Wie had jij bij de bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:08

Colway schreef:
sorry vindt het een beetje een simpele gedacht...jouw moeder erbij, dus ook de zijne

alsof je ijsjes uitdeelt

Ik heb hier toch wel even heel hard om gelachen.

Ja, je moet het hierover eens zijn. Maar ik vind wel dat de TS het laatste woord heeft. Wanneer haar vriend in zijn blote foef pijn gaat liggen lijden heeft hij het laatste woord...

Nell_

Re: Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:14

Mijn man en ik hebben het 'samen' gedaan :+: Wij, of eigenlijk ik wilde er niemand anders bij hebben.
Uiteraard hadden we wel een leger aan mensen in het ziekenhuis ivm gecompliceerde bevalling.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:17

_Friemel schreef:
Overigens komt er nog niemand in mijn kamer totdat ik opgefrist ben enzo anders zien ze mn foef alsnog :') mijn moeder gaat na de bevalling ook even naar buiten zodat wij met zijn 3tjes kunnen zijn :+:

Volgens mij maak je je druk om dingen die er op het moment supreme niet toe doen ;) Al staart je hele examenklas naar je foef, daar let je helemaal niet op, is mijn ervaring.

Waar je over na zou moeten denken en met je vriend moet bespreken is of je je moeder er sowieso bij zou willen hebben, of alleen als je vriend er niet bijtijds is. Denk er daarbij om dat het óók voor hem een heel belangrijke en indrukwekkende gebeurtenis is, het is ook zijn bevalling, zeg maar. En als je je op het laatste moment bedenkt, dan is dat alsnog je goed recht en kun je iedereen wegsturen die je op dat moment niet aan je bed wilt hebben ;)

Het lijkt me in jouw geval sowieso handig om het nummer van de taxicentrale bij de hand te houden. Dan kun je op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis. Het moet al wel heel flink vlotten bij jou of erg tegenzitten bij je vriend als hij er niet op tijd is hoor. En wellicht kan hij met zijn baas bespreken dat hij dicherbij kan blijven?

Bij mijn bevalling was mijn man. Eigenlijk zouden mijn verloskundige en de kraamhulp me begeleiden in het ziekenhuis, maar helaas werd ik gedurende de bevalling vanwege complicaties overgedragen aan het ziekenhuispersoneel. Ik heb géén idee meer hoeveel verpleegkundigen en gyneacologen er aan mijn bed hebben gestaan. Er zat minstens één shiftwisseling in, zeg maar :+

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:19

Mijn hemel, bij mij zou je ook niet met schoonmoeders aan moeten komen zetten als ik dat zelf liever niet heb hoor... Het is geen verjaardagsfeestje, je ligt daar straks potverdorie op je kwetsbaarst ooit, daar mogen alleen mensen bij die JIJ daar bij wilt als je het mij vraagt!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 23:33

chubby, bij de meeste zal dat inderdaad zo zijn, bij mij echter niet ik heb ook niet voor niets maar 2 VK waarbij ik loop (waarvan 1 inval is) ik heb heel erg veel moeite met vreemde namelijk, idem dito voor de gyno altijd maar 1 iemand, wanneer ik met spoed naar het ziekenhuis moet is het niet anders maar als ik dat kan voorkomen o zo fijn! mijn schoonbroer en de hele reut zal dus echt niet naar binnen lopen als het er net een minuut uit is. Denk zelfs dat we niemand gaan bellen (op ouders na) maar dat zien we dan wel :)

De taxi tip is wel een heule goeie! ik heb zelf geen rijbewijs en mijn moeder is best lang onderweg naar mij toe dus dat vind ik ook wel eng, hoop dat mijn vriend idd in de buurt kan rijden of misschien zelfs even vrij als het kan :)

Ik zie dat de meningen heeeel erg verdeeld zijn, neem het in iedergeval allemaal in me op :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:55

Mijn moeder was bij mijn bevallingen, en mijn vriend. Ik wilde graag nog iemand erbij bevalve mijn vriend, zodat hij zich puur kon richten op en de bevalling. Als de verloskundige of kraamverzorgende dan iets nodig had, kon dat ook aan mijn moeder gevraagd worden (Of lekker kopje thee zetten ofzo :Y) )

Mijn vriend is Ghanees, dus óók vanwege de communicatie wilde ik er iemand anders bij. Hij praat gewoon nederlands, maar ik wilde niet het risico lopen dat ze elkaar even niet begrepen ofzo.

Bij mijn tweede en derde bevalling is een vriendin erbij geweest, en mijn moeder dus achteraf ook.

