Wat helpt tegen hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: Wat helpt tegen hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:56

en Lailaa al beter? Ik heb inmiddels alweer een stuk minder last van hooikoorts :) Jullie?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 11:58

Ik ook al minder, maar het is nog niet weg. M'n neus zit nu al 2 weken hardstikke vol helaas :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:04

Ik slik Semprex van de allergoloog, dat werkt best aardig, maar ik heb echt ontzettend vervelende dagen ertussen zitten.
Ga dus nu in mijn nieuwe woonplaats (ben in december verhuisd) naar de allergoloog morgen, alleen hoop ik niet dat ze weer alles willen testen, want ik weet al dat ik zware hooikoorts heb. Het liefst wil ik gewoon weer desensibilisatie spuiten.
Paar maandjes prikken en dan volgend jaar nergens meer last van, dan wel in september weer beginnen met prikken tot februari, maar dat is tot nu toe het enige wat bij mij echt geholpen heeft. Kreeg er alleen jeukende schijven van in mijn armen waar ze het spul in spoten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:06

Wat bij mij het beste helpt is een combi van pillen (levoceterizine) en een hormoon-neusspray zoals livocab of beclometason. Maar ondanks de pillen en neusspray heb ik wel klachten, het is idd erg heftig dit jaar ws omdat het zo laat ineens echt heel warm werd en alles tegelijk gaat bloeien nu. De regen is eigenlijk wel even lekker nu ivm de hooikoorts.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:09

Ik weet niet of het al is genoemd maar ik krijg tegen zonneallergie fexofenadine 180mg, dat is het
sterkste antihistaminicum. Mijn huisarts zei dat, dat ook tegen hooikoorts helpt. Misschien dat je daar
eens navraag naar kan doen bij je huisarts?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:57

jorretje schreef:
en Lailaa al beter? Ik heb inmiddels alweer een stuk minder last van hooikoorts :) Jullie?

Geen last van hooikoorts, maar nog wel ziek. ;(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:38

Neusspray moet ik altijd van niesen, ik gebruik gewoon neusdruppels , maar alleen 's nachts, want ik kan niet slapen met een dichte neus, overigens gebruik ik al jaaaaaren neusdruppels en ben er echt niet verslaafd aan, kan in de winter gewoon zonder.