Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:05

Bij mij zijn ze getrokken. spuiten en het trekken vielen erg mee. ik zou idd om oxasepam vragen...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 02:43

Ik had maandag nog 3 enge spuiten ;(

Ik heb met trekken 2x dormicum gehad, geweldig spul! Je mag alleen geen autorijden dan :') :Y) maar dat wil je dan ook niet! Haha. Ik liep alsof ik straalbezopen was door het ziekenhuis, zwalkend en lallend.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 04:26

Bij mij is het heel erg goed meegevallen. De kiezen waren wel nog niet uitgekomen, maar de tandarts zei dat ik zo snel mogelijk ze moest laten trekken voordat ze uit kwamen, want de pijn zou niet te overzien zijn als ik zou wachten tot ze doorkwamen. Ze waren dubbel zo groot als mijn gewone kiezen en het zou mijn hele gebit verpesten (niet voldoende plaats voor de verstandskiezen en deze zouden dus al mijn andere tanden opzij/naar voor/naar achter/... duwen).

In het ziekenhuis hebben ze mij in slaap gedaan en toen ik wakker werd, lag heel mijn mond vol watten en was ik erg suf. Mijn tanden lagen in een doosje naast mijn bed. De dagen erna voortdurend ijs gelegd, maar eigenlijk bijna geen last gehad.

Vervelend dat je een ontsteking hebt zeg, lijkt me heel erg pijnlijk!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:13

Bij mij is 1 verstandskies getrokken, er zat een gat in en ik liep al een week met pijn. Maar dacht dat gaat wel over. Toch maar gebeld, werd steeds erger. Foto gemaakt en moest er uit. Prik voel je niks van, smaakt wel erg vies. Trekken voel je ook niks van, je hoort wel hele rare geluiden haha. Daarna wel nog erg veel pijn gehad, zelfs ibu hielp niet. Heb er zeker nog 3 dagen vreselijke pijn van gehad. Maar toen ging het genezen en niks geen last meer gehad. Als er nog eens een uit moet doe ik het zo weer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:19

Niet mijn verstandskiezen (die mag ik gelukkig allemaal houden) wel 4 andere kiezen getrokken hier toen ik jonger was. Verdovingen vind ik nog het ergste, trekken is vooral veel gesjor en je hoort het hard kraken (grappig geluid :P ). Nergens last van gehad daarna. Is allemaal gebeurd voor je het weet vond ik, al zullen verstandskiezen wat lastiger zijn die zitten meer naar achter natuurlijk :j

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:15

Ja, bij mijn zijn er ook kiezen uitgetrokken toen ik wat jonger was, maar daar kan ik mij niet heel veel meer van herinneren..
Die prikjes vind ik zelf niet echt prettig..

Ik dacht er nog aan om te vragen, of ze die andere er ook uit kunnen halen, dan gewoon wel onder narcose.. Dan ben ik er wel van af.. Maar geen idee of ze dat doen, en stel dat.. Dan is het misschien nog langer wachten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:18

Als die aan de andere kant zitten zullen ze dit wss niet doen. Ik moest toen 2x komen en dan trokken ze twee kiezen per keer (onder en boven). Ze mogen namelijk maar één kant van je mond verdoven, als ze beide kanten zouden doen raakt je hele tong verdoofd en dat kan gevaarlijk zijn want dan kan hij achter in je keel vallen en stik je.
Ik vind de prikken vreselijk, verdovingen werken bij mij niet goed dus ik moet al gauw meer dan 7 keer geprikt worden :z

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:26

Ik heb goede ervaringen met verstandskiezen trekken, ik ben eerst met linkerkant en een maand later rechterkant. Het spuitje voel je alleen maar een prikje, dan wordt het verdoofd. Het trekken van 2 verstandskiezen duurt 2 minuten.

Ik heb wel van tevoren ibuproven genomen, na het trekken heb ik 2 dagen lang alleen maar gekoeld om te voorkomen dat het dik wordt. Na 4 dagen kon ik alles weer doen met mijn mond.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:32

Fiffill schreef:
Als die aan de andere kant zitten zullen ze dit wss niet doen. Ik moest toen 2x komen en dan trokken ze twee kiezen per keer (onder en boven). Ze mogen namelijk maar één kant van je mond verdoven, als ze beide kanten zouden doen raakt je hele tong verdoofd en dat kan gevaarlijk zijn want dan kan hij achter in je keel vallen en stik je.
Ik vind de prikken vreselijk, verdovingen werken bij mij niet goed dus ik moet al gauw meer dan 7 keer geprikt worden :z

Is dat alleen met het trekken van (verstands)kiezen, of ? Want ik kan mij nog wel heugen dat ik een aantal jaar geleden dan wel voor gaatjes, de linker en de rechterkant toendertijd een keer verdoofd hadden..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:33

Ervaring met rechts boven, echt helemaal niks geen pijn .
Onder schijnt wel erg te zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:34

Dat weet ik niet maar zou best kunnen. Aangezien je met kiezen trekken toch aardig wat meer verdovingen krijgt (buitenkant, binnenkant, achter, voor, zo'n beetje overal :') ). Mijn halve gezicht was ook echt verlamd van de verdovingen zelfs mijn onderste ooglid (heel charmant :)) )
Buiten dat werd bij mij natuurlijk zowel boven als onderkaak in één keer gedaan ;)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:35

Hoezo schijnt onder erger te zijn dan boven..?

