Peuter slaapt moeilijk in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:05

Mijn dochter was ook zo toen ze drie was. Nu is ze zeven, leest op groep zes niveau en kan prima klok kijken. Dus nu leest ze tot de afgesproken tijd en gaat dan slapen.

Zoon is tien en heeft ADHD. Die luistert elke avond naar zijn ontspanoefeningen van de psych en gaat daarna slapen.

En ach... Morgen gaan ze beiden overvliegen naar een andere groep op school en zondag op kamp. Dus slapen ze nu wat lastiger. Echt niet dat ik daar een stennis om ga maken. Gister sliep manlief al en kwam zoon om half elf nog effe praatje doen (ik was nog beneden bezig m opruimen etc). Even wat spanning wegnemen en toen is hij weer te bed gegaan.

Zoals jij het aanpakt lijkt mij prima te werken en vriend zou zich naar jullie moeten schikken en niet zijn wil opleggen. Ik ben benieuwd of jullie er samen uit gaan komen. Mocht dat niet gebeuren: mijn petje af voor jou omdat uit jouw postings duidelijk naar voren komt dat je in deze situatie voor je kind kiest ipv hem. Je bent een topmoeder!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:08

zoals hierboven gezegd je bent een topmoeder en laat je echt niet van de wijs brengen door je vriend ik ben ouder dus ik weet het beter.
buls..t mijn ex (de vader) was 20jaar ouder dan dat ik ben maar die was ech niet meer verantwoordelijk dan dat ik ben.Hij was juist de kleuter in huis. Mijn huidige vriend en ik schelen 10jaar, maar die gaat het echt niet in zijn hoofd halen tegen mij te zeggen ik ben ouder dus ik weet het beter.
Stuur je vriend maar naar mij door leg ik het hem wel even uit }>

Nee even zonder dollen hoe kunnen jullie een gezonde relatie hebben als hij jouw niet als gelijkwaardig beschouwd, want tja hij is ouder dus wijzer :z . Vrouwen zijn uist toch eerder volwassen als mannen word gezegd, maar snap je wel je vind het moeilijk, maar er lopen genoeg mannen rond en je hebt maar 1dochter :j

different1

Re: Peuter slaapt moeilijk in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:02

Dank jullie wel, heb veel steun aan jullie en bevestiging.
Ik zie het probleem van mijn kindje niet, mijn vriend maakt er een probleem van.
Hij zegt niet letterlijk "ik ben ouder, dus wijzer", maar zo gedraagd hij zich wel in dat soort situatie's.

Mijn kind is nu bij oma, mijn vriend heeft de mail nog niet gelezen maar zodra hij thuis is zal ik hem even een en ander vertellen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:21

heel veel succes vanavond met het gesprek. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen.
En tja jouw kind jouw regels, tuurlijk kan je compromis sluiten maar in dit geval met slapen waar zijn manier niet correct is (naar mijn mening voor geen enkel kind) niet toegeven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:41

Overigens ben ik van mening dat de ideeen van een opvoeder die niet de ouder is ook gewoon serieus genomen moeten worden binnen het gezin en de besluitvorming over grenzen en regels. Het argument; "ik ben de moeder en dus de baas" vind ik persoonlijk niet zo sterk. Je wilt liever door discussie en argumenten bereiken dat je vriend zelf inziet dat controle en dwang averechts werken op de langere termijn en dat hij zich daar senang bij voelt. Dus ook handelt zoals je samen overeenkomt als jij er niet bij bent, bijvoorbeeld.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:50

Dat is uiteraard de bedoeling, je woont tenslotte samen en hebt dan ook samen bepaalde zorgen en verantwoordelijkheden.
Maar misschien is het nu niet zo gek om even "ik ben moeder, dus de baas" te spelen, daar mijn vriend nogal een dik bord voor z'n hoofd heeft.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:56

