Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:12

Raponsje schreef:
Wendy schreef:
Wat een gel*l. Maar goed, omdat de opbrengst voor het goede doel is doe ik braaf mee :P

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom.
Maar als je mijn hulp gaat afschilderen als gelul dan word ik natuurlijk niet zo vrolijk.

Ik heb nog nooit iemand in mijn praktijk of sportschool gehad die zijn doel met mijn hulp niet gehaald heeft.
Ik verdien hier mijn brood mee en ben goed in wat ik doe.

Dat het niet de methode is die jouw aanspreekt of die jij prettig vind of nodig hebt, dat is wat anders.
Sommige mensen vinden het fijner om een vast weekmenu te krijgen waar ze niet van af mogen wijken,
andere willen liever meer vrijheid zodat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het maken van gezonde keuzes.

Mijn methode is om mensen juiste informatie te geven, te helpen, te motiveren en een luisterend oor te zijn wanneer het even niet gaat zoals plan, als dat niet is waar je naar opzoek bent dan is dat prima maar het afschilderen als gelul is niet echt aardig.

Je hebt helemaal gelijk, dat is ook niet aardig. Maar beweren dat iedereen kan afvallen is ook niet aardig :n

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:18

Wendy schreef:
Wat een gel*l. Maar goed, omdat de opbrengst voor het goede doel is doe ik braaf mee :P

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom.
Maar als je mijn hulp gaat afschilderen als gelul dan word ik natuurlijk niet zo vrolijk.

Ik heb nog nooit iemand in mijn praktijk of sportschool gehad die zijn doel met mijn hulp niet gehaald heeft.
Ik verdien hier mijn brood mee en ben goed in wat ik doe.

Dat het niet de methode is die jouw aanspreekt of die jij prettig vind of nodig hebt, dat is wat anders.
Sommige mensen vinden het fijner om een vast weekmenu te krijgen waar ze niet van af mogen wijken,
andere willen liever meer vrijheid zodat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het maken van gezonde keuzes.

Mijn methode is om mensen juiste informatie te geven, te helpen, te motiveren en een luisterend oor te zijn wanneer het even niet gaat zoals plan, als dat niet is waar je naar opzoek bent dan is dat prima maar het afschilderen als gelul is niet echt aardig.[/quote]
Je hebt helemaal gelijk, dat is ook niet aardig. Maar beweren dat iedereen kan afvallen is ook niet aardig :n[/quote]

Mijn topic is bedoelt voor mensen die genoeg hebben om van het ene crash dieet in het andere dieet te lopen,
mensen die een goed gewicht hebben maar ongezond eten of mensen die graag een gezonde levenstijl willen.

Sommige mensen kunnen helaas niet afvallen door bijvoorbeeld medicijnen.
Echter zoals ik al zei kunnen zij zich alsnog melden in dit topic wanneer ze bijvoorbeeld gezonder willen gaan eten.

Misschien een ongelukkige woordkeuze (mijn eerste taal is dan ook niet Nederlands maar dat is geen excuus) maar na de OP leek het mij duidelijk dat het topic bedoelt was voor iedereen die een verandering wil maken naar een gezondere levens stijl.

Ojajoh

Re: Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:27

hmm, wat ik lees van je is goed, maar begrijp mij niet verkeerd als dat het niet veel meer toevoegt als dat ik al zelf op internet lees.....

uiteindelijk ligt het allemaal bij je zelf....je inzet en je motivatie en je uithoudingsvermogen
en ik mis momenteel alledrie een beetje (boel)
er is geen wondertopic voor......

ik denk, dat dit de zoveelste "afval-klets-topic" is , als die er al zijn......

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:35

Ojajoh schreef:
hmm, wat ik lees van je is goed, maar begrijp mij niet verkeerd als dat het niet veel meer toevoegt als dat ik al zelf op internet lees.....

uiteindelijk ligt het allemaal bij je zelf....je inzet en je motivatie en je uithoudingsvermogen
en ik mis momenteel alledrie een beetje (boel)
er is geen wondertopic voor......

ik denk, dat dit de zoveelste "afval-klets-topic" is , als die er al zijn......

