Welke merk bh voor grotere borsten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:17

Mando schreef:
Ik koop ze altijd van de Hunkermoller

maar waar ik tegenaan loop met sportbh's is dat ze aan de voorkan altijd zo hoog vallen dus je kan er met die warme niet echt een topje over dragen.
Hoe lossen jullie dat op.

Dat is ook mijn grote struikelblok, met sporten zou ik graag een hempje aan willen doen maar het is geen gezicht als je beha er 10 meter boven uitsteekt. Maar ik heb liever de boel stevig ingepakt dan een topje :)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:17

ik draag marie jo, saphh heb ik ook wel eens maar gaat snel kapot.
marlies dekkers , en moet nu eigenlijk weer op zoek maar vind het echt een drama.
heb 70 E. Ik draag deze bh's ook met sporten, maar draag er wel altijd een strak hedje overheen

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:20

Paan schreef:
Waar kan ik een shock absorber kopen? Ben opzoek naar een nieuwe goede sportbh voor het paardrijden. Die van mij is nu echt op.

Gewoon draag ik graag de bh's van Dyanne. Sapph en Marlies Dekkers vind ik mooi maar ook behoorlijk aan de prijs. En ik wil absoluut geen voorgevormde hebben. Dat vind ik echt vreselijk zitten.

tot d/e cup hebben ze ze in het schap hangen bij de perry sport. intersport heeft ze ook, weet niet tot welke maat, maar als je je maat weet kan je ook bestellen op wehkamp ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:38

Sleeper schreef:
Voor paardrijden/hardlopen kan ik echt de Ennel sportbeha aanraden. Alles blijft netjes zitten, geen gehups en geklots.

Volgens mij moet je ook niet langer dan een half jaar met een beha willen doen. Dan geven ze niet meer de goede steun. Ik ben ook fan van Prima Donna, enige merk wat er voor zorgt dat alles er perfect uit ziet.

Ik dacht ergens ooit gehoord te hebben 1 jaar ??

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:40

probleem bij mij is vaak de omvang, heb 95E

Vind die van Marlies Dekkers ook heel mooi, maar die gaan dus maar tot omvang 90

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:28

Gambler21 schreef:
Dank jullie wel voor alle reactie's al.

Fokfanaat: op hoeveel graden was jij ze? Ik was op 60 graden en met een half jaar zijn mijn bh's vaak echt op, heb het dan over de prima donna's. Doe ze zoiezo al niet in de droger trouwens.

Ik doe alles heel netjes met de handwas, moet er niet aan denken mijn mooie Marliesjes in de wasmachine te stoppen ;)
Eigenlijk kost het niet eens zo heel veel tijd, die handwas voor een paar bh's hoor.
En ze gaan er lang van mee.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een paar bh's van 4-5 jaar oud heb (ook Marlies Dekkers) en dat die inderdaad iets minder steun geven dan de nieuwe. Maar dan geven ze nog steeds meer steun dan een Sapph bijvoorbeeld, vind ik (zal ook persoonlijk zijn; ligt aan je pasvorm).
Ik koop wel netjes minimaal eens per jaar een nieuwe sportbh, die zijn na een tijdje echt minder stevig. Daar zit dan ook geen beugel in, dus komt alles op de rekbaarheid van de stof aan.

Tess__

Re: Welke merk bh voor grotere borsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:28

Ik draag het liefste mijn Sapph BH's, loop rond met 75/80 E/F (afhankelijk van de BH). Volgens mn vriend zijn t niet meer dan gewoon inmense tieten.

"Vroeger" had ik sportbh's van de hunkemoller, die je op je rug vastmaakte en vervolgens aan de voorkant met een klittebandstrip nogmaals aansnoerde. Ze gingen nergens meer heen, nu sport ik gewoon met een wat oudere Sapph, puur omdat ik ze lekkerder vind zitten dan alle vreselijke sportbh's waar mn vriendinnen nu nog inpassen.

