Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:51

xRowina schreef:
Ik moet maar ff kijken wanneer ik weer kan lopen, heb nog steeds veel last van mijn bovenbeen en moet bovendien veel werken.

Ben trouwens net geslaagd voor mijn rijbewijs! :D
Gefeliciteerd!! *\o/*

none

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:56

Hoe lang wachten jullie na het eten met lopen eigenlijk?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:59

Rowina gefeliciteerd met je rijbewijs!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:05

Gefeliciteerd Rowina!!

None, afgelopen zaterdag heb ik uitgebreid gegeten witte bolletjes, haring etc. Ruim een uur gewacht en vlak voordat ik ging lopen nog wat uit de kraan gedronken. Foute boel!

Normaal loop ik 's ochtends na m'n ontbijt en wacht ik een half uurtje. Geen enkel probleem. Ontbijt bestaat uit van die kellog's granen met melk en een glas jus.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:06

Hallo iedereen, mag ik meepraten met jullie?

ik ben gisteren om loopschoenen geweest (speciale voor mijn knieën, heb snel last) en om een koptelefoon voor mijn iphone.

Ik zou graag start to run doen. Maar weten jullie hoe en waar ik die kan verkrijgen en hoe ik die op mijn iphone krijg?
Of weten jullie andere apps om te lopen?? Wel graag met muziek inbegrepen (zoals start to run van evy...)

Mijn plan is ook om de hond mee te nemen (alle, alle twee afwisselend), dan zijn die ook lekker rustig 's avonds!

Ik weet juist niet of het 3x in de week zal lukken (huishouden, 3 paarden, 2 honden, koken...) dus dat is nog even goed in te plannen...

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:09

Bedankt mensen :) Ik wacht minstens een half uur voordat ik ga lopen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:13

Sharitje schreef:
Hallo iedereen, mag ik meepraten met jullie?

ik ben gisteren om loopschoenen geweest (speciale voor mijn knieën, heb snel last) en om een koptelefoon voor mijn iphone.

Ik zou graag start to run doen. Maar weten jullie hoe en waar ik die kan verkrijgen en hoe ik die op mijn iphone krijg?
Of weten jullie andere apps om te lopen?? Wel graag met muziek inbegrepen (zoals start to run van evy...)

Mijn plan is ook om de hond mee te nemen (alle, alle twee afwisselend), dan zijn die ook lekker rustig 's avonds!

Ik weet juist niet of het 3x in de week zal lukken (huishouden, 3 paarden, 2 honden, koken...) dus dat is nog even goed in te plannen...

Je moet even selecteren op de berichten van KarindvdM, die heeft links geplaatst.
Deze moet je opslaan als, en dan openen in iTunes. Als je dan je iPhone gaat synchroniseren, zorg dan dat hij ook Podcasts synchroniseert.

De lessen kosten minder dan een uur, dus ik hoop dat het je gaat lukken!

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:18

Bedankt Janine1990!

Ik hoop ook dat het zal lukken. De ene week werk ik van 8 tot 16.30u, dan ben ik rond 17.15 thuis en dan zou het zeker geen probleem moeten zijn, de andere week werk ik van 9 tot 17.30u en ben ik dus rond 18.15u thuis... dan misschien iets moeilijker..
of ik moet het dan inplannen dat ik die week 's ochtends loop... maar vrees dat dat een gedoe gaat worden aangezien onze paarden momenteel gespreid staan. (1 thuis en 2 ergens anders - wegens verbouwingen en aanbouw nieuwe stallen) dus ik ook nog naar de andere moet...

Mijn vriend is zelfstandig en helpt waar hij kan maar die werkt meestal lange dagen...

MAAR: ik ga ervoor hoor! ;-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:21

In het vorige topic heb ik ook weleens meegelezen, maar nu wil ik ook wel graag meekletsen.
Ik ben sinds februari aan het hardlopen en het gaat lekker :j Alleen nu wel al een paar dagen niet meer gelopen (iets met een zwarte cross enzo), dus vanavond wil ik weer een rondje doen (maar mijn paard gaat voor).
Doel is een betere conditie en wellicht ook wat afvallen. En nee, ik ga zeker geen krachttraining doen in de sportschool :n En daar heb ik trouwens ook echt geen tijd voor. Wat ik wel doe is pilates, ook goed voor de core stability en een stukje kracht, wat beide goed van pas komt bij het lopen.
Mijn benen en billen zijn trouwens al wel veel strakker en gespierder geworden door het lopen, dus in die zin begin ik het wel te merken. Ook de conditie is vele malen beter nu. Dat merk ik idd ook met paardrijden, maar ook met fietsen bijvoorbeeld.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:22

Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 24-07-12 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:23

none schreef:
Hoe lang wachten jullie na het eten met lopen eigenlijk?

