pinto_1 schreef:Lieffiefi schreef:Gister bij de kassa...
Ik moest afrekenen.. uhh..
18.80...
Heb je 1, 20 erbij?
Nee.. Hoezo.. 20 cent erbij dan is het toch al 20 euro?
Dat gebeurt mij zo vaak... Dat ik net die ene euro nog oversla...
En geld, ik raak het kwijt.. Van mn moeder geleert altijd in je koppie bij te houden hoe duur de spullen zijn die je koopt.. Dan ben ik 1000000% overtuigd dat ik met 500 euro wegging, maar ik kom terug met 50. Dan heb ik dus voor 450 spullen, terwijl het in mijn hoofd echt maar 100 euro was... Daar maak ik dus flinke kortsluiting...
Haha, jij gaat heel herkenbaar ook de fout in. 18.80, dus je geeft 20 en krijgt 1.20 terug... Bijleggen doe je als het 20,20 is.![]()
Heb dat dus ook, is het bijvoorbeeld 19.80, geef ik 20 euro en vraag vervolgens of ze er 20 cent bij willen hebben. Eh nee, u krijgt juist 20 cent van ons...![]()
Cijfers verwissel ik als ik ze hoor, (dus 56 wordt 65 enzo) maar kan gek genoeg wel fotografisch nummers in mijn hoofd onthouden. Dus als ik een telefoonnummer voorbij zie komen kan ik bijvoorbeeld 5 minuten later het nummer zo weer terug bellen omdat ik het nog "zie".
Rare dingen, getallen...
Hahahaa, ik wordt bang van je eerste zin...
Ik ben er zo slecht in.. Vaak schaam ik me... Maar ja, het hoort wel een beetje bij me..

maar niet dmv logica helaas haha
en mag je vervolgens uit gaan leggen wat dyscalculie is. Ik zeg dan meestal dat het een soort dyslexie is, maar dan met getallen. "Oh maar dat heeft toch iedereen tegenwoordig, ik vind dat zo'n onzin!" dat is mijn meest gehoorde antwoord daarop
. En het meest verschrikkelijk dat er bestaat zijn staartdelingen, breuken en het berekenen van hoeken met behulp van je geodriehoek