Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HBZ schreef:Ik ga nu eerst morgen een afspraak maken bij mijn huisarts, dan ga ik proberen of hij mij daar verder mee kan helpen.
Daarna ga ik naar de drogist en ga passiflora complex proberen, een ontspanner.
En vervolgens ga ik volgende week eerst naar voetreflex therapie, en ga kijken wat die man zegt.
Helpt deze therapie niet dan ga ik acupuntuur proberen of iets anders, dat ligt aan de reactie van voetreflex.
Allereerst super bedankt voor deze info. Er is gelukkig nog voldoende om te proberen en hopen dat er iets tussen zit waar ik baat bij heb.
flicka schreef:Ik heb MacKenzie therapie van de fysio. Mijn onderrug is vreselijk stijf. Foto's hebben uitgewezen dat de 3 onderste tussenwervels geen vocht meer bevatten. Ook wat spondylose.
Oefeningen gaan vooral om holle rug te maken. Dus borstligging op bed of grond en dan via armen bovenlichaam omhoog. Heupen omlaag houden.
Kan ook in staande stand. Lichaam recht houden en dan met rug naar achteren, krijg je ook holle rug.
Ik heb nu ook lendenkussentjes om te zitten zodat je niet gaat hangen in stoelen.
Een hete douche doet ook tijdelijk wonderen trouwens, of een goede massage.
Annemuts schreef:Ik zag dat je wel beenlengteverschil hebt (gehad) en dat daarvoor je heup is rechtgezet. Maar is er daarna ook gekeken of dit heeft geholpen, en of de rest van je wervels wel goed staan? Anders zou je eens kunnen overwegen om te zoeken naar iemand die de Dorn methode toepast (zie bijvoorbeeld http://www.hansvanhamond.nl/manuele_the ... hode_dorn/). Dan wordt er van onderaf (knieen, bekken, heiligbeen, rug, nek) gekeken of alles recht is, en zo niet dan wordt dit (heel rustig tijdens bewegen, dus niet oiv "kraken" oid) recht gezet. Ik heb ook ontzettend vaak last van mijn (onder)rug, maar ben 3 jaar geleden voor het eerst door Hans van Hamond behandeld en de last is een stuk minder! Mijn hele lijf stond schots en scheef, maar na 2 behandelingen kon ik er weer een hele tijd tegenaan. Ik ga nu ongeveer 1 a 2 keer per jaar en het is nu prima te doen. Wie weet kan dit jou ook helpen?
Bazinga schreef:Mijn ervaring als je er al zolang meeloopt en al van alles hebt geprobeerd, kom je er niet vanaf. Ik ben 34 en heb sinds mijn 14e dagelijks lage rugklachten. Ik heb er ook van alles aangedaan. Ik heb het nu maar geaccepteerd.
moonfish13 schreef:En je praat over?
... maar ik merk het wel als het weggehaald wordt.