Kinesio taping

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Kinesio taping

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:04

Er bestaat ook hypoallergene tape, kan je fysio zo bestellen als het goed is ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:06

Had ik ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:20

Mijn dochter heeft bijna altijd tape op haar knie, ter ondersteuning.

De therapeute heeft mij voorgedaan hoe ik het opplak, moet heel vaak over gedaan omdat het niet langer dan een dag blijft zitten.
Je zou ermee moeten kunnen douchen, maar in de praktijk werkt dat toch niet zo goed.

Wij hebben verschillende kleuren, afhankelijk van de stemming en de kleren die ze aan wil.

De fysio adviseerde Dream K tape. Hansa werd sterk afgeraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:22

Met mijn tape kan toch echt wel gedoucht worden, en blijft in principe prima zitten, maar omdat het tape precies zit rond schouderblad / bandjes van shirtjes en bh etc, wil het aan de uiteinden (ongeveer 1 cm) nog wel eens los laten.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:23

Ik krijg als het goed is wel die tape met die kleurtjes! Want ik zei aan de telefoon medical tape toen zei hij: Ohhh kinesio tape met kleurtjes!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:25

ik denk dat mijn dochter te ruw is met de handdoek, maar ja, 12 jaar wil echt niet door haar moeder afgedroogd worden ;)

Verder draagt ze veel strakke broeken, broek omlaag en de tape zit aan de broek geplakt...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:26

tiwi1969 schreef:
ik denk dat mijn dochter te ruw is met de handdoek, maar ja, 12 jaar wil echt niet door haar moeder afgedroogd worden ;)

Verder draagt ze veel strakke broeken, broek omlaag en de tape zit aan de broek geplakt...

Daar zat ik ook nog wel mee ja.. Donderdag maar een joggingbroek aandoen als ik daarheen ga! Blijft het heel erg aan de haartjes van je been plakken? Want dan scheer ik der die eerst af haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:29

Tiwi. Ze moet ook niet wrijven, je moet beetje deppen. Logisch dat het dan niet blijft zitten, zonde van het geld om het elke dag opnieuw te doen!

Ik zou wel even scheren idd! Blijft vrij goed plakken!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:30

Ik heb het ook gehad aan mijn knie. Het gaf een goede ondersteuning. De pijn was minder en ik kon ook terug fietsen ed. Dat kon ik ervoor niet. Ook wandelen ging beter omdat ik me stabieler voelde.
Mijn tape liet alleen onder de douche los als ik er over wreef. Maar dat had mijn kinesist ook gezegd dat het dan zou lossen. Ik kon er zelfs prima mee zwemmen. Zolang als je er niet aan komt als het nat is tot het weer helemaal droog is (duurt best wel even) blijft het echt heel lang zitten. Een beetje deppen met de handdoek kan wel, maar niet wrijven.
Nu heb ik het een tijdje niet meer gehad en ik voel toch dat ik steeds meer en meer pijn krijg. Denk dat ik toch eens terug ga :) Ik mis mijn mooie blauwe tape wel ;)

Ik had niet helemaal gevolg toen mijn kinesist het aan het uitleggen was. Maar ik geloof dat per kleur er een andere rekkracht was, daarom dat je soms die kleuren combinaties ziet en niet gewoon alles in 1 kleur.

En ik zou best even scheren :+ vond het nooit aangenaam om het eraf te halen, maar dat kan je gewoon best voor je nieuwe afspraak nat maken en eraf halen. Doet een stuk minder pijn dan dat de kinesist het moet doen :D

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 19:42

Ik ga 5 weken op vakantie... Dus zal het er zelf moeten afhalen haha! Maar 1 geschoren been & niet geschoren been is ook niet echt mooi haha!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:03

Je kan er ook altijd omheen scheren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:12

Ginootje schreef:
Ik ga 5 weken op vakantie... Dus zal het er zelf moeten afhalen haha! Maar 1 geschoren been & niet geschoren been is ook niet echt mooi haha!

Gewoon een keer 's avonds tape eraf, 'smorgens scheren en 'savonds weer tape erop ? En neem aan dat je je andere been ook scheert :+ ? of doe je dat niet op vakantie?

