wie is er nog meer hypermobiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:42

Hier ook iemand die (volgens de fysio) hypermobiel is.
Ik heb er voornamelijk last van in mijn rug, heupen en knieën en enkels.
Je kan bij mij goed zien dat mn knieën te ver naar achter doorbuigen en dat mn ellebogen overstrekken, maar van die ellebogen heb ik eigenlijk geen last.

Wat ik heel erg vermoeiend vind, is schoonmaken. Als ik mn huisje gedaan heb, kan ik daarna zo slapen. Mn rug doet dan ook echt zeer.
Bij mn knieën heb ik vooral last van 'er doorheen zakken', zo voelt het in ieder geval.

Zolang ik alles met mate doe en gewoon vaak lekker even op de bank lig met mn benen omhoog, vind ik het te doen. Maar vermoeiend is het wel.

Heeft iemand ervaring met hypermobiliteit in combi met zwangerschap? Niet dat ik plannen in die richting heb, maar vraag het me wel eens af, zou een zwangerschap zwaarder zijn dan?

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:34

Ik ben ook hypermobiel. Mijn knieën buigen ook te ver naar achter door. Ook zit het in mijn enkels, polsen, ellebogen en schouders. Nou volgens mij de meeste bewegingsgewrichten. Mijn knieën zijn er het ergst aan toe. Fietsen doet pijn en traplopen ook. Als ik op mijn hurken zit kom ik met moeite overeind. Paardrijden gaat wel goed. Heb ik niet veel last van. Of ik merk het al niet eens meer. Wel met springen heb ik na een paar sprongen wel last van mijn knieën. Dan stop ik ook. Het is echt vervelend. Want soms heb ik er echt dgn bij zitten dat alles pijm doet. Met weersveranderingen is dat ook goed te merken. Ik heb er wel mee leren leven. Nou voel ik het sinds kort ook in mijn heupen.

@djesseka volgens mijn dokter een paar jaar terug heeft het wel een voordeel met bevallen omdat de bekken verder kunnen uitrekken. Ik heb er nog geen ervaring mee eerlijk gezegd. Maar vroege bekkeninstabiliteit denk ik ook wel.

Grapjasjes12

Re: wie is er nog meer hypermobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:13

Ik heb m'n hypermobiliteit voor een groot deel kunnen ondersteunen door krachttraining. Dan word je spierspanning hoger en gaan je gewrichten wat moeilijker uit de kom. Bij m'n schouders is dit overigens totaal niet gelukt, helaas.