Ik ben het he-le-maal zat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:11

Herkenning :)) Als bij mij m'n wekker afgaat dan wordt ik wel enigszins wakker (dat wil zeggen: ik doe mijn ogen open en 't ziet er uit of ik wakker ben etc.), vervolgens denk ik zelf ook 'ik ben wakker, dus de wekker kan uit' en zo gauw dat is gebeurd val ik weer in slaap :+ 't Gros van de tijd kan ik me daar ook helemaal niks van herinneren, als ik een paar uur later alsnog wakker word.. Misschien dat datzelfde ook wel bij jou gebeurt?

Wat bij mij wel helpt, is om de wekker van mijn iPod te zetten. (Hard!) Om die uit te zetten, moet je namelijk recht in dat scherpje kijken en dat ding geeft nogal wat licht, daar wordt ik net iets helderder van. Bovendien kan je 'm niet uitzetten zonder je ogen open te doen/enigszins bij bewustzijn te zijn, aangezien dat een beetje lastig is op een touchscreen. Vervolgens moet ik dan wel echt zorgen dat ik zelfs niet voor maar een paar seconden mijn ogen weer dicht doe of weer ga liggen, maar i.p.v. mijn gordijnen open gooi/iets ga doen waarvan je wakker blijft :j

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:12

Heb je misschien familie of kennisen die vroeg op staan? vraag je hun om je wakker te bellen...of slaap je daar ook doorheen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:27

Niobe schreef:
Ik heb een iPhone waarop ik zo'n 20 wekkers zet die om de 5 minuten afgaan, omstebeurt. Snoozen helpt niet, want als ik eenmaal 1 van die wekkers uitzet, gaat ie niet meer. Daarom moet ik meerdere verschillende wekkers hebben, zodat er iedere 5 minuten ECHT 1 af gaat.
Dan heb ik de meeste kans uiteindelijk wel wakker te worden.

*leest mee*

Dit doe ik ook! En nu sta ik vaak al bij de 1e wekker naast mijn bed :D Word er goed wakker van. Maar dit helpt dus niet bij jou :(:)

corientjuhh

Re: Ik ben het he-le-maal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:30

Ik had het ook
Nu komt mijn vader ook altijd nog bij me vlak voor ik er echt uit moet dat heeft wel geholpen
Nu ben ik eigenlijk direct wakker
En vlak naast je hoofd zetten
Of aan de andere kant van je kamer?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:41

Vanaf zo'n beetje dat ik geboren ben heb ik ook dit probleem -O-

Het enige dat echt helpt waarbij ik enthousiast wakker word is als ik op wintersport ben, en 's avonds uitgeput en rozig in slaap val en de volgende dag vroeg weer rechtop in bed: ZIN IN VANDAAG! *\o/* Heeft het gesneeuwd? Heeft het gesneeuwd? :):)
Of als ik in een zonnig oord ben en de zon schijnt en ik heb allemaal leuke dingen die ik wil doen die dag.

Het andere dat een beetje helpt is elke keer een verrassend nieuw geluid, want na een dag verwerk ik zelfs de meest verschrikkelijke tringelwekker tot droom, de grootste digital hardcore herrie lig ik op te swingen in mijn slaap, bij de Wake-up light lig ik te genieten van de steeds irritanter fluitende vogeltjes :)ddd , een emmer water over mijn hoofd gooien, dekens wegtrekken, niks helpt :n

Oja, wat ook misschien een klein beetje helpt is de klok op de tijd dat je wakker moet worden sterk te visualiseren voordat je in slaap valt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:43

Of met raam en gordijnen open slapen (vooral in de zomer) dat wilt bij mij ook wel eens helpen(het licht waar ik dan direct wakker van ben)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:45

Leg je er maar bij neer, zelfs als je 100 wekkers neerzet zal je er gewoon doorheen slapen. Het gaat echt nooit over en ik spreek uit ervaring. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:47

Meerdere wekkers zetten en niet naast je bed zetten.
Want als je 'm naast je bed uitzet, kun je makkelijk verder slapen.
Zet je deze niet naast je bed, maar bijvoorbeeld bovenop een kast, móet je wel uit bed om deze uit te zetten. Waardoor je meteen wakkerder bent.

