Bulten en open plekken in het haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:52

Je zit nu in een cirkeltje. Haar wassen = ontvetten. Huid wordt droog en gaat huidvet produceren, haar wordt vet en je gaat weer wassen. De huid moet nu tot rust komen en een normale vetproductie gaan krijgen. Dat doe je door minder vaak te wassen. Je huid wordt dan minder vaak geprikkeld om vet aan te maken.

Ik heb na het wassen mijn haar meestal een dag of 3 los of zo half vast met een klem. Daarna gaat er een vlecht of staart in tot ik het was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 13:03

Djilna schreef:
Je zit nu in een cirkeltje. Haar wassen = ontvetten. Huid wordt droog en gaat huidvet produceren, haar wordt vet en je gaat weer wassen. De huid moet nu tot rust komen en een normale vetproductie gaan krijgen. Dat doe je door minder vaak te wassen. Je huid wordt dan minder vaak geprikkeld om vet aan te maken.

Ik heb na het wassen mijn haar meestal een dag of 3 los of zo half vast met een klem. Daarna gaat er een vlecht of staart in tot ik het was.

Ja, dat cirkeltje kon ik zelf wel maken, maar ik had niet verwacht dat ik daardoor zo'n last zou krijgen. Ik weet al jaren niet beter dan dat ik het elke dag was.

Drie dagen los is nog best veel, en dan wordt het helemaal niet vet bij jou? En krijg je geen last van staart of vlecht?
Ik haal mijn klem er op dit moment ongeveer zo'n 20 keer per dag uit om de hoofdhuid weer tot rust te laten komen. Een staart kan ik al nauwelijks dragen, die heb ik er binnen een uur weer uit en een knot (wedstrijd) is een drama, is gewoon pijnlijden en hoofdpijn na het rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:18

Vroeger kon het max 1 dag los ;) Nu inderdaad 3, al heb ik het dan feitelijk gezien 1 dag helemaal los en 2 dagen met zo'n knipje half vast. Of ik moet op wedstrijd zijn dan zit het meteen vast (hangt zo in de weg anders)
Staart is geen probleem nee, maar is een vlecht anders niets? En dan niet heel strak gevlochten.

Je hebt trouwens best kans dat als jouw hoofdhuid minder droog is en normaliseert, je huid ook minder gevoelig wordt met het dragen van een staart.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:42

Het kunnen ook ingegroeide haarzakjes wezen.
die tevens gaan ontsteken en er een wit kopje op komt (zoals een pukkeltje)
ik heb dit ook wellis gehad, vooral in de bloedhete zon krijg ik er last van
ik was me haar met shampoo van andrelon (anti roos) en het is zo verdwenen!
en de jeuk is inderdaad flink irritant, vooral op de hoofdhuid,

Janine1990

Re: Bulten en open plekken in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:47

Hmmm ja Andrelon heeft nu ook een serie producten voor de hoofdhuid, dus als het dikste wat weg is, zal ik dat maar eens gaan gebruiken denk ik.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:53

ja het helpt heel goed!
ik moet ook blijven wassen elke keer ermee wanneer de jeuk begint..
als ik dat niet doe krabbel ik alles open weer!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 19:41

Heb net voor het eerst gewassen met Andrélon, wat ruikt dat heerlijk! We zullen zien of dat ook wat meehelpt. Ik ga nu proberen dinsdag weer te wassen, maar even aankijken. Omdat ik ook ben gaan hardlopen, natuurlijk wat meer zweten.
Het spulletje dat ik van de huisarts heb gekregen werkt wel heel prettig.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:11

Weet niet of het het zelfde is. Ik heb jaren lang met Matrix Biolage producten mijn haar gewassen. Ging altijd goed tot ze parabenen vrij werden. Ineens had ik vreselijke jeuk op mijn hoofd en kreeg ik allemaal kleine bultjes. Eerst had ik het niet door maar het kwam dus door de shampoo. Ik heb hierna heel veel verschillende shampoo's geprobeerd. Helaas kon ik nergens tegen (ook niet de natuurlijke shampoo's) Nu heb ik op de gok een shampoo van Tigi gekocht en ik geloof dat ik eindelijk weer een shampoo gevonden heb waar ik tegen kan. Heb nog wel af en toe jeuk op mijn hoofd maar lang zo erg niet meer. En ook de bultjes zijn zo goed als weg. Ik was wel iedere dag mijn haar omdat mijn haar anders vet word en de hoofdhuid weer gaat jeuken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:15

Glossi schreef:
Weet niet of het het zelfde is. Ik heb jaren lang met Matrix Biolage producten mijn haar gewassen. Ging altijd goed tot ze parabenen vrij werden. Ineens had ik vreselijke jeuk op mijn hoofd en kreeg ik allemaal kleine bultjes. Eerst had ik het niet door maar het kwam dus door de shampoo. Ik heb hierna heel veel verschillende shampoo's geprobeerd. Helaas kon ik nergens tegen (ook niet de natuurlijke shampoo's) Nu heb ik op de gok een shampoo van Tigi gekocht en ik geloof dat ik eindelijk weer een shampoo gevonden heb waar ik tegen kan. Heb nog wel af en toe jeuk op mijn hoofd maar lang zo erg niet meer. En ook de bultjes zijn zo goed als weg. Ik was wel iedere dag mijn haar omdat mijn haar anders vet word en de hoofdhuid weer gaat jeuken.

Ik heb dus ook het idee dat mijn hoofdhuid juist gaat jeuken van vet haar, maar aan de andere kant... Elke dag wassen zorgt er voor dat je huid er als een gek tegen moet werken om weer enigszins vet te worden dus wordt de vetproductie in korte tijd gigantisch hoog. Door het wassen af te bouwen, wordt het op lange termijn wel beter vermoed ik. Je huid moet tenslotte gewoon wennen aan het feit dat het beetje vet niet na een paar uur meteen weer wordt weggewassen.

Wel apart dat het bij jou ineens gebeurde toen er geen parabenen meer in zaten. Je zou toch eerder zeggen dat het andersom zou zijn.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:19

Ik zou ook gewoon een doorverwijzing naar een (goede!) dermatoloog vragen.

Weinig wassen is niet altijd zaligmakend trouwens. Ik moet m'n haar net veel wassen omdat ik anders m'n eczeem niet onder controle kan houden.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:29

Er zit waarschijnlijk een stofje in de parabenen vrije shampoo's waar ik niet tegen kan.

Het haarwassen afbouwen heb ik geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Ik heb dan gewoon de heledag jeuk op mijn hoofdhuid en loop dat alleen maar te krabben. Ook komen de bultjes dan weer tevoorschijn. En omdat het toch ook vet is was ik mijn haar dan gewoon maar. Het kan best zijn dat het bij mij ook een soort van eczeem is. Heb het wel op mijn gezicht met weer veranderingen. Maar ben er ook nog niet mee naar een dermatoloog geweest. Als het vervelend blijft ga ik wel een afspraak maken maar het gaat nu gelukkig weer redelijk goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:36

Lijkt me dan inderdaad eerder iets van eczeem, zoals Hvelreki ook noemt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:54

Het is niet gemakkelijk hoor, ik was m'n haar op dit moment om de dag. Maar ik zie nog weinig verandering in dat het minder vet wordt.
Morgen ga ik weer m'n haar wassen, dan heb ik twee dagen niet gewassen. Het zal er morgen wel verschrikkelijk vies uit zien.

Overigens is de ergste jeuk wel weg en heb ik nog maar één vervelend plek.