HELP Lage rugpijn hoe kom je er vanaf???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:08

Ik ga nu eerst morgen een afspraak maken bij mijn huisarts, dan ga ik proberen of hij mij daar verder mee kan helpen.

Daarna ga ik naar de drogist en ga passiflora complex proberen, een ontspanner.

En vervolgens ga ik volgende week eerst naar voetreflex therapie, en ga kijken wat die man zegt.
Helpt deze therapie niet dan ga ik acupuntuur proberen of iets anders, dat ligt aan de reactie van voetreflex.

Allereerst super bedankt voor deze info. Er is gelukkig nog voldoende om te proberen en hopen dat er iets tussen zit waar ik baat bij heb.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:10

HBZ schreef:
Ik ga nu eerst morgen een afspraak maken bij mijn huisarts, dan ga ik proberen of hij mij daar verder mee kan helpen.

Daarna ga ik naar de drogist en ga passiflora complex proberen, een ontspanner.

En vervolgens ga ik volgende week eerst naar voetreflex therapie, en ga kijken wat die man zegt.
Helpt deze therapie niet dan ga ik acupuntuur proberen of iets anders, dat ligt aan de reactie van voetreflex.

Allereerst super bedankt voor deze info. Er is gelukkig nog voldoende om te proberen en hopen dat er iets tussen zit waar ik baat bij heb.

Helaas hebben meerdere mensen hier last van.

flicka

Re: HELP Lage rugpijn hoe kom je er vanaf???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:29

Ik heb MacKenzie therapie van de fysio. Mijn onderrug is vreselijk stijf. Foto's hebben uitgewezen dat de 3 onderste tussenwervels geen vocht meer bevatten. Ook wat spondylose.

Oefeningen gaan vooral om holle rug te maken. Dus borstligging op bed of grond en dan via armen bovenlichaam omhoog. Heupen omlaag houden.
Kan ook in staande stand. Lichaam recht houden en dan met rug naar achteren, krijg je ook holle rug.

Ik heb nu ook lendenkussentjes om te zitten zodat je niet gaat hangen in stoelen.

Een hete douche doet ook tijdelijk wonderen trouwens, of een goede massage.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:31

flicka schreef:
Ik heb MacKenzie therapie van de fysio. Mijn onderrug is vreselijk stijf. Foto's hebben uitgewezen dat de 3 onderste tussenwervels geen vocht meer bevatten. Ook wat spondylose.

Oefeningen gaan vooral om holle rug te maken. Dus borstligging op bed of grond en dan via armen bovenlichaam omhoog. Heupen omlaag houden.
Kan ook in staande stand. Lichaam recht houden en dan met rug naar achteren, krijg je ook holle rug.

Ik heb nu ook lendenkussentjes om te zitten zodat je niet gaat hangen in stoelen.

Een hete douche doet ook tijdelijk wonderen trouwens, of een goede massage.

Die oefeningen ken ik inderdaad ook, de borstligging gebruik ik ook in de sportschool.
Hete douche helpt voor mij niet.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:06

Heeft de huisarts nog iets opgeleverd?

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:03

Ik zag dat je wel beenlengteverschil hebt (gehad) en dat daarvoor je heup is rechtgezet. Maar is er daarna ook gekeken of dit heeft geholpen, en of de rest van je wervels wel goed staan? Anders zou je eens kunnen overwegen om te zoeken naar iemand die de Dorn methode toepast (zie bijvoorbeeld http://www.hansvanhamond.nl/manuele_the ... hode_dorn/). Dan wordt er van onderaf (knieen, bekken, heiligbeen, rug, nek) gekeken of alles recht is, en zo niet dan wordt dit (heel rustig tijdens bewegen, dus niet oiv "kraken" oid) recht gezet. Ik heb ook ontzettend vaak last van mijn (onder)rug, maar ben 3 jaar geleden voor het eerst door Hans van Hamond behandeld en de last is een stuk minder! Mijn hele lijf stond schots en scheef, maar na 2 behandelingen kon ik er weer een hele tijd tegenaan. Ik ga nu ongeveer 1 a 2 keer per jaar en het is nu prima te doen. Wie weet kan dit jou ook helpen?

