[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:57

joyce2 schreef:
Iemand enig idee of er ergens in omgeving Amersfoort/Utrecht een winkel zit met een ruim assortiment aan piercings?

Moet er wel bij vermelden dat dat echt gigantisch veel duurder is... zo heb ik eens 15 euro betaald voor een acryl spiraal van 3 mm.... bij all over piercings te krijgen voor ik geloof 2,50...

In de bakkerstraat zit er 1 die best veel heeft maar ook vrij veel standaard..

Sassii

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:08

Mensen ik zit met een dilemma.
Ik ga zondag t/m zaterdag op ponykamp en woensdag gaan we zwemmen.
Ik heb mijn navelpiercing sinds 2 juni. Nog niet zo lang dus. Ik wil eigenlijk wel heel graag mee zwemmen, maar ik weet ook wel dat dat echt niet goed is voor mijn piercing. Wat zouden jullie doen? Zal ik gewoon lekker pootje baden of zal ik toch gewoon het water ingaan en dat ik na die tijd mijn piercing heeeel goed schoonmaak?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:55

Beetje afhankelijk van hoe je piercing tegen die tijd is. Als het er gewoon rustig uitziet, zou ik hem de dag van het zwemmen zoveel mogelijk met rust laten, gewoon gaan zwemmen (en dan niet op je buik door de glijbaan en dat soort dingen) en na het zwemmen gelijk heel goed schoonmaken.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:58

Oké dankjewel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:13

Gister heeft mn vriend zijn oor laten stretchen bij de piercer, van 1,2 naar 3 mm. Ik was eigenlijk wel een beetje verbaasd over hoe dat ging, ik had namelijk nog nooit gezien hoe dat bij de piercer ging, aangezien ik altijd zelf stretch. De piercer zei dat het allemaal heel soepel ging, maar ik zag op een gegeven moment gewoon dat het gaatje "open sprong" en dat het begon te bloeden. Oohw dat was niet erg, dat gebeurde wel vaker. Waarop ik bij mezelf dacht: Uuuuh, het is toch zo met stretchen dat het niet mag bloeden?

Vervolgens krijgt hij een sieraad waarbij er eigenlijk geen ruimte voor zijn oorlel is om op te zwellen (maar wellicht is dat normaal?), ze kreeg maar net het achterkantje erop en uiteindelijk krijgt hij het advies om met Sterilon te druppelen. Ik vroeg of dat niet te agressief was, maar ze zei dat het beter was dan schoonmaken met een milde zeep en het gebruiken van Jojoba.... Ze had zelfs nog nooit gehoord dat mensen Jojoba gebruikten! TeaTree was volgens haar ook heel slecht, vooral op wondjes mocht je het niet gebruiken, we moesten echt Sterilon gebruiken.

Ik vroeg ook nog even of ze Spirals in 4 mm had, omdat ik graag weer wat verder wou stretchen. Spirals? Daar had ze nog nooit van gehoord, dus ik liet zien wat ik nu in mijn oor had zitten, ooooh een vissenhaak zegt ze. Uuuh nee, een vissenhaak loopt wat rechter en ziet er echt een beetje uit als een haak, een spiral loopt rond *wijs ondertussen naar mijn oor*. Nou, ze wist niet hoe het heette en ze ging wel even informeren of ze vishaakjes voor me kon krijgen. Ben benieuwd of ik er uiteindelijk nog wat van hoor! Maar ik ga sowieso lekker even wat dingetjes op internet bestellen.

Oja, dat las ik laatst ook nog ergens, dat Acryl heel slecht is om voor langere tijd in je oor te houden. Hebben jullie daar ervaring mee? Want mijn Acryl spirals heb ik nu al meer dan een maand in....

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:32

Nou, een beste piercer dus.
Bij sommige piercers denk ik echt van 'hoe ben jij in godsnaam piercer geworden?'

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:54

Ik zit even met mijn mond open want daar wordt zo veel fouts gedaan/gezegd..

van 1.2mm naar 3mm stretchen.. FOUT
Sterilon gebruiken.. FOUT
Niet weten wat Spirals zijn.. ehm ja.. no comment..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:14

Woow van 1,2 naar 3? ô.o

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:26

Sassii schreef:
Ik heb mijn navelpiercing sinds 2 juni. Nog niet zo lang dus. Ik wil eigenlijk wel heel graag mee zwemmen, maar ik weet ook wel dat dat echt niet goed is voor mijn piercing. Wat zouden jullie doen? Zal ik gewoon lekker pootje baden of zal ik toch gewoon het water ingaan en dat ik na die tijd mijn piercing heeeel goed schoonmaak?

