maak me echt zorgen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:41

rensje101 schreef:
Oke.....
nou, ik vind het heel lastig maar dan probeer ik me er niet meer zo'n zorgen om te maken en probeer ik het uit mijn hoofd te zetten nu... bedankt iedereen, ik hoef me dus echt geen zorgen te maken nu over tetanus? Hadden jullie ook gewoon het zo gelaten en geen spuit gehaald?

Mensen, we kunnen 100 x tegen ts zeggen stel je niet zo aan.... ga naar een dokter.... haal die prik.

Bovenstaand bericht laat heel duidelijk zien dat dat bij haar niet pakt. Rensje heeft last van een geestesziekte, dat kunnen wij niet uit haar hoofd praten.
Als iemand in een zin kan zeggen dat ze het probeert uit haar hoofd te zetten en vervolgens nog maals vraagt of ze zich echt geen zorgen hoeft te maken... het erg duidelijk is dat er niets van blijft hangen.

Het enige wat werkt voor haar is haar berichten negeren. Niet positief en niet negatief reageren want een reactie blijft toch niet hangen en triggert haar alleen maar. Ze post niet voor niets zoveel berichten hier, dat komt omdat er reacties blijven komen!

rensje101

Re: maak me echt zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:44

Nee maar echt, ik heb het nu naast mee neer gelegd, althans dat probeer ik. Vind de berichten en reacties juist heel erg fijn, dus daar dank ik jullie voor.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:49

Ben je geen hypogonder?

Dit bedoel ik niet zo banketstaaf als het eruit komt

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:54

Lieffiefi schreef:
Ben je geen hypogonder?

Dat is ze inderdaad en daar wordt ze ook voor behandeld blijkt uit haar posts.

Overigens heb ik niet het idee dat het haar erg helpt als ik kijk naar haar berichten in dit topic en in haar oude topics.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:56

Oké, misschien stelt mijn verhaal je gerust. Ik had dan allang hartstikke dood moeten zijn. Ik ben een paar jaar terug ontzettend gebeten door mijn kat die enorm in de stress zat. Ik had haar bij der nekvel want ze moest naar de dierenarts maar protesteerde hevig. Ze draaide op één of andere manier haar kop om en beet met volle kracht in mijn hand en met haar nagels nam ze mijn andere hand onder handen.(leuke woordspeling) Als er ergens veel bacterien in zitten dan is het wel de bek van een kat. Ik ben een zeikerd en bang voor injectienaalden dus geen haar op mijn kop die maar ook een seconde overwoog om me te melden bij mijn HA. Binnen een dag begon mijn hand vormen aan te nemen waardoor je er geen hand meer in kon herkennen. Diverse mensen adviseerden mij om naar de HA te gaan voor een tetanus vaccinatie. Ook de dierenarts die mijn hand zag toen ik de kat kwam halen. (was er voor sterilisatie) Oh, oh, wat was ik bang bij de gedachte aan een injectienaald (jaja ben een watje)...ik dacht mijn lichaam moet het zelf maar doen. Dus ook mijn hand weken in biotex zo'n 6x per dag en alle gaten open houden en uitknijpen. Nou, ik ben er dus nog steeds...Als je goed kijkt zie je wat witte plekjes waar de tanden in hebben gezeten. Moraal van het verhaal. Als ik het overleef dan zal jij met die schaafwondjes het ook wel overleven. Bij twijfel zou ik zoals al door diverse mensen hier aangegeven een tetanusinjectie halen bij je HA.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 09-07-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:56

Oh...! Okee, sorry, daar heb ik dan overheen gelezen...
Nee, ja, wij kunnen wel adviezen blijven verstrekken, maar dat schiet dan niet op...

Hmmm.. MOeilijk...

Nogmaals, ik bedoelde het echt niet banketstaaf!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:58

rensje101 schreef:
Jibbel schreef:
'Men' zegt dat het sowieso verstandig is om je te laten inenten tegen tetanus als je met dieren werkt of veel in aanraking komt. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook nooit herhaald heb.

Weet je, je lichaam heeft niet voor niets een prima afweer mechanisme ingebouwd. Jezelf blootstellen aan dergelijke dingen zorgt juist voor een betere weerstand en zorgt ervoor dat je meer kunt hebben.
En als je ziek wordt (wat dan ook) dan zijn er gelukkig doktoren en ziekenhuizen waar je behandeld kunt worden, dus het is niet het einde van de wereld. (en het enige wat zeker is in het leven is dat je een keer dood gaat)

Maar tetanus heeft niks met weerstand te maken hé, dat kan iedereen gewoon krijgen

Ten eerste kan niet iedereen 'gewoon' tetanus krijgen. Het is niet iets wat je buiten oploopt net als een griepje. Om tetanus te krijgen moet er wel een aantal voorwaarden aan vooraf gaan:
1. Een kleine, diepe wond of brandwond of beten door dieren;
2. De aanwezigheid van de bacterie Clostridium tetani;
3. Een zuurstofarme omgeving waarin de bacterie zich kan vermenigvuldigen.

