goed, en zeker wel erg.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:13

Ik drink ook te weinig, doe tegenwoordig meer mijn best en ben heel trots als ik 1.5 liter water haal :D Maar meestal blijf ik steken op 1 liter, en dan nog wat zuivel :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:14

Idd. vocht vasthouden is slecht,en dat zie je dan ook meestal aan je voeten/enkels.
Die zijn dik en opgezet als je vocht vast houd.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:16

Zo weinig drinken is heel erg slecht voor je.
En zeker voor je nieren!!

Je nieren helpen je om je afvalstoffen uit je lichaam te zuiveren en je nieren hebben vocht nodig om goed te kunnen functioneren...

Een bezoekje aan de huisarts is echt geen overbodige luxe

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:16

Ik had vroeger ook echt nooit dorst. M'n moeder wist er 's ochtends een kopje thee in te gieten en dat was het dan wel weer.

Op m'n 18e kreeg ik ineens wel dorst en dronk ik op m'n gemakje 3 liter water. Inmiddels drink ik een normale 1,5 á 2 liter :)

Het kan dus nog omslaan :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:18

gohya schreef:
Idd. vocht vasthouden is slecht,en dat zie je dan ook meestal aan je voeten/enkels.
Die zijn dik en opgezet als je vocht vast houd.

Ik hou in het warme weer ook vocht vast in m'n voeten en de rest van m'n lichaam. Soms wel 4 liter (zie ik aan de weegschaal). Het hoeft dus niet altijd vreselijk te zijn :)

Wel is het zo dat als je weinig drinkt én vocht vasthoud, dat je lichaam dat doet juist omdat er zo weinig vocht naar binnen gaat.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:20

Hier een nierpatiënt.... ga gewoon drinken, wacht niet tot je nieren kapot zijn... dat is geen pretje kan ik je melden!! Wees er zuinig op!! :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:22

Als het alleen met het warme weer is, twee weken per jaar, maakt het niet uit nee. Structureel vocht vasthouden is echt niet gezond. I.p. Moet wat je erin giet er ook weer uitkomen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:22

Ik dronk ook altijd heel weinig, 1 of 2 glazen per dag, hooguit. Maar nu let ik er toch meer op en dat gaat steeds beter. Ik heb nog steeds bijna nooit dorst, maar als ik gewoon een glas drinken inschenk en naast me neerzet dan komt-ie vanzelf wel op. En ik probeer altijd te drinken als ik ook iets eet, dus dan zit ik al op 3-4 glazen per dag, plus nog 1 of 2 kopjes koffie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:23

Herkenbaar, ik heb dit ook gedaan...
tot ik nierstenen kreeg... %)

Geloof me, dat wil je nooit mee maken, dus geef jezelf een schop onder je hol en drink regelmatig een glas drinken ook al heb je geen dorst. Neem bijv. bij elke maaltijd een groot glas drinken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:23

Die van het flesje water is een goede. Ik dronk vroeger ook nooit veel en sowieso niet tijdens de les. Daarna ging ik een flesje water meenemen (dat was het enige drinken dat je in de klas mocht nuttigen) en ik merkte dat ik daardoor toch vaker wat slokken nam. Nu is het een gewoonte geworden en ga ik niet naar school of naar de stad zonder een flesje water. Ik drink meestal wel 2 flesjes water leeg en dan nog melk bij de maaltijden en vaak 's avonds nog wat glazen water met ijsklontjes. Dus ik drink wel voldoende denk ik.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:25

Die 1,5 liter vocht per dag is inclusief je kopjes koffie/thee/limonade, dus niet bovenop alles wat je drinkt ook nog eens 1,5 liter water drinken.
Maar 3 dagen nooit eens een glas drinken tot je nemen is domweg ongezond. Je lijf went eraan en zo zal je dorstprikkel verdwenen zijn, niet omdat je blijkbaar als enige mens op deze aardbol geen vocht nodig hebt.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:33

Ik drink sowieso als ik m'n medicijnen inneem, dus dat scheelt iets. Verder vergeet ik het vaak.
Maar dan krijg ik 's avonds flinke koppijn hoor!
Ook m'n urine kan (vooral 's ochtends) erg geconcentreerd zijn, terwijl ik toch zeker een glas water drink voor ik naar bed ga.
Wat ik vaak merk is dat ik trek heb om te snoepen en geen enkele smaak lijkt dat dan te stillen. In werkelijkheid heb ik dan gewoon dorst. Als ik nergens zin in heb, klok ik gewoon een glas water achterover. Die is dan vaak met 3 slokken op en dan weet ik toch dat ik weer te lang gewacht heb.
Na het sporten móet ik wat drinken om de vochtbalans te herstellen, anders ga ik half van m'n stokkie.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:35