Ik heb ook een navelpiercing. En toen ik hem net 1 maand had, ben ik ook gaan zwemmen. Maakt op zich niet zo heel erg uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:29

Jep... Ik stond ook al met mn bek open! 10 jaar geleden heb ik daar mijn navel laten piercen, moest ik een hele verklaring ondertekenen, kreeg ik een A4-tje met instructies mee over hoe ik alles moest verzorgen en ging ik daar echt met een goed gevoel weg. Er werd toen absoluut afgeraden om sterilon te gebruiken en werd er gehamerd op Unicura, Betadine en zeezout badjes. Nu was het van: Loop maar door, ik duw er even een staaf doorheen (ondertussen kwam er nog iemand met een vuilniszak door de ruimte lopen, terwijl de piercer nog bezig was met mijn vriend, lekker hygienisch...) en toen konden we weer weg. Naja, er werd nog wel gezegd dat mijn vriend maar even langs mocht komen als hij er last van zou gaan krijgen en ze heeft nog de naam van een zalfje opgeschreven wat hij zou kunnen halen in het buitenland, mocht het gaan ontsteken (we gaan nl over anderhalve week op vakantie). Pas toen ik thuis kwam besefte ik eigenlijk pas wat er nou gebeurd was...

Voor mij is het duidelijk, in 10 jaar is er veel veranderd en niet ten goede....

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:30

Sassii schreef:

ik heb het zelfde probleem gehad!
bij het sanadome :P
had hem pas 2 weken toen, maar heb het geprobeerd!

nergens geen last van gehad! zelfs in het zoutwater bad geweest!
en daar na gelijk schoongemaakt ;)

het is denk ik bij iedereen verschillend ;)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:32

Toen ik een navelpiercing liet zetten in Amsterdam, was het echt heel erg netjes. Ik moest het schoonmaken met Unicura of Betadine. Mijn vriend gaat over een tijdje een tattoo laten zetten daar, ben benieuwd hoe dat daar gaat. Er zijn dus nog wel goede.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:34

ik heb hem in Nijmegen gezet, bij sjons tattoo en piercing shop, wat orgineel! :')
en ook geen enkel probleem hoor!
alle geduld en hygienisch!
een apparte ruimte ervoor, alles met handschoenen, en nergens geen vuil je zien!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:36

Oké dankjulliewel mensen. Ik denk dat ik gewoon ga zwemmen :j

Joyce, nou wil ik écht niet banketstaaf doen, maar bij mij is alles gewoon super netjes gegaan bij mijn piercer hoor. Dus niet bij alle piercers gaat het er zo asociaal aantoe. Mijn moeder moest bij allebei mijn piercings een formulier ondertekenen + haar zorgverzekeringsnummer (ofzo) Ik kreeg echt een heel boekje mee over die piercing hoe ik hem het beste kan onderhouden enzo. Hij heeft me ook echt supergoed advies gegeven en het was heeeeel hygiënisch.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:37

Nee joh, zo bedoel ik het niet! Ik bedoel dat in die specifieke studio het er in 10 jaar tijd aardig op achteruit is gegaan!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:38

Oooooh zo ! Hahaha sorry :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:42

Haha maakt ik niet uit hoor!

Ik was al tijden niet meer in die studio geweest en toen mijn vriend zei dat hij een piercing wou laten zetten, dacht ik dat we daar wel mooi heen konden gaan. Het is best wel dicht bij ons in de buurt, dus ik had geen zin om naar Hilversum, Zeist of Utrecht te gaan. Neee, gelukkig gaat er niet overal zo aan toe als daar!