Aangezien je hier sowieso al aan 2 van de voorwaarden niet voldoet, loop je geen risico (geen kleine diepe wonden én geen zuurstofarme omgeving waarde bacterie zich kan vermenigvuldigen.)

Ten tweede zeg ik ook niet dat weerstand en tetanus iets met elkaar te maken hebben, het gaat mij om je blootstellen aan vuiligheid, virussen, ziekten etc. in het algemeen. Je lichaam bouwt gewoon meer antistoffen op als je eraan blootgesteld wordt, dan wanneer je in een glazen kooitje gaat leven.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:00

rensje101 schreef:
Haha wat ik me afvraag, al die mensen die zeggen dat ze ook zo vaak wondjes en de paarden verzorgen etc hebben, zijn jullie niet al standaard ingeeent of geld de vacc. toevallig niet nog? ;-)

Nog nooit inge-ent en de meest idiote dingen uitgehaald (prikkeldraad in mijn benen, zanderige boomtak 3 cm in mijn bil (don't ask..) etc etc) en nog nooit ziek ervan geworden.
Laatst bijgewerkt door troi op 09-07-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:01

Ik heb tetanus levenslang... En de rest ook.

Ik werkte met dieren een tijdje, hier hebik gelukkig heel veel vaccinaties gekregen...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:02

betadine schreef:
Zo een posts werken eigenlijk op mijn zenuwen. Miljoenen mensen zouden goud geven om dezelfde gezondheid te hebben als jij en jij loopt dan te zeiken over paardenmest op je voeten ? Meen je dit nou serieus ? Als dit echt zo is en geen vorm van aandacht vragen dan heb jij proffesionele hulp nodig en gaan we op dit forum niets voor je kunnen doen. Iedereen zegt dat het geen kwaad kan, maar je blijft erover doordrammen. Als je echt bang bent om tetanus te krijgen loop dan zo snel en zo hard ej kunt om die prik...

_/-\o_
Kan het hier helaas alleen maar mee eens zijn.
Hoop dat je je angsten onder controle krijgt, want als je hier al van in paniek raakt lijkt het leven mij vaak vrij lastig!

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:03

troi schreef:
Nog nooit inge-ent en de meest idiote dingen uitgehaald (prikkeldraad in mijn benen, zanderige boomtak 3 cm in mijn bil (don't ask..) etc etc) en nog nooit ziek ervan geworden.

Oké, je begrijpt... I have to....

Hoe heb jij in 's Hemelsnaam een zanderige boomtak van 3 cm in je bil gekregen???????

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:04

Ik zou me eerder druk maken over het feit dat je op slippers tussen de paarden liep, dan om een beetje poep aan je voeten. Zoals wij vroeger zeiden, stront is gezond, daar word je hard van! Beetje weerstand opbouwen. Een paard op je teen terwijl je teenslippers aanhebt? Nou, dan moet je je om heel wat meer dan een tetatus-enting zorgen gaan maken hoor! :n :=

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:11

Een tetanusprik mag je niet eens zo vaak krijgen, dus TS kan er wel om vragen, maar ik weet nu al dat zij hem niet gaat krijgen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:12

Haarbal schreef:
Ik zou me eerder druk maken over het feit dat je op slippers tussen de paarden liep, dan om een beetje poep aan je voeten. Zoals wij vroeger zeiden, stront is gezond, daar word je hard van! Beetje weerstand opbouwen. Een paard op je teen terwijl je teenslippers aanhebt? Nou, dan moet je je om heel wat meer dan een tetatus-enting zorgen gaan maken hoor! :n :=

Hmmm... Ik heb daar nog ergens foto's van....
Daar wordt je niet happy van nee -O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:15

Oef Yinnar, daar had ik misschien toch wel een tetanus voor gehaald. Ook al ben ik als de dóód voor naalden en een tetanus naald is geen schatje geloof ik :=
Maar dat had wel fout af kunnen lopen.

Hier heb ik ook de littekens nog staan van een kattenkrab op mijn arm. Was een katje met de laatste stuiptrekkingen voor hij out ging, dan hebben ze nog best veel kracht. Maar omdat dat een stalkat was, was ik toch wel blij dat ik mijn tetanus up to date is. (en ik ben nog blijer dat ze toendertijd hem hebben gezet terwijl ik onder narcose was _O- )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:17

EvdB schreef:
Lieffiefi schreef:
Ben je geen hypogonder?

Overigens heb ik niet het idee dat het haar erg helpt als ik kijk naar haar berichten in dit topic en in haar oude topics.

helpt de behandeling? :7

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:33

Agossie schreef:
troi schreef:

Oké, je begrijpt... I have to....

Hoe heb jij in 's Hemelsnaam een zanderige boomtak van 3 cm in je bil gekregen???????