Een uur. :j

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:34

Na het avondeten is voor mij een uur dus echt niet genoeg. :\
Daarom loop ik het liefst voor het eten. En 's ochtends na het ontbijt, een boterham of een bakje yothurt, kan ik wel na een uurtje lopen. Maar ik heb het twee keer gedaan 1,5 uur na het avondeten en dat was echt nog niet fijn.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:34

Oja ik weet niet wie het vroeg, maar die armband voor mijn telefoon heb ik via marktplaats gekocht. Hij is erg fijn en was maar 5,- inclusief verzendkosten!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:41

Een nieuw topic! Zo eens gaan bijlezen.
Gister heerlijk naar het strand geweest en 's ochtends wezen hardlopen.
Poeh wat was het al warm om 10uur!
Moest les 8 doen, vond m best pittig!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:46

Ik loop 's avonds, een half uur tot uur na het eten :)
Soms eet ik erna pas.

Zo'n armband oid moet ik ook nog even aanschaffen :j

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:24

In het weekend loop ik het liefst 's ochtends voor het eten. 's Avonds heb ik er minimaal een uur tussen zitten.

Ik heb vorige week een armband bij de decathlon gekocht. Alleen aan mijn bovenarm voelt hij alsof ik een bloeddrukmeter aan heb. ;')

Rowina, gefeli met je rijbewijs!!

Het tijdsprobleem is mij ook niet onbekend. Het liefst loop ik 's ochtends, maar ik begin meestal al om kwart voor 7 met werken en ben om kwart over 6 de deur al uit om mijn paard nog effe te doen. Zou een beetje te gek worden om daarvoor nog te gaan hardlopen, ondanks dat ik het wel graag zou willen. :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:26

Ik probeer ruim 1,5 uur te wachten na het eten :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:31

none schreef:
Ik snap wel dat je krachttraining moet doen om echt af te vallen, maar mij lijkt toch dat hardlopen sowieso ook wel goed is én je bent actief bezig dus verbrand toch iets? Al die calorien die mijn telefoon aangeeft doen toch wel iets? Ik wil vooral een betere conditie krijgen dus daarvoor is het zo even prima. MIsschien dat ik ooit wel weer een sportschoolabbonement neem voor wat krachttrainig. :j En strakker worden van hardlopen, dat lukt toch ook wel denk ik?

Welkom Blackje!
Rowina, gefeliciteerd met je rijbewijs! Heerlijk om die te hebben!
Missfitness, jouw tips zijn erg nuttig!

Ik ben ook al is 12 kg afgevallen zonder krachttraining te doen maar vooral hardlopen. Ja af en toe wel buikspieroefeningen enzo en wat workouts maar niet echt sportschool. het zal ongetwijfeld sneller gaan. Maar ik heb helaas net mijn abbo opgezegd.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:40

KarinvdM schreef:
Ik zal de links naar de STR-lessen van Evy in dit nieuwe topic ook nog even weer plaatsen:

http://www.faithy.nl/files/hardlopen/in ... 0+tot+5%2F
http://www.faithy.nl/files/hardlopen/in ... +tot+10%2F

Met je rechtermuistoets het plaatje voor de link aanklikken en dan "Doel opslaan als"kiezen", dat moet voor elke les apart, is wel even werk dus.

Met dit weer loop ik vroeg en eet ik een cracker voordat ik ga lopen, pas daarna ga ik ontbijten.

Hier nog een link van 2011. Met nieuwere muziek
http://rennenmetevy.nl/EvyFile.aspx?files=2011

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:43

Ik meld me ook maar weer eens... tijd terug fanatiek begonnen maar toen vanwege stress op het werk gestopt (helemaal verkeerd natuurlijk want dan heb je juist nodig die extra endorfine etc. van het hardlopen)
Maar ben nu weer een tijdje bezig.. heb vanochtend les 16 gelopen van StR 2011... zag er erg tegenop 5-7-7-5 maar viel uiteindelijk wel mee... wel even een minuut langer pauze tussendoor... kreeg wat last van mijn rechterenkel. Ik loop het liefst 's ochtends vroeg... en dat kan nu makkelijk in de vakantie.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:49

Ik ga vanavond weer beginnen. Moet nu zo weg, maar met dit weer is het ook niet grappig :=

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:52

grappig, wist niet dat er 2 verschillende versies waren, weet zo eigenlijk niet of ik met die van 2006 of 2011 loop :)

gok 2006, als ik de muziek erbij denk ;)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:04

@none: Ik wacht tot zeker 1,5 uur na het eten, en zelfs dan gaat het vaak nog niet helemaal lekker.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:29

Dat heb ik dus ook RubyRed. :j
Maar ach, beter dan niets.

Weten jullie hoe les 25, 26 en 27 eruit zien van de 2006 versie? Evy zei namelijk dat het niet moelijker ging worden. ;)

Die armband moest ik in het begin inderdaad aan wennen, dan denk je inderaad aan een bloeddrukmeter. Maar je kan heb wel wat los doen hoor en dan blijft ie nog wel zitten. :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:34

volgens het schema wat ik van de 2006 versie heb is les 25: 15(2)15(2) les 26 10(1)12(1)12(1) en les 27 10(1)20(1) Tussen haakjes () aantal minuten wandelen. .... maar dat is hetzelfde schema als de week daarvoor dus weet niet zo goed waar Evy het over heeft ... dat is trouwens wel vaker zo dat ik het idee heb dat de stukjes van Evy niet helemaal op de juiste plek zijn geplakt.