Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Djilna schreef:Je zit nu in een cirkeltje. Haar wassen = ontvetten. Huid wordt droog en gaat huidvet produceren, haar wordt vet en je gaat weer wassen. De huid moet nu tot rust komen en een normale vetproductie gaan krijgen. Dat doe je door minder vaak te wassen. Je huid wordt dan minder vaak geprikkeld om vet aan te maken.
Ik heb na het wassen mijn haar meestal een dag of 3 los of zo half vast met een klem. Daarna gaat er een vlecht of staart in tot ik het was.
Nu inderdaad 3, al heb ik het dan feitelijk gezien 1 dag helemaal los en 2 dagen met zo'n knipje half vast. Of ik moet op wedstrijd zijn dan zit het meteen vast (hangt zo in de weg anders)Glossi schreef:Weet niet of het het zelfde is. Ik heb jaren lang met Matrix Biolage producten mijn haar gewassen. Ging altijd goed tot ze parabenen vrij werden. Ineens had ik vreselijke jeuk op mijn hoofd en kreeg ik allemaal kleine bultjes. Eerst had ik het niet door maar het kwam dus door de shampoo. Ik heb hierna heel veel verschillende shampoo's geprobeerd. Helaas kon ik nergens tegen (ook niet de natuurlijke shampoo's) Nu heb ik op de gok een shampoo van Tigi gekocht en ik geloof dat ik eindelijk weer een shampoo gevonden heb waar ik tegen kan. Heb nog wel af en toe jeuk op mijn hoofd maar lang zo erg niet meer. En ook de bultjes zijn zo goed als weg. Ik was wel iedere dag mijn haar omdat mijn haar anders vet word en de hoofdhuid weer gaat jeuken.