-O-

Hmm... Men neme nieuwe plantjes die nog erg klein zijn en een ietwat blind schoffel mens. Vervolgens zet je takjes ter markering naast de plantjes net onder ooghoogte en ga je hurkend het onkruid te wieden.. Je snapt al, het takje wees ietwat schuin en stak recht de bil in toen het ietwat blinde schoffel mens achterwaarts richting het takje schuifelde.. Was errug pijnlijk... (en vooral ook genant omdat vriendlief schaterend mijn bil moest keuren om te beoordelen of ik wel of niet een hechting moest halen, hoefde niet omdat het, zijn woorden, een 'keurig gat' was :') ).

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:01

troi schreef:
-O-

Hmm... Men neme nieuwe plantjes die nog erg klein zijn en een ietwat blind schoffel mens. Vervolgens zet je takjes ter markering naast de plantjes net onder ooghoogte en ga je hurkend het onkruid te wieden.. Je snapt al, het takje wees ietwat schuin en stak recht de bil in toen het ietwat blinde schoffel mens achterwaarts richting het takje schuifelde.. Was errug pijnlijk... (en vooral ook genant omdat vriendlief schaterend mijn bil moest keuren om te beoordelen of ik wel of niet een hechting moest halen, hoefde niet omdat het, zijn woorden, een 'keurig gat' was :') ).

Auw... -O- Zowel fysiek als mentaal... Gemene vriend heb jij....
;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:28

Net alsof zij ervoor kiest om deze 'ziekte' te hebben.. sjonge wat een reacties van sommige..
Vaak komen dat soort reacties van mensen die zelf 'niks' meegemaakt hebben dus maak je er niet druk om!

Ik kan me best wel voorstellen dat je vaak angsten hebt voor ziektes lijkt me echt vervelend zo te moeten leven!

:(:)
Hopelijk slaat je therapie snel aan!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:29

Nog een sterk verhaal:

Ik ben ooit in een roestige spijker gaan staan, die door mijn met paardenstront besmeurde laarzen recht in m'n hiel ging en heel erg diep ook :+
Met veel moeite heb ik de spijker eruit kunnen rukken met een tang en heb m'n hiel 1x geweekt in een biotex badje, verder niet.

Ik leef nog steeds ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:47

Ts zie dit als een kans om een stap te zetten naar een ''rustiger''leven (ik weet het even niet beter te omschrijven maar zou jij je hele leven zo in de stress willen schieten of net als het overgrote deel hier rustig een biotexbadje nemen en dan weer lachend verder gaan met je voeten in de oliebol?)

Heb je een afspraak met je behandelaar voor je hypodonder?
Miss dat dit een stap in de goeie richting is als je rustig blijft en een goed gesprek aangaat met je behandeld arts.

Haal rustig adem en vraag jezelf af hoe je hiermee wilt omgaan in de toekomst en handel daarna ;)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:48

EvdB schreef:
Lieffiefi schreef:
Ben je geen hypogonder?

Dat soort dingen zijn ook niet over in een maandje en ze zal ook nog vaak zat een terugval krijgen. Ik ben verder niet bekend met de TS, maar in haar laatste berichten komt ze in ieder geval al wat rustiger over, wat wellicht al een hele overwinning voor haar is.

Ik zou juist geen prik gaan halen, je zult zien dat je hier geen tetanus van krijgt en kun je nagaan wat een overwinning dat voor je is. :) Als je toch een prik gaat halen zeg je straks waarschijnlijk dat het door de vaccinatie komt dat je geen tetanus gekregen hebt, in plaats van dat je het toeschrijft aan het feit dat je eigen lichaam gewoon "schoon" is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:54

mymy schreef:
Net alsof zij ervoor kiest om deze 'ziekte' te hebben.. sjonge wat een reacties van sommige..
Vaak komen dat soort reacties van mensen die zelf 'niks' meegemaakt hebben dus maak je er niet druk om!

Ik kan me best wel voorstellen dat je vaak angsten hebt voor ziektes lijkt me echt vervelend zo te moeten leven!

:(:)
Hopelijk slaat je therapie snel aan!!

Ik hoop dat je het hier niet hebt over mijn reacties...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:53

Van schaaf en oppervlakkige wondjes krijg je geen tetanus. Goed schoonmaken, ontsmetten en verder zoveel mogelijk afblijven.

Als je veel met dieren werkt is een preventieve tetanus vaccinatie wel aan te raden. Die haal je 1x in de 10 jaar en dan zit je gewoon goed. Paarden staan 24/7 in die omgeving en die hebben hem ook nodig, ik snap dus niet waarom een mens er dan wel weerstand tegen zou opbouwen.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 13:20

Zag vanochtend dat ik onder mijn voet een soort van open eksteroog/wratje heb die ook nog wat viezig was, dat zit er nu zo ingesleten en kreeg ik bijna niet meer schoon. Is dat ook geen risico dan?