Nog meer mensen die slecht kunnen slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Re: Nog meer mensen die slecht kunnen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 04:13

Ik ben ook iemand die al zolang als ik me kan heugen in de nachten slechter slaapt dan overdag of in de vooravond,wat het is geen idee,meestal word ik na 4 uur slaap dan ook wakker en stort dan op een ander rustmomentje weer in en kan dan gerust zo vast slapen dat ze een kanon naast me kunnen afschieten ik er nog niet wakker van wordt.

Lijkt me heerlijk om gewoon savonds om 22.00u je bed in te stappen en non-stop 8 uur te slapen,wanneer ik dat doe lig ik dus om 03.00 of 04.00u weer wakker,meestal slaap ik tussen de 4 a 6 uurtjes heel af en toe heb ik dan weleens een bijslaapmomentje nodig en noem het dan mijn off-day!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 04:16

Helaas hetzelfde als hier boven. Ik ben nu wakker geworden en mijn slaap ik ver te zoeken. Heb het bovendien ook warm. Meestal wordt ik overdag dan ontzettend moe en slaap ik overdag nog enkele uurtjes

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 04:49

Gelukkig ga ik vanaf vanavond mijn nachtdiensten weer beginnen en kan ik overdag heerlijk slapen tot een uurtje of 14.00u als ik niet eerder wakker wordt?!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 05:54

Heb nu ook een paar nachten met mijn vriend geslapen en val dan gewoon in slaap zodra mijn hoofd het kussen raakt. :Y) Misschien kwam het slechte slapen doordat ik 3 weken lang bij hem ben geweest (ivm samen op vakantie) en ik toen opeens weer alleen moest slapen? :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:06

Ik slaap al jaren slecht echt jaren denk aan jaartje of 15

Wordt gemiddeld 2x per nacht wakker en slaap dan licht, wel moet ik elk weekend tussen de middag ff slapen :') soms half uurtje soms uurtje soms 2x per dag

Ik slaap ook nog eens kort ga er rond 23.00h en om half 6 gaat de wekker (en sta om 5.35 te stofzuigen :')
Ben wel altijd actief maar in de middag altijd dipje ook op het werk (lang levende redbull)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:12

Wat ik ook altijd deed als ik niet kon slapen is elke keer op mijn wekkerradio kijken hoe laat het is, en dan bekijken hoe lang ik nog kon slapen voordat ik er weer uitkon,en daar werd ik helemaal gestrest van,toen heeft mijn vriend de wekker bij me weg gehaalt,en sindsdien ligt zijn telefoon onder zijn kant onder 't bed, voor 't alarm enzo, en ben ik nu niet meer zo gestrest dat ik elke keer op mijn wekker kan kijken alleen als ik naar de wc moet, dan kan ik op de klok van de keuken kijken, omdat ik daarlangs moet :+
En ik ben aan 't hardlopen, en dat doe ik ook vaak na het eten s'avonds, zodat ik later op de avond een lekker voldaan gevoel heb ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:19

Ik hoor het op mijn werk veel, mensen zijn heel moe en duf. Veel slapen inderdaad slecht. Zelf niet zoveel last van, ik ben 's nachts echt comateus. Kan de laatste tijd wel heel moeilijk wakker worden als de wekker gaat, maar áls ik dan kan uitslapen ben ik om 7 uur al wakker :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:20

Hier nog 1!
Ik word altijd rond een uur of 4 wakker en zelden slaap ik een "volle" nacht door die ik zou moeten slapen.
Het is slopend omdat ik gewoon fulltime werk.
Steeds weer die tijd op die klok zien is erg vermoeiend.
Aan het eind van een werkdag ga ik altijd even een half uurtje op de bank voor ik naar mijn paarden ga omdatik het anders niet trek.
Als ik naar bed ga ben ik ook zo moe dat ik gewoon niet kan slapen..
Iemand tips?
Opstaan valt me trouwens niet heel zwaar, eerste uur ben ik wakker.. daarna niet meer.
Als ik slaap ben ik trouwens ook moeilijk wakker te krijgen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:26

lifaya schreef:
Ik slaap ook slecht :P Gaf eerst de schuld aan mijn poes Puk, maar nu ik 6100 KM van haar verwijderd ben kan ik dat helaas niet meer zeggen :') Word elke nacht minstends 1 a 2 x wakker, ik slaap laat, en ik woel vreselijk, draai elke kant op, eindig vaak zonder dekens en helemaal bezweet :') Slapen is niet mijn sterkste punt :))

Of het komt nog steeds door Puk, omdat je haar nu gewoon vreselijk mist! :D

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:44

Slechte slaper meld zich...!
Kon als kind al slecht slapen. Het kost me minimaal 1,5 uur om in slaap te komen. :( Maakt niet uit hoe laat of vroeg ik dan op bed ga... in slaap vallen lukt niet. Ken ook eigenlijk alle tips wel (lezen, niet internetten, geen koffie, NIET steeds op de klok kijken...). Ook veel middeltjes geprobeerd (druppels, pillen...) maar niets helpt :\. Niet handig als je om 6 uur moet opstaan doordeweeks, ben echt doodmoe eind van de week... :z
Ik heb soms de neiging om toch eens naar de huisarts te gaan en te vragen om een middel dat me knock out slaat... :+

Nouja, misschien staan hier nog on-ontdekte tips tussen :) Voor hardlopen ben ik te lui.... :') Maar het schijnt te kunnen helpen?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:46

Ik slaap ook niet zo geweldig de laatste tijd.. Kan me er ook niet toe zetten op tijd te gaan slapen en ik ben meestal wel voor 10u wakker (vaak zelfs nog voor 9u) dus ik ben een beetje brak de laatste tijd.. :')

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:29

Ik kan altijd heel moeilijk in slaap komen, lig meestal tot 'n uur of 2 wakker. Maar als ik slaap, slaap ik wel de hele nacht door :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:48

Hier nog zo'n slechte slaper.....

