Wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 15:24

Vanavond ga ik misschien met hem praten,met de echte XD,Als ik durf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:39

En wanneer met de dokter?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 17:43

Niet. Ik heb niet met hem gepraat...durfde ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:45

Waarom niet :) ?
Hallucineren is niet normaal.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 18:49

gaat vanzelf wel een keer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:51

Waarom open je dan een topic? :?
Sorry, je mag het natuurlijk zelf weten, maar ik hoop dat je beseft dat hallucinaties nog wel eens een vervelende oorzaak kunnen hebben? Zowel lichamelijk als psychisch.

En als hij echt duidelijk gemaakt heeft dat hij je niet meer wilt, LAAT hem dan ook gewoon met rust!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:03

Ehm.. ik zou me inderdaad ook kapot schrikken en even langs de huisarts als ik ineens last had van hallucinaties, kan zijn dat het zomaar overgaat natuurlijk maar zo niet? Stel dat het een hersentumor (ok is wel extreem) is dan wil je daar toch maar liever niet te laat achter komen? Medicijnen zonder verder onderzoek ben je toch ook helemaal niet verplicht te nemen.. hoop ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:43

''Het optreden van hallucinaties zonder gebruik van drugs of extreme invloeden van buitenaf is een symptoom dat meestal op een ernstig psychisch of lichamelijk probleem wijst'' volgens wikipedia.

gewoon even naar de huisarts dus! hallucinatie's zijn NIET normaal en gaan ook NIET zomaar ineens over! het kan wel jarenlang duren. zeker omdat je zei dat je hoofdpijn had na je hallucinatie kan er ook op duiden dat je lichamelijk niet in orde bent. onderschat dit alsjeblief niet!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:45

Frederieke_ schreef:
''Het optreden van hallucinaties zonder gebruik van drugs of extreme invloeden van buitenaf is een symptoom dat meestal op een ernstig psychisch of lichamelijk probleem wijst'' volgens wikipedia.

gewoon even naar de huisarts dus! hallucinatie's zijn NIET normaal en gaan ook NIET zomaar ineens over! het kan wel jarenlang duren. zeker omdat je zei dat je hoofdpijn had na je hallucinatie kan er ook op duiden dat je lichamelijk niet in orde bent. onderschat dit alsjeblief niet!

Ik heb ook welleens in mn slaap dat ik echt wakker word en dat ik denk dat mijn cavia's (toen ik ze net had) op m'n bureau/stoel/bed zaten en dan voelde ik en dan was er niks en dat was ook 3 nachten achter elkaar... En heb het ook gehad met mijn oude verzorgpaard.. (vertelde ik ook paar posts terug) maar is het ook psychisch of lichamelijk als je het in je slaap heb, ik heb het dan niet heel vaak.. en heb vroeger best veel geslaapwandeld.....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:48

Zertab schreef:
gaat vanzelf wel een keer over.

Totdat blijkt dat het onverwachts geen psychische oorzaak heeft maar dat er iets flink mis is in je hersenen. Wil je dat risico nemen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 10:48

Als er een tumor zou zitten,krijg je deze klachten niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:34

Zertab schreef:
Als er een tumor zou zitten,krijg je deze klachten niet.

Wie heeft het over een tumor dan? Er zijn wel 1000 mogelijkheden waardoor je kpan hallucineren.

Lees dit topic nu voor het eerst, maar ik zou ook zeggen: vraag voor de HA, niet voor bokt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 13:20

De mensen hier hebben het over een tumor.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:38

meisje ga nou naar hem toe, het ergste wat er kan gebeuren is dat hij kwaad reageerd. Nu hebben jullie toch al ook ruzie, dus erger kan het niet worden. Ik denk dat hij het echt wel zal waarderen wanneer je naar hem toe komt. Bovendien zal je merken dat je klachten dan afnemen, en zo niet ga dan alsjeblieft naar je huisarts. Straks gaat het zo fout dat je in een kliniek beland....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:44

Ik heb 't niet specifiek over een tumor. Bovendien klopt jouw stelling niet, want je kan wel degelijk hallucinaties krijgen door een hersentumor, afhankelijk van waar in je hersenen deze zich bevindt.

En ook als het psychisch is weet jij niet of het over gaat. Voor hetzelfde geldt wordt het alleen maar erger en belandt je over 3 weken ineens in een psychose.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:53

En als je dan over 3 weken in een psychose zit, open dan ajb niet nog een topic als je toch van plan bent er niks mee te doen.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:57

Wat lastig zeg! Ik moet zeggen dat ik zelf best moeite heb met 12 uur, dan denk ik altijd dat de enge dingen dán komen. Kun je het licht niet eens aanlaten? Zie je het dan ook? Staat er misschien iets in je kamer waardoor je denkt dat hij dat is?
Misschien klinkt het stom, maar met Barbie's Bruiloft had Barbie ook een paragnost ingehuurd, en die liet een soort middel branden met rozen, en kaarsen, en dan zou het gereinigd ofzo worden. Misschien dat je het terug kan zoeken?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:58

