deja vu, jij ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:30

Lieffiefi schreef:
xMarloes schreef:
Heb ik ook ja. dan denk ik; dit heb ik eerder gezien...
en dan denk ik indd, nee dat is een ''flits'' geweest.
heel raar en valt ook moeilijk uit te leggen

Ik ga me spontaan ziek voelen dan...
Ik wil niet dat het zo is, maar het lijkt er zo verdomt veel op dan... -O-

Maar heb je die herinnering ook voordat zoiets gebeurd? En zijn het flitsen van een herinnering of is die goed toe te schrijven aan een bepaald moment in het verleden?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:30

KLfan schreef:
Ik had het ook heel vaak, maar had het idee dat ik het al eerder gezien had in mijn droom. Daarom ben ik mijn dromen op gaan schrijven voor zover ik ze nog herinnerde dan. Alleen het typische is dus dat er serieus dromen zijn die volledig overeen komen. Hoe zou dit dan mogelijk zijn?

Dus jij had de situatie al ''gedroomt'' voor deze situatie zich voordeed in het echte leven, dat bedoel je toch?
Dat is toch een typical de ja vu?
Tenminste, zo heb ik ze altijd

Anne_mieke88

Re: deja vu, jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:33

heb ik ook wel eens...ik heb ook wel eens dan denk ik... " dit heb ik al eerder meegemaakt en als ik nu linksaf ga dan krijg ik een ongeluk" zoiets..

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:34

Lieffiefi schreef:
KLfan schreef:
Ik had het ook heel vaak, maar had het idee dat ik het al eerder gezien had in mijn droom. Daarom ben ik mijn dromen op gaan schrijven voor zover ik ze nog herinnerde dan. Alleen het typische is dus dat er serieus dromen zijn die volledig overeen komen. Hoe zou dit dan mogelijk zijn?

Dus jij had de situatie al ''gedroomt'' voor deze situatie zich voordeed in het echte leven, dat bedoel je toch?
Dat is toch een typical de ja vu?
Tenminste, zo heb ik ze altijd

Ja maar dan is het toch niet mogelijk dat het een kortsluiting bij je hersenen is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:35

Nee... Maar dat zei ik ook niet :n

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:43

Lieffiefi schreef:

Klopt maar dan raak ik zeg maar even in de war. Want hoe kunnen ze zeggen dat een deja-vu een kortsluiting is in de hersenen snap je.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:46

ik heb ook ongeveer zoiets alleen ik droom het dan en dan kan ik smorgens precies opschrijven wat ik gedroomt heb maar dan een paar weken of maanden later dan gebreurt het daadwerkelijk.

en hoe zit dat dan in mekaar want zoiest lijk me niet dat je hooft je laat denken dat hb je al meegemaakt
of zoiets :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:47

KLfan schreef:
Lieffiefi schreef:

Klopt maar dan raak ik zeg maar even in de war. Want hoe kunnen ze zeggen dat een deja-vu een kortsluiting is in de hersenen snap je.

Ik snap je, maar ik snap de kortsluiting ook niet..

Mijn hersenen kunnen bij lange na niet een situatie dromen die in real life nog moet gebeuren :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:51

Maar schrijf jij je dromen dan op? Of denk je op dat moment dat je het al hebt gedroomd? Dt is het verschil.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:03

Bij mij worden m'n dromen ook "echt" zegmaar. :j M'n broertje heeft dit trouwens ook.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:05

verootjoo schreef:
Maar schrijf jij je dromen dan op? Of denk je op dat moment dat je het al hebt gedroomd? Dt is het verschil.

Nee... Hoe leg ik dit uit..
Als ik soms op kantoor zit, en mijn collega zegt iets, kijkt me aan met een bepaalde blik.. Dan 'weet' ik gewoon dat mijn teamleider bijvoorbeeld pissed off binnen komt vallen.. Maar ik schrijf ze niet op.
Maar anderzijds, tot in detail mij handelingen, houdingen, geuren, en gehele gesprekken kunnen ''voorspellen''.. Dat kan toch niet....?