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 14:46

Annemuts schreef:
Ik zag dat je wel beenlengteverschil hebt (gehad) en dat daarvoor je heup is rechtgezet. Maar is er daarna ook gekeken of dit heeft geholpen, en of de rest van je wervels wel goed staan? Anders zou je eens kunnen overwegen om te zoeken naar iemand die de Dorn methode toepast (zie bijvoorbeeld http://www.hansvanhamond.nl/manuele_the ... hode_dorn/). Dan wordt er van onderaf (knieen, bekken, heiligbeen, rug, nek) gekeken of alles recht is, en zo niet dan wordt dit (heel rustig tijdens bewegen, dus niet oiv "kraken" oid) recht gezet. Ik heb ook ontzettend vaak last van mijn (onder)rug, maar ben 3 jaar geleden voor het eerst door Hans van Hamond behandeld en de last is een stuk minder! Mijn hele lijf stond schots en scheef, maar na 2 behandelingen kon ik er weer een hele tijd tegenaan. Ik ga nu ongeveer 1 a 2 keer per jaar en het is nu prima te doen. Wie weet kan dit jou ook helpen?

Dat is inderdaad door die methode gebeurd. Ik ben nu 2 keer behandeld maar merk geen verschil. Wel heel veel napijn.

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:48

Ow, dat is wel erg vervelend dan. Ik heb zelf wel goede ervaringen, had wel het gevoel dat mijn rug beurs was de eerste paar dagen na de behandeling maar merkte daarna dat de rugpijn weg was (en ook lange tijd weg bleef). Helaas dat het bij jou niet heeft geholpen!

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:02

TS, klinkt me allemaal bekend in de oren.
Ik heb al ruim 4 jaar lang last van mijn rug.
Godzijdank niet meer elke dag, maar het begon bij mij vrij plots en heb bijna een jaar met uitstralingspijn gelopen in mijn gehele rechterbeen. Ook fysio gehad etc.
Uiteindelijk toch doorverwezen naar een orthopeed in het ziekenhuis die heeft foto's laten maken en hij heeft mijn rug onderzocht.
Hieruit bleek dat ik een heeeeleeee lichte vorm van groeistoornis te hebben... (lang verhaal maar valt bijna niet op op de xray foto's) en hypermobiliteit.
Doorverwezen naar een ruim 3 maanden intensieve kracht- en stabiliteitstraining, want ook mijn rompstabiliteit was zeer slecht. KReeg wel de tip om vooral door te gaan met paardrijden om dat je daar steeds je rug opnieuw moest stabiliseren en dat was een goede training.
Idd de eerste periode doet dat giga pijn, maar heb nu er echt baat bij. Ben nu wel 1x per week bij een cesartherapie(mensendieck) en die helpt me ook flink.
Als ik jou was zou ik toch verder onderzoek laten doen en als er niet iets duidelijks uitkomt of je wilt een second opinion zou ik naar de Sint Maartens Kliniek gaan in Nijmegen. Die zijn echt zeer goed in dit soort zaken.
Alleen bij mij is tussen neus en lippen doorgezegt over mijn rugpijn/rugklachten: Leer er maar mee leven.
Ik hoop dat ze bij jou er iets aan kunnen doen. Mocht je vragen verder hebben kun je me altijd pb'en.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:29

:)
Patoucha schreef:
Een goede chiropractor!

waarom moet je gelijk naar een chiropractor?

ga eens na, heb je een verkeerde beweging gemaakt?
verkeerde houding
matras niet goed meer

dat soort dingen :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 04:55

Ik heb al jaren lage rugpijn. In het begin was het gewoon vervelend, geen pijn dat ik niets meer kon doen, maar later werd het verschrikkelijk. Het werd zelfs zo erg dat er iets in mijn rug (ter hoogte van mijn stuitbeentje maar zo'n 10 cm naar links of naar rechts, dat wisselde weleens) vast schoot dat ik niet meer kon lopen. Van zodra ik mijn been bewoog, ging er een pijnscheut in mijn rug en sprongen de tranen in mijn ogen. Dit duurde meestal maar een minuut, maar het is toch vervelend als je plots niet meer kan lopen of niet kan rechtstaan.

Die momenten dat ik plots niets meer kon doen volgden elkaar sneller op, dus besloot ik naar de dokter te gaan. Die heeft mij doorgestuurd naar een reumatoloog. Op de foto's leek het op een hernia, maar de reumatoloog wou zekerheid en heb ik ook een scan moeten laten nemen. Blijkbaar is mijn onderste tussenwervelschijf al te ver gesleten en zorgt dit voor de pijn. Ik ben onmiddellijk moeten stoppen met paardrijden, maar goed, na een kwartier rijden moest ik toch huilend van de pijn afstappen, dus paardrijden was al geen optie meer.

Sinds ik gestopt ben met paardrijden zijn die pijnscheuten verdwenen, dus geen momenten meer dat alles vast schiet en ik niets meer kan doen. Nu is het gewoon een constante pijn, ik ben eraan beginnen wennen. Als ik lang moet rechtstaan, lang moet zitten of een zware inspanning moet doen, wordt de pijn wel erger maar ik weet nu wat ik moet doen. Ik weet nu ook hoe het moment voelt vóórdat alles vast schiet (en ik dus een onbeschrijflijke pijn krijg), dus als ik dit voel, weet ik dat ik moet opletten met mijn bewegingen.

