hoe afraken van agressieve vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:34

Evelijn schreef:
Ik vind dat je hier nu assumpties maakt die erop wijzen alsof TS nog wat aan de situatie kan doen op zo'n manier dat hij niet helemaal fout is door zijn vriendin ( en zijn moeder) te slaan. Wat schieten we daar nou mee op?

Natuurlijk is de vriend fout, maar dat wil niet zeggen dat TS hem, zichzelf en de relatie niet kan helpen.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:35

Kwanyin schreef:
Hier TS, dit is misschien ook interessant voor je
http://www.caw.be/Familiaalgeweld/tabid ... fault.aspx

Familiaal geweld is elke vorm van geweld die in een familie of gezin kan voorkomen, zowel tussen partners, tussen ouders en kinderen, als tussen kinderen onderling. Dit geweld kan ook van (stief)ouders of grootouders naar kinderen toe zijn maar ook van tieners naar hun ouders of van volwassenen naar ouderen in de familie.

Praat erover ...
met professionele hulpverleners van het meldpunt 1712. Hier kan je van maandag tot en met vrijdag tijdens de kantooruren terecht met al jouw vragen over geweld, misbruik en kindermishandeling.
rechtstreeks met een hulpverlener van een CAW
rechtstreeks met een hulpverlener van het vertrouwenscentrum kindermishandeling
met Tele-onthaal (bel 106): dag en nacht staan vrijwilligers klaar om naar je te luisteren.
met je huisarts, voor veel mensen is de huisarts de eerste aanspreekpersoon. Voor dringende medische hulp (een ziekenwagen), bel 112 (met politie) of bel 105 (zonder politie)
met de lokale politie, wanneer je een klacht wil indienen of indien je in gevaar verkeert (101).
voor dringende opvang: crisisopvang, in samenwerking met de CAW's

dus 106 kan ik dag en nacht bellen voor gewoon hulp?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:35

sallandval schreef:
Evelijn schreef:
Ik vind dat je hier nu assumpties maakt die erop wijzen alsof TS nog wat aan de situatie kan doen op zo'n manier dat hij niet helemaal fout is door zijn vriendin ( en zijn moeder) te slaan. Wat schieten we daar nou mee op?

Natuurlijk is de vriend fout, maar dat wil niet zeggen dat TS hem, zichzelf en de relatie niet kan helpen.

In de zin van dat de TS een tacktiek moet hebben om er voor te zorgen dat ze niet meer of niet ernstiger geslagen wordt, of in de zin van dat als TS de juiste manieren toepast de relatie nog wel te redden valt? :=

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:36

hij is thuis moet van de pc ikk check morgen terug!
alvast bedanktt iedereen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:37

Ja, 106 is teleonthaal, die kan je gewoon bellen. Enige nadeel is dat je natuurlijk wel eens een wachttijd hebt. Ze hebben ook een chatfunctie (http://www.teleonthaal.be), maar die is niet altijd toegankelijk en nog veel moeilijker om binnen te geraken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:45

Meschien een vreemde tip
maar kijk hier is en meld je aan als je het wat lijkt
je hebt dan werk onderdak en waarschijnlijk zit je heel ver van je vriend af
http://www.newaupair.com/index.aspx

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:48

Edit: dat is ook een slimme idd shilady!

azaro schreef:
Knoffer schreef:
Heb geen verstand van dit soort zaken, maar als de opties op zijn, zou ik tijdelijk naar een andere stad verhuizen (beetje flink eind) en op een vechtsport gaan en fanatiek trainen. Ik weet niet hoe gehecht je aan je baan bent en of je je beroep gemakkelijk in een andere stad kan uitvoeren? Iig zijn vast alle opties klote, maar je moet iets ondernemen om eruit weg te komen.

En altijd aangifte doen, al kunnen ze niets, dan is het iig geregistreerd.

als ik dat doet is mijn oma dood van de angst!
dan gaat hij haar lastig vallen en hoe moet ik ergens gaan wonen zonder werk? huur? eten?
je bedoeld het goed dat weet ik maar ook wat naar realiteit zien he.....

Je kunt altijd beren op weg zien, maar je zal iets moeten ondernemen. Er is meer mogelijk dan je denkt. In een andere stad kun je ook werken, al is het ff een poedersuiker baan, zie het dan als er ff tussenuit en een andere stad ontdekken. Het is zelfs mogelijk om naar het buitenland te gaan en daar tijdelijk te werken (desnoods in een bar, heel veel studenten doen dat die er ff tussenuit gaan) en te leven.

Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt over je oma, wat dat betreft lijkt het mij raadzaam om contact te leggen met die instanties, de je op dit gebied advies kunnen geven.

sallandval schreef:
Evelijn schreef:

Welke relatie?
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 28-05-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:48

Vind het erg lastig om te lezen hoe jij schrijft. Ik snap dat je uit Belgie komt, maar zou je willen proberen wat netter te typen?