Trouwens, als je nu een beetje negatief gaat praten TS vind ik eigenlijk dat je je hier beter buiten kan houden. Sorry, maar daar heeft TS toch niks aan?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 11:59

_Apple_ schreef:
Wat lastig zeg! Ik moet zeggen dat ik zelf best moeite heb met 12 uur, dan denk ik altijd dat de enge dingen dán komen. Kun je het licht niet eens aanlaten? Zie je het dan ook? Staat er misschien iets in je kamer waardoor je denkt dat hij dat is?
Misschien klinkt het stom, maar met Barbie's Bruiloft had Barbie ook een paragnost ingehuurd, en die liet een soort middel branden met rozen, en kaarsen, en dan zou het gereinigd ofzo worden. Misschien dat je het terug kan zoeken?

Dat is een boek he. Dat werkt niet in de echte wereld denk ik.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:07

Zertab schreef:
_Apple_ schreef:

Dat is een boek he. Dat werkt niet in de echte wereld denk ik.

Ik denk dat ze 't over Barbie van Oh Oh Cherso heeft :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 12:13

Die ken ik niet.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:20

_Apple_ schreef:
Trouwens, als je nu een beetje negatief gaat praten TS vind ik eigenlijk dat je je hier beter buiten kan houden. Sorry, maar daar heeft TS toch niks aan?

Maar je kan het mensen ook niet kwalijk nemen als ze het heel frustrerend vinden dat iemand vraagt om advies (of heb ik dat mis) en vervolgens als meerdere mensen zeggen: ik zou eventjes naar de huisarts gaan, doet alsof er niks aan de hand is en het vanzelf wel overgaat. Dan voel je je ook niet echt serieus genomen natuurlijk.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:27

Pfft wat kunnen er toch drama's worden gemaakt op bokt, hallucinaties zijn tot op zekere hoogte normaal!

TS ga gewoon met W praten! Waarschijnlijk is je onbewuste bezig met aanduiden dat je hem erg mist en dat je iets goed te maken hebt met hem (bijvoorbeeld je excuses aanbieden) dat hij je niet wil spreken betekent waarschijnlijk dat hij boos op je is (en dat weet je onbewust ook wel vandaar dat je misschien fantaseert dat hij je aankijkt).

Het is moeilijk om met iemand te praten die boos op je is maar schijnbaar wil je dat ergens toch. Zet je over je angst heen en ga samen praten, vraag hem waar hij mee zit.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:43

Hallicinaties zijn in de vorm zoals TS ze ervaart NIET normaal en kan duiden op verschillende lichamelijke klachten. Ook kan het een lichte vorm van een delerium zijn (klinkt heel eng is het niet is wel heel vervelend en naar.) als gevolg van o.a. Medicijngebruik óf uitdroging óf ondervoeding. Ook bij een blaasontsteking kan iemand gaan hallucineren. Ik zou zeggen: hop naar de huisarts ermee en laat je onderzoeken. Doe je dit niet in de hoop dat het 'vanzelf wel over gaat' vind ik persoonlijk dat je je kennelijk ook niet heel veel zorgen erom maakt en heeft advies vragen geen zin. Klinkt heel hard, maar is wel zo.

Valt me op dat hallucineren hier heel eg verward word met 's nachts dromen. Want, TS, op het moment dat jij zijn verschijning ziet, ben je wakker, toch?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:49

AmyII schreef:
Hallicinaties zijn in de vorm zoals TS ze ervaart NIET normaal en kan duiden op verschillende lichamelijke klachten. Ook kan het een lichte vorm van een delerium zijn (klinkt heel eng is het niet is wel heel vervelend en naar.) als gevolg van o.a. Medicijngebruik óf uitdroging óf ondervoeding. Ook bij een blaasontsteking kan iemand gaan hallucineren. Ik zou zeggen: hop naar de huisarts ermee en laat je onderzoeken. Doe je dit niet in de hoop dat het 'vanzelf wel over gaat' vind ik persoonlijk dat je je kennelijk ook niet heel veel zorgen erom maakt en heeft advies vragen geen zin. Klinkt heel hard, maar is wel zo.

Valt me op dat hallucineren hier heel eg verward word met 's nachts dromen. Want, TS, op het moment dat jij zijn verschijning ziet, ben je wakker, toch?

Mijn zusje had laatst een delerium, nou daar word je niet blij van, hallucineren,buiten zichzelf,hyper ventileren, paniek aanvallen, ritme stoornissen, toen kwam de ambulance en moest ze naar het ziekenhuis. Maar zei slikte medicijnen met morfine maar volgens mij slikt TS dit niet.. Dusja dan wil dat wel... Ik weet niet hoe een lichte delerium is?! Maar TS ik zou in iig even langs de dokter gaan, kan nooit kwaad ;)