[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:30

Heee,

Ik had ook even een vraagje over m'n haar. Ik heb dus heel erg krullend haar en boven m'n ogen zegmaar van die babykrulletjes. Nu was mijn vraag, weet iemand misschien wat voor producten ik kan gebruiken om m'n haar wat minder pluizig te maken?

Groetjes Stephanie

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:31

ellechir, je kan ook een lange bob nemen. Dan valt je haar tot op of net iets boven je schouders. Fijne is dat je dan altijd nog een staat kan maken mocht je dat willen. om het 'vele' haar te minderen kan de kapper de boel gewoon wat uitdunnen met een uitdun schaar. Vraag daar gewoon naar want dat is toch net even anders dan laagje laten knippen. met laagjes heb jij dan meer kans op nog meer krul wat verder heel leuk kan zijn als je dat wilt natuurlijk :)

Ik zit zelf ook te denken om weer een bob te nemen maar dan ook de lange bob dat me haar net op mijn schouders ligt. voor werk kan ik dan mooi een staart nog doen. Ik heb door het vele verven nu echt hele pluizige punten dus wil er echt een stuk af hebben.

Steefvicky, donkere mensne met kroeshaar hebben ook vaak van die pluiskrulletjes bij de haargrens. In van die afro haar winkels hebben ze daar volgens mij echt wel genoeg producten voor om dat pluizen tegen te gaan. Kijk even of er zo'n soort winkel bij jou in de buurt zit en laat je door iemand daar informeren wel product handig is voor die babykrulletjes.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:07

Denk dat zo'n bob je wel gaaf zal staan vivi :j zeker met je witte haar, en dan heel strak geknipt, dat t net boven je schouders hangt (dat t 'los' hangt zeg maar).

Ik ga straks nog maar eens een flesje zilvershampoo in mn haar smeren!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:47

Vivi, dankjewel voor de tip, zal er eens voor gaan kijken. :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:50

Ja zwitsal hoe jij het beschrijft wil ik het ook haha :D
Strak geknipt tot net op of iets over mijn schouders. Heb van voor nog wel lagen omdat hetbin een punt naar achter geknipt is nu maar dat groeit er op den duur wel bij.
Moet alleen wachten tot het weekend of erna dan is mijn kapper weer terug van vakantie.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:17

haha..
mijn haar moet eigenlijk ook geknipt worden maar ik weet niet hoe..
vind zo'n strakke bob ook heel gaaf, misschien weer schuin aflopend (dus achter kort, voor lang) maar das en niet heel practisch voor als ik het lang wil laten groeie, en als t nu strak geknipt moet worden dan moet het op lengte geknipt worden van mn kortste plukken, dan moet er weer 2 cm af ofzo..
maarja, niet knippen ziet er nu ook niet helemaal top meer uit, ook door die ongelijke plukken. dat stond leuk toen het kort was maar nu lijkt het alsof ik met de fohn in mn haar ben blijven hangen ofzo :P

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:40

Haha ik ken het! Ik had ooit ook een schuine bob (voor lang achter kort). Ik had het toen laten groeien en steeds iets rechter laten knippen. Als de achterkant dan op kin lengte was ging er voor iest meer af dan achter. Weer laten groeien en toen het kon recht laten knippen en laten groeien tot het schouderlenge had gekregen en toen weer naar de kapper om er wat meer model in te krijgen. Bij elkaar duurde het wel een tijdje voordat het weer op 1 lengte met wat model erin was.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:05

Hmm ja, alleen een rechte bob is niet zo leuk denk ik bij mij.

heb net trouwens mn zilvershampoo te lang in mn haar laten zitten (ruim een uur.. := ) , ik geloof dat de aanzet wel minder geel is nu ja.. alleen de rest is nu (het is nog nat dus kan het nog niet goed zien) eeh blauw/violet..
ik ben echt lekker bezig haha

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:14

oh haha echt! hoe paars ben je nu :P?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:24

Ehm ja, blauwig is het, sommige plukken erger dan andere plukken.. Maar het geheel ziet er heel grauw uit.. Als ik die plukken los bekijk vind ik t nog wel vet (ik bedoel he, t is niet geel meer!) Maar het geheel (omdat sommige haren baluwig, of grijzig of zelfs mog een beetje blond/geel zijn) is heel viezig grauw. En de aanzet (wat eerst uitgroei was) is nog steeds blond, wel veeeeel minder geel maar niet blauwig ofzo.
Dus t ziet er ehhhh heel raar uit :p

Heb t nu in een staart (ik zit in de trein haha) zodat het minder opvalt. En heb gisteren mn haren nog gewassen, en net weer gedouched en 3x shampoo erin gedaan. Nu maar gewoon elke dag mn haar wasen totdat het acceptabel is haha.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:43

Hahah heel herkenbaar! Ik heb ook altijd dat bij de aanzet het minder pakt dan de rest van het haar. Ook dat sommige plukken blauwiger zijn dan andere heb ik ook vaak. Bij mij is het alleen niet heel grauw van kleur (maar ik laat het ook max 20 min zitten :P ).
Ach na paar keer wassen is het er ook wel weer uit :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:36