Ik denk dat je twee optie's hebt. Ik weet het eigenlijk zeker. Of je blijft bij hem, of je zoekt een vluchthuis op... (blijf van me lijf in Nederland) Schijnbaar is het als je niet naar een vluchthuis wil nog niet erg genoeg om te gaan. Je komt met allemaal "smoesjes" aanzetten. Maar daar zijn genoeg oplossingen voor te vinden.

Ik weet dat er in Nederland blijf van me lijf huizen zijn (zelfde dus als een vluchthuis) waar ze zelfs je hele identiteit kunnen aanpassen in de bestanden dat je gewoon voor hem onvindbaar bent. Je gaat een eind van hem vandaan wonen, en je schrijft je alleen in, in de gemeente (als dat al moet) en hij kan je niet zo snel vinden hoor. Ja, daar moet je wat voor over hebben. Ja, het word eventjes heel zwaar. En mogelijk denk je nu geen huis te kunnen krijgen. Maar vaak hebben die opvanghuizen wel de mogelijkheden om sneller aan een huis te komen. Of te kijken wat een goede mogelijkheid is.

Begrijp me niet verkeerd, en is niet hard bedoeld. Maar ik denk dat je wel eventjes goed wakker geschud moet worden....

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 05:44

Jullie zien Oma over het hoofd...
TS maakt zich ook zorgen om haar...als zij weg gaat, gaat hij Oma lastig vallen om uit te vinden waar TS zit....
Geen lekkere situatie dus.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:40

Ts wat verschrikkelijk om te lezen.
Geen idee wat je in Belgie kan doen maar een ding is wel duidelijk....je moet zo snel mogenlijk weg daar.
Maar dat is je volgens mij al wel duidelijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:15

pubelia schreef:
Begrijp me niet verkeerd, en is niet hard bedoeld. Maar ik denk dat je wel eventjes goed wakker geschud moet worden....

Ik dat TS al wakker genoeg is, anders had ze dit topic niet geopend.

TS, probeer iets te vinden waarvan hij niet weet dat je daar kunt zitten (desnoods op een camping) en licht je werk in en maak melding bij de politie.
Ik heb ook in zo'n relatie gezeten en die lui zijn echt gevaarlijk, wegwezen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:30

Kwanyin schreef:
In de zin van dat de TS een tacktiek moet hebben om er voor te zorgen dat ze niet meer of niet ernstiger geslagen wordt, of in de zin van dat als TS de juiste manieren toepast de relatie nog wel te redden valt? :=

Dat ze weg kan zonder dat oma of zij worden lastig gevallen... een relatie tussen exen is nog altijd een relatie he.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:57

woofie schreef:
Jullie zien Oma over het hoofd...
TS maakt zich ook zorgen om haar...als zij weg gaat, gaat hij Oma lastig vallen om uit te vinden waar TS zit....
Geen lekkere situatie dus.....

True, maar daar is eigenlijk geen ontkomen aan, het is de vraag hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Mij lijkt het voor beide partijen in ieder geval veiliger als oma ook de tijdelijke verblijfplaats van ts niet kent.

BigOne

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:00

Wat me erg opvalt is dat TS op alle gegeven tips afwijzend reageerd, waarschijnlijk uit angst maar zo moet zelf wat doen, als jongeman haar oma bedreigd/aanvalt dan kan ze nogmaals aangifte doen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:07

Persoonlijk zou ik ook liever zelf een paar klappen meer vangen dan dat mijn arme oude oma ze krijgt, dus ik kan TS goed begrijpen. Oma moet ook veilig zijn.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:11

Pff wat een verhaal misschien een overplaatsing als dat mogelijk is aanvragen zonder dat hij het weet dan naar zoon huis? als je dichterbij had gewoont had ik gezegt kom hier maar heen! Maar pffff Ik snap ook wel dat je politie enzo niet meer ziet zitten en zeker niet als je daar nog zit.Maar ik zou echt wel een keer gaan praten bij de politie misschien dat ze wel iets kunnen, ook voor je oma Heel veel succes

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:37

Ts hoe gaat het nu daar? weet je al wat je gaat doen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:08

Mavelle schreef:
Persoonlijk zou ik ook liever zelf een paar klappen meer vangen dan dat mijn arme oude oma ze krijgt, dus ik kan TS goed begrijpen. Oma moet ook veilig zijn.