Als ik eenmaal slaap gaat het goed, maar voor het zover is, linksom, rechtsom, op mijn rug...., ik kan niet slapen en dat kan uren duren.... helaas al jaren zo....
opstaan ook een ramp :j

heel soms, als ik echt goed wil slapen neem ik een halve slaaptablet (Lormetazepam).... alleen als ik de volgende dag geen afspraken oid heb.

Het is en blijft een drama

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:29

* is ook een slechte slaper*
duurt bij mij ook uren voordat ik in slaapval, en bij elk geluid wakker, zwaar irritant.

Drink bewust al na 12u geen koffie/cola enzo want dan is het helemaal een ramp

Hardlopen doe ik en helpt niet.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:54

ik wordt er ook gek van ben pas 14 dus heb ook niks om over te piekeren, gewoon niet veel slaap nodig denk ik. Ben sinds kort overgegaan op melatonine pillen van bional geloof ik. Helpt super, als ik gewoon rondloop merk ik niks, maar doe ik mn ogen dicht ben ik binnen 5 minuten weg. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 02:02

Ik lig al 3 uren te niksen *zucht* , kamp met lossige tand een rotbed en rotdekbed.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 02:31

Hier nog een minder goede slaper.
Komt allemaal doordat ik al een tijd geleden geslaagd ben.
Ik ben al 3 maanden vrij van school en heb er nog wel een paar te gaan en daardoor is mijn ritme helemaal verstoord.
Ik slaap pas laat maar kom er toch ook wel weer laat uit. Opzich slaap ik dan niet slecht maar is het gewoon verschoven zegmaar.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 02:33

Het lukt weer eens niet hier :( potverdorie!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 03:04

Hier nog ene , gelukkig net vakantie dat scheelt.
Zo rot -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 06:47

Ik lag vanacht ook om 3 uur nog te woelen :\ , nu al zenuwachtig voor mijn examen morgen! Vandaag examentraining,,

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:30

Succes!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:19

ik slaap ook slecht
kom vaak heel moeilijk in slaap
en wakker worden nooit problemen mee
maar als ik dan een uur wakker ben voel ik me net een zombie

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:36

Slecht slapen... Nee joh, helemaal geen last van. >;)

Ik heb heel veel periodes dat ik maar 3 a 4 uur per nacht slaap. Dan ben ik ook overdag superfit en gaat alles prima. Om vervolgens in te storten, dan ben ik ook overdag niet fit.

Slaapmedicatie helpt niet, sporten helpt niet, warme douche helpt niet, warme melk/anijs ook niet, massage ook niet enz...

Dingen die wel iets helpen:
- iets eten en drinken. Heel gek, een koekje en water en het gaat gewoon makkelijker.
(Behalve koffie/thee/cola zijn trouwens ook veel vruchtensappen geen goeie keus, die schijnen je ook actiever te maken)
- Muziek non stop aan om omgevingsgeluid te remmen. Oordopjes deden het voor mij niet, deed alleen maar hinderen.
- 16+ activiteiten (geen grap de arts die me dit aanraden was bloedserieus)
- Lampje aan. Hierdoor 'ziet' me lichaam niet meer dat de zon opgaat. Helpt me om 's ochtends langer door te slapen.
- Klokken weghalen. Denken aan hoe weinig ik slaap maakt het zo veel erger.
- Gewoon iets doen, liggen wachten tot ik in slaap val maakt het ook erger. Ik ga nu gewoon boek lezen, borduren, puzzelen ofzo tot ik moet gapen en me ogen half dicht vallen.

En dan hopen dat de buren zich stil houden, want dat doen ze vaak niet... En wakker omdat de buren herrie maken is wakker blijven. Hoe moe ik ook ben.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:41

Ik denk dat ik mij ook maar kom melden

3 uur is geen uitzondering meer en doe het dan ook gemiddeld met 4 uur slaap per nacht ben een avond mens dus verder weinig last van een keer in de 5 weken slaap ik vroeg en dan kan ik er weer weken tegen aan. waardoor het komt stress? school? geen idee.

Maar het heeft zo zijn voordelen ik word ook niet zo snel moe op een feestje

maar ook ik heb pillen gehad die 1x werkte daarna niet meer dus een oplossing van die zware pillen maar daar zijn mijn ouders het niet mee eens....

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:42

Bij gaat het in fases ik heb dan extreme nachtmerries en wordt een paar keer per nacht wakker soms gillend.