Verder zweer ik dus bij Sapph en hunkemoller eigen merk voor gewoon lekker thuis en onder mn pakken. Stiekem heb ik dan altijd gewoon een sportbh aan, puur omdat dat het aantrekken van een pak ietsie comfortabeler.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:31

Gambler21 schreef:
probleem bij mij is vaak de omvang, heb 95E

Vind die van Marlies Dekkers ook heel mooi, maar die gaan dus maar tot omvang 90

heeft primadonna wel.

madagascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:31

Heb zelf E75 en ik vind persoonlijk dat die van Marie Jo het beste zitten :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:59

Bestellen jullie je bh's via internet? Ik twijfel namelijk nogal over de maat bij diverse merken en dat weerhoud mij er van om ze via internet te bestellen. Had laatst via dutchdesigneroutlet.nl een paar mooie besteld incl broekjes. Moest alle bh's terug sturen omdat de maat niet goed was of omdat ze niet lekker zaten. Broekjes moet je houden, die mogen niet retour. Toen was de lol om het via internet te bestellen er wel even af.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:03

Nee ik ben bang dat ik ze dan tog niet pas.
ik zit heel erg te schommlen tussen D en E
en van sapph kloppen de maten al helemaal niet heb een bikini in 75D die past goed en een bh in 75E en die is te klein? raaar maar waar

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:05

prima donna:-)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:08

Ik had vroeger een 80G ( inmiddels ueberblij met mijn 80D)
Ik droeg vroeger altijd prima donna, marie jo, en marlies dekker.
Kost wat maar dan had je ook wat. die flutdingen van hunkemoeller kon ik niks mee, 2x dragen en totaal geen steun meer.
Voor te paardrijden had ik altijd goede sportbeha´s helaas ook zo onbetaalbaar bijna maar anders kon ik daarna niet meer lopen van de rugpijn
En ik zorgde altijd voor brede schouderbandje en het tussenstuk van voor tussen de cups moest altijd vloeiend en breed verbonden zijn. Dat geeft meer steun, dan een iel tussenstukje. ( hoop dat je snap wat ik bedoel, is zo krom uitgelegd)
BIj de sportbeha´s wilde ik graag die die over het hoofd moesten en achter breed waren en je rug bedekten, en anders met gekruiste banden over de rug. Geeft meer steun.

Bikini had ik van freya, met beugel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:07

NoeskaMoos schreef:
Ik heb sinds kort als sportBh de Freya Active. Een super lelijk ding, je krijgt er een 'Madonna-decolleté' van (puntjes...)

Oooh vreselijk is dat ja, ik heb 'm ook :D Ze lijken ook ineens drie maten kleiner :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:51

Zelf heb ik al jaren goede ervaring met Triumph Minimizer. Te koop/te bestellen bij o.a. Livera, Wehkamp, etc. Deze is betaalbaar en ook erg prettig met paardrijden. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:53

NoeskaMoos schreef:
Gambler21 schreef:
Dank jullie wel voor alle reactie's al.

Fokfanaat: op hoeveel graden was jij ze? Ik was op 60 graden en met een half jaar zijn mijn bh's vaak echt op, heb het dan over de prima donna's. Doe ze zoiezo al niet in de droger trouwens.

Ik doe alles heel netjes met de handwas, moet er niet aan denken mijn mooie Marliesjes in de wasmachine te stoppen ;)
Eigenlijk kost het niet eens zo heel veel tijd, die handwas voor een paar bh's hoor.
En ze gaan er lang van mee.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een paar bh's van 4-5 jaar oud heb (ook Marlies Dekkers) en dat die inderdaad iets minder steun geven dan de nieuwe. Maar dan geven ze nog steeds meer steun dan een Sapph bijvoorbeeld, vind ik (zal ook persoonlijk zijn; ligt aan je pasvorm).
Ik koop wel netjes minimaal eens per jaar een nieuwe sportbh, die zijn na een tijdje echt minder stevig. Daar zit dan ook geen beugel in, dus komt alles op de rekbaarheid van de stof aan.

