Hallux Valgus Scheve grote teen operatie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Hallux Valgus Scheve grote teen operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:00

Ik heb dit ook.. Wist ik niet, maar ik kreeg erg veel pijn in mijn voet. Ik dacht dat het kramp was, maar het bleek een beknelde zenuw te zijn. Ik heb nu sinds gisteren steunzolen. Die voelen behoorlijk verrot. Of er een bergkam onder je voeten zit :D

Je voeten zien er na de operatie wel heel goed uit op de foto's. Maar ik probeer het eerst liever zonder snijden!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:44

wat vervelend dat je nu een maat groter van schoen heb. Dit heb ik gelukkig niet. En wat vervelend dat je nu al zolang niet op je paard kan. Ik helaas ook niet, ze is kreupel. Me gips is er nu 1.5week af. Is nu 9.5week na me operatie en als ik gewerkt heb is me voet erg dik en doet de onderkant pijn. En heb nog steeds niet het gevoel in me grote teen terug. Ik voel alles daar maar voor de helft. Litteken ziet er mooi uit. En nadat het gips eraf was kon ik gelijk weer me werk schoenen , gympen laarzen en slippers aan. Smalle schoenen niet.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 15:49

@ horsi ja dat heb ik weer,,, ik baal enorm... Hoe gaat het met het buigen van je tenen? zou je bijvoorbeeld op een hak kunnen staan? ik denk steeds dat het buigen wel redelijk gaat maar als ik ze dan moet buigen om een schoen in te komen gaat het bijna niet,, het is voor mij nu 5 weken geleden

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 15:59

vooral op de bovenkant van mijn voet is het erg gevoelig en alsof werk maar met mijn voeten hoog. ik heb een poef onder mijn bureau staan.. de fysio komt zo weer ik heb er geen zin in! pffff

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 18:55

jaaaa de fysio is toch geweest! ik mocht me eigen schoenen aan... dus met een beetje pijn en moeite me sportschoenen aangetrokken! en dat liep zooooo raar! maar het is gelukt! ik mag ! fietsen dus op naar de sportschool!! en fietsen maar! ik ben er nog lang niet maar het is een klein begin. ik denk dat ik birkenstocks ga kopen die hebben een goed voetbed en ik moet nog even een paar maanden wachten met zooltjes laten maken. dus een goede tijdelijke oplossing. moet het natuurlijk wel beter weer worden!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:06

wat fijn dat je je eigen schoenen aan kan nu. Buigen gaat niet goed bij mij. Kan ze maar een heel klein stukje buigen.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:22

ja daar heb ik ook laat van! me fysio zegt dat het door de spieren komt in je teen die moet je weer oprekken.. goed met je tenen afrollen met lopen en veel oefeningen doen... ik hoop dat alles weer goed komt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:40

Ik wil dinsdag mijn verwijzing aanvragen bij de HA en dan in december laten opereren.. :)

Ben er helemaal klaar mee, heb steeds meer en vaker last, ik ga ze meteen allebei ttegelijk doen :j

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 21:45

_Nancy schreef:
Ik wil dinsdag mijn verwijzing aanvragen bij de HA en dan in december laten opereren.. :)

Ben er helemaal klaar mee, heb steeds meer en vaker last, ik ga ze meteen allebei ttegelijk doen :j

Dat is koude tenen krijgen! in de winter haha.. het is wel te hopen dat de arts ook beiden voeten tegelijk wilt doen.
Het is niet Normaal dat ze het namelijk tegelijk doen... en ik heb echt de arts moeten overtuigen dat ik het echt wilde.
Ik hoop wel voor je dat je een arts zover krijgt ik zou het niet anders hebben gedaan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 04:14

succes hopelijk willen ze het tegelijk doen. Mijn gips is er nu twee weken af dus is nu al tien weken na operatie, maar me voet blijft dik

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:43

horsii schreef:
succes hopelijk willen ze het tegelijk doen. Mijn gips is er nu twee weken af dus is nu al tien weken na operatie, maar me voet blijft dik

horsi ik smeer arnica en en slaap met me voeten omhoog dat werkt wel bij mij.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:57

Ik heb de verwijzing :D

Maandag afspraak met de orthopeed :)
Ben benieuwd..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:44

Sjonge, nou ik vrees het ergste. Ik heb het ook aan 2 voeten, best wel erg maar zolang ik niet geopereerd hoef te worden... dan maar niet ;) veel sterkte voor diegene die gaan of die aan het herstellen zijn.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:48

_Melissa schreef:
Noraly_ schreef:
Ik heb in het vorige topic ook gereageerd, en ik heb niets anders dan negatiefs over deze operatie. Ik heb hem links gehad en laat hem rechts ook niet meer doen want moet nog naar de plastisch chirurg omdat mijn litteken minstens 2 cm breed is en vooraan nog steeds korstig en de operatie is in augustus vorig jaar gedaan. De teen stond naar 2 weken al weer scheef en heb er alleen nog maar meer last van ;)

jeetje dat is een beetje mijn angst dat die zo weer scheef staat! mag ik vragen welke techniek ze bij jou hebben toegepast!?

