Nu heb ik ruzie met mijn moeder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:39

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:40

Ik knip mijn eigen haar ook, ook pony's heb ik zelf geknipt :') soms laat ik het een vriendin van mij doen. Maar ik heb een hekel aan kappers. Ik ben toevallig vorig jaar ofzo naar de kapper gegaan omdat mijn haar heftig verbrand was door een krultang en toen hadden zij wel een stuk eraf geknipt, maar thats it :+

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:42

Zelf de puntjes knippen doe ik ook zelf :j
Meestal ga ik op z'n kop hangen, dan pak ik m'n haar strak vast en schuif ik inderdaad met m'n hand helemaal naar het einde, totdat je een klein beetje over houdt. Dat knip ik er dan af.
Dan kan je zelf ook nog een beetje kijken of je het aan de bovenste laag korter/langer wilt etc.. Gewoon een paar keer oefenen zonder schaar, en dan daarna eens de puntjes eraf knippen.. :)

Wat is trouwens een AMI kapper? :') Nog nooit van gehoord!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:43

RusselNuwell schreef:
Nou, ik weet dat de kapster er in ieder geval niet blij mee was toen ik een keer mijn eigen haar had geknipt, en dat was niet omdat ze winst was misgelopen :=
Je hebt rood haar, 80% kans dat je dus dikker haar hebt dan gemiddeld, en bij heel dun haar, maar ook bij dik haar, valt er behoorlijk wat te verprutsen aan een kapsel. Ik zou er niet zomaar aan beginnen.

TS heeft geen rood haar toch, als ik het zo zie in haar profiel? Misschien hoogstens wat rossig.
Maar ik knip het ook wel vaker zelf hoor, en ik heb niet echt bijzonder dik haar (rood) maar het is vooral veel :P gaat prima trouwens. Ik splits het altijd op in 2 helften en dan haal ik ze naar voren en knip ik de punten bij.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:44

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:50

Ik vind het zooo zonde geld voor alleen punten. €16,-!! Weet jij hoeveel mondjes je er mee kunt voeden in Afrika?

Kapprsstudenten doen niet alleen maar punten. Vaak willen ze model knippen.
[/quote]

maak jij hety tresterende bedrag dan over aan die kindjes? Er zijn ook goedkopere kappers, als model is meestal gratis bij kappersschool. ls het zelf knippen mislukt moet je alsnog naar de kapper en is het misschien nog korter dan wat je gewild had[/quote]

Wil je het serieus weten wat ik met mijn uitgespaarde geld doe? Ja, ik maak het over, serieus. Bokt maar eens naar Ethiopië.[/quote]

kun je beter geld uitgeven dat ze leren hoe ze akkers moeten verbouwen en ik heb vaak genoeg gehoord dat het geld naar de regering gaat die geven het uit aan andere dingen. en ik vind je taalgebruik ongepast, zeker voor een 21 jarige.

ik zou ze als ik jou was zelf knippen, als het mislukt is jouw probleem.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:54

@xjolien, een franchiseorganisatie net zoals Team kapsalon e.d.

Wat ben ik blij dat m,n zus kapster is :=
Maar goed voor die 16 euro was ik ook wel naar de kapper gegaan als het moest

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:54

Even serieus. TS vraagt naar ervaringen over zelf haar knippen en uiteindelijk word het een discussie over wat ze beter met haar gespaarde geld kan doen? :roll:

Maar, mijn moeder knipte het bij mij voorheen altijd, nu ga ik wel naar de kapper, maar dat is omdat ik steeds wat anders wil met mijn haar, haha. Links die gegeven zijn, zijn wel handig inderdaad, ik zou 't gewoon doen?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:10

Ik knip mijn puntjes ook zelf, vind het idd ook zonde van het geld om iedere maand de dode puntjes te laten knippen, die punten kan ik zelf wel. Voor het model ga ik wel naar de kapper, 2 keer per jaar ofzo. Verven doe ik tegenwoordig ook gewoon thuis (laat ik mijn moeder doen), ik wil het toch altijd dezelfde kleur dus weet precies wat ik nodig heb, bespaard idd een hoop kosten!

