Ladyson schreef:Pff na een discussie met mijn moeder (ze is verpleegkundige..). Iedereen die heeft gezegd dat ik darmonderzoek moet laten doen: wat voor onderzoek hebben jullie in gedachte? Ik citeer mijn moeder: je ontlasting is goed, dus daar is niets aan te onderzoeken, dan kunnen ze alleen kijken of je kanker hebt.
Sorry hoor, even wat frustratie. Maar het is gekmakend dat ik allerlei adviezen krijg en die tegelijkertijd de grond ingeboord worden met ook een logische reden.. (Naar mijn idee dan)
Ben er echt even van slag van dat ik denk oh dat is iets om naar te kijken en mn moeder het zo bot de grond intrapt.
Ze kijken bijv via de slokdarm naar de dunne darm etc.
Ze kijken of ze geen poliepen onstekeningen etc hebben.
In de 12 vingerige darm kijken ze of je geen vlokken dystrofie heb...Dit kan bijv uitwijzen op een intolerantie op eiwitten..en dan bedoel ik de gluten van een tarwe plant.
ontlasting hoef per defenitie geen aanwijzingen te geven of je ergens niet tegen kan.
Ik heb coeiliakie en dit en me stoelgang is juist geen aanwijzing.
hier wat symptomen wat je kan hebben( ik pas ook niet in dat hokje)
Je hoeft dus niet perse deze klachten te hebben maar het is wel een lei draad":
• Aanhoudende diarree ;
• Stinkende, vettige ontlasting die in de toilet vaak zogenaamde ‘remsporen’ veroorzaakt;
• Een opgezette buik;
• Buikpijn;
• Overgeven;
• Verminderde eetlust;
• Soms komt juist verstopping voor.
Op den duur kan de darmwand ernstig beschadigd raken, waardoor er problemen kunnen ontstaan met de opname van voedingsstoffen. Dit kan klachten veroorzaken als:
• Gewichtsverlies en ondergewicht;
• Bloedarmoede;
• Vermoeidheid;
• Depressiviteit en/of veel huilen;
• Te geringe lengte groei;
• Te late pubertijd;
• Onvruchtbaarheid;
• Humeurigheid;
• Algeheel gevoel van ziek zijn;
• Botontkalking