Zo'n ouderwetse wekker is inderdaad heel luid.
Maar een simpele wekkerradio op zijn hardst zit ik ook van tegen het plafond :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:48

als niks helpt zoals je beweert lijkt me het beste dat je het accepteert :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:51

mijn telefoonwekker (aparte app) heeft een optie dat de wekker pas uit gaat als je een simpel sommetje ofzo hebt opgelost.

als je dat ook slaapwandelend kunt... dan is het einde zoek

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:57

Je wekker met een hele irritante toon aan de andere kant van je kamer zetten. Dan moet je er wel uit om hem uit te zetten en lukt het dus niet in je slaap..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:17

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:27

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:40

Ik heb de ultieme tip }> . Zet een wekker achter je slaapkamerdeur en draai de deur op slot. Dan moet je eerst de deur openen, voordat je de wekker uit kunt zetten en dan ben je al wat wakkerder *D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:43

Daks schreef:
toch je verantwoording nemen.

Ik heb er ook altijd last van gehad en had op een gegeven moment 4 wekkers staat die 5 minuten na elkaar elke een ander geluid gaven op een gegeven moment word je dan wel wakker.
Had de wekkers ook overal staan.

En wat kost een wekker nu zeker als je kijkt op een rommelmarkt of kringloop

Precies, dit is echt dé gouden tip!
Doe ik ook zo. Meerdere wekkers, en ze een aantal minuten na elkaar laten afgaan (niet te kort na elkaar, dan helpt het niet).

En je hebt er het geld niet voor? Wekker koop je al voor €1 zoals eerder is gezegd, dus dat geloof ik niet!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:51

Misschien een bokker die je elke morgen uit je bed belt ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:56

Sorry hoor, geen geld voor een wekker? Wat kost zo'n ding nou helemaal?

Ik zou je wekker gewoon op je allerhardst zetten en in een uithoek van je kamer, zodat je je bed uit moet om 'm uit te zetten. Daarnaast kun je ook je gordijnen open laten, werkt ook goed.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:14

Je kan hem ook in het verste hoekje onder je bed schuiven :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:19

laat een vriend / vriendin je wekker steeds verstoppen die avond van te voren!
en dan zo'n irritante met piepgeluid. :))

Als dat neit werkt, koop je er 5 oid die je dan door je hele kamer verspreid! :=

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:31

hoi Suus,

wat dacht je er van dat je even in het huiskamer topic neerzet dat je vroeg op moet de volgende dag.
Dan wil ik wel zo lief zijn om je te bellen...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:32

Kan je de wekker ook niet onder je bed zetten?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:33

Ikku97 schreef:
Citaat:
Lieve reageerders, ik heb al gezegd dat ik óók in mijn slaap wekkers uit kan zetten die aan de andere kant van m'n kamer staan. Ik schijn ook te slaapwandelen dus dat zou dat wel verklaren. En als hij ver genoeg staat dan slaap ik erdoorheen :j (ja ik ben echt van het type kanon-naast-afschieten)

Mmm... Wat dacht je van deze?? Dan moet je echt je bed uit en hij is zonder knop!
*klik
Of deze, heeft ook geen knop!
*klik

Misschien je wekker in een kistje en het sleuteltje verstoppen?? :P

Je zal toch je geweer kwijt zijn. _O-

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:52

Weet niet of het genoemd is, maar heb wel is wekkers voorbij zien komen die in je kamer rond gaan rijden. Zelfs wekkers die een puzzeltje erop hebben en die je in elkaar moet zetten voordat hij weer stopt. Denk wel dat je dan wakker bent :Y) .

Edit: soortgelijk genoemd dus :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:10

Ik druk ook echt álles uit in mijn slaap (Wekkerradio en drie wekkers op mijn telefoon) Heb sinds kort een heule grote bellenwekker van de Hema. Die zet ik op mijn bureau en echt waar... ik schrik daar 's ochtends zo ontzettend van dat ik in een sprong naast het bed sta (En dat is niet overdreven _O-) En het hele huis is dan ook wakker, haha.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:12

Voor mij was een oplossing om een hoogslaper te hebben. Dan kan je namelijk de wekker beneden zetten.
En als ik m'n bed uit was dan was de moeite om er weer in te kruipen groter dan de zin om door te slapen.