Hoe ik mijn punten knip:
Ik pak mijn haar bij elkaar en dan houd ik met 1 hand het vast alsof het in een staart zit en met mijn andere hand glijd ik met 2 vingers naar het uiteinde van de staart. Dat stukje tussen mijn vingers knip ik dan af, net zoveel als ik wil, meestal gaat het maar om 1 cm en valt het helemaal niemand iets op, maar zijn wel de dode punten er weer af!

Maar je moeder wil niet dat je zusje het doet? Mag je het zelf dan wel doen? Of kan zij het niet even voor je doen? Puntjes knippen is toch niet zo spannend? :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:50

Fiffill schreef:
RusselNuwell schreef:
Nou, ik weet dat de kapster er in ieder geval niet blij mee was toen ik een keer mijn eigen haar had geknipt, en dat was niet omdat ze winst was misgelopen :=
Je hebt rood haar, 80% kans dat je dus dikker haar hebt dan gemiddeld, en bij heel dun haar, maar ook bij dik haar, valt er behoorlijk wat te verprutsen aan een kapsel. Ik zou er niet zomaar aan beginnen.

TS heeft geen rood haar toch, als ik het zo zie in haar profiel? Misschien hoogstens wat rossig.
Maar ik knip het ook wel vaker zelf hoor, en ik heb niet echt bijzonder dik haar (rood) maar het is vooral veel :P gaat prima trouwens. Ik splits het altijd op in 2 helften en dan haal ik ze naar voren en knip ik de punten bij.

Ze zegt in de OP iig dat ze rood haar heeft, ik heb nog niet op haar profiel gekeken. Ik heb ook rood haar, en erg dik, maar na een keer mijn pony alleen al te hebben verpest, betaal ik maar graag 22 euro voor mijn lieve vaste kapster. :') En ik krijg altijd een leuke stempel, de volgende keer mag ik gratis. *\o/*

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:52

Ik knip en kleur mijn haren altijd zelf, net als die van mijn vriend en van vriendinnen ook gedaan.
Zowel puntjes als in model. ( en nee ben geen kapster nooit iets in die richting geleerd, gewoon gedaan)

Tammy_

Re: Nu heb ik ruzie met mijn moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:02

ik knip (en soms verf) mijn eigen haar al jaren, sinds de kapper het een keer vernacheld heeft durfde ik niet meer :x
Ik heb een gewone kappersschaar en een laagjes schaar, ik zorg dat ik 2 spiegels heb en ik knip liever iets te weinig dan iets te veel er af. Ik knip mijn haar trouwens wel droog, als het nat is gaat er vaak te snel te veel af.
Ik clip mijn haar op, en haal pluk voor pluk iets naar beneden, kam het door, pak een plukje tussen 2 vingers, houd dat opzij van mijn hoofd (loodrecht op mn hoofdhuid, dus aan de bovenkant recht omhoog, aan de zijkant recht opzij) en *snip* :)
Enige nadeel als je je eigen haar knipt: als je het verprutst kan je niemand anders de schuld geven maar heb je het toch echt zelf gedaan :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:10

eenitraM schreef:
Ik vind het zooo zonde geld voor alleen punten. €16,-!! Weet jij hoeveel mondjes je er mee kunt voeden in Afrika?

Kapprsstudenten doen niet alleen maar punten. Vaak willen ze model knippen.

Dan ga ik er dus vanuit jij dat de goede doelen rijkelijk toebedeeld? (edit: Zie nu dat Lynn_Nikita al zo'n zelfde soort reactie heeft geplaatst)

Ik had als moeder zijnde gezegd, doe je best maar, maar ga niet huilen als de kapper er zo 10 cm vanaf moet halen om je geklungel te corrigeren.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:22

Ik doe mijn haar altijd zelf. Verven en knippen maar ik heb ook de kappersopleiding gedaan dus wel enig ervaring ;) Als dit je 1e keer is zal ik het zeker niet aanraden. Je wilt alleen de puntjes doen, vaak knip je de 1e keer scheef waardoor je er meer af moet halen om het recht te krijgen, dat lukt ook niet helemaal recht, maar weer een stuk eraf en voor je het weet is er niks meer over.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:25

knip de puntjes eigenlijk ook vaak zelf even bij, maar heb dan ook wel krullen (dus als er iets mis gaat is het niet zo heel erg zichtbaar) en draag het bijna altijd in staart. Maar even verder op zoek naar een kapper. Ik kan hier mn haar laten knippen voor 15 euro (okee bij mij dus alleen puntjes omdat ik niet anders wil).

