Puur bloed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:58

F_Orumster schreef:
Nierbekkenontsteking is niet grappig, maar de grote paniek daaromtrent valt ook wel weer mee hoor (been there, done that voor mensen gaan zeggen dat ik moet afwachten tot het mezelf overkomt).

En eigenlijk ben ik dat met je eens. Daarnaast bestaan de klachten al sinds vrijdag en je had toen al kunnen bellen met je eigen huisarts. Er bestaat écht een verschil tussen spoedeisend en situaties waarbij spoed wenselijk is. Ook al blijft het pijnlijk en vervelend.

Bij mijn huisarts destijds (en bij mijn huidige huisarts ook) kun je zelfs gewoon een potje urine afgeven voor onderzoek en krijg je daarna een belletje over het verdere wat en hoe. Zorg wel dat je een potje gebruikt dat echt goed schoon is. Je zal niet de eerste zijn waarvan ze denken dat er suiker in de urine zit en het blijkt gewoon een slecht afgewassen jampot te zijn...

Kwanyin

Re: Puur bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:08

Een slecht afgewassen jampot? Gebruiken jullie geen gesteriliseerde potjes van de dokter/apotheek? :=

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:09

Kwanyin schreef:
Een slecht afgewassen jampot? Gebruiken jullie geen gesteriliseerde potjes van de dokter/apotheek? :=

Hahaha, ja maar soms kun ej niet anders....
Ik heb het ook weleens gedaan hoor.. Een glazen sperziebonenpot, ofzoiets.
Hahahahaaha, maar een Jampot nog nooit :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:11

Kwanyin schreef:

Nee, de keren dat ik een blaasontsteking heb gehad, was ik flink ziek en pakte ik gewoon een potje wat we hadden staan. Ik ga namelijk niet eerst naar de dokter (of apotheek) fietsen, potje halen, plasje doen en weer terugfietsen om het in te leveren. Een pot die gewoon goed schoon is en netjes gelabeld voldoet ook. Eén van mijn vrienden is huisarts en het vieze potjesverhaal maakt hij regelmatig mee. Vandaar.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:15

Nou wat een nacht!
Ben vanochtend naar de HAP geweest en inderdaad een blaasontsteking, nu dus een antibioticakuurtje gekregen, lijkt wel of ik nu al verschil voel!
Bedankt voor jullie tips en adviezen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:15

AB hoort ook wel vrij snel aan te slaan. Beterschap, TS.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:16

Heel veel drinken! Je plas hoort maar heeeeeeeeeel licht geel te zijn, dan weet je dat je genoeg op hebt. Cranberry sap is ook aan te bevelen, dit heeft een reinigende werking op de blaas. Dat kun je overigens ook zo drinken als preventie in een periode dat je vaker last hebt van je blaas. Maar verder, idd snel naar de huisarts, zonder te plassen want je zult zeker daar even een plasje moeten doen om de urine te controleren.

edit: Ik zie nu dat je nét een bericht hebt geplaatst. Fijn dat het beter gaat, want het is echt een rot gevoel. :(
edit2: Ikzelf heb er vrij vaak last van en ik heb hier een vooraad medicijnen liggen die ik 3 dagen moet nemen zodra ik ongemak voel. Zo heb ik al diverse blaasontstekingen weten te voorkomen. Furadantine 50 mg.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 16-07-12 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:16

Ik heb hier altijd een flinke voorraad potjes staan, aangezien ik ze nogal eens nodig heb :P

Fijn dat je een kuurtje hebt TS, vaak als je eenmaal begint met AB zakken de klachten vrij snel weer af.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:23

Gisterenavond in mijn "paniek" ook nog een paar vitamine c tabletten genomen, zie ik net dat dat potje van 2008 is }:0 lekker bezig dus!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:39

Beterschap! Fijn dat je je al iets beter voelt.