Geen probleem. :)
Je bent vrij om te komen en te gaan.

Het komt altijd aan op jezelf.
Ik kan (en mag :=) mensen niet vastbinden om te zorgen dat ze gezond blijven eten en ze met een zweep achterna rennen om te zorgen dat ze genoeg beweging krijgen.

Het enige wat ik toe wil voegen aan alle topics is dat ik als dietist ben fitness instructeur meer persoonlijk en vooral correct advies kan geven en mensen die "vast zitten" of juist willen beginnen op het juiste pad kan zetten in plaats van ze te laten stranden op vele zogenaamde dieet websites die verkeerde informatie online zetten.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 14-07-12 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:37

oh ik lees even mee... twijfel zelf nog even of ik me ook echt aanmeld
vind ook mijn gewicht etc erg prive :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:38

Raponsje schreef:
Geen probleem. :)
Je bent vrij om te komen en te gaan.

Het enige wat ik toe wil voegen aan alle topics is dat ik als dietist ben fitness instructeur meer persoonlijk en vooral correct advies kan geven en mensen die "vast zitten" of juist willen beginnen op het juiste pad kan zetten in plaats van ze te laten stranden op vele zogenaamde dieet websites die verkeerde informatie online zetten.

snap ik helemaal, alleen ik ben door de tijd heen wat sceptisch geworden.....dus zou dan wel willen weten hoe je mij kan helpen

ik heb maandenlang met een PT getraind, gezonde voeding gehouden (opgesteld door PT) en ik ben nog niet een broekmaat kleiner.....
heb mij 3 x per week helemaal scheel getraind, en pijn geleden, dingen gegeten die ik helemaal niks vind.....
en resultaat was dik naadje (letterlijk)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:44

Ik ben benieuwd of je echt iets kan betekenen voor mij en andere bokkers :D

Hoe doe je mee?
Wil je mee doen aan het 365 dagen bokt project?
Stel jezelf dan voor in dit topic en vermeld de volgende dingen
- leeftijd - gewicht - lengte
26 jaar - te zwaar :) wil nog minimaal 10 kg kwijt - 1.78
- wát wil je veranderen?
Betere conditie, strakker lijf, 10 kg kwijt.
- wát is je doel?
Mijn lijf weer krijgen waar hij was toen ik iets jonger was en voor mn ziekte
- wáárom is het niet eerder gelukt?
Ik ben al afgevallen maar krijg er niet meer vanaf, door een aandoening houd in veel vet vast en weinig eten binnen wat het erg moeilijk maakt een goed dieet/levenstijl vast te houden.
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
heb werk huishouden honden in de africhting en 2 paarden.
- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken?
Allergie: metaal, kiwi, latex, sommige noten en paprika
- hoe ziet jouw eet patroon eruit?
smorgens graan ontbijt, smiddag 1 broodje, savond avond eten zonder aardappels veel groente en stukje vlees.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:59

- leeftijd - gewicht - lengte:
19 - 79 kg - 1,63 m

- wát wil je veranderen?
Ik wil er gewoon beter uit zien dan nu.

- wát is je doel?
Er mooi uitzien in een bikini volgende zomer.

Ik houd het nooit vol, en heb eigenlijk ook nooit echt geprobeerd om af te vallen.

- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
Momenteel studeer ik. Geen kinderen/werk.

Ik vind fruit vies. :') Kan het niet anders omschrijven. Het is niet dat ik het niet lust, maar het idée alleen geeft me de kriebels. Wel eet ik graag meloen.

s'ochtends: 2 tassen koffie met melk
s'middags: vaak niets/ een stuk stokbrood
s'avonds: vaak vlees met groenten en aardappelen of pasta. Daarna eet ik ook vaak een ijsje of ga ik snaaien. :o

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:10

Ik doe mee!