@Fiffill, ik zie het gewoon voor me ! (beelddenker ;) ), maar krijg je zoveel prikken?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:35

Ik heb twee rotervaringen, beide keren flink onstoken... maar goed ik had dan ook wel een slager die bleef hakken en trekken en trekken en hakken :')
tip voor t kraken: Ipod op met muziek en je hoort t niet meer ;)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:40

Ja dat vind ik inderdaad wel een goede, een mp3 speler enof ipod mee :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:50

Ik krijg sowieso altijd al meer prikken aangezien verdovingen bij mij niet goed werken. Toen ze gingen trekken en ik vroeg "eh, hoor je dit te voelen?" (was geen pretje) is er nog wat extra's bij gespoten... ;) mijn huidige tandarts weet daar vanaf dus die heeft altijd al extra klaarliggen (komt door mijn haarkleur werd me verteld :+ )

Maar verder gaven ze in de eerste instantie ook aardig wat hoor, ze verdoven zo'n beetje rondom. Ik vind de prik aan de binnenkant in je verhemelte en die helemaal achterin altijd erg naar (nu ben ik daar ook een keer in een zenuw geprikt, geen fijne ervaring)
Bovenkaak vond ik ook makkelijker gaan onder stonden ze als een gek te sjorren :Y)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:51

Ik bne 5 keer slachtffer geweest van die ellende. Gewone verstandskiezen vielen heel erg mee het is niet mijn hobby maar niet echt pijn gehad. Als er echter een ontsteking onder de kies zit dan wordt het een ander verhaal dat is op de een of andere manier lastiger te verdoven.. dan nog is het te overzien. Ik heb van de 5 kiezen die eruit zijn gegaan 1 keer echt pech gehad verder wordt er een hoop moeilijker over gedaan dan het is.

Waarschijnlijk heb je nu meer pijn dan je straks gaat krijgen. Kies eruit is even gevoelig maar je pijn erna is wel meteen weg. Succes!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:59

Bij mij was het echt niet prettig hoor, de 1e 2 vielen opzich nog mee..
Alleen mega veel getrek, gekraak en geduw mn hele kaak was mega gevoelig
en beurs voor de rest van de week. Die man heeft mn zn knie op de stoel gezeten en met
2 handen die kolere dingen eruit getrokken. (maar ze zaten bij mij nog onderhuids, ze
waren nog niet door misschien scheelt dat..)

En die andere 2 waren nog erger, 1tje lag scheef dus dat was helemaal een drama.
Duurde erg lang, en wederom onwijs getrek en gescheur. De napijn was deze keer
ook veel erger. De 1e keer had ik 2 hechtingen, en de 2e keer niet. Ik vond het met
hechtingen veel fijner. Niet zoveel goor oud bloed in je mond, en het gaat minder
snel weer open.

De verdovingsprikken vond ik trouwens niet zo erg.. Ik ben echt doodsbang voor naalden
en spuiten, maar het viel mee. Die in je verhemelte is niet heel lekker, maar je moet vooral
heel erg ontspannen en alles slap houden en heel langzaam/diep ademen, dat helpt echt.

Nou fijne reactie he :')

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 14:08

Hmm.. niet echt een fijne ervaring gehad, zo te lezen..
Wat naar dat het zo gegaan is.. Maar ze zijn er nu gelukkig uit bij je!

Alles slap houden en langzaam/diep ademen.. Geen idee of mij dat gaat lukken. Heb altijd wel bij de tandarts dat ik veel moet slikken als het te lang gaat duren..

@ Fiffill, dat ligt aan de haarkleur vertelde ze je??

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:26

fionaa schreef:
Hmm.. niet echt een fijne ervaring gehad, zo te lezen..
Wat naar dat het zo gegaan is.. Maar ze zijn er nu gelukkig uit bij je!

Alles slap houden en langzaam/diep ademen.. Geen idee of mij dat gaat lukken. Heb altijd wel bij de tandarts dat ik veel moet slikken als het te lang gaat duren..

@ Fiffill, dat ligt aan de haarkleur vertelde ze je??

Fiffill heeft zo ver ik weet? rood haar en ze zeggen dat mensen met rood haar meer pijn hebben/ voelen :D

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 14:28

Oow oke, haha daar was ik niet van op de hoogte.. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:36

Klopt inderdaad (of ik meer pijn heb weet ik niet hoor, maar iig meer verdoving nodig :+ ). Ik dacht toen ze het zei eerst haha, grappig :roll: maar het heeft schijnbaar te maken met een bepaald gen (dat overigens ook voor kan komen bij brunettes)
http://well.blogs.nytimes.com/2009/08/0 ... a-redhead/

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:04

Fiffill schreef:
dat overigens ook voor kan komen bij brunettes

*zucht* :') dan heb ik een familie met veel pijn want ik heb kastanjebruin haar en mijn zusje knalrood haar :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:05

Dat hoeft dus niet. Daarbij heeft het niet zozeer met "veel pijn" te maken maar meer met gevoeligheid en resistentie :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:07

Is het in Nederland anders dan in België dan? Hier (België) worden de verstandskiezen in het ziekenhuis verwijderd onder narcose, je wordt volledig in slaap gedaan en dus 4 tanden worden tegelijkertijd getrokken. Het is echt een routine-operatie, we lagen met een 8-tal mensen in de zaal om rustig te ontwaken uit de narcose. Vanaf het moment dat je er 100% bij bent, mag je gewoon naar huis met een lange zak ijs tegen je beide kaken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:17

Gelukkig gaat het hier in NL onder plaatselijke verdoving :j helemaal weg is voor zo'n ingreep niet nodig. Je kan er geloof ik wel voor kiezen als je het echt wil (maar ik weet niet of je het zo gemakkelijk voor elkaar krijgt en het zal ook van je verzekering afhangen of het vergoed wordt of niet)

In Amerika doen ze het ook onder volledige narcose. Krijg je bij sommige mensen dit soort dingen als ze wakker worden _O-