Ik heb bij de reumatoloog ook oefeningen gekregen voor de lage rugspieren, mijn spieren moeten verdere slijtage proberen af te remmen. Ik mag niet meer paardrijden, hardlopen, fitnessen,... kortom geen enkele sport waarbij je rug schokken moet opvangen. Fietsen, wandelen, zwemmen (beperkt),... is wel goed voor mijn rug. Mennen wist de reumatoloog niet, maar dit blijkt ook geen probleem te zijn.

In het begin leek het een drama wat mij overkwam, maar uiteindelijk blijkt het niet zo erg te zijn. Ik moet er gewoon voor zorgen dat mijn rugspieren sterk worden en blijven en ik moet opletten met alles wat ik doe, maar dit wordt een automatisme. Doordat ik ook nog hypermobiliteit heb, mag ik niet naar een osteopaat omdat dit de situatie enkel verergert.

Ik weet natuurlijk niet of jij dit ook hebt, ik wou vooral even mijn ervaring delen om je een idee te geven van wat allemaal mogelijk is, maar het lijkt me zeker niet onverstandig om je grondig te laten onderzoeken voor het geval er echt iets mis is.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 10:04

Zo sander_lotte wat een verhaal. MAar nu ben je dus bezig met mennen? Wat lijkt mij dat erg dat ze zeggen dat je niet meer kunt en mag rijden. Volgens mij stort mijn wereld dan in. Maar dat zul jij ook wel ervaren hebben?

Ik heb geen pijn tijdens het rijden, maar ik ga nu eerst naar voetreflextherapie en helpt dat niet wil ik naar een speciale rugkliniek gaan, die kijken overal naar. Het wordt ook nog een vergoed dus dat is helemaal fijn.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:44

Jeetje Sander-Lotte wat een verhaal. Ik zal jullie de mijne besparen, want die is ook erg lang. Gelukkig kan ik nog wel paardrijden, maar wel met pijnstillers en niergordel op wedstrijden. Ik heb al 11 jaar rugpijn. Begonnen met een dubbele hernia op mijn 18e. Na een lange weg; idd doorverwijzing krijg je niet zomaar, is er vastgesteld dat ik scoliose in m'n onderrug heb. Dus ik moet er mee dealen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:05

Bazinga schreef:
Mijn ervaring als je er al zolang meeloopt en al van alles hebt geprobeerd, kom je er niet vanaf. Ik ben 34 en heb sinds mijn 14e dagelijks lage rugklachten. Ik heb er ook van alles aangedaan. Ik heb het nu maar geaccepteerd.

Je bent echt geen uitzondering als je denkt dat je er nooit vanaf zult komen, wat een vreselijke situatie is om mee te moeten leven. De medische industrie heeft maar heel beperkte mogelijkheden om pijn te bestrijden. Echt pijn wegnemen kunnen ze helaas niet, alleen maskeren met medicijnen of met grof geweld door het wegsnijden van zenuwen.

Vaak is er structureel helemaal niets aan de hand, niets te vinden op foto's of scans. Dan ben je "uitgedoktert" zoals ze dat dan mooi noemen, je leert er maar mee leven.

Het hoeft echter helemaal niet. Er is een fantastische nieuwe behandeltechniek die naar ik hoop de wereld zo snel mogelijk zal veroveren. Een volledig natuurlijke behandel techniek waarbij pijn blijvend verdwijnd en de vrijheid van beweging weer helemaal terug komt... zonder medicijnen, chirurgische ingrepen of het gebruik van producten. Veilig, snel en volkomen natuurlijk.

Ik heb mensen gezien die al tientallen jaren zwaar beperkt waren in hun doen en laten door hun pijnen. Die geloofden dat ze er nooit meer vanaf zouden komen, zoals jij. Diezelfde mensen zijn dus wel pijnvrij en kunnen wel weer van hun leven genieten. Het is niks zweverigs, niks waar je in hoeft te "geloven", maar een behandeling waar je na enkele seconden direct ervaart dat pijn verdwijnt en er dingen veranderen in je lichaam.

Ik hoop middels deze behandeling ooit wat voor jou en anderen zo als jou te kunnen betekenen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:20

En je praat over?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:41

moonfish13 schreef:
En je praat over?

Ik weet niet of ik de link zo mag neer zetten op dit forum, forumregels en zo >;) ... maar ik merk het wel als het weggehaald wordt. :D

http://www.padoyo.org

De website is in het Engels en helaas hebben we heel af en toe nog wat server problemen, maar als er nog iemand vragen heeft, dan beantwoord ik ze graag. :)