Paniek aanvallen en faalangst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: Paniek aanvallen en faalangst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:43

Bijhouden is wel een goede zaak. Zou TS, in afwachting van een afspraak met iemand, alvast kunnen doen. Daar wordt gegarandeerd naar gevraagd.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 15:11

SabineC schreef:
Wat fijn om te horen! Kun je inderdaad even goed kijken waar je denkt het meeste baat bij te hebben.

Gebruik je op dit moment medicatie ? Of heeft je dokter hier iets over gezegd? Ben ik wel benieuwd naar omdat mijn dokter me voor mijn gevoel weinig kon helpen, en ik het ook best lastig vind om nou te kunnen oordelen over welke medicatie de juiste is en de 'veiligste' en of ik het ook daadwerkelijk écht nodig heb..

Eerst dacht ik ook dat het misschien zou komen door mijn hormonen omdat ik dacht dat ik het een een aantal maanden alleen kreeg in mijn stop week. Maar nadat ik dat heb bijgehouden bleek dat dus niet het geval te zijn en ik gebruik ondertussen mijn pil ook al 3 jaar..
Soms nogal frustrerend als je het geen plaats kan geven waar het nou écht door komt vind ik haha.

Ik heb geen medicatie gekregen, mijn HA vondt dat niet nodig, en ik ook niet echt, heb wel homeopatische pilletjes die je wat kalmeren, die mocht ik ook slikken van haar als ik de zenuwen kreeg :j

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 06:31

No body?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 06:50

Ik herken dit ook wel, altijd al perfectionistisch geweest, met alles maar vooral ook wbt school. Alleen uitte dit zich bij mij door dan maar gewoon eerder te stoppen, dan kon ik namelijk niet meer falen want ik had zelf al 'besloten' om er niet meer mijn best voor te doen. Dit heeft me op school flink wat moeilijkheden bezorgd en eigenlijk pas in mijn examenjaar kon ik de link naar faalangst leggen. Toen moest ik me wel gaan bewijzen, toen moest ik wel gaan leren, want toen moest ik alles weten en kwam stof terug die ik nooit had geleerd (want ik ging toch wel over, al dan met een 6) en uiteindelijk heb ik tijdens mijn examens flink wat nachtmerries gehad (heb ik anders nooit) en ben ik keihard in huilen uitgebarsten tijdens een examen, omdat ik gewoon de simpelste dingetjes niet meer wist van vakken waar ik goed in ben. De enige tip die ik voor je heb is diep ademhalen en laat jezelf een keer gaan tegenover de rest. Ik ben bij dat examen enorm geholpen door een van de mensen die erbij zat en uiteindelijk heb ik mijn examens gewoon gehaald. Het heeft mij heel erg geholpen dat iemand anders dit nu van me wist, dat ik even niet meer werd gezien als dat vervelende meisje dat nooit haar huiswerk heeft gemaakt, maar als iemand die wel haar best doet maar het gewoon 'niet kan'. Faalangst training heb ik nooit gehad, dus daar kan ik je niets over vertellen, maar ik wil je wel veel succes wensen, want fijn is anders.

Overigens ben ik enorm huiverig voor het slikken van pilletjes en medicatie en dit zou ik zelf dan ook nooit doen. Ik doe het liever op eigen kracht dan dat een pilletje voor mij het werk doet, maar dat is uiteraard voor iedereen anders :)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:28

Heb mezelf ingeschreven bij een phsygoloog, voor groepstherapie, ookal vind ik dat eng, wil dat toch gaan doen. Ben benieuwd hoe snel ik er terecht kan..

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:32

Ik heb dit in groep 7 ook gehad..Ik raakte in paniek, begon helemaal te trillen en te huilen..ook had ik faalangst.
Ik heb toen op een cursus gezeten en dit heeft heel erg goed geholpen! Daar hadden ze een aantal trucjes voor me hoe ik kon ontspannen als ik het voelde opkomen..

Ik wil je er heel veel sterkte mee wensen en ooit gaat het over!
(als je die trucjes wilt weten moet je het maar zeggen, weet niet of ze bij jou van toepassing zijn..)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 06:51

Dankje voor de tips meganproperx

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:48

meer kon ik er niet bedenken..sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:11

Wat goed dat je dat gaat doen! Groepstherapie is wel fijn hoor, soms wel confronterend maar daar wordt je alleen maar sterker van. Heel veel succes :)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 06:59

dankjewel jolien :+:

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 06:59

meganproperx schreef:
meer kon ik er niet bedenken..sorry!

Geeft niet hoor ;)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 21:19

Update

Vandaag eerste gesprek bij de Physg gehad, was ontzettend slopend maar voel me ook best opgelucht :)
Het wordt besproken en ze gaan kijken wat het beste bij me past, volgende week hoor ik meer.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:31

+:)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 21:39

1 oktober mijn allereerste 'echte' afspraak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:43

Spannend maar fijn dat je er mee aan de slag kunt :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:51

Zorgen voor de juiste medicatie en therapie gaan volgen, je gelooft het nu niet maar je kunt echt klachtenvrij worden, dan gaat er een wereld voor je open.
Je mag me altijd pben.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 21:57

bedankt voor alle steun ! :+:
Ik kijk er nu nog best tegenop om daarheen te gaan, maar ik weet dat het daarna een verademing zal zijn als het gewoon opgelost in :j

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:48

Ik ben op de basisschool ook gepest, niet zo erg als jij, maar ben het wel.
Ben daardoor ook een vreselijk perfectionist geworden en kan er niet tegen als ik fouten maak,
het liefst word ik heel boos en barst in tranen uit, sinds de middelbare heb ik dat aardig onder controle.
Maar harde (soms sarcastische) opmerkingen komen hard aan, helaas hebben de jongens uit mijn klas
daar niet zo'n gevoel voor als ik, probeer dit gevoel altijd van mij af te zetten, maar zulke dingen blijven
bij mij hangen, als jij tegen mij zegt dat ik iets fout doe, zou dat eerder blijven hangen en in mijn hoofd
herhalen, i.p.v. dat ik dingen onthoud die ik goed doe. Ik ben ook vreselijk teleurgesteld in mijzelf als
ik een onvoldoende haal...

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:56

Ik herken dit ook, niet zo erg dat ik paniekaanvallen kreeg en medicatie nodig had, maar op stage dit jaar ging het helemaal niet goed, alleen maar huilen en denken dat ik toch niks goed kon doen. Toen moest ik op gesprek komen bij 2 coordinatoren van school en die hebben we doorgestuurd naar de psycholoog. En dat helpt wel echt. Ergens moeten aanvaarden dat je ook fouten mag maken en dat de wereld niet vergaat als iets niet goed gaat. En moest mijn gevoelens opschrijven in situaties die ik lastig vond/vind, en dat helpt wel echt. Heb nu 2 gesprekken gehad, waarvan 1 kennismakingsgesprek en dat heeft echt al heel veel geholpen, heb ook nog een gesprek met mn coordinatoren gehad en die vinden ook dat het een stuk beter gaat en mn docenten ook. Dus ik ben op de goede weg!

Ik denk dat het heel goed is dat je een gesprek met de psycholoog hebt gehad en dat zij gaat kijken wat het beste voor je is, en het is soms heel eng, maar je kan echt alles aan die mensen vertellen!