24 - 63 kilogram - 174 cm
- wát wil je veranderen?
Platte buik, minder kont, betere conditie.
- wát is je doel?
Oude broeken weer aankunnen :=
Het is bij mij alles of niets. Zodra ik rook werk ik niet aan mijn conditie. Zodra ik stop met roken eet ik meer, ik loop dan wel hard, maar ik word op een gegeven moment weer een beetje sjaak afhaak, keertje overslaan wordt 2 et cetera :')
Ik werk dit jaar eigenlijk standaard 45 à 55 uur per week. 's Avonds ben ik op (zeker na werk paard te hebben gereden en om 20:30 uur avond te hebben gegeten).
Ik ben zo nu en dan onder behandeling bij Fysiotherapeut voor pijnklachten in bil- en rugregio (doe wel buikgordel-verstevigende oefeningen).
Ik eet vegetarisch. Wel veel verse groenten, maar ook wel eens een afhaal. Ik drink 2 / 3 koppen koffie, hier wil ik nog vanaf, maar omdat ik zonder zo'n verschrikkelijke hoofdpijn krijgt, wacht ik op een goed moment. Verder drinkt ik alleen water en aanmaaklimonade.
Overdag vier boterhammen en een kop heldere soep - soms een paar koekjes of dropjes - en avondeten. Ik hou niet zo van fruit (dwing mezelf nu wel steeds en dat kan dan ook best) en ik drink/eet bijna geen zuivel (met uitzondering van kaas).
Laatst bijgewerkt door laliz op 15-07-12 00:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:17

Ik twijfel, maar lees voorlopig al mee ...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:35

Daar ik zelf al besloten had om vanaf volgende week flink aan de bak te gaan meld ik me hier aan.
Tot 2 jaar geleden had ik in nederland een actief leven, veel paardenrijden, veel buiten, dronk bijna niet, maar at wel veel. Zat altijd op een standaard gewicht van rond de 60 kilo en maatje 36.
2 jaar geleden verhuist naar Curacao, actieve leven viel helemaal weg, ging in eens elke week wel flink drinken (bijft een feest eiland), het eten is hier ook veelte lekker en voordat ik het wist groeide ik bijna 1 kilo per maand en met kleding zit ik nu op maat 42.
Al een tijdje zit ik te zeggen dat ik maar weer eens actiever moet gaan worden maar had altijd wel een excuus.
Sinds vandaag niet meer, heb sportkleding gekocht en ga maandag morgen voor het eerst naar de sportschool met een vriendin, de planning is om 3x per week naar de sportschool te gaan, conditie op te bouwen en dan naast de sportschool ook te gaan fietsen samen met vriendlief.
Daarnaast proberen om elke dag een aantal baantjes te zwemmen (heb eigenlijk geen excuus om het niet te doen, daar wij een eigen zwembad hebben).

32 jaar, vermoed 80 kilo (heb geen weegschaal :D ) 1.76
- wát wil je veranderen?
Strakker in mijn lijf, beter conditie.
- wát is je doel?
qua gewicht rond de 64-67 kilo maar wel gewoon kunnen blijven eten, dus veel sporten!
Omdat ik het tot nu toe niet nodig vond en dit mijn eerste poging is.
- hoe ziet jouw dag er uit?
Ik ben een deperate housewive, hele dagen thuis, ondersteun mijn vriend in zijn bedrijf maar kan het zelf inplannen. Bezig met het opzetten van een eigen bedrijf maar ook daar is het aan mij om te kijken hoeveel tijd in er insteek.
Enkelbanden die naar de k**te zijn, dus hardlopen is geen optie, ook erg gevoelig voor scheenbeen ontsteking. Daarnaast wonende in een tropisch klimaat, wat inspannen al moeilijk genoeg maakt.
Lekker!!!!
Best wel gezond, ik probeer alles wat ik kook zelf te maken. Bak eigen brood, geen pakjes in huis, maak zelf pasta.
Ik vdenk zelf dat mijn grootste probleem ligt bij het drinken en niet sporten en wil nu eigenlijk nog niet echt mijn eetpatroon aanpassen. Weet dus ook niet of ik wel echt iets te zoeken heb in dit topic.
Maar als ik al sportend 20 kilo kwijt kan raken in een jaar en daarmee kika help dan sponser ik mezelf ook.
Dus voor elke kilo die ik dit jaar afval geeft ik minimaal 1 euro aan kika!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 02:33

