Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Femke schreef:Toch wel grappig dat ik dan altijd telefoons heb uitgekozen die blijkbaar onder die norm zaten, want ik heb 't ook echt nooit eerder zien staan.
Kriel schreef:Jouw constatering is niet juist Fred_kroket.
Ik vind voornamelijk jammer dat alleen de mensen met een negatieve inslag aan het woord werden gelaten, en de spreker namens het antennebureau binnen de kortste keren weer vand e buis werd gebonjourd.
http://www.antennebureau.nl/onderwerpen ... gezondheid
Ik vind voornamelijk jammer dat alleen de mensen met een negatieve inslag aan het woord werden gelaten, en de spreker namens het antennebureau binnen de kortste keren weer vand e buis werd gebonjourd.
Citaat:Er zijn verschillende organisaties die de onderzoeken op het terrein van antennes en gezondheid analyseren en beoordelen. Dit zijn onder andere de Gezondheidsraad en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). In alle adviezen die van de Gezondheidsraad zijn verschenen, geeft ze aan dat gezondheidseffecten op korte termijn van antennes niet zijn aangetoond. Over klachten door langdurige blootstelling geeft zij aan dat deze niet te verwachten zijn. In beide gevallen geldt dat de blootstellingslimieten niet mogen worden overschreden.

Citaat:Roken is niet dodelijk, roken kan dodelijk zijn. Autorijden is pas dodelijk. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En neuken. Levensgevaarlijk dat neuken. Meteen verbieden. Of hooguit buiten of in aparte ruiten achter glas.
Alles wat leuk is in het leven is appelflap dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. 100% zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: van leven ga je dood. Dan heb je als baby tenminste nog een keus.
Alles wat leuk is wordt afgenomen. Let op mijn woorden: straks mag je ook geen drugs meer gebruiken in cafés en clubs. En met al die politiecontroles tegenwoordig is het ook levensgevaarlijk om met een borrel te rijden, voor je het weet knal je bovenop zo’n alcoholfuik.
- Kluun.
. storrum schreef:http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/ddt ... ak-en-ems/
"Elektro-Magnetische Straling is PRECIES hetzelfde als Softenon, DDT, Asbest en het roken van tabak."
intral schreef:Citaat:Roken is niet dodelijk, roken kan dodelijk zijn. Autorijden is pas dodelijk. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En neuken. Levensgevaarlijk dat neuken. Meteen verbieden. Of hooguit buiten of in aparte ruiten achter glas.
Alles wat leuk is in het leven is appelflap dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. 100% zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: van leven ga je dood. Dan heb je als baby tenminste nog een keus.
Alles wat leuk is wordt afgenomen. Let op mijn woorden: straks mag je ook geen drugs meer gebruiken in cafés en clubs. En met al die politiecontroles tegenwoordig is het ook levensgevaarlijk om met een borrel te rijden, voor je het weet knal je bovenop zo’n alcoholfuik.
- Kluun.
Even het dikgedrukte. De rest van de quote doet er niet zoveel toe.
Fred_Kroket schreef:Femke schreef:Toch wel grappig dat ik dan altijd telefoons heb uitgekozen die blijkbaar onder die norm zaten, want ik heb 't ook echt nooit eerder zien staan.
Of het hoefde er toen nog niet in te staan
RusselNuwell schreef:storrum schreef:http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/ddt ... ak-en-ems/
"Elektro-Magnetische Straling is PRECIES hetzelfde als Softenon, DDT, Asbest en het roken van tabak."
En als je helemaal geen straling wilt binnen krijgen kun je het best gewoon in een hutje diep onder de grond gaan zitten, waar dan ook absoluut geen straaltje zon mag binnenkomen, want van zon krijgen we immers ook kanker.
Bijna alles is kankerverwekkend, zelfs wc-verfrisser is dat. En dat is wellicht maar goed ook, want de wereld heeft ook maar een maximale draagkracht, en hoe dichter we bij het medicijn tegen kanker komen, hoe dichter we bij die maximale draagkracht komen.
Fred_Kroket schreef:Femke schreef:Toch wel grappig dat ik dan altijd telefoons heb uitgekozen die blijkbaar onder die norm zaten, want ik heb 't ook echt nooit eerder zien staan.
