Acute alvleesklieronsteking.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Acute alvleesklieronsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:17

nou in principe ligt het voor mij altijd op de loer maar de laatste keer is volgens mij nu een jaar geleden als ik me niet vergis

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 08:32

He das een fijn vooruitzicht. mijn contract is niet verlengd hierdoor, en ben bang dat weinig bedrijven me nu zullen aannemen, moet het namelijk wel melden. Ik heb nu ongeveer nog 2 "aanvallen" in de week, het nadeel is dat ik de dag daarna niets waard ben. Maar ben wel positief en ga er vanuit dat ik snel weer iets kan doen, al is het putjesscheppen het maakt me niet uit. En dat jij weer werkt is wel een fijn vooruitzicht.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:37

ja het is een fijn vooruitzicht ik meld het ook wel maar meestal zeg ik erbij van met mijn dieet is het onder controle en heb tot nu toe nog geen moeilijkheden gehad

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:13

Mijn moeder gaat met babystapjes vooruit, ze zijn nu begonnen met voeden via de maag, de duodenum sonde laten ze nog wel eventjes zitten. Ook mocht ze nu heldere dranken drinken en proberen ze een beetje bouillon. Dr crp daalt goed.
Hopelijk komt er geen terugval

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 10:22

Kijk dat zijn nog eens goede berichten!
Een beetje vooruitgang is een stapje in de goede richting.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:27

Oh wat goed Meys!! En idd, elk stapje is er 1 :)

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:28

Ontstekingswaarde 83!! De duodenum is eruit, voeding via de maag gaat goed, ze zit soms al in bed maar dat is heel zwaar voor haar. Fysio vind ze niet leuk ha ha. Verpleegkundige zeggen wel dat ze nog een hele lange weg te gaan heeft..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 17:10

Jeeeee nog meer goed nieuws!!

Ik ben vandaag geweest, gelukkig geen chronische onsteking, wel een cyste van 5 cm?.. maar daar doen ze nog niets aan.
Ze gaan nu kijken naar mijn darmen en galleiders, ze denken nu dat daar de pijn vandaan komt.
Dus aan de ene kant een stap vooruit en aan de andere kant niets wijzer..

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:39

Oeh das een redelijk goed bericht toch dat het niet chronisch is?
Hmm meer onderzoeken voor jou dus de komende tijd?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:45

beiden dus goed nieuws @ meys geef je moeder maar een extra knuffel van me en zeg maar dat ze gewoon lekker moet luisteren naar haar lichaam

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:57

Zal ik tegen dr zeggen, morgen middag mag ze haar klein kids zien na ongeveer een week of 4(wij waren op vakantie toen ze zo ziek werd) dat zal haar ook wel heel goed doen want ze was heel vaak in de week bij ons om mij te helpen met van alles en nog wat (ik heb reuma en ben slechtziend)
De 31ste is ze jarig en dan gaan de verpleegkundige dr kamer versieren en gaan we met zn allen lekker op bezoek bij het jarig jetje!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:21

Mn moeder heeft een dipje, ze had overal pijn en zag het even niet meer zitten. Ze moest ook een zuurstofkapje op want zuurstof gehalte in bloed was ineens laag. Bloeduitslagen zijn gewoon wel goed maar het lichaan blijft achter qua conditie. Ze heeft een foto gehad van hart longen en alvleesklier om te kijken of er vocht zat. De antibiotica is gestopt om te kijken of de diaree weg gaat en of de ontstekingswaarde laag blijven en of de bloeddruk beter wordt (is vrij laag) temperatuur was goed (geen koorts meer) Ze heeft een oppepper nodig dus morgen gaan we zeker op bezoek om haar die te geven!
Bah dit nieuws had ik eigenlijk niet meer willen horen...2 stappen voorruit en 1 stap terug..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:24

tsja meys ik ken het wat je nu zegt klinkt mij bekend in de oren van mij zelf.
het is zeker niet wat je wilt horen maar misschien is het net als bij mij eenmaal van de antibioticum af en dan ook echt 2 of 3 dagen later zijn dan gaat het meestal wel beter.
mij werd deze terugval uitgelegd als zijnde dat het lichaam het zelf moest gaan doen en daardoor een terug val krijgt

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:30

Was het bij jou ook dat je lichaam achter bleef qua verbeteren? Mijn moeder ligt nu 3 of al 4 weken(je vergeet de tijd gewoon) plat en vol met vocht dus daardoor gaat bewegen ook moeilijk. Denk dat ze helemaal opnieuw moet leren lopen..
Vanmiddag gaan we langs, mijn kids zijn al een mooie tekening voor oma aan het maken..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:43

Das goed nieuws Boheme! Fijn!

Meys, das maf he..ik lees je 1e post, dat het beter gaat en op dezelfde dag plaats je dat ze weer een dip heeft..zo ging het hier ook..en verotte is, kan heel lang duren.
Je moeder zal het vast fijn vinden je kids weer te zien :) (zal vast vermoeiend zijn, dus eventueel weer een stapje terug, want ze wilt vast goed bij de tijd zijn en kletsen en knuffelen, hihi)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:47

ja meys ik had dat ook dat het lichaam achter bleef alleen zat ik niet vol met vocht maar was juist harstikke veel afgevallen.
wat ik wel veel gedaan heb toen de ontsteking weg was dat was vragen of iemand me kon helpen het bed rechtop te zetten toen dat goed zelf ging in een rolstoel even naar buiten enzo rustig opgebouwd

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 10:50

Het nadeel is dat je lichaam zo een enorme klap krijgt. En het herstel duurt lang heel lang.
Kijk niet naar de stappen terug maar alleen naar de stapen vooruit.

Ik zat er gisteren ook evn doorheen, maar nu heb ik zoiets van het is geen chronische onsteking, dus positief, nu gaan we verder kijken.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:56

Weer terug bij af, sinds ze zijn gestopt met de AB (inmiddels weer hervat) is ze zieker en zieker geworden.
Donderdagmiddag gaan ze haar opereren (alvleesklier pseuocyste drainage) daarna wordt ze in slaap gehouden want na een paar dagen wordt het herhaald (gaatje moet open blijven)
Zo ontzettend balen want a.s vrijdag is ze jarig en hadden we een leuk plannetje om daar allemaal naar toe te gaan en dr kamer te versieren..Ach ja slaan we weer een verjaardag over (het is de zoveelste namelijk al) belangrijkste is dat ze beter wordt.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:14

oef meys sterkte met der op dat stukje kan ik je niet helpen het enige wat ze bij mij gedaan hadden was een stent zodat het openbleef de uitgang van mijn alvleesklier misschien allemaal wat op een kaartje schrijven dat als ze weer wakker en bij is dat ze als nog kan genieten van haar verjaardag

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:59

Wow pittig hoor..weet je, als geruststelling..als het eenmaal open is en er zo'n golfplaatdrain (denk dat z edat gaan doen?) in zit zodat alles eruit kan, knapt ze vast erg goed op..wel enorm beangstigend voor haar, het bewust in slaap gehouden worden.
Wij hadden die periode op een memorecorder bij gehouden, alle vrienden en familie van mn zusje laten inspreken en jawel, zelfs het paard van ons hinnekte erop..

Veel sterkte en een mooie idd wat Dancertje zegt..take care meys!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:21

Jeetje dat is even een flinke teleurstelling zeg.

Heel veel sterkte en veel beterschap voor je moeder!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:21

Mijn moeder is van de beademing af! Crp is nu 53, wel blijft ze nog wat koorts houden dus dat zijn ze aan t onderzoeken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:58

Oh wat goed..zal ze zich vast prettiger voelen he..