Dat ik dit nu pas zie! *\o/*

- 19 jaar - 62 - 155
- Ik zou graag slankere armen en benen willen
- Ik wil er graag zo'n 2 a 3 kilo af. Als er meer af gaat krijg ik ingevallen wangen en lijk ik altijd ziek..
- Het is me wel eerder gelukt, maar helaas vanwege een blessure (en een hersenschudding op het moment) merk ik dat ik weer aan kom.
- Mijn dagen zijn vrij rustig. Op dit moment heb ik vakantie. Ik heb een hersenschudding dus probeer veel te slapen. Daarnaast ga ik vaak stappen (vaak zonder (veel) te drinken) en werk ik in een club als ober.
- Momenteel heb ik beperkingen door een hersenschudding en ik heb al 3 maanden lang een enkelblessure waardoor ik tijdelijk niet sport. Eerder had ik zeker 4 uur in de week een zware training.
- Ik eet.. Vrij weinig eigenlijk. Ik ben student en vergeet nog wel eens boodschappen te doen. Ik eet op een dag ongeveer 1/2 boterhammen met het liefst iets hartigs. En gezien ik een nogal luie kok ben eet ik toch wel vaak pizza oid. Maar ik probeer minimaal twee keer per week een salade te eten (welke ik zonder dressing eet gezien ik dressings nooit zo lekker vind). Daarnaast snack ik niet veel tot niet gezien ik dat veel te duur vind en bijna nooit thuis ben 's avonds. Tegen de tijd dat ik zin heb om te snacken kom ik er altijd achter dat ik niks in huis heb en heb ik dus lekker pech :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 02:54

Ik ga even nadenken of ik mee doe... Wil wel meedoen, maar weet niet of ik de andwoorden op de vragen wel op bokt (Of uberhaubt internet) wil hebben :+

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 05:36

Wat een leuk initiatief! Ook ik doe mee :D

Even wat info over mezelf:
27 (bijna 28) - 60 kilogram - 172 cm
- wát wil je veranderen?
Ik wil juist aankomen :D Wil graag meer spieren/ strakker in mijn vel, en mijn energieniveau moet naar omhoog. Verder heb ik regelmatig migraine en hoop ik door sport en voeding hier wat verbetering in te brengen.
- wát is je doel?
Zie hierboven.
Te weinig stokken achter de deur :)
Geen kinderen en een vrij onregelmatig ritme. Wel ben ik 3 keer per week in de gym terug te vinden, waar we persoonlijk begeleid worden (1x onderlichaam, 1x bovenlichaam en 1x volledig lichaam).
Nee.
Veel stoofpotjes (witte en bruine rijst gemengd) met veel verse groenten, tomatensaus en vlees. Wat vlees betreft heb ik voor mezelf besloten vanaf nu wat minder rood vlees te eten (at ik vroeger bijna dagelijks), en meer gevogelte en vis. Suiker zondig ik nog wel eens aan, maar niet overdreven (hou niet van te zoet), en verder wordt alles hier met zo weinig mogelijk calorieen en cholesterol bereid, aangezien mijn vriend een erfelijke aanleg heeft voor hoge cholesterol (pannenkoeken worden bv zonder eigeel gemaakt). Eten doe ik in verschillende kleinere porties per dag, drinken doe ik nog altijd te weinig (0.75l op een dag). Drank is zowel water als fruitsap uit niet-concentraat. Frisdranken doen we eigenlijk niet aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:06

Ik vind het ook nogal prive om het zo op internet te zetten maar het is wel confronterend en dat is volgens mij net wat ik nodig heb. Ik stap er fris in want op het brooddieet na (zo'n 15 jaar geleden eens gevolgd) heb ik nooit een dieet gevolgd met als doel af te vallen. Toen ik stopte met het eten van suiker ben ik heel veel afgevallen. Ik heb zelfs een tijd rond de 62 kg gewogen. Als ik daar nu foto's van terug zie vind ik mezelf echt te mager toen. Op een gegeven moment is mijn gewicht iets omhoog gegaan (niet anders gaan eten) en rond de 70/75 kg uit gekomen. Was ik tevreden mee. Ik ben stevig gebouwd en dat paste beter bij me.

Tijdens de zwangerschap ben ik niet veel aan gekomen, maar helaas is dat gewicht wel blijven hangen en is er nog iets bij gekomen zelfs, ondanks dat ik ruim een jaar bv gegeven heb (ze zeggen altijd dat je daar vanaf valt, nou mooi niet dus!) en meer ben gaan bewegen. Ik voel me er niet meer prettig bij en was al van plan er iets aan te gaan doen, dit is een mooie stok achter de deur. Vooral het goede doel spreekt me aan, ik hoop echt dat het gaat lukken om daar met zijn allen veel geld voor bij elkaar te krijgen.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:46

Ik wil ook graag meedoen :)

Hoe doe je mee?
Wil je mee doen aan het 365 dagen bokt project?
25-68 kilo-1.70
- wát wil je veranderen?
Een goed eet schema krijgen zodat ik genoeg binnen krijg. Ik kan redelijk streng voor mezelf zijn en de lekkere snacks laten staan.
Probleem is dan alleen dat ik niet genoeg eten meer binnen krijg. Vind groente en fruit eigenlijk helemaal niet lekker, waardoor ik er al snel te weinig van eet. Brood vind ik dan wel weer lekker, maar door het eentonige beleg dat ik nu gebruik, ben ik eerder geneigd een maaltijd over te slaan of beleg te nemen wat ongezond is.
Wat ik op dit moment dus mis is een variatie in eten
- wát is je doel?
10 kilo afvallen en weer strakker in mn lichaam komen te zitten
Jaar geleden een spiraaltje gekregen waardoor ik in een maand tijd 10 kilo ben aangekomen. Spiraaltje is er nu weer uit.
Daarnaast ook een maagzweer, waardoor ik hongerpijn had en mezelf vol ging proppen om van de pijn af te komen
Werk 3 dagen van 12 uur. Geen kinderen
Op het moment bezig met een medicijnkuur voor mn maagzweer, maar als het meezit ben ik daar volgende week mee klaar.
Op mn werk:
7:00 1 boterham ( met huttekaas, duo penotti of pindakaas)
9:00 Rijstewafel met smeerworst
12:00 2 boterhammen ( met huttekaas, duo penotti of pindakaas)
14:30 1 boterham ( met huttekaas, duo penotti of pindakaas)
16:30 1 boterham ( met huttekaas, duo penotti of pindakaas)
19:00 Groente, aardappels of pasta of rijst, vlees of vis
Ik drink de hele dag door water

Overige dagen:
Dit wisseld heel erg, maar dit komt het meest voor:
Ochtend: Brinta met melk
Middag: 2 boterhammen met kaas en tomaat en een glas vitabest
Middagsnack: Wat noten of popcorn
Avondeten:Groente, aardappels of pasta of rijst, vlees of vis
Tussendoor water

Als ik het zo lees vind ik het geen wonder dat ik geen zin heb om te eten, wat een saai lijstje :=

Wat ik me nog afvroeg,
Wat is nou een makkelijke, gezonde snack om mee te nemen?
Waarom zijn sappen zoals Vitabest niet goed voor je?

chocobroodje

Re: Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:53

Moderatoropmerking:
Ondanks de goede bedoelingen van TS is het niet toegestaan om een geld-inzamelingstopic te openen. Daarbij is er een centraal afvaltopic waar mensen zich kunnen melden als ze graag willen afvallen. Daarom hier dus ook een slotje