Zou dus wel wat tijd er tussen houden, want het is na het scheren / eraf halen toch gevoelig.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:41

maroescha schreef:
Tiwi. Ze moet ook niet wrijven, je moet beetje deppen. Logisch dat het dan niet blijft zitten, zonde van het geld om het elke dag opnieuw te doen!

Ik zou wel even scheren idd! Blijft vrij goed plakken!

Inderdaad duur, maar niets in vergelijking met de andere kosten die ik heb voor haar beperking, net weer 4 rollen besteld, via internet bij een groothandel, toch een stuk voordeliger dan bij de apotheek :$ :$ :$
Verschillende kleurtjes, kan ze kiezen wat matcht bij haar outfit.

Lijmresten haal je trouwens makkelijk weg met mascara-remover-olie :)*

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 06:13

maroescha schreef:
Ginootje schreef:

Gewoon een keer 's avonds tape eraf, 'smorgens scheren en 'savonds weer tape erop ? En neem aan dat je je andere been ook scheert :+ ? of doe je dat niet op vakantie?

Zou dus wel wat tijd er tussen houden, want het is na het scheren / eraf halen toch gevoelig.

Ja dat doe ik wel op vakantie hahaha! Ik ga even kijken hoe ik het allemaal ga doen op vakantie! =)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:00

Sowieso is het verstandig om als je de tape hebt verwijderd, even 24 uur geen tape te plakken, om te luchten.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 13:02

Utixo schreef:
Sowieso is het verstandig om als je de tape hebt verwijderd, even 24 uur geen tape te plakken, om te luchten.

Okee! =) Zal die me hele been tapen? Aangezien ik van me voet tot aan me bovenbeen last heb..?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:57

Een goede fysio zoekt de oorzaak en dat is echt niet je hele been.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:45

horseyfries schreef:
Een goede fysio zoekt de oorzaak en dat is echt niet je hele been.

Oke gelukkig!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:48

Zometeen naar de fysio! Ben benieuwd.. Pijn is vandaag echt niet te doen!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 16:58

Zo het zit erop! Mooi roze pootje! het geeft wel aardige verlichting! Moet 5 weken tapen! En als het los gaat er voor de nacht af halen en in de ochtend erweer op doen! =) Heb 2 rolletjes mee gekregen =)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:40

Ik wist eigenlijk niet dat je dat ook zelf mocht doen... Mijn kinesist is er altijd een poosje mee bezig om het helemaal perfect te krijgen zodat ik de juiste ondersteuning heb. Daarnaast kan je als je harder trekt alvorens te plakken ook nog eens de kracht regelen.
Ach ik ben blij dat die van mij dat doet, dan kan er zeker niets mis gaan. Binnen een uurtje moet ik ook voor de mijne gaan. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:47

Ik heb er wel eens om gevraagd, toen schouder nr 2 uit de kom was geweest.
Maar daar was ie geen voorstander van geloof ik in mijn situatie.
Met twee weken gecontroleerde beweging was ik er wel goed vanaf trouwens.
Toen alleen met beperkte beweging.

Ik heb wel altijd sporttape bij me in de vakantie trouwens, doe een bergsport.
Is goed dat ik dit tegen kom, kan ik even instructies opzoeken op internet.
Ik ben namelijk hypermobiel, dus het risico dat ik ergens doorheen zak is nog wel eens aanwezig.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:09

Oh ben net geweest... Hij heeft me uitgelegd hoe ik het zelf kan doen volgende keer dat ik ga moet ik het zelf doen en dan krijg ik een rolletje mee :) Stuk gemakkelijker dan elke keer tot daar gaan.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:17

Ik heb 2 rolletjes mee gekregen! En bij zijn het vrij simpele handelingen! =D

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:20

Heb het vrij lang op mijn kuit gehad voor een zweepslag. Zelfs hele rasters voor vocht afdrijving. Heb het nooit zelf geplakt kon er dan ook zelf niet bij. Bij mijn hiel ging het weleens los daarom sliep ik met een pantykousje.