Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:54

Hallo allemaal,

Ik wilde ook graag mee kletsen met dit topic als het mag. Ten eerste wens ik iedereen veel succes met jullie kinderwens. Dat het allemaal maar mag lukken, en dat het goed gaat.

Mijn man en ik hebben ook een kinderwens, ik ben zelf 31 jaar.
Maar mijn menstruatie bleef weg, en ik blijk PCOS te hebben. Ben nu onder behandeling van Gynaecoloog. En ben begonnen met het gebruiken van Clomid tabletten, eerst met 1 per dag. Maar dit bleek niet voldoende voor een eisprong, mag dus na een volgende menstruatie beginnen met 2 tabletten per dag.

Wellicht meer mensen bekend met dit probleem, ik hoor dan graag hoe het allemaal bij jullie is gegaan.

Rinske

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:53

Bekend verhaal, ik heb ook PCOS. Heb ook Clomid geslikt, werkte niet. Toen spuiten moeten zetten, ging ook niet. Eileiders en baarmoeder zijn doorgespoten, dat was allemaal goed. Vorig jaar IVM behandeling gehad, geen eitje bevrucht helaas. In september onze eerste IVF behandeling gehad met verschrikkelijke overstimulatie. Dat was echt een hel zeg... Niet zwanger van geraakt en in november nog een cryo terugplaatsing gehad, ook niet zwanger van geraakt. In januari hebben we een 2e IVF behandeling gehad, en daar zwanger van geraakt, jeej!! En we hebben nog een paar mini's in de vriezer, dus wie weet kan er ooit nog een 2e komen. Maar het zwanger worden heeft bij ons 4,5 jaar geduurd.... Daarom zeg ik altijd: sommige dingen kun je niet plannen, het moet je net gegeven worden om een wondertje te mogen krijgen.....
Een oude collega van mij wilde ook altijd alles plannen, brrr, kreeg er de kriebels van :o .
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment ook echt niet blij meer kon zijn als er iemand zwanger was. Ik was zo jaloers :o , gewoon omdat ik het ook zo graag wilde....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:26

rinske ik heb het beetje gevolgd af en toe jouw verhaal door topics die ik meelas en ik vind het zo geweldig voor je dat je nu zwanger bent :j dat jaloerse kan ik me best voorstellen.. ik ben dat soms al en ik moet nog beginnen.. :+

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:28

Hier nog een zwangere muts! Deze week al weer 27 weken.

Bij ons was het ook niet te plannen. Na ruim een jaar zijn wij naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn cyclus dus zo onregelmatig was dat er geen touw aan vast te knopen was (varieerend van 30-50 dagen). Bleek dus ook PCOS te hebben. Dit zou volgens het ziekenhuis vooral komen door me overgewicht.
Na alle basis testen bleek het dus echt aan mijn PCOS te liggen dus zijn we begonnen met Clomidcitraat en was het na de tweede maand raak! Blijer konden we niet worden. De 8 weken echo was goed maar na iets meer als 12 weken bleek het kindje geen hartslag mee te hebben. Om welke reden was niet duidelijk. Ik heb hier dan ook een miskraam van gehad. Verdrietiger kon niet! Er heeft zelfs een curatage plaats gevonden om dat de vrucht na een week nog aan me baarmoedermond vast hing.
Tot zover het ongeluk...

Na een maand in acht genomen te hebben om alles op orde te laten komen mocht ik gelijