Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:53

thanks everyone!

Ik lig al een tijd op mn mobiel te bokken in bed, kan dus geen pb's lezen. :o
en waarschijnlijk ligt die jongen die kanker had ook met zichzelf overhoop. Maar niemand maakt mij wijs dat hij niet doorheeft wat hij aan het doen is.. Zo veel me opzettelijk pijn proberen te doen. Nee, de tijd van medelijden is voorbij.

Morgen probeer ik het rustig te houden, maandag probeer ik andere klasgenoten te peilen, en vanaf maandag/dinsdag wordt het actie.
Echt ALLES om dit te laten stoppen. Al moet ik er iemand persoonlijk voor op zn bek timmeren.
En nu ga ik maar eens slapen :o thanks so much for all the support!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:59

Denk dat die jongen gewoon een heleboel niet verwerkt heeft van zijn ziek zijn, bewust of onbewust.
Daarom heb ik ook het idee dat als je hem daar rustig in zijn eentje op aanspreekt dat hij voor reden vatbaar is. Zeker als je het bij jezelf houdt (Ik denk, ik voel, ik beleef etc. Dat is niet egoistisch, dat voorkomt enkel dat de ander denkt in de aanval te moeten gaan.)

Ik denk dat het goed is geweest het topic te openen: erover hebben haalt de kracht eraf, de emotie kan er wat uit. Je kan wellicht íets rustiger slapen/iets helderder denken, en dus bewust je vervolg bedenken/handelen.

Ïk heb er iig alle vertrouwen in dat het goed komt ;)

Edit: http://ih2.redbubble.net/image.8599424. ... ,075,f.jpg

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:27

Creatas schreef:
Schreeuwen, vechten, thuisblijven helpt niet...

Dat scheelt nogal per situatie, moet ik zeggen :+
(ook leeftijdscategorie btw)
Ik ben zelf echt iemand die confrontatie uit de weg gaat, heb me toen jaren "onzichtbaar" opgesteld en 't heeft niet geholpen :n
Toen ooit eens ('t pesten was vooral tijdens de heen en terugweg het ergste) de grootste etterbak klemgereden, keihard uitgescholden, een lel gegeven, z'n fiets gesloopt (oops :o ) en toen nooit meer last van gehad :+
Maja, toen waren het er nog maar twee van de normaliter 6, dus als je 1 tegen 7 bent èn volwassen bent, zal het niet de beste oplossing zijn ;)

Liesje1611 schreef:
en waarschijnlijk ligt die jongen die kanker had ook met zichzelf overhoop. Maar niemand maakt mij wijs dat hij niet doorheeft wat hij aan het doen is.. Zo veel me opzettelijk pijn proberen te doen.

Dat hij meedoet valt niet onder het kopje "niet doorhebben", maar meer onder die van "zelfverdediging". Want wat doe je als je zelf "zwak" bent? Je zorgt dat de negatieve aandacht op een ander gericht wordt. ;) Aardig is het natuurlijk niet, zeker niet sinds jij hem wel gesteund hebt, maar het is wel logisch... Alleen mogen ze daar tegen de tijd van studie toch eindelijk wel eens "te groot" voor worden :roll:
Anyway, succes morgen op school!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:51

pluisje88 schreef:
Creatas schreef:
Als je durft:
Zie je de 'leider' iets op afstand van de club, probeer die af te zonderen (inhalen, er naast gaan lopen en, 'he jij, loop eens even mee', en even naar een rustig plekje in de gang/hal), zó dat ze het zien maar je niet zomaar kunnen insluiten. bijv onder het oog van een leraar oid in de gang.

Wat er ook gebeurd:
Maak je zelf lang en groot. Dat heeft ook op jóú een psychologisch effect dat je je idd sterker voelt.
Wordt niet kwaad: Door rustig te blijven en desnoods je tijd te nemen om op een antwoord te denken ('Je wilt toch niet dat ik net als jij zomaar iets ga meeroepen?') hou je de leiding.

Vragen stellen houd ook in dat je leiding houd:
Gesloten vragen (alleen antwoord Ja/Nee). Open vragen (is er iets?) leid enkel tot een discussie.

Wag heb jij telkens mega goeie oplossingen zeg! Wil je mijn psych worden?
Haha

Heb het zelf meegemaakt. Je zou denken op het mbo zijn ze eroverheen gegroeid maar niks is minder waar. Mijn mbo tijd was een hel. Lijkt behoorlijk op jouw verhaal, alleen ging ook de leraar nog eens meedoen. :(

Zelfs HBO niveau kan t nog best. Zit zelf op dezelfde school als de TS, zelfde opleiding alleen verkort ivm havo en zit nu in mn laatste jaar. Ik ben de jongste met net 18 en de oudste is net 28. Gemiddelde leeftijd zal begin 20 zijn en de meeste hebben hiervoor ook een HBO opleiding gevolgd. Sommige afgerond, andere niet.
Ik zit zelf met nog 28 meiden in de klas en verbaast me nog dat dat 1½ jaar goed gegaan is. Is ook in de klas een hoop gebeurt en zijn er nogal een paar die geen tegenspraak dulden. Heb je ze apart, dan valt er meestal wel aardig mee te praten maar zeker wanneer ze met elkaar zijn dan hebben zij gelijk en ben jij de ***. Zo had ik begin dit jaar niet meer zoveel zin om mijn mond te houden en ze maar over me heen te laten lopen waardoor ik gewoon ben gaan zeggen wat ik vond. Vonden ze niet zo leuk. Ik ben daarbij nooit over gegaan op schelden of iets dergelijks maar ze weten wel donders goed hoe ik over ze denk. Heb toen op een gegeven moment nog van een klasgenoot moeten horen dat ze hun in de trein had horen praten over dat ze mij wel dood wilden schieten. Kom op, dan ben je in de 20 en dan vind je het nog nodig om dat soort dingen te zeggen. Wees dan ook zo'n held om dat recht in m'n gezicht te zeggen.

@ TS
Goed dat je toch morgen naar school gaat en na het weekend actie wil ondernemen. Pas alleen wel op dat je er van het weekend niet tegenaan gaat zitten hikken ;)
Zijn jullie toevallig dit jaar op schapenstage geweest of doen jullie dat volgend jaar pas? Zat nl op mijn oude adres dit jaar en daar kwam ik ook 2 meiden tegen. Op zich best aardig maar die hadden ook een aantal van dit soort verhalen dat ik toch dacht van nou, of je daar nou zo trots op moet zijn weet ik ook niet... ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:14

Succes op school als je gaat! Laat je niet op je kop zitten door sukkels!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:02

Blacky94 schreef:
Zelfs HBO niveau kan t nog best. Zit zelf op dezelfde school als de TS, zelfde opleiding alleen verkort ivm havo en zit nu in mn laatste jaar. Ik ben de jongste met net 18 en de oudste is net 28. Gemiddelde leeftijd zal begin 20 zijn en de meeste hebben hiervoor ook een HBO opleiding gevolgd. Sommige afgerond, andere niet.
Ik zit zelf met nog 28 meiden in de klas en verbaast me nog dat dat 1½ jaar goed gegaan is. Is ook in de klas een hoop gebeurt en zijn er nogal een paar die geen tegenspraak dulden. Heb je ze apart, dan valt er meestal wel aardig mee te praten maar zeker wanneer ze met elkaar zijn dan hebben zij gelijk en ben jij de ***. Zo had ik begin dit jaar niet meer zoveel zin om mijn mond te houden en ze maar over me heen te laten lopen waardoor ik gewoon ben gaan zeggen wat ik vond. Vonden ze niet zo leuk. Ik ben daarbij nooit over gegaan op schelden of iets dergelijks maar ze weten wel donders goed hoe ik over ze denk. Heb toen op een gegeven moment nog van een klasgenoot moeten horen dat ze hun in de trein had horen praten over dat ze mij wel dood wilden schieten. Kom op, dan ben je in de 20 en dan vind je het nog nodig om dat soort dingen te zeggen. Wees dan ook zo'n held om dat recht in m'n gezicht te zeggen.

@ TS
Goed dat je toch morgen naar school gaat en na het weekend actie wil ondernemen. Pas alleen wel op dat je er van het weekend niet tegenaan gaat zitten hikken ;)
Zijn jullie toevallig dit jaar op schapenstage geweest of doen jullie dat volgend jaar pas? Zat nl op mijn oude adres dit jaar en daar kwam ik ook 2 meiden tegen. Op zich best aardig maar die hadden ook een aantal van dit soort verhalen dat ik toch dacht van nou, of je daar nou zo trots op moet zijn weet ik ook niet... ;)

Nee, ik zit in het eerste jaar en schapenstage is in het 2e jaar. :) En het voordeel is dat het 2e jaar bijna alleen maar bestaat uit stage's, en dan in totaal maar 12 weken school. Maarja, op deze manier zouden die 12 weken wel erg lang worden. :o

Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren vandaag, maar er zal vast wel IETS gebeuren. Gisteravond postte ik op twitter (voor ik hen eraf heb gegooid) 'I am here, I live, I love, and nobody will ever get me down.' En ze springen er meteen bovenop met tweets zoals 'hahahaha ooooh jawel!' 'hahaha dacht je dat nou echt?' en 'wat ben jij een triest geval zeg hahah' natuurlijk allemaal zonder mn naam erbij :')
Stoere mensen. :') Maargoed nu dus van twitter geen last meer.

Ik zit er wel over na te denken om een mailtje te sturen naar A, mijn mentor. Die weet écht wel van aanpakken en zal er echt álles aan doen om het te laten stoppen.. Niet dat ik wil dat hij met ze gaat praten, maar dat hij gewoon simpelweg van de situatie afweet. Als het dan écht uit de hand loopt kan hij altijd nog inspringen. En zodra hij kwaad is.. Nee, die wil je écht niet tegen je in het harnas hebben :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:24

Okee dat dacht ik idd al, maar omdat ik m verkort doe en onze planning anders is wist ik t niet zeker ;)
Man, wat een sneue figuren :') krijg zelf al bijna jeukende handen om ze even op hun plaats te zetten :')
Ik ben zelf de hele basisschool periode en ook een groot deel van het middelbaar gepest en ik snap echt niet wat daar zo leuk aan is, ik snap dan ook heel goed hoe jij je nu moet voelen... Laat niet op je zitten meis, waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers op je en laat volgende week maar goed van je horen! En t is denk ik zeker geen slecht idee je mentor op de hoogte te stellen zolang je maar aangeeft dat je liever niet hebt dat hij er (al) iets mee doet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:29

Grrr ik krijg hier echt jeukende handen van.. Ik weet wat het met je kan doen.. Ik hoop dat je een goede oplossing vind om die stel kleuters op hun nummer te zetten zodat jij je school gewoon op een normale manier kan afronden.. Ik zou zeker je mentor laten weten dat er problemen zijn! Dat ie nog niet hoeft in te grijpen maar dat ie even van de situatie afweet!

Sterkte en succes!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:30

Blacky94 schreef:
Okee dat dacht ik idd al, maar omdat ik m verkort doe en onze planning anders is wist ik t niet zeker ;)
Man, wat een sneue figuren :') krijg zelf al bijna jeukende handen om ze even op hun plaats te zetten :')
Ik ben zelf de hele basisschool periode en ook een groot deel van het middelbaar gepest en ik snap echt niet wat daar zo leuk aan is, ik snap dan ook heel goed hoe jij je nu moet voelen... Laat niet op je zitten meis, waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers op je en laat volgende week maar goed van je horen! En t is denk ik zeker geen slecht idee je mentor op de hoogte te stellen zolang je maar aangeeft dat je liever niet hebt dat hij er (al) iets mee doet ;)

Ja echt he, het is te sneu voor woorden.. En mijn vriendin D heeft al een paar keer aangegeven dat het groepje haar erbij willen betrekken.. Op dat moment werd ik echt bang, want als dat ze lukt, heb ik helemaal niemand meer :o Ze zeggen tegen haar (als ik er niet bij ben) van 'jaa jij vind ook wel dat ze dit en dit is' enzovoort, en D zegt dat ze op moeten houden, maar ze doen er echt alles aan om haar bij mij weg te trekken.. Zo bizar vals, daar kan ik echt hels van worden.
Gelukkig voor mij hebben D en ik het hier best vaak over en zegt ze dat het ze nooit zal lukken :) :o
Maarja, nu zij niet op school is is de drempel wel hoger om er iets aan te gaan doen.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:31

he meid vervelend zeg ik heb ook op t groenhorst gezeten waren voor mij echt de beste jaren in mijn studenten tijd heb het er erg naar mijn zin gehad. Vind de schoolbegeleiding op school heel erg goed er werd toen der tijd ook gezegd dat de leraren graag op de hoogte zijn van alles, aangezienn de meeste daar op kamers zitten en ver bij hun ouders vandaan. De leraren hadden toen best een goede band met de studenten (vond ik althans wel) ik zal dan toch als ik jou was met de leraren gaan praten wie weet kun je overgeplaatst worden naar een andere klas? of kunnen zij degene aanpakken die begint met stoken.

Zonde hoor het is echt een hele leuke school

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:33

Share schreef:
Grrr ik krijg hier echt jeukende handen van.. Ik weet wat het met je kan doen.. Ik hoop dat je een goede oplossing vind om die stel kleuters op hun nummer te zetten zodat jij je school gewoon op een normale manier kan afronden.. Ik zou zeker je mentor laten weten dat er problemen zijn! Dat ie nog niet hoeft in te grijpen maar dat ie even van de situatie afweet!

Sterkte en succes!

Moet je nagaan hoe erg mijn handen jeuken :')
Vannacht gedroomd dat ik ze één voor één bij hun keel pakte, tegen de kluisjes aanduwde en ze stuk voor stuk een gebroken neus sloeg :') Oef, dat zou heerlijk zijn, ik zeg het eerlijk..
Maar ik ga het eerst braaf en zoals het hoort gewoon met praten proberen op te lossen. Als dat niet werkt, zien we wel weer verder. Maar die leider zegmaar, die jongen die kanker heeft gehad, hoeft weinig meer te doen of te zeggen en dan heeft ie echt een rechtse te pakken..
Als hij er niet was geweest was ik ook nooit gepest, dat weet ik bijna 100% zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:34

Hoelaat moet je eigenlijk naar school?!

Ohja.. Het feit dat ze zo op jou twitter reageren getuigd wel dat ze hier doelbewust mee bezig zijn..
Dat moet je als je naar je mentor gaat wel even dik onderstrepen.. Mochten er toch gesprekken komen als het uit de hand loopt dat de pesters niet met het verhaaltje aan hoeven te komen dat ze het zo niet bedoelen en dat jij het verkeerd opvat enzo..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:37

diesel83 schreef:
he meid vervelend zeg ik heb ook op t groenhorst gezeten waren voor mij echt de beste jaren in mijn studenten tijd heb het er erg naar mijn zin gehad. Vind de schoolbegeleiding op school heel erg goed er werd toen der tijd ook gezegd dat de leraren graag op de hoogte zijn van alles, aangezienn de meeste daar op kamers zitten en ver bij hun ouders vandaan. De leraren hadden toen best een goede band met de studenten (vond ik althans wel) ik zal dan toch als ik jou was met de leraren gaan praten wie weet kun je overgeplaatst worden naar een andere klas? of kunnen zij degene aanpakken die begint met stoken.

Zonde hoor het is echt een hele leuke school

Ben ik helemaal met je eens hoor!
Ik vind het Groenhorst echt een hele fijne school, goede begleiding, en over het algemeen leuke leerlingen. Ik heb nog nooit op een school gezeten waar ik het zo naar mn zin heb als hier (voor het pesten dan) :o
En de leraren hebben nogsteeds een heel goed contact met de leerlingen. Regelmatig maken ze tijdens de les even een praatje met ons, wat we dit weekend hebben gedaan enzovoort. Dat geeft wel vertrouwen.
En mijn mentor ga ik vanavond een mailtje sturen. Het is een ontzettend aardige kerel, maar mijn god, berg je als hij boos is :') En dat weten die pesters ook. Stiekem is iedereen een beetje bang voor hem als hij goed pissig is. Hij zou ze echt schorsen ofzo, als het nog extremer gaat worden. Dat geeft ook wel vertrouwen.. Zij kunnen denken dat ze de hele wereld hebben tegen mij, maar ik heb mn mentor.. En als het moet maakt hij gehakt van ze }> :Y)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:38

Share schreef:
Hoelaat moet je eigenlijk naar school?!

Ohja.. Het feit dat ze zo op jou twitter reageren getuigd wel dat ze hier doelbewust mee bezig zijn..
Dat moet je als je naar je mentor gaat wel even dik onderstrepen.. Mochten er toch gesprekken komen als het uit de hand loopt dat de pesters niet met het verhaaltje aan hoeven te komen dat ze het zo niet bedoelen en dat jij het verkeerd opvat enzo..

:') Ik moet om kwart voor 1 beginnen, tot half 5. En dat zijn dan praktijklessen. :D Het goeie leven, haha. Maar ik moet 2 uur heen reizen met het ov en 2 uur terug (woon niet zo dichtbij :') ) dus ik moet straks gaan.
Maar zal in de trein/bus nog wel al jullie reacties een keer lezen, geeft moed :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:59

succes hé meid. Laat je weten hoe het gegaan is? Ik hoop dat je wat aan onze tips gehad hebt. :D

Hier op de kunstacademie wordt er naar mijn weten niet gepest, maar ik ben van de docentenopleiding en sommige leerlingen van autonoom zien ons a.s. docenten als een soort rivalen... Dus ja, af en toe voel je wel die spanning als je in het atelier bezig bent. Maar meestal als je een praatje met ze begint worden ze weer helemaal ontspannen, en praten ze meestal wel vrolijk terug. :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 09:10

Adamootje schreef:
succes hé meid. Laat je weten hoe het gegaan is? Ik hoop dat je wat aan onze tips gehad hebt. :D

Hier op de kunstacademie wordt er naar mijn weten niet gepest, maar ik ben van de docentenopleiding en sommige leerlingen van autonoom zien ons a.s. docenten als een soort rivalen... Dus ja, af en toe voel je wel die spanning als je in het atelier bezig bent. Maar meestal als je een praatje met ze begint worden ze weer helemaal ontspannen, en praten ze meestal wel vrolijk terug. :D

Jaa, ik zal zeker laten weten hoe het gegaan is :D
Maar vandaag hoop ik het een beetje rustig te houden. Ik wil maandag bij mn andere klasgenoten peilen hoe zij erover denken, want ik weet dat sommige van hun sommige mensen uit het pestgroepje ook behoorlijk zat zijn, maar dan om andere redenen. Misschien kan ik van hun wel wat steun verwachten. :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 09:56

Okee ik zit nu in de bus, adrealine niveau schiet omhoog, met de seconde wordt ik kwader, mn hart bonkt in mn keel en ik heb echt zin om iets of iemand helemaal naar de grond te slaan en trappen. Tegerlijk ben ik onwijs bang voor wat er vandaag gaat gebeuren. Ik probeer nu een beetje rustig te worden want met blinde woede ga ik het er ook niet beter op maken denk ik.. :p
Maar ik zal er echt ALLES aan doen om dit te laten stoppen.. Denk maar niet dat ik mijn schooltijd laat verpesten door een stelletje van die kneuzen. Als ik mijn mentor erbij moet halen, moet dat maar. Als ik eentje zijn tanden uit zn b*k moet rammen, moet dat maar. Maar het is echt klaar nu, ik pik het gewoon niet meer.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:02

goed zo. haha heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen !!!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:06

Je kan het! Geloof in jezelf! Het is even eng, maar daarna ben je er vanaf!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:15

Bah,pesten vind ook ook zoiets walgelijks,kansloos gewoon.
Ik heb er nog nooit aan meegedaan vroeger op school.

Ik heb nu kinderen,en mijn oudste heb ik gewaarschuwd toen ze naar de brugklas ging.
Als iemand ook maar aanstalten maakt,meteen afbekken,en als ze aan je zitten mep je meteen van je af.

