flicka schreef:Ik laat me nooit verdoven, heb dit jaar al 2x een drievlaksvulling gehad waarbij de oude vullingen werden uitgeboord. De tandarts zei: kijken of het gaat...
Heb beide keren een uur met mijn mond open gelegen, de 1e keer had ik nadien een scheurtje in mijn mondhoek. Ik vond het gewoon te lang en heb dat ook gezegd. Bang ben ik nooit geweest bij de tandarts.
Mondhygiëniste vind ik pijnlijker.
Bij mij durfde hij het helaas niet aan, de tand is ook niks meer waar is alleen nog omhulsel en verder eigenlijk zo goed als hol.. Wou het zelf trouwens ook niet, want ik had al zoveel pijn gehad de nacht (vulling er uit gevallen)

Verstandskiezen waren er ook uit voor ik er erg in had. Niets pijn ofzo (en die waren beiden ontstoken, dat zei ik van tevoren. Trekt ze onverdoofd mn mond wijd open, nou ik dacht dat ik dood ging
Bleef keurig stil liggen maar met tranen in mn ogen) Mondhygiëniste heb ik minder goede ervaringen mee, alsof ze de tanden uit mn mond probeerde te polijsten.
Dát was pas een verademing. Wel nog even paniek bij het infuus, en na de operatie wel flink overgeven (ingeslikt bloed), maar daarna eigenlijk nergens last van gehad. Wel even zacht eten, want kauwen is lastig met vier gaten
(ik ging geloof ik wel op medische indicatie, omdat ik zo in paniek raak, echt no way dus, mn onderste kiezen lagen dwars naar voren dus die zouden eerst doormidden moeten en er dan uitgetild. Was niet verstandig bij mij.
) en dat zit natuurlijk veel losser.
Mijn god, ik geloof dat ik nooit meer bij een tandarts naar binnen zou zijn gestapt