Snap je wat ik bedoel Verootjoo?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:10

Heb ik ook hèèl vaak..! Er gebeurt iets en ik zie gewoon precies het zelfde beeld als 'een tijdje terug', maar wanneer dat was..?
Gezichtsuitdrukkingen, kleding, de omgeving, ALLES! vind het altijd wel grappig :+

edit: spelfout

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:46

Het is kortsluiting als je dénkt dat je het hebt gedroomd op het moment dat iets gebeurt. Dat kan soms best een tijdje doorgaan, maar het punt is dat je steeds denkt "Hé, dit wist ik al!" en niet "Hé, zometeen gebeurt er ..." en dat ... dan ook daadwerkelijk gebeurt. Dus terwijl iets gebeurt voel/denk je dat je het eerder hebt gezien, en niet vóór het gebeurt.

Als iemand dromen opschrijft en dagen, weken, maanden later komt die droom uit, dan is dat iets anders. En als je echt van tevoren weet "Oh, zometeen is mijn teamleider boos en komt hij hierheen" dan is dat ook iets anders. Of dat dan voorspellende gaves zijn, of goed onbewust personen/situaties aanvoelen en zien aankomen, mag je zelf invullen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:50

Lieffiefi schreef:
verootjoo schreef:

Nee... Hoe leg ik dit uit..
Als ik soms op kantoor zit, en mijn collega zegt iets, kijkt me aan met een bepaalde blik.. Dan 'weet' ik gewoon dat mijn teamleider bijvoorbeeld pissed off binnen komt vallen.. Maar ik schrijf ze niet op.
Maar anderzijds, tot in detail mij handelingen, houdingen, geuren, en gehele gesprekken kunnen ''voorspellen''.. Dat kan toch niet....?

Snap je wat ik bedoel Verootjoo?

Dat lijkt me dan niet deja vu, maar veel mensenkennis, en gevoelig zijn voor nonverbale communicatie :) denk ik.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:56

Lisann__ schreef:
Ik heb dat juist héel ver vooraf, echt maanden.

Het is dan ook echt een beeld dat ik zie, dan lig in ineens inbed en zie ik bijv een groene traptrede met een boek erop.
Dan weet ik op dat moment ook; hé, ik heb dit nog nooit gezien, ik ken niemand met zo'n trap.

En dan maanden later loop ik bij een nieuwe date naar boven en dan zie ik precies die traptrede met dat boek. :+

Het zijn wel altijd compleet zinloze dingen, traptrede, stuk badmat, sticker op het nepmobieltje van mijn oppaskind, tekst op iemands gips etc.

Dit heb ik ook, en dan de meest zinloze dingen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:18

Ik heb vroeger een keer gedroomd dat ik op een camping was, en dat er baby-konijntjes in het konijnenhok lagen. Dit had ik toen ook tegen vriendjes en vriendinnetjes en ouders verteld, en paar jaar later kom ik die baby-konijntjes tegen in het konijnenhok op een camping.. Dat vond ik wel heel vreemd. Vooral omdat dit pas jaren (3/4) later gebeurde

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:27

Citaat:
Dat lijkt me dan niet deja vu, maar veel mensenkennis, en gevoelig zijn voor nonverbale communicatie :) denk ik.

Ook niet als ik zweer dat ik die situatie gewoon al eerder meegemaakt heb?
Ik weet t niet...

Ik zal me eens gaan verdiepen in non-verbale communicatie.
Nádat ik me uitverdiept heb op micro-expressies :j

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:21

Ik weet niet precies of dit hetzelfde is maar ik droom vaak dingen en 2 dagen erna gebeurt het dan ook.. Voorbeeld: ik droomde dat we naar een camping gingen, en ik zag in mijn droom de plattegrond van de camping.. Dat was de eerste keer dat ik zoiets gehad had en toen dacht ik wtf is dat voor nutteloze droom, maar 2 dagen later zei mijn vader lily kijk ik heb een camping geboekt en liet me een platte grond zien die precies hetzelfde was als die uit mijn droom..

En ook ik droomde dat een vriend van de trap afviel en zijn voortand afbrak en 2 dagen later zafg ik hem voor me neus vallen...

Nu heb ik niet zo vaak meer zulke dromen maar meer voorgevoelens die jammer genoeg ltijd blijken te kloppen... Moet nog leren om naar mijn gevoel te luisteren...

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:51

Ik heb ook ontiegelijk veel déja vu's. Maar ik vind het wel komisch moet ik zeggen :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:03

Astaloca schreef:
Chaos schreef:
Ik heb het zo vaak. :+

Storing in mijn hersenen klinkt wel als ik. :')

_O- dit had ik ook kunnen typen

ik ook ja _O-