Werk in een schoenenzaak en hoor er echt 9 van de 10 keer negatieve verhalen erover :( vandaar dat ik het niet laat doen, zo lang het dan kan :) en daarbij, als het in je familie zit (flexibel) dan komt het redelijk vaak ook weer terug. Of je houdt echt rekening met welke schoenen je aantrekt. Maar ja, niemand wil van die degelijke gezondheids schoenen, toch?!?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:27

Ik heb dit ook aan 1 voet. Vorig jaar heb ik er een foto van laten maken omdat ik er zo'n last van had. Ik kwam in aanmerking voor een operatie. Maar heb er toch vanaf gezien. Nu heb ik er weinig last van. Ik let wel op wat voor schoenen ik koop.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:18

Je hebt helaas negatieve verhalen, maar ook positieve.

Voordat je de OK in gaat, heeft de arts je allang verteld wat er mis zou kunnen gaan en hoe en wat ze gaan doen (neem ik aan, anders vraag ik het zelf wel :=)

Iedere operatie heeft zijn risico..
Ik ben wel positief ingesteld dat ze het bij mij kunnen fixen.. Zou zo blij zijn als ik er vanaf was!!

Eerder gezegd dat ik dan niet kan sporten :+ En dat dat echt niet kan, maar daar ben ik nu wel overheen..
Dan maar even 2(,5) maanden niet sporten, daarna pak ik het wel weer op :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:21

Tuurlijk kan het altijd mis gaan en zijn er ook positieve verhalen. Ik vond zelf de dokter ook niet zo positief eigenlijk. En ik wil ook perse niet in het gips met die voet, heb er al een keer dystrofie aan gehad.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 07:05

nou ik heb er veel negatieve verhalen over gehoord maar ik ben blij dat ik het heb laten doen! mijn voeten zijn veel mooier en ik kan nu teminsten birkenstocks aan die worden aangeraden voor je voeten omdat ze een goed voetbed hebben. zodra ik helemaal hersteld ben en dan is met 3 maanden heeft de arts verteld laat ik inlegzolen maken zodat ik de kans verklein dat me voeten weer vergroeien.... ik heb best wel platvoeten en daar gaan je tenen ook scheef van staan..de operatie is bij mij goed gegaan en heb niet mega veel pijn gehad... jezelf goed aan de regels houden van de arts en optijd je medicijnen innemen. daarnaast heb ik 2 weken verband gehad en daarna alleen nog de schoen! die ik aankomende vrijdag ook weg mag laten en eindelijk slippers aan kan met mooie (pijnloze) voeten! me is happy

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:18

Ja voor diegene waarbij het gelukt is :D is helemaal top! En dat klopt bij elke operatie zijn er risico's aan verbonden. Het jammere is alleen bij deze operatie dat het (snel) terug kan komen als het in je familie zit. Het ligt er ook aan waardoor je dit hebt gekregen... ik heb ook platvoeten en sta naar binnen, heb steunzolen uit voorzorg. Zou dus vrij 'snel' kunnen terugkomen bij mij, vandaar dat ik het niet doe.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:57

ja de arts heeft gezegd dat het binnen. 25 à 30 jaar weer terug kan komen maar ik ik laat steunzolen maken en goede schoenen kopen dan doe je er alles aan het te verkleinen... en thja 25jaar dan ga ik toch gewoon weer onder het mes! HAHA dan loop ik teminsten niet met lelijke pijnlijke voeten rond! ik mag vanaf morgen me eigen schoenen aan! ben helemaal gelukkig.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:30

spannend je eigen schoenen aan :) ik heb nu steken joh bij me litteken

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:56

ow vervelend zeg die steken! smeer je het wel in? ik heb nu bio oil gekocht.. nog steeds van continue dikke voeten horsi?goed je voeten omhoog zeker als je gaat slapen helpt.echt!.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:17

_Melissa schreef:
ja de arts heeft gezegd dat het binnen. 25 à 30 jaar weer terug kan komen maar ik ik laat steunzolen maken en goede schoenen kopen dan doe je er alles aan het te verkleinen... en thja 25jaar dan ga ik toch gewoon weer onder het mes! HAHA dan loop ik teminsten niet met lelijke pijnlijke voeten rond! ik mag vanaf morgen me eigen schoenen aan! ben helemaal gelukkig.

Hm ja het lastige is gewoon dat je niet zomaar elk leuk paar wat je ziet aan kan trekken. Ook omdat niet overal je steunzool in kan. Ach ja, als je op een gegeven moment zoveel pijn en last hebt, dan stel je je eisen wel bij he ;) ik heb een chromaatallergie dus tsja, ook dat komt er nog eens bij...

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 11:43

ja dat is waar begevenment kon ik toch niet alle leuke.schoenen meer aan dus ja de keus was voor mij niet zo moeilijk meer ;)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 11:56

even een vraag aan jullie mochten jullie na 6 weken alweer autorijden? de arts heeft helemaal niets er over gezegd.