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:41

Ik knip het ook zelf, ook m'n pony. Alleen toen ik besloot dat ik een pony wilde ben ik naar een kapper gegaan om te zorgen dat het begin in elk geval qua lijn fatsoenlijk zat.

Hoe ik het doe? Simpel. Haar in staart, en schaar aan de onderkant erin. Laatste keer zo'n 15 cm weggeknipt en het zat gewoon netjes. Voor de dode puntjes onderweg draai ik het in een wrong, niet te strak, en knip alle uitsteeksels weg.

Pony doe ik altijd voor de spiegel. Goed wassen, stijltang erdoor zodat het goed plat ligt en knippen maar. Soms wordt het iets te kort, maar dat groeit vanzelf wel weer aan. De volgende ochtend kijk ik nog of er wat stiekeme puntjes zich verstopt hadden, maar inmiddels ben ik er zo handig in dat het niet te zien is dat ik het zelf doe. Pas als ik naar de kapper ben geweest (die paar keer) kreeg ik de vraag of ik het zelf gedaan had. Dat is dus ook meteen de reden dat ik het zelf doe.

Of ik krullen heb hangt van het weer af. De ene keer is het compleet steil, de volgende dag heb ik een bos vol krullen. Valt geen peil op te trekken. Scheelt wel dat ik van nature een warhoofd heb, bij mij piekt het altijd wel iets. Als ik eens fout knip valt het nog meestal niet op.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:48

Ik ben zelf kapster, maar krijgen ontzettend veel mensen terug die het zelf geprobeerd hebben.
Het is echt niet zo makkelijk om iemadn goed te knippen, en je hoef helemaal niet anar een kapper van 35 euro.
Als je je haar zelf wast en niet laat drogen ben je bij mij in de kapsalon 16.50 kwijt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:58

Heb je een tekort aan aandacht? :roll:

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:47

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:28

Joscaa schreef:
Even serieus. TS vraagt naar ervaringen over zelf haar knippen en uiteindelijk word het een discussie over wat ze beter met haar gespaarde geld kan doen? :roll:

Dat vraagt ze dan wel op een rare manier... 8)7 Ze zit eerst d'r moeder af te katten, vervolgens zegt ze dat ze er niks van meent, dan wil ze zelf haar haar knippen maar mag niet van haar moeder terwijl TS 21 jaar is? Ik begrijp dit topic niet zo...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:30

Ik doe het ook zelf, ook wel is zelf een pony geknipt .. :)

Doe mijn haar in de scheiding hoe het valt, en kam het dan strak naar achter en doe er een stiekje om (in m'n nek). Trek dit stiekje dan recht naar beneden tot het stuk dat ik er af wil knippen :).
Ga overigens wel 1x in de zoveel tijd naar een kapster dat het weer even goed gedaan word.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:34

Oeh, ik heb 7j mijn haren zelf geknipt. Van langer naar bob, naar echt kort, alles heb ik gehad.
Mams had er geen problemen mee :') maar ben ermee begonnen na een aantal barslechte ervaringen
met kappers. Lees: 100€ en meer kwijt en met een half verzopen kop thuis komen.

Nu gewoon de puntjes heb ik nooit gedaan in feite en ik heb het geluk dat ik een beetje slag in m'n
haren heb, dus de kleine foutjes vallen niet op :)

Sinds kort neem ik weer voorzichtig stapjes naar de kapper toe, maar nog steeds niet met veel plezier.
Ik houd ze als een havik in 't oog in de spiegel :D