Ik kwak die van mij gewoon bij de donkere 40 graden was en daarna zelfs in de droger. Nooit problemen mee gehad, maar je moet dan wel zo'n wasnetje gebruiken (anders blijven de haakjes in je andere was hangen). Beugels blijven gewoon heel en de BH blijft mooi en zijn juiste pasvorm houden. ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:54

Waszakje is een goeie tip!
Toen ik begon met (te goedkope) beugelbh's heeft mn vader heel wat van die beugels uit de wasmachine gevist := Daar heb ik van geleerd dus om mn wasmachine te beschermen gaat er mooi een waszak om mn bh's heen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:30

Jeetje, hier schrik ik wel van, beha's in de droger :oo geen wonder dat ze dan zo op zijn. Meestal doe ik ze in de handwas en heel sporadisch in de wasmachine op 30 graden en in een waszakje. Ik heb allerlei merken, Anita, primadonna en Freya. Geen goedkope beha's vandaar dat ik er erg zuinig op ben! Door wassen in de wasmachine gaat het mooie er namelijk snel af. Helemaal als je ze daarna nog de droger in kwakt.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:44

BH's gaan bij mij ook gewoon de wasmachine in op 40 graden, wel in een waszakje. Moet zeggen dat ik niet kan zien dat ze daar van te lijden hebben. Droger heb ik niet, dus daar kunnen ze ook niet in.

Ik heb geen vast merk voor gewone bh's, net wat ik tegen kom en wat ik lekker vindt zitten. Bestellen via internet zou ik niet zo gauw doen, ik vind lang niet alles lekker zitten en dan moet je het toch weer terugsturen. Dan liever even passen in de winkel!

Ik draag sinds 2 jaar sportbh's van Anita (Anita Active) en die bevallen mij erg goed! Alles blijft goed op zn plek en het zijn niet van die puntige dingen die je in sportzaken wel eens tegen komt. Ik koop ze in de paardenwinkel. Divoza en Epplejeck verkopen ze in ieder geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:02

In een goede lingeriezaak adviseren ze toch echt om je beugelbeha's niet te vaak in de wasmachine te doen. Ondanks een waszakje slijten ze sneller en kunnen ze toch kapot gaan. Er zijn ook van die mooie wasballen te koop, die gaan helaas maar tot cup D.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:43

SusanH schreef:
Jeetje, hier schrik ik wel van, beha's in de droger :oo geen wonder dat ze dan zo op zijn. Meestal doe ik ze in de handwas en heel sporadisch in de wasmachine op 30 graden en in een waszakje. Ik heb allerlei merken, Anita, primadonna en Freya. Geen goedkope beha's vandaar dat ik er erg zuinig op ben! Door wassen in de wasmachine gaat het mooie er namelijk snel af. Helemaal als je ze daarna nog de droger in kwakt.

Die van Triumph zijn gemiddeld qua prijs (rond de 40 Euro per stuk) en die blijven echt wel mooi na de wasmachine en droger. Ik kan natuurlijk niet oordelen over andere merken, maar die van Triumph blijven echt goed (draag ze al vele jaren en behandel ze ook al jaren op dezelfde manier). ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:23

Ik doe ze ook gewwon in de wasmachine hoor. Wel in een waszakje. Action verkoopt die trouwens ook. Vanavond weer 2 nieuwe dyanne aangeschaft en een sport bh besteld. Was niet in het wit op voorraad. Had eerst een van triumph aan, maar die bod totaal geen steun. Nu van Anita de momentum besteld dus.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:50

Ik ben ook Freya fan. :j En BH's wassen doe ik in de Betty Ball.. Jammer genoeg neemt die wel erg veel ruimte in in de wasmachine.. :(
Voor sport: Anita active. Shock absorber ook erg tevreden over!

SusanH schreef:
In een goede lingeriezaak adviseren ze toch echt om je beugelbeha's niet te vaak in de wasmachine te doen. Ondanks een waszakje slijten ze sneller en kunnen ze toch kapot gaan. Er zijn ook van die mooie wasballen te koop, die gaan helaas maar tot cup D.

De Betty Ball is er ook voor grotere maten. :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:09

Ik heb ook een grote maat, 70/75F , en heb Marlies Dekkers en Sapp,bevallen allebei prima,en voor het paardrijden de stevigste shock absorber,ook een prima BH

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:34

Heeft er iemand toevallig ervaring met de bh's van Equi Linn?
Ze gaan op dit moment nog tot en met D-cup maar vanaf september tot en met F-cup en hebben een leuk prijskaartje, rond de 55 euro, dus als iemand er toevallig al eentje getest heeft, hoor ik het graag!!