De boel was overigens wel schoon hoor en de piercer deed verder ook alles keurig netjes met gesteriliseerde producten, ze deed nieuwe handschoentjes aan, etc. Anders was ik linea recta omgedraaid ;) Alleen is het dan zo jammer dat er allemaal mensen heen en weer lopen door die ruimte (ik zou persoonlijk even de tussendeur dicht hebben gedaan) en dat je het gevoel krijgt dat die mensen absoluut geen verstand hebben van stretchen...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:47

Oke!
Ja, dat is dan wel jammer inderdaad.
Ook zo dom dat ze de verkeerde producten aansmeerde. Of ze weet echt niet dat dat zo slecht is, of ze doet dat expres zodat de klanten terug komen met een ontsteking oid en dat ze dan opnieuw geholpen willen worden zodat de piercer weer geld vangt.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:52

Ik zit al een tijdje aan een navelpiercing te denken maar nu heb ik weinig vel op mn buik, ik heb namelijk een strakke en gespierde buik. Is het dan extra pijnlijk, duurt het dan ook langer met zetten, hoe werkt dat, of maakt dat helemaal niet uit? Wie heeft daar ervaring mee?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:16

Ik heb daar niet zo heel veel ervaring mee. Maar ik weet wel dat ze in sommige gevallen de navelpiercing dan niet eens zetten. Mijn nicht wou ook heeeel graag een navelpiercing. Ze ging naar de shop, en de piercer zei dat ze te mager was, dus hij wou hem niet zetten.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:32

Net naar de piercingshop geweest voor het bultje onder mn MD...

Blijkt dat mijn hele plaatje helemaal los zit onder mn huid. Piercer heeft alles op zn plek gedraaid (Dat deed echt verschrikkelijk veel pijn) Bloed nu nog onder mn pleister. Vanavond pleister verwisselen en schoonmaken met water, en er opnieuw een pleister op plakken. Hopen dat ie zo op zn plek kan blijven zitten.

Ondertussen ook maar Neurofen gaan slikken om eventuele ontsteking tegen te gaan.
Maar god god, wat heb ik de zenuwen. Moet maandag terug..

(Heb he nu trouwens 4 jaar zonder problemen)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:40

Rochelle: Dat klinkt niet zo goed! Gelukkig zit het nu weer goed en ik hoop dat ie nu ook goed blijft zitten en dat je geen ontsteking krijgt. Hou je goed he!!

Sassii: O jee meen je dat echt? Ik ben dus absoluut niet mager maar ben heel gespierd en heb daardoor weinig vel om beet te pakken. Dus kan best zijn dat ze bij mij geen piercing zetten?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:46

Toen ik mijn navelpiercing liet zetten, moest ik op mijn rug liggen en was er bijna geen vel meer over om te pakken. Dat voelde ik dus aardig goed... Maar mijn voordeel was dat ik een diepe navel heb, dus bij mij hebben ze hem wel gewoon goed kunnen zetten.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:51

Missfitness ; Je kan ook gewoon eventjes opbellen of eventjes langsgaan. Want het kan ook zo zijn dat ze hem met gemak kunnen laten zetten. Ligt er net eventjes aan.

Joyce ; Daar heb je wel geluk mee gehad! Anders hadden ze hem misschien wel niet gezet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:33

Zo, net samen met mn vriend een flinke bestelling gedaan bij Crazy Factory (echt een briljante ontdekking door het topic, wat zijn de piercings daar goedkoop zeg!), ook al zitten kwijlen op die Amerikaanse site, maar dat is iets voor in de toekomst ;) En nog een kleine bestelling gedaan bij AOP, want ik wil nog naar 4 mm stretchen voor ik op vakantie ga en de CF bestelling komt pas binnen als wij al op vakantie zijn.

Overigens, nog even een vraagje hier voor de ervaringsdeskundigen/experts, het gaat over die stretch van mn vriend die gister gezet is. Ik zat net even voorzichtig te kijken hoe het eruit zag en zijn tunnel vind ik aardig strak zitten. Aan alle kanten zitten korstjes omdat het gister natuurlijk heeft gebloed en omdat er eigenlijk geen speling op de tunnel zit, is het ook niet schoon te maken. Ik heb hier nog een acryl plugje liggen in zijn maat, zou het beter zijn om zijn chirurgisch stalen tunneltje te vervangen voor het acryl plugje, zodat het beter kan ademen en hij het zo beter schoon kan maken? Dinsdag zullen we waarschijnlijk de nieuwe tunnel titanium tunnel ontvangen die we net voor hem besteld hebben. Ik hoor graag jullie mening!