Creatas schreef:Schreeuwen, vechten, thuisblijven helpt niet...
Dat scheelt nogal per situatie, moet ik zeggen 
(ook leeftijdscategorie btw)
Ik ben zelf echt iemand die confrontatie uit de weg gaat, heb me toen jaren "onzichtbaar" opgesteld en 't heeft niet geholpen 
Toen ooit eens ('t pesten was vooral tijdens de heen en terugweg het ergste) de grootste etterbak klemgereden, keihard uitgescholden, een lel gegeven, z'n fiets gesloopt (oops
) en toen nooit meer last van gehad 
Maja, toen waren het er nog maar twee van de normaliter 6, dus als je 1 tegen 7 bent èn volwassen bent, zal het niet de beste oplossing zijn 
Liesje1611 schreef:en waarschijnlijk ligt die jongen die kanker had ook met zichzelf overhoop. Maar niemand maakt mij wijs dat hij niet doorheeft wat hij aan het doen is.. Zo veel me opzettelijk pijn proberen te doen.
Dat hij meedoet valt niet onder het kopje "niet doorhebben", maar meer onder die van "zelfverdediging". Want wat doe je als je zelf "zwak" bent? Je zorgt dat de negatieve aandacht op een ander gericht wordt.
Aardig is het natuurlijk niet, zeker niet sinds jij hem wel gesteund hebt, maar het is wel logisch... Alleen mogen ze daar tegen de tijd van studie toch eindelijk wel eens "te groot" voor worden
Anyway, succes morgen op school!