Dus dan laat je de situatie maar hoe die is?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:16

Wel als ik niks anders kan bedenken waardoor mijn oma veilig zou zijn. Kom op zeg, je kan je oma toch niet in elkaar laten slaan en er zelf lekker vandoor gaan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:18

Wat ik niet snap is dat volgens de TS de politie niet eens iets doet met beeldmateriaal waarop te zien is dat ze mishandeld word. Dat vind ik heel vreemd gezien als je een moord filmt, word die persoon dan ook vrijgelaten omdat die niet wist dat die gefilmt word? ik vind het onwijs vreemd. TS, ga eens naar een ander politie bureau en maak HEEL goed duidelijk dat je voor je eigen leven vreesd, als ze er dan nog niks aan doen kunnen ze voor mijn part net zo goed stoppen met werken want je hebt geen reet meer aan ze. hij behoort achter de tralies.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:27

lifaya schreef:
Wat ik niet snap is dat volgens de TS de politie niet eens iets doet met beeldmateriaal waarop te zien is dat ze mishandeld word. Dat vind ik heel vreemd gezien als je een moord filmt, word die persoon dan ook vrijgelaten omdat die niet wist dat die gefilmt word? ik vind het onwijs vreemd. TS, ga eens naar een ander politie bureau en maak HEEL goed duidelijk dat je voor je eigen leven vreesd, als ze er dan nog niks aan doen kunnen ze voor mijn part net zo goed stoppen met werken want je hebt geen reet meer aan ze. hij behoort achter de tralies.

Ik denk dat het wel klopt hoor, op mijn werk zijn we een paar jaar terug overvallen en toen hebben ze via afval (van de daders) een van die jongens op kunnen pakken, maar dat werd later ook gezien als onrechtmatig verkregen bewijs.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:29

vind dat het op het gebied van huisgeweld toch niet kunnen ;) Ze doen er gewoon helemaal niks aan, alleen al een aangifte zou al voldoende zijn maar zelf daar word volgens de TS niet naar gekeken. En dat vind ik LAKS ja. Je bent er om te zorgen dat de mensen zich veilig voelen, dan moet je het ook serieus nemen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:35

lifaya schreef:
vind dat het op het gebied van huisgeweld toch niet kunnen ;) Ze doen er gewoon helemaal niks aan, alleen al een aangifte zou al voldoende zijn maar zelf daar word volgens de TS niet naar gekeken. En dat vind ik LAKS ja. Je bent er om te zorgen dat de mensen zich veilig voelen, dan moet je het ook serieus nemen.

Ben het wel met je eens hoor :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:38

Rechtszaken zijn natuurlijk ingewikkeld, maar de politie zou je op zijn minst serieus moeten nemen. Heb je in België ook iets als de buurtregisseur? Meestal zijn die een stuk behulpzamer dan een random agent op het bureau.

Mavelle schreef:
Wel als ik niks anders kan bedenken waardoor mijn oma veilig zou zijn. Kom op zeg, je kan je oma toch niet in elkaar laten slaan en er zelf lekker vandoor gaan?

Dan lijkt me zoals Billy al zei een eind hout nog een beter idee.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:50

Terugvechten is NOOIT een optie. Tenzij je strijdend ten onder wil gaan, maar je wint het niet. Hij is ook nog eens kampioen kickboxen schrijft TS. De enige optie je hebt is weggaan.

TS, ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Met één ding kan ik je feliciteren: je hebt het besef dat wat jouw vriend met jou doet, niet goed is. Dat is stap 1. Die stap is voldoende om weg te kunnen. Als je het zelf namelijk niet inziet, dan kan je nooit weg.

Huiselijk geweld kent een spiraal van geweld. Waarschijnlijk zal je zelf wel gemerkt hebben dat je de klok er bijna op gelijk kan zetten met wanneer hij een uitbarsting heeft. En naderhand vindt hij het allemaal heel erg en wil hij het goedmaken en voel je die klik weer: dan weet je weer waarom je bij hem bent. Maar trap er niet meer in, wat hier gebeurt is niet goed en op geen enkele manier goed te praten, en het houdt niet op als hier geen hulp in komt!! Je kan jezelf maar op één manier helpen, en dat is wegwezen. Wegwezen nu je nog lopen kan. Ik begrijp dat je je zorgen maakt om alles wat achter blijft, al wat je kan doen is alle instanties hiervoor waarschuwen. Ga naar je huisarts en vertel over het geweld, ga naar de politie en vertel waar je bang voor bent. Geef bij de politie namen, adressen en telefoonnummers door, zeg waar je naar toe gaat. Maak een plan en maak dat je wegkomt!

Hij heeft je sociaal al geisoleerd, al wat je denkt te hebben dat is hij en je woonruimte. En dat laatste, die enige plek waar jij je denkt thuis te voelen, dat wil je niet kwijt. Dat mag HIJ je niet afnemen zegt je gevoel. Als je weggaat ben je een lafaard zal je jezelf vertellen en alles wat er gebeurt is jouw schuld. Dit is NIET waar!! Jij hebt hier niet voor gekozen, er is niets wat je hebt gedaan wat er voor heeft gezorgd dat hij zo tegen jou mag doen en wat er met je gebeurt is NIET normaal! Echt TS, maak dat je weg komt.

Je mag me altijd PB-en.