Of het hoefde er toen nog niet in te staan
[/quote]
Misschien is het niet vertaald, wat in de versie voor de USA wel moet hoeft in Nederland misschien niet. Het punt wat ik wil maken is dat je niet altijd moet aannemen wat er in een boekje staat en dat het dus wel oké is om je telefoon naast je oor te houden omdat het niet in het boekje staat.Fred_Kroket schreef:RusselNuwell schreef:
En als je helemaal geen straling wilt binnen krijgen kun je het best gewoon in een hutje diep onder de grond gaan zitten, waar dan ook absoluut geen straaltje zon mag binnenkomen, want van zon krijgen we immers ook kanker.
Bijna alles is kankerverwekkend, zelfs wc-verfrisser is dat. En dat is wellicht maar goed ook, want de wereld heeft ook maar een maximale draagkracht, en hoe dichter we bij het medicijn tegen kanker komen, hoe dichter we bij die maximale draagkracht komen.
Jaaahaaa ik wordt een beetje moe van deze uitspraken, het gaat er niet om of het beter is om onder de grond te gaan wonen. Ik wil als burger geïnfomeerd worden en dat het goed verdiende geld aan ons wordt besteed aan onderzoek en een technologie waarbij ik geen straling binnenkrijg....
De Nederlandse Gezondheidsraad stop zijn kop in de grond en daardoor lopen wij straks misschien ook over 60 jaar steen en been te klagen waarom er niet geluisterd is naar die onderzoeken en waarom er niet zorgvuldiger wordt omgegaan met ons als burger.
intral schreef:@fredkroket dan verschillen wij van mening over enorme risico's .. ik vind namelijk mijn paard geen risico, als je nou een zonnebank had genoemd, of koffie, of sigaretten, of alcohol en noem het maar op .. Mobieltjes hebben imo een fucntie, een zonnebank heeft dat niet .. Ik bekijk het zo, als ik met de auto rijd en er gebeurt naast me een ongeluk, ben ik heeeel blij dat ik met mijn mobieltje de hulpdiensten kan bellen. Dat ik van deze stralingen misschien kanker kan krijgen, vind ik veel minder waard dan het leven wat ik ermee kan redden om een ambulance ect. te bellen.
Mocht je hierop ingaan, dan reageer ik vanavond weer, ben nu werken.

RusselNuwell schreef:Nou, laat ze jou maar niet informeren over alle straling die je binnenkrijgt. Want ja, dan zou iemand die zo graag er over geïnformeerd wil worden waarschijnlijk onder de grond gaan wonen.
Fred_Kroket schreef:Ik vroeg het alleen maar af hoor... Fijn dat je het zo leuk weg "knipoogt"!Misschien is het niet vertaald, wat in de versie voor de USA wel moet hoeft in Nederland misschien niet. Het punt wat ik wil maken is dat je niet altijd moet aannemen wat er in een boekje staat en dat het dus wel oké is om je telefoon naast je oor te houden omdat het niet in het boekje staat.
(= vriendelijke knipoog, geen ironische).Femke schreef:Precies...
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom mensen altijd maar met 't argument moeten komen dat je dood gaat van leven.
Duh...
Iedereen gaat dood, logisch.
Maar het is toch geen reden om dan maar alle mogelijk te verzinnen ongezonde dingen op te zoeken...
En nergens meer kritisch op te zijn of je af te vragen of het wel zo gezond is wat je gebruikt, doet of wat je eet?
Al die mensen die nu zo 'stoer' roepen: "Tja, dan kan ik wel stoppen met alles, want alles is kankerverwekkend en dood ga je toch wel"...
Verplaats je eens in de situatie dat je 25 jaar oud bent, doodziek in het ziekenhuis ligt.
En te horen krijgt dat je nog maar een paar weken te leven hebt.
Niet vanwege erfelijke of natuurlijke oorzaak. Maar door iets dat voorkomen had kunnen worden.
Zoals straling door je mobiele telefoon, zoals roken, zoals schadelijke toevoegingen in de chips die je gegeten hebt, etc. etc.
Ben je dan trots op jezelf? Blij met jezelf... dat je zo roekeloos en naïef bent geweest die paar jaar van je leven?
Of ben je boos... Of teleurgesteld. Dat je geen goede voorlichting hebt gekregen over het schadelijke product. Of heb je spijt, omdat je het bijvoorbeeld wel al wist, maar toch door bent gegaan met gebruiken?