Mijn schoonmoeder woont in Ghana, dus dat was niet echt een optie.. Maar dan nog zou ik dat niet willen. De bevalling is echt van de vrouw, daar zijn mensen bij bij wie zij zich prettig voelt. En dan als eerste in overleg met de man natuurlijk, maar gelukkig kunnen mijn moeder en vriendinnen het ook goed met mijn man vinden.

Ik weet van mijn moeder, toen haar schoondochter ging bevallen, dat zij juist niet bij die bevalling wilde zijn (Ze is ook niet gevraagd, haar eigen moeder was erbij). Maar ten eerste klikt het niet optimaal, en ten tweede vind mijn moeder dus ook dat een bevalling echt van een vrouw is, en dat zij ditmaal niet de aangewezen persoon was om erbij te zijn..

Ik vraag me dus af: hebben jullie het je schoonmoeder gevraagd, wat zij ervan vindt? Misschien zegt ze zelf wel dat ze het logisch vindt dat ze niet bij de bevalling zelf is, maar zou ze het al een eer vinden als zij wordt ingelicht als de bevalling begint, zodat zij de kleine snel kan bewonderen als ie net geboren is en aangekleed ed?

Nu maken jullie je druk, terwijl je schoonmoeder misschien ook wel zo denkt als de meesten hier?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:58

pfoe.. ik zou het denk ik ook niet fijn vinden als mijn schoonmoeder erbij is (als ik die zou hebben dan), tenzij we echt een super hechte band hebben. Maar ik ben wat dat soort dingen betreft best wel preuts, hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wilt.. Als de rollen nou eens omgedraaid waren en dat jouw vriend dat kind eruit zou moeten persen denk ik ook niet dat hij graag jouw vader erbij wil hebben toch, of wel? :+ Al met al: geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt, daar krijg je spijt van denk ik.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:06

voor mij zou het heel simpel zijn, mijn lichaam, mijn keuze :o niet eerlijk? tja, zijn moeder had 50% kans op een dochter, maar het is een zoon geworden, such is life.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 00:09

Marocje, ze wil erbij zijn dat heeft ze al aan mijn vriend vermeld, ze wilde ook persee mee naar een echo, nu wil ik niet dat ze mee gaat (idem dito mijn eigen moeder) naar een algemene echo waar we uitslagen krijgen (en vind het echt iets voor ons) dus voor de ouders nemen we een pretecho en zelfs dat idee vind ik al niet fijn maar kan daar nog mee leven.
Ik denk eigelijk dat hij gewoon bang is om het haar te vertellen maar ik zal het met mijn vriend overleggen want als dat echt het probleem is is dat heel snel opgelost, wil dan best de boeman(vrouw) zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:20

_Friemel schreef:
Marocje, ze wil erbij zijn dat heeft ze al aan mijn vriend vermeld, ze wilde ook persee mee naar een echo, nu wil ik niet dat ze mee gaat (idem dito mijn eigen moeder) naar een algemene echo waar we uitslagen krijgen (en vind het echt iets voor ons) dus voor de ouders nemen we een pretecho en zelfs dat idee vind ik al niet fijn maar kan daar nog mee leven.
Ik denk eigelijk dat hij gewoon bang is om het haar te vertellen maar ik zal het met mijn vriend overleggen want als dat echt het probleem is is dat heel snel opgelost, wil dan best de boeman(vrouw) zijn.

Laat me raden: ze heeft geen dochters?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 00:28

1 dochter maar geen contact (wijk ik verder niet over uit)
Met mijn wederhelft is ze het meest hecht, ze vind het daarom natuurlijk ook spannend.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:41

Vind je schoonmoeder maar egoistisch...ze is meer bezig met wat zij wil dan wat ij wil. Het is jouw bevalling en niet die van haar

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:48

Ben het daar wel mee een (Colway). Ik heb drie zoons, maar als die later een vrouw krijgen en kinderen, zou ik het toch wel erg logisch vinden dat ik niet bij een bevalling zal zijn. Misschien heb ik dan wel zo'n goede band met mijn schoondochter dat het wel kan, maar zelfs als die goede band er wel is, zou ik het niet gek vinden niet bij de bevalling te zijn. Das toch wel heel intiem..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:03

Er zijn er ook genoeg die een aantal vrienden en vriendinnen erbij hebben, het is net wat je wil!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:25

ik zou er niet aan moeten denken dat mijn schoonmoeder er dan bij zou zijn( als ik er een zou hebben) maar het is toch jou ding als mijn vriend/man ding er dan ECHT niet bij zou kunnen zijn, dan zou ik ook me moeder kiezen of me zus.
En zoals ik van sommige hoor is het al schaam omdat alles er uitkomt niet alleen je kind :')
Maar denk ook als jij je niet op je gemak voelt je er meer last van zult hebben.

