Als bij mij m'n wekker afgaat dan wordt ik wel enigszins wakker (dat wil zeggen: ik doe mijn ogen open en 't ziet er uit of ik wakker ben etc.), vervolgens denk ik zelf ook 'ik ben wakker, dus de wekker kan uit' en zo gauw dat is gebeurd val ik weer in slaap
't Gros van de tijd kan ik me daar ook helemaal niks van herinneren, als ik een paar uur later alsnog wakker word.. Misschien dat datzelfde ook wel bij jou gebeurt?Wat bij mij wel helpt, is om de wekker van mijn iPod te zetten. (Hard!) Om die uit te zetten, moet je namelijk recht in dat scherpje kijken en dat ding geeft nogal wat licht, daar wordt ik net iets helderder van. Bovendien kan je 'm niet uitzetten zonder je ogen open te doen/enigszins bij bewustzijn te zijn, aangezien dat een beetje lastig is op een touchscreen. Vervolgens moet ik dan wel echt zorgen dat ik zelfs niet voor maar een paar seconden mijn ogen weer dicht doe of weer ga liggen, maar i.p.v. mijn gordijnen open gooi/iets ga doen waarvan je wakker blijft
Word er goed wakker van. Maar dit helpt dus niet bij jou

, een emmer water over mijn hoofd gooien, dekens wegtrekken, niks helpt 
. Zet een wekker achter je slaapkamerdeur en draai de deur op slot. Dan moet je eerst de deur openen, voordat je de wekker uit kunt zetten en dan ben je al wat wakkerder

.