Heb ik nou rosacea?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Heb ik nou rosacea?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:50

Ik zal eens kijken :) thanks! het is overigens al een stuk minder heftig als gister :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:59

Ik heb het ook, gebruik nu 2 maanden Rozex, dus waar Metronidazol in zit. Daarnaast heb ik Tetracyline, erg aggressief, maar binnen 3 dagen is het branderige en schilferige weg!
Het laatste geef af op kleren, heel vet en geeft een gelige huid, dus ik smeer het altijd 's avonds na het douchen op en ik slaap op een handoek op mijn kussen, die ik elke dag dus wissel. De eerste dag jeukt het, je 'voelt' het dus bijna werken!

Ik heb het gekregen van de dermatoloog. Wat je zegt over mijten e.d. Ik moest eerst een week met Loxazol smeren.. Ja, klopt tegen schaamluis e.d. helpt het ook :'), maar ze zei dit is een middel, dat helpt eigenlijk overal tegen.

Dus liever 's avonds met een gelige vette huid, dan overdag met een rode neus. :P Hopen dat het over een aantal maanden gewoon weg is, het is hardnekkig, maar wel controleerbaar.

Mijn dermatoloog heeft ook de pil idd naar gevraagd, Mirena ook! Heb nu een staafje geprobeerd, maar dat doet zeer en werkt mijn lichaam er uit. Ga dus voor wat anders kijken, misschien andere pil.

Ga da L-lysine gewoon ook halen, baat het niet schaadt het niet??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:35

Ik had een klasgenootje die ook altijd erg rood was op haar gezicht.
Bij haar kwam het omdat ze een melkallergie bleek te hebben..

Dat zou je ook nog bij jezelf te rade kunnen gaan dus.
Ik had ook huidproblemen, en ben daar ook vanaf sinds ik strak op dieet ben.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:36

Dat heb ik ook.. Wist niet dat dat er iets mee te maken kon hebben

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:41

mss ureum creme ..kan je bij de apotheek halen en kan je krijgen als recept ook..deze is wat sterker!

mijn huid knapte er ontzettend van op

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:44

Die had dat enorm. :j
Kan heel goed dus, in mijn geval had ik die reactie op gluten en melk.
Dat gaat vaak samen omdat het beide relatief belastend is voor een mens.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:18

Heb de de l lysine pillen binnen :) ben benieuwd!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:23

Inmiddels al een tijd geleden dat hier gereageerd is.. Maar ja, helaas ik blaas het topic toch weer leven in. Ik wordt he-le-maal gestoord van m'n huid. Vanmorgen heb ik de laatste antibiotica tabletten ingenomen. En inmiddels ben ik al weer druk aan het smeren met 'Green Tea créme' aangezien dat het enigste is wat een beetje verkoeld.

Ik weet het niet meer, echt niet meer. -O- laatst heb ik bij bij Paula's Choise een hele bups monsters aangevraagd, gekregen, gesmeerd maar zonder resultaat. ;(

Ik weet het niet meer. Geen idee in welke hoek ik het nog moet zoeken. Dieet heb ik nog niet gehad, homeopathie ook niet. Had zo gehoopt dat het met crémes en evt. antibiotica een stuk beter zou worden. Maar nope. -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:39

Mijn huid kan weinig hebben maar vitamine E huidolie van Jacob Hooy gaat super! Blijft lang zitten ook zonder dat het glimt of vet oogt. Dit bijt ook niet bij mij. Bij mij gaat bijv. Aloe vera of cetocremahuppeldepup dus ook niet. Het laatste is hypoallergeen maar een rode vlek. Ik heb vooral last van een mega droge huid die ook rood wordt. Heb je je voeding onder de loep genomen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:42

Varkensvlees is een grote voor huidklachten net als gluten en melk. Verder zou je shampoo kunnen proberen zonder sulfaten en siliconen, dat is ook niet zo goed voor je huid. Bij mij merk ik flink verschil sinds ik dat ook nog veranderd heb.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 18:49

Ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat met mijn huid, nadat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen ...vanwege een bloedneus :wow: .
Bleek dat ik veeeeeel te hoge bloeddruk had.
Ik ben inmiddels door een hele molen aan (spannende) onderzoeken gegaan en houdt dus nu met pillen mijn bloeddruk onder controle.

Mijn gezicht is waarschijnlijk daardoor nu ook veel minder rood. Soms zeggen ze wel weer eens: wat ben je rood. Dan hoef ik mijn bloeddruk maar te meten en dan zie ik meestal dat die aan de hoge kant is.

Waarschijnlijk dus toch niet echt rosacea geweest, maar hoge bloeddruk.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:48

Ik zal mijn voeding eens onder de loep nemen. Denk dat, dat nog vrijwel het enige is. Varkensvlees eten we eigenlijk al nooit, gluten en melk daar zou ik nog wel eens op kunnen gaan letten inderdaad en shampoo.

Ah joh, Isabonny.. wauw. En dat via een bloedneus :oo Bizar zeg.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 11:45

Tja, die bloedneus die stopte niet..dat was zo eng! Ik had die week al eerder 1 bloedneus gehad terwijl ik daar nooit last van heb. Toen stond ik ook al op het punt om naar de huisarts te gaan, omdat het niet stopte, maar net toen mijn man me had geholpen met aankleden...stopte het en ben ik maar gewoon gaan werken.
Kan van geluk spreken dat ik een bloedneus kreeg ...en niet een hersenbloeding.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:47

Nou, ik kan mij nu herinneren dat moeders dat ook een keer heeft gehad. Precies hetzelfde als jij. Bedenk ik me nu pas. Bizar zeg, inderdaad gelukkig kreeg je een bloedneus :(:)