Hier nog iemand die weinig drinkt.
Probeer er wel op te letten, maar zoals vandaag heb ik tot nu toe nog geen 400 ml op aan vocht :n
Vanochtend een beker melk en nu staat er een glas cola naast mij, maar daar heb ik nog maar 2 slokken van gedronken. Ik heb maar af en toe écht dorst, zoals met het warme weer van de afgelopen dagen. Of na het sporten. Maar anders niet :n

Probeer gewoon het drinken op te bouwen, ga niet ineens van de een op de andere dag 2 liter te drinken. Dan moet je ten eerste elk half uur naar de wc en mijn ervaring is dat je het niet volhoudt omdat je er tegenop gaat zien. Ik ben eerst bij elke maaltijd verplicht wat gaan drinken, toen daarnaast minimaal 1 flesje water leeg aan het eind van de dag. En zo ga je verder tot je aan anderhalve lter komt. 2 liter vind ik persoonlijk erg veel, aangezien je ook vocht uit je eten haalt.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:45

Ik drink ook altijd te weinig. Altijd al gedaan. Nu probeer ik dat ik altijd een flesje water mee heb. En wat ook helpt bij mij, is als mensen aan me vragen of ik wat te drinken wil, geen nee meer zeggen. Dat deed ik namelijk altijd. Gewoon omdat ik dan geen dorst had.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:47

Ik heb ook nooit dorst en volgens mij ook nog nooit geweest zo ver ik mij kan herinneren. Ik drink ook te weinig maar 3 dagen zonder iets te drinken is wel erg overdreven hoor. Ik drink nu van die pakjes capri sunne als ik naar school of de paarden ga, want daar kan je niet zomaar de dop er weer op zetten, die moet je opdrinken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:01

Ik heb nooit echt dorst maar ook nooit echt honger.
Toen ik nog alleen was at ik daardoor soms wel eens een hele dag niet en dronk ik ook vrijwel niets.
Nu ik samenwoon ga ik mee in het schema van mijn vriend als het gaat om eten, dus 's ochtends brood, 's middags brood en 's avonds warm eten en daarna nog wat lekkers.
Drinken is nog steeds wel een probleem, ben ik aan het werk drink ik overdag redelijk goed, omdat mijn collega's dan vaak thee voor me halen.
Ben ik thuis drink ik nog steeds wel weinig, ik zit nu voor vandaag nog maar aan 1 longdrink glas ranja terwijl ik al 5 uur uit bed ben en zelf nog flink wat aan het huishouden heb gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:07

Ik drink ook weinig. Hier in Nederland maakt dat eigenlijk voor mij weinig uit, merk er niks van. Maar op vakantie ging dat wel bijna fout. Daar was het erg warm en veel drogere lucht. Daar verdampt het zweet al meteen en je merkt niet dat je zoveel vocht verliest. Toen dronk ik dus nog steeds weinig, paar glaasjes per dag en daar kreeg ik na een dag of 4 toch wel klachten. Vooral heel duizelig, echt alsof de grond beweegt en golfde. En hoofdpijn. Bleek achteraf toch te weinig gedronken te hebben. Ik had mezelf moeten dwingen om te drinken daar.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:14

Captain schreef:
Herkenbaar, ik heb dit ook gedaan...
tot ik nierstenen kreeg... %)

Geloof me, dat wil je nooit mee maken, dus geef jezelf een schop onder je hol en drink regelmatig een glas drinken ook al heb je geen dorst. Neem bijv. bij elke maaltijd een groot glas drinken.

hier nog een met nierstenen, ben afgelopen donderdag er aan geopereerd, grote kans dat het komt door te weinig drinken, dit is iets wat ik niet meer wil meemaken, en dwing mezelf om nog meer te gaan drinken, en richting de 1.5-2 liter te drinken!

Wat ik als tip mee kreeg van iemand, om meer te drinken,
zet een 1.5 liter fles naast je neer, met bijv. water/ranja en zorg dat ie leeg is

Dwing jezelf echt drinken!! dit is zoiezo al niet gezond, en nier-problemen wil je echt niet hebben!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:15

Je maakt je nieren kapot door zo weinig te drinken..
Jezelf aanwennen te gaan drinken en rustig aan meer steeds. Niet vanuit het niets ineens 2 liter per dag, maar rustig opbouwen. Weinig drinken is echt heeeel slecht.
Naar de dokter gaan lijkt mij overbodig.

Letten je ouders ook niet een beetje op of helpen ze je hierbij? Je bent pas 14 jaar zie ik?
Verder natuurlijk vooral zelf je verantwoording nemen..