snel aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:54

Bedankt voor de reacties.

Kleine was altijd een goede eter, at met gemak 3 boterhammen achter elkaar, door aanklooien van de artsen ligt er veelste veel druk op het eten en eet hij nu veel slechter.
Ik denk zelf ook aan een allergie of opname probleem. Helaas was vandaag uiteraard de kinderarts niet aanwezig, maandag bellen en maandag gaat ook de sonde er uit, ik ga niet voor spek en bonen sonde voeding geven elke dag(we zijn eerder ruim een week gestopt en toen had het geen invloed op het gewicht).
Jochie heeft geen pijn maar wel stress van de sonde(snachts afsluiten, af en toe alarm, zit toch beetje in de weg ook in je gezicht, gewoon niet zo leuk).
Hij heeft een berg energie en geeft ook geen zwakke of zieke indruk, hij is alleen mager. Het mooiste zou zijn als hij een bankhanger was(voor gewichtstoename) maar het is gewoon een lekker ondernemend kind van 7 dus hij verbrand ook wel wat op een dag.

Safiera

Re: snel aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:17

Ik sluit me aan bij de tips van vooral gezond eten. Ben een tijd in een kliniek geweest waar ook meisjes met eetstoornissen waren. Je zou ook bij hen kunnen denken: mest ze maar vet nu ze weer eten.

Maar wat nog het meeste resultaat heeft is inderdaad langzaam opbouwen met méér eten. Boterham meer, extra stukje ontbijtkoek tussendoor, extra stuks fruit, langzaam grotere porties bij het avondeten.

Omdat het nog zo'n jong jochie betreft zou ik ook willen zeggen: luister vooral naar je gevoel. Levert de sonde veel stress en geen extra gewicht op? Speel dan op safe en zorg dat het kind in ieder geval geen eetprobleem ontwikkelt, door de negatieve gevolgen van een sonde. Vind het namelijk een behoorlijk heftig middel.
Maar ook blijft het een feit dat wij jullie situatie niet goed genoeg kennen, om werkelijk met adviezen te komen. Ga er van uit dat de kinderarts en diëtist ook met de beste bedoelingen te werk gaan.

Dus nogmaals: laat je niet gek maken. Gewoon achter dat onderzoek aan, en vervolgens je eigen ideeën en gevoel er bij niet uit het oog verliezen. Heel veel sterkte!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:37

Inderdaad gezond laten eten dus lekker boterhammen met pindakaas, volle chocomel/producten maar geen junkfood daar heeft je kind niks aan.

Als hij gewoon genoeg energie heeft en vrolijk is dan zou ik ook niet gaan kloten met bijvoeding/sonde sommige kindere zijn nu eenmaal zo mager. Gewoon je eigen gevoel volgen en vragen om zo'n test.

silvana84

Re: snel aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 22:49

Bedankt voor de reacties. Ik begon al langszaam te denken dat ik me aanstelde dat ik niet zo positief tegen over het vol proppen en de sonde voeding stond, die kinderarts probeert die dingen ook echt door te pushen terwijl het voor geen meter werkt. Geen gerotzooi meer aan mijn kind zonder onderzoek!