Schurende bovenbenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:28

Een vriendin van mij had laatst zo'n 'sensuele party' en daar werd een massageolie/glijmiddel aangeraden tegen het beenschuren.

Dat spul gaat niet plakken en werkt écht.

Vanillia

Re: Schurende bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:29

Bekend probleem, helaas. Een vriendin van mij en ik hebben allebei de lange onderbroeken van Sloggi en dat werkt perfect :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:33

Kinke schreef:
of een mannen onderbroek proberen, zo'n strakke boxer? Bij de Hema hebben ze in ieder geval een model die iets langer is.

Die kruipen bij mij omhoog...;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:34

Alice13 schreef:
@ Nicky ik bevestig alleen wat jij zegt :) hier precies het zelfde namelijk. In mijn geval zal een paar kilo minder geen kwaad kunnen al zal het het probleem niet oplossen :o

O sorry dacht dat ik je beledigde :o :') In mijn geval dus ook...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:29

eenitraM schreef:
Ik denk dat je benen trainen en bewust afvallen heel veel scheelt.

Dit werkt niet altijd voor iedereen..
Toen ik gevaarlijk dun was, had ik nog steeds schurende bovenbenen. En ik had toen echt extreem ONDERgewicht.

Ik heb idd altijd een afgenkipte legging aan die mijn moeder met elastiek heeft omgestikt, maar na dit topic ga ik ook maar eens voor corrigerende broekjes kijken. Scheelt mijn moeder een heleboel werk!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:32

Ik heb altijd een kort sportbroekje aan onder rokjes of jurkjes.
Ook toen ik nog 15 kilo lichter woog, had er overigens al last van ;)
Glijmiddel, vaseline, naaaaah :')
Wat ik wel een keer heb gedaan, was plakverband aan de binnenkant van mijn bovenbenen geplakt.
Alleen is dat vrij ruw en als je één plekje hebt overgeslagen, schuurt het dus dubbel zo hard :')
Auw. Wat was ik blij dat ik toen thuis was :')

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:13

Ik heb vanmorgen n.a.v dit topic eerst een panty kapot geknipt maar dat was echt niks :n ja misschien in geval van nood maar anders :n
Dat rolde gewoon helemaal op tot boven dus dat had nog geen zin. Aangezien ik toch in de stad was, maar gelijk naar de action gelopen en daar heb ik 2 witte corrigerende onderbroeken gekocht, maat 40/42 (heb zelf 38/40) want die dingen zitten altijd zo strak.
Met een jurkje is het echt een uitkomst :D
Had evt nog een maatje groter mogen zijn voor het comfortabele, nu voel ik me een beetje ingesnoerd/korset-achtig :')

Heb het ook net onder een spijkerrokje gehad maar dat zat niet zo lekker, wel erg strak bij mn buik (rokje zit bij mn buik al niet te los en dan dat strakke elastiek, pff) en volgens mij zag je t ook erg goed toen ik met mijn benen over elkaar zat.

Maar voor onder jurkjes: :j ècht een aanrader :j

Dus dank TS, voor het openen van dit topic, ben er erg mee geholpen ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 06:52

Nou dan ga ik die panty ook niet proberen :P dan houd ik het bij mijn super sexy oma broekje <<)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:04

Nant schreef:
eenitraM schreef:
Ik denk dat je benen trainen en bewust afvallen heel veel scheelt.

Dit werkt niet altijd voor iedereen..
Toen ik gevaarlijk dun was, had ik nog steeds schurende bovenbenen. En ik had toen echt extreem ONDERgewicht.

Ik heb idd altijd een afgenkipte legging aan die mijn moeder met elastiek heeft omgestikt, maar na dit topic ga ik ook maar eens voor corrigerende broekjes kijken. Scheelt mijn moeder een heleboel werk!

Dan heb je X benen. Kan niet anders ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:29

@eenitra, je kunt ook gewoon een smal bekken hebben. Als zij x benen had gehad had je haar ook wel over haar knieën gehoord. Als kind was ik ook te dun en ook toen had ik al schurende bovenbenen, dat ligt echt aan de breedte van mn bekken en niet aan x benen want die heb ik niet.

Ik heb ook zo'n corrigerend broekje bij action gekocht ben benieuwd heb m nog niet aangehad

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:36

eenitraM schreef:
Nicky84 schreef:
Het zal wel wat schelen, maar het hoeft niet. Ik zal nooit dunne benen krijgen, sport genoeg en ben afgevallen maar die benen blijven schuren hoor :')

Het scheelt enorm. Als je mager/dun bent heb je er geen last van :) Althans, lijkt me logisch

Ik weeg 56/58 kg, ben 1.72m en ook bij mij schuurt het, niet heel erg, maar toch. Moet ik dan ook afvallen? Lijkt me niet zo handig :P Ik heb overigens lichte O-benen.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 27-07-12 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:37

van wat voor stof zijn die broekjes van Action?

haha doe maar niet Colorado, wordt je wel erg dun he :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:43