Verveld voor jou dat je het al zover hebt laten komen.Ze moesten het niet eens durven.
Sterkte,en ik hoop dat je moed hebt eens goed van je af te bijten,desnoods deel je maar een gebroken neus uit :(:)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:15

kan het meid eerlijk gezeg maak gebruik van die adrenaline en regel het vandaag

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:23

Slaan lost echt niks op denk ik, ja mischien dat jij van de opleiding word gegooit. Je bent inmiddels 16 dan is het echt te oud om nog te gaan slaan.

Kun je niet naar een andere klas samen met jou andere vriendin?
Kun je de hoofd pester geen folder geven over pesten, wat dat aanricht?

Het zou inderdaad al helpen als je meer vriendinnen uit je klas krijgt die jou kunnen helpen zodra dit gebeurd. Zeg gewoon eens eerlijk en duidelijk dat jij je slecht voelt in de klas door dit 'gedoe' en dat je graag wilt dat het gezellig is en dat je niet meer met tegenzin naar school hoeft te gaan.

Probeer bij elke opmerking waarbij je dit gevoel krijgt duidelijk aan te geven van de IK vorm, ik vind het niet leuk dat je op deze manier tegen me praat/doet want... ( klinkt kinderachtig maarja dat is het pesten ook dus mss helpt het) ga geen verwijten maken van jij dit en dat maar gewoon vanuit jou gevoel praten.
Laatst bijgewerkt door Pam87 op 11-05-12 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:24

Eerlijk gezegd denk ik ook dat je best tegen die jongen mag zeggen iets in de trant van ''Hoe respectvol hij het zelf vind, dat hij jou nu op deze manier behandel (lees pest) nadat je hem in zijn gevecht tegen kanker zo gesteund heb?!''

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:33

Het heeft een hele impact op je, ook nadien (als je van ze af bent).
Ik ben ruim 16 jaar gepest, vaanf bsisschool tot aan het examen op het MBO.
Waar zelfs de mentor, directuer enz. gewoon aan mee deden.

Nu na een paar jaar, willen ze spontaan contact met me, want ze zijn benieuwd he et met me gaat.
Eh.. amahoela.. nooit niet..
Ga zelfs niet naar een reunie oid. ze stikken er maar in..
Ze hebben me zoveel aangedaan (ondanks van me af bijten werkte niet, dan zorgden ze wel dat ik gepakt werd door de hele klas, en andere klassen erbij), dat ik ze nu nog, na en paar jaar nog wel de grond in kan wensen :o.

Ik heb geen tip voor je..
Ik heb mijn MBO op mijn gemak gehaald (wou verder leren, maar niet gedaan door hun!).
Maar was op school alleen voor mezelf en voor mijn diploma.
De rest hoorde en zag ik op een gegeven moment gewoon niet meer.
Ging het ene oor in, andere kant eruit..
Maar goed, na zoveel jaar gepest te worden, leer je jezelf wel aan om dichtbij jezelf te blijven.

NADEEL van dit alles: ik heb zoveel moeite gehad om mijn man te vertrouwen (en mijn vorige relaties, zijn darom kapot gegaan door mijn negatieve zelfbeeld die ze me hebben aangepraat, geslagen etc. in die jaren). Dankzij mijn kinderen, mijn man en mijn paarden ben ik meer positiever geworden.
Komen ze aan 1 van hun, dan komen ze aan mij, en ben ik echt geen makkelijke.
Maar uiten qua gevoel etc. is iets wat ik tot zover laat gaan, en me dan afsluit.
Mijn man ziet me dan ook zelden huilen (wel bij pijn, niet bij verdriet), ik vertel niet alles, en sluit me af als ze dichtbij komen als het te emotioneel wordt.
Zelfs psychologen hebben in al die jaren (dat ik meerdere keren hulp heb gevraagd etc.) nooit diep kunnen doordringen (kan heel goed een masker opzetten dat alles goed gaat).
Zelfs mijn ouders weten lang niet alles, puur om ze het te besparen.
Maar vermoeiend is het wel...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:44

Of het heel versatndig is om de pesters op hun giegel te slaan betwijfel ik, maar heel goed dat je er iets aan wil doen en dat je naar school bent gegaan vandaag!! +:)+
Ben heel benieuwd hoe het gaat vandaag!