Net als dat iemand het gaat filmen zou ik ook niet aan moeten denken, ziet alsnog iedereen het brrrr..

Dus JOU keuzen, JOU lijf, JIJ die daar kwetsbaar ligt, jullie kind. dus jij bent in het voordeel :j
Snap ook niet dat schoonmoeder het niet begrijpt bah heel erg van het ikke ikke ikke en de rest kan stikke vind ik dat ze niet gewoon aan jou de keuzen laat

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:46

Alleen je vriend zegt toch dat hij wil dat zijn moeder er dan bij is?
Maar: vind je schoonmoeder dat zelf ook?
Vraag desnoods aan je schoonmoeder(en ook aan je moeder) wie ze bij de bevalling hadden en wat zij daar van vonden, hadden hun het anders gewild, enz.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:12

en anders een geboorteplan maken/schrijven met daarin
personen die erbij mogen zijn: alleen partner en/of eigen moeder

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 10:13

Siskeh, die vraag is al beantwoord een paar berichten hierboven :)

Na een nacht vol wilde dromen (lees: er was niemand en aliens hebben mijn baby geleverd en meegenomen :') ) heb ik besloten het alleen met mijn vriend te doen (proberen :') ) maar mijn moeder als back up te hebben voor het geval ik het idee krijg dat ik dit toch niet alleen kan.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:51

Ik zou er ook niet aan moeten denken mijn schoonmoeder bij zoiets in de kamer te hebben.
Nou wonen mijn schoonouders op 2,5 uur rijden, dus dat scheelt (ik wou er zelfs nog bij zetten en mijn schoonvader werkt, en schoonmoeder rijdt geen auto meer maar tegen de tijd dat ik zwanger zou zijn en moet bevallen is hij al met pensioen).
Mijn moeder woont op 7,5 uur rijden, hoop dat ze tegen die tijd "op tijd" is mocht ik haar nodig hebben maar in elk geval om de baby te bewonderen vlak na de geboorte.
Mijn moeder zou echt mijn wensen respecteren en zou ons ook zeker onze tijd met zijn drieën geven, schoonouders ben ik echt bang voor dat die alles over zullen nemen (inclusief baby).
Moet er nu al niet aan denken ze vlak na de bevalling te moeten zien.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 11:08

saffier, beetje zelfde situatie als ik, als ik nu naar mijn moeder loop en haar dit zeg dan krijg ik een aai over mijn wang en is het "natuurlijk lieverd dat begrijp ik"

waarom kan dat niet andersom :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:42

Als jij je prettiger voelt dat jou moeder en vriend erbij zijn en verder niemand dan is dat jou keuze en zou ik dat ook gewoon duidelijk kenbaar maken. En zoals zoveel al zeggen het is wel jou lichaam en jij ligt daar op je kwetsbaarst en jij moet die bevalling doen.. Ik zou als ik jou was gewoon lekker bij je moeder het hele verhaal kwijt doen (even een luisterend oor.. ;) ) vervolgens het er nog eens even goed met je vriend over hebben en dan samen naar zijn ouders en het erover hebben..

Succes ermee! Maar hé je hebt nog even haha...! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:46

Ik wilde niemand bij de bevallingen als alleen de verloskundige en mijn toenmalige vriend,vader van de kinderen.Het liefst was ik helemaal alleen geweest,mja dat ging natuurlijk niet.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:47

Klinkt alsof je het duidelijk hebt voor jezelf Friemel! Gelukkig maar.

En als je vriend wil dat hij óf zijn moeder erbij is en jij niet zijn moeder erbij wil hebben is er eigenlijk maar een oplossing: hij zorgt maar dat ie erbij is!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:48

Ik had mijn man, verloskundige en de kraamzorg erbij ...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:52

Bij alledrie de bevallingen waren mijn vriend en mijn moeder erbij, me schoonmoeder zou er de laatste keer ook bij zijn maar was net te laat :D

Ik vind dat je het zelf moet beslissen.

De vrouw van mijn schoonbroer wou dat haar moeder erbij zou zijn en hij wou dat niet, zijn reden was dat hij het raar vond dat haar eige moeder naar haar muts zou staren, hahahha hoe raar kunnen mannen soms zijn.