Ik baal ook altijd zo erg van dit probleem en dan krijg ik van het schuren ook nog allemaal lelijke bultjes. :\ Ik heb de corrigerende broekjes geprobeerd maar dat hielp niet, heeft iemand ervaring met de sloggibroekjes?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:45

Ja daar ben ik ook bang voor haha. Al zou mijn bovenbenen trainen misschien wel iets opleveren, we zullen het zien, over een maandje begint het lichamelijke werk hier dus wie weet haha. Overigens draag ik nooit jurkjes en heb ik er ook niet echt last van, maar ik kwam het topic tegen en ik kon het niet laten even te reageren :) Een aantal jaar geleden droeg ik in de zomer wel eens jurkjes en toen had ik er wel eens last van. Toentertijd was ik nog lichter dan nu, en niet minder lang.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:50

Broekjes kruipen bij mij op, net als boxers

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:58

Ik heb X benen en heupdysplasie en enorm schurende bovenbenen (zelfs mijn spijkerbroeken zijn er altijd stuk). Ik heb altijd fietsbroekjes van katoen onder jurkjes en rokjes, werkt perfect! ;)

En het overgewicht gedoe is dus echt onzin, dat hoeft helemaal niet de oorzaak te zijn en ik vind het wat sneu om dan maar een oneliner neer te zetten dat iemand maar af moet vallen; ik had het ook toen ik puber was en 48 kilo woog bij 1.60.....
Het kan heel goed aan je bouw liggen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:03

Massage- of huidolie van Kneipp! :j
Superzacht voor je huid, loopt niet uit en wordt ook niet plakkerig of vettig :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:26

Liesje89 schreef:
Jep, korte legging idd! Zo'n soort fietsbroekje. Werkt perfect!!

En waar koop je die dan? Vind een rok met blote benen ook altijd zo plakkerig voelen dus dan is inderdaad een capri een idee maar die zijn dan weer zo lang. En ik heb dan liever geen knip en plak oplossingen want die gaan niet zo lang mee ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:27

Lante schreef:
Ik heb X benen en heupdysplasie en enorm schurende bovenbenen (zelfs mijn spijkerbroeken zijn er altijd stuk). Ik heb altijd fietsbroekjes van katoen onder jurkjes en rokjes, werkt perfect! ;)

Ook aan jou de vraag ;-) waar koop jij die fietsbroekjes? Please share! :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:47

Vanillia schreef:
Bekend probleem, helaas. Een vriendin van mij en ik hebben allebei de lange onderbroeken van Sloggi en dat werkt perfect :)

Is dat maar 1 model lange onderbroek, dus kan het niet missen of ehh?

deze dus? http://www.sloggies.nl/products/sloggi-Basic-Long.html
En kies je dan je gewone maat of een maat groter?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:35

fargo schreef:
Vanillia schreef:

Is dat maar 1 model lange onderbroek, dus kan het niet missen of ehh?

deze dus? http://www.sloggies.nl/products/sloggi-Basic-Long.html
En kies je dan je gewone maat of een maat groter?

Ik gebruik ze ook. Er is idd maar 1 model. Ik gebruik gewoon mijn normale maat en nog nooit last gehad van opkruipende pijpjes. Met de juiste maat zitten deze heerlijk en blijven ook keurig zitten.

Fietsbroekjes koop ik altijd bij de scapino, die heeft ze altijd in het assortiment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:37

Die lange onderbroeken van Sloggi zien er ook handig uit!
Het nadeel van die corrigerende broekjes vind ik toch echt dat ze altijd zo hoog zitten namelijk en dat lijkt met deze onderbroeken niet het geval :D

Doe je er dan nog een normale onderbroek onder zodat je hem 2 dagen achter elkaar aan zou kunnen of draag je hem echt als ondergoed?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:39

@Zwerte - dank je wel! Heb je misschien een plaatje van zo'n fietsbroekje, kan het niet zo goed visualiseren nog :D :o?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:53

Het fijne van die sloggie onderbroeken vind ik vooral dat ze gewoon lekker dun katoen zijn. Ik gebruik ze dan ook gewoon als onderbroek, maar ik heb de la er vol mee liggen. Als je het puur als extra onder een jurkje gebruikt en graag meerdere dagen draagt, dan kan je er natuurlijk nog wat onder doen. Ik kan sowieso niks meer dan 1 dag dragen omdat ik zweet als een idioot.

Ik kan zo snel geen goed plaatje van een fietsbroekje vinden, maar het zijn eigenlijk gewoon een soort leggings, maar dan in korte broek. Die heb je in allerlei materialen en lengtes. Nadeel vind ik daarvan dat ze wel warm zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:55

Ok, dus eigenlijk voor onder een rok is de sloggi de echte winnaar zeker omdat het katoen is (en er een mooi randje onderaan zit om hem op zijn plek te houden). Goed om te weten want ik heb hele lading rokken die ik nu niet draag omdat het te warm is voor panty en een capri ook eigenlijk te warm is. En dat geplak van echt blote benen als je zittend werk doet dat vind ik ook weer niets!