En wat als JIJ het niet bent... Maar je echtgenoot... Je ouders... Je kind!
Mensen gaan vaak pas na denken als het te laat is, of als hen zelf iets overkomt.
Tot die tijd steken we maar al te graag onze kop in het zand onder het motto "Dood gaan we toch wel".
Prima, als je er zelf die gedachte op na wil houden.
Maar laat ánderen dan ook vrij en in hun waarde als zij wél meer waarde aan hun eigen leven (en dat van aanderen) hechten
Met kritisch zijn over de schadelijkheid van producten is niets mis.
Femke schreef:Fred_Kroket schreef:Ik vroeg het alleen maar af hoor... Fijn dat je het zo leuk weg "knipoogt"!Misschien is het niet vertaald, wat in de versie voor de USA wel moet hoeft in Nederland misschien niet. Het punt wat ik wil maken is dat je niet altijd moet aannemen wat er in een boekje staat en dat het dus wel oké is om je telefoon naast je oor te houden omdat het niet in het boekje staat.
Ho, rustig aan...
Ik knipoog niets "weg"... Ik sta aan jouw kant.
En ik gaf ook alleen maar toelichting om te zorgen dat er geen misvattingen kwamen of dingen over het hoofd gezien waren(= vriendelijke knipoog, geen ironische).
Ik ging alleen maar even in op het punt dat iemand stelde dat er in "alle" gebruiksaanwijzingen staat dat je de telefoon 1,5cm van je hoofd af moet houden, en met mijn praktijkvoorbeeld wilde ik die stelling even weerleggen. Want het staat dus niet in "alle" handleidingen.
Of het goed of slecht is dat het er wel of niet in staat, daar heb ik geen uitspraken over gedaan.
En ja, ik ben het zeker met je eens. Het zou er in dat geval inderdaad gewoon in moeten staan.
Fred_Kroket schreef:RusselNuwell schreef:Nou, laat ze jou maar niet informeren over alle straling die je binnenkrijgt. Want ja, dan zou iemand die zo graag er over geïnformeerd wil worden waarschijnlijk onder de grond gaan wonen.
Ja tuurlijk... volgens mij stop jij je hoofd nu onder de grond. Heb je de uitzending bekeken? Of durf je niet?
Fred_Kroket schreef:RusselNuwell schreef:Nou, laat ze jou maar niet informeren over alle straling die je binnenkrijgt. Want ja, dan zou iemand die zo graag er over geïnformeerd wil worden waarschijnlijk onder de grond gaan wonen.
Ja tuurlijk... volgens mij stop jij je hoofd nu onder de grond. Heb je de uitzending bekeken? Of durf je niet?
Dat was mijn gevoel juist ook. Wel kleine nuancering: het was geen spreker van het antennebureau (voorlichtingsloket van de rijksoverheid) maar van het kennisplatform elektromagnetische velden en gezondheid (onafhankelijk orgaan wat wetenschappelijk onderzoek duidt en voor de bevolking begrijpbaar maakt). Op http://www.kennisplatform.nl staat de nodige informatie rondom deze uitzending (inclusief VOLLEDIGE interview voor zembla) en feitelijke informatie over straling en gezondheid. Op twitter is deze uitzending van zembla afgebrand.....te eenzijdig beeld. Ook zaten er in de vergelijkihng met onze buurlanden en israel verkeerde aannames...... jammer. OKHannes schreef:Kriel schreef:Jouw constatering is niet juist Fred_kroket.
![]()
![]()
Wel kleine nuancering: het was geen spreker van het antennebureau (voorlichtingsloket van de rijksoverheid) maar van het kennisplatform elektromagnetische velden en gezondheid (onafhankelijk orgaan wat wetenschappelijk onderzoke duidt en voor de bevolking begrijpbbaar maakt). Op http://www.kennisplatform.nl staat de nodige informatie rondom deze uitzendig en feitelijke informatie over straing en gezondheid. Op twitter is deze uitzendig van zembla kompleet afgebrand.....te eeenzijdig beeld
Ben beroepsmatig betrokken bij dit onderwerp...
Overigens hoort bij de categorisering 2b (mogelijk kankerverwekkend) naast uitlaatgassen en asbest ook koffie, in zuur ingemaakte groenten (augurken ed) en wijn!!!