Nu t opgedroogd is zie ik dat die wasbeurt van vanmorgen wel echt geholpen heeft. Van een afstandje is t nu 'oma grijs', aldus een vriendin van me die met hier was haha.
Van dichtbij zie je wel dat t wat blauwig is en ik vind t ook nog steeds wel grauwig.. Maar komt wel goed denk ik haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:29

ik zou nu toch wel graag een foto willen zien Zwitsal :+

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:38

Hallo,
Ik kom hier even binnenvallen omdat ik een haardilemma heb :') .. Ik ben mijn haar aan het laten groeien, maar weet écht niet wat ik met m'n froe moet aanvangen. Ik had vroeger altijd een schuine kortere froe, maar nu heb ik hem ongeveer laten bijgroeien. Als ik hem los draag valt hij echt zo lelijk langs m'n gezicht, dus weet echt niet wat ik ermee moet doen. Als ik hem kort doe vind ik mezelf zo mannelijk :n HELP :P

Dit is een foto van hoe mijn haar nu ongeveer is (draag m'n froe dus meestal met een speldje naar achter).
Ik ben de middelste met het bloemetjestshirt

Alvast bedankt :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:30

ik neem aan dat je een pony bedoeld? :') Ik draag hem nu zo aan de zijkant of gewoon naar achter.. vlechtje van maken naar rechts kan ook.. verder doe ik ook gewoon met haarspray de pony naar rechts of door het midden zeg maar.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:06

Ik ben een aantal weken van dit:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/532012_168592076594138_1621851721_n.jpg

naar dit:

Afbeelding

met dit:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/534503_236141809839164_893277778_n.jpg

gegaan =D !! Alleen toen vond ik de blond/bruine zebra toch een beetje saai haha dus heb ik die pluk savonds nog een beetje bijgewerkt naar dit:

Afbeelding

bovenste 2 banen paars 2 eronder rose en die onderste 2 wel blond gelaten.
Blij dat ik weer donker ben. Was m'n blonde coupe met onderin kleurtjes een beetje zat.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:17

Astaloca: Ooh dat vlechtje is inderdaad een leuk idee :D ik ga het morgen gelijk eens uitproberen :') & Ja ik bedoel een pony, excuses :') !

xKussx: super origineel :D wel mooi, wou dat ik dat durfde!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:02

xkusssx staat leuk, al vind ik het 1e wat je had wel het leukste.
Wel creatief die coontail plukken, daar liepen tijdje terug al die emo kids mee was helemaal hype toen.

Ik kan dinsdag pas naar de kapper, zitten morgen en zaterdag vol :(

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:45

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:04

Ik kom even binnen vallen met een vraag.
Is hier iemand creatief genoeg om mij te helpen met het haar van mijn vriend? Hij heeft een korte hanenkam die niet in een staart kan als het 'los' is. Voor zijn werk mag het niet omhoog dus hij zoekt een manier om zijn haar op zijn werk te dragen. Een pet mag uiteraard niet, strak naar achter ziet er niet uit (maar hij doet het nu wel) en opzij is ook nou niet bepaald geweldig. Het is namelijk kort, maar wel heel dik en het krult. Gewoon 'los' dan is meneer net een poedel aldus hemzelf, dus is hier iemand die creatief genoeg is om iets te bedenken?

Oh, en zijn sidecuts zijn gemillimeterd. :o

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:33

mlc schreef:
Is hier iemand creatief genoeg om mij te helpen met het haar van mijn vriend? Hij heeft een korte hanenkam die niet in een staart kan als het 'los' is. Voor zijn werk mag het niet omhoog dus hij zoekt een manier om zijn haar op zijn werk te dragen. Een pet mag uiteraard niet, strak naar achter ziet er niet uit (maar hij doet het nu wel) en opzij is ook nou niet bepaald geweldig. Het is namelijk kort, maar wel heel dik en het krult. Gewoon 'los' dan is meneer net een poedel aldus hemzelf, dus is hier iemand die creatief genoeg is om iets te bedenken?

Naar voren kamen?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:44

_vivi_ schreef:
mlc schreef:

Naar voren kamen?

Justin bieber look :P

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:16

haha denk niet dat die op justin bieber lijkt als hij een hanekam naar voren kamt :P aangezien bieber toch wel een champignon lijkt met de hoeveelheid haar die op zijn kop zit :=

Beetje dit idee (denk dat jou vriend dan misschien iets minder lange lok voor de ogen heeft? )

Afbeelding

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:05

Dit hebben we ook geprobeerd, lukt niet mooi. Zijn hanenkam loopt uiteraard over zijn hele hoofd (dus vanuit zijn nek zegmaar) en dit gedeelte blijft dan niet mooi zitten. Daarnaast staat het dan als nog half omhoog en in zijn gezicht, waar ze waarschijnlijk ook niet blij mee zijn op zijn werk. :p
Ik heb ook al geprobeerd het een beetje nonchalant omhoog/door de war te doen (beetje deathhawk idee) maar het is gewoon te dik en krullerig. Misschien werkt het als hij een stijltang gebruikt? Het valt in ieder geval te proberen denk ik, dan heeft het wat minder volume

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:17

Wat voor een werk gaat hj doen? Als het ergens achter de schermen is dan is het niet belangrijk of hij er good looking uitziet dan gaat het vaak om dat het functioneel is.
Of je moet een invlecht maken haha :P
Misschien met stijltang beetje minder 'poeffie' maken kan helpen. Maar kan hij het niet gewoon zo krullerig laten en dan wat wax erin zodat het niet erg pluist?