Mijn dochter van vijf speelt soms ook wel een half uur tot een uur met haar knuffels voordat ze gaat spelen.
Wij noemen dit het verwerken van de dag.
We laten haar ze valt anzelf in slaap als ze moe word.
Met eten ook als ze gevoerd wil worden dan doen we dat wil ze zelf eten dan doet ze dat heel simpel en er word niet moeilijk over gedaan bij ons.
Ze is voor de rest heel makkelijk dus ja waarom er een probleem van maken (je vriend dan) hoe moeilijker jij (hij) doet hoe moeilijker het kid word denk ik.
Met andere woorden ik vnd dat hij zich moet terugtrekken en jij het meot doen zoals jij denkt dat het goed is jij bent tenslotte haar moeder en hij niet haar vader

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:58

mijn zoontje doet het ook!
hij verteld zijn hele dag tegen zijn beestjes.
en opeens is het stil!
wij laten hem vertellen anders wordt het alleen maar erger

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:00

Een paar druppels Dormeasan doet wonderen, het is van Vogel en ik het het altijd met succes gebruikt als het nodig was.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:01

marleen_usar schreef:
Een paar druppels Dormeasan doet wonderen, het is van Vogel en ik het het altijd met succes gebruikt als het nodig was.

Als je nou eens goed zou lezen voor je met druppels en andere zweverigheidjes aankomt zeilen!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:04

Wat een vervelende situatie zit je in zeg!
Maar idd wat andere hier al zeggen het is wel JOU kind. En als je samen woont en samen voor het kind zorgt vind ik het logisch dat hij zich met de opvoeding bemoeit. Maar de eindbeslissing is ten aller tijde aan jou. En als jou kind idd wat praat tegen dr knuffels enz. maakt het toch weinig uit. Zoals jij zelf ook al aangeeft :)

Wel jammer dat jou vriend soms het idee heeft dat hij wijzer is omdat hij ouder is om het zo maar even te zeggen. Ik wil niet bot overkomen maar is het dan wel een gelijkwaardige relatie?
Begrijp mij niet verkeerd want ik heb zelf niks tegen een leeftijdsverschil. (mijn vriend is 15 jaar ouder dan mij!) Maar wel ben ik van mening dat het wel gelijkwaardig moet zijn. Succes met het praten straks!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:07

Echt, ik zou het niet toegelaten hebben hoor dat hij haar knuffels afpakt.
Is hij helemaal gek? En dan ben ik echt geen figuur wat veel met kleine kinderen heeft.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:09

Of het gelijkwaardig is, geen idee.
Met sommige dingen wel, met andere dingen weer niet.
We zullen er dalijk achter komen, als het gesprek geweest is.
Vandaag is hij wel veel aan het bellen, hij heeft spijt van z'n gedrag van gister maar dat maakt mij niet uit, het gaat erom dat hij in bepaalde dingen veranderd/aanpast.
Voor spijt koop ik niets.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:11

Ik begin je ex van je vriend nu ook wat meer te snappen eigenlijk.
Hopelijk wil je vriend een beetje luisteren want zo lief en rustig als ze anders slapen gaat na het kletsen met de knuffels is niks mis mee.
Zou ze echt moeilijk doen en aandacht blijven vragen is een beetje doorpakken wel goed maar in deze situatie is jou aanpak prima.
Misschien kan je afspreken dan je het een week lang op jou manier gaat doen zonder zijn bemoeienis en dan kijken hoe het gaat.
Als ze dan elke avond rustig gaan slapen kan hij er ook geen commentaar meer op hebben.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:22

Als eerst je bent een super moeder!

Jij kent je kind als geen ander, en jij weet hoe je het kan en mag aanpakken.

Mijn zoon heeft ook zo een periode gehad, in zijn bed een hele garage bouwen tot sávonds een uur of 10.
Zolang een kind niet huilt of zeurt lekker laten gaan.

Bij ons heeft het in totaal een maand of 6 geduurd en toen was het weer over.

Nu is hij 11 en maken we de zelfde fase door, om 20:00 naar bed en om 22;00uur slaapt hij nog niet.
Of hij is aan het lezen of hij speelt. Hij doet het super op school en is niet moe, dus we maken er geen punt van.

Heel veel succes

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 16:30

Ik kan me voorstellen dat er nu mensen zijn met begrip voor de ex, zou ik ook hebben als ik niet wist hoe zij in elkaar stak in levende lijve.
Maar goed, ik heb nu een relatie met mijn vriend, en we moeten het samen doen of anders maar niet.
Zit me wel enorm op te vreten, vind het moeilijk om te beginnen met een gesprek.
Ik heb alle begrip voor hem dat hij stress heeft enzo, maar dat geeft hem nog niet recht om mij of mijn kind te domineren en als psychische boksbal te gebruiken.(nu noem ik het wel extreem)
Ik heb lang genoeg aangekeken, en gehoopt dat hij naar mijn eerdere woorden zou luisteren en zelf zou zien dat zijn aanpak averechts werkt.
Dat is niet gebeurd, dus nu moet dat maar eens met een heel goed en duidelijk gesprek gebeuren, en dit keer neem ik geen genoegen met "sorry" of "ja maar".

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:59

misschien prettig om een aantal dingen die je wilt bespreken op papier te zetten voor het gesprek, dat je alles kan aanhalen wat je wilt en dat je niet dingen vergeet of misschien verkeerd verwoord in het gesprek met hem vanavond. EN maak je het voor jezelf misschien ook makkelijker dat je je niet laat overrulen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:08

*meelezer die je sterkte wil wensen*
Jij komt mi altijd heel sterk over op Bokt, vanavond zal vast goedgekomen! succes vanavond :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 17:19

Dank jullie wel.
Heb wat punten opgeschreven, maar ik denk, heb de mail nog eens gelezen, dat het lezen van de mail al genoeg stof tot praten geeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:33

marleen_usar schreef:

Het probleem is niet zozeer het gaan slapen, maar hoe de vriend van TS op haar kind reageert.
Daarnaast vind ik in dit geval dat "medicijnen" niet de oplossing zijn.
Het kind en moeder hebben helemaal geen problemen en het is heel normaal voor een kind om nog even in bed te freubelen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 08:19

Helaas hebben we gister niet gepraat, mijn vriend was dusdanig laat thuis dat ik mijn dochtertje al opgehaald had.
Ik heb het huis versierd, de kleine is vandaag jarig, en ben naar bed gegaan.
Wel heeft hij m'n kind met rust gelaten toen ze op bed lag, en hij heeft de mail gelezen maar geen reactie erop.
Nu heb ik gesmst wat nu? Maar krijg terug "geen idee".
Lekker dan -O-

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:27

Mijn dochter van 3 doet dit ook,je kan proberen een afspraak mrt haar te maken (regel) om 7uur naar bed boekje lezen met mams of vriend,dan tot half 8 spelen en dn komt 1 van jullie nsar boven en dan mort ze gaan slspen.
zo wert jij dat ze voldoende slaapt en heft zij de gelegenheid om hsar dag af te sluite..

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:28

gefeliciteerd met je dochter vandaag.
Balen dat jullie nog niet hebben kunnen praten, en wat een poedersuiker reactie geen idee.
ZOu terug sturen ik wil hoe dan ook een gesprek.
Als je het nu weer laat zitten zal het misschien weer even goed gaan maar het gaat toch weer een keer fout en dan escaleert het misschien wel.
Je moet heel duidelijk nog een keer zeggen dat je het je ontzettend dwars zit en er echt een gesprek over wilt hebben en niet over weet ik het wanneer.

Weet niet wat de rede was dat hij zo laat thuis was maar dat het niet ik steek mond hoofd in het zand actie en dan waait het wel over.
succes in elk geval

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:31

Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje :D
Ik vrees ook hetzelfde als testebeest, eerlijk gezegd. Jammer hoor!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:49

Hartelijk gefeliciteerd met je dochtertjes verjaardag :)

Mijn kleintje ( 2 en half ) heeft hier sinds een week of wat ook "last van". Ik heb wel alle kleding in de lade kast gedaan en die omgedraaid en het echte speelgoed weg gehaald. Haar knuffeltjes mag ze gewoon op bed houden. Amber komt regelmatig wel haar bedje uit, maar dan gaat een van ons ( ik of mijn vriend, niet haar papa ) naar haar toe, leggen haar terug en dan is het klaar.

Ik wil je sterkte wensen, laat je niet op je kop zitten. Kom voor je eigen mening op en laat het niet aan je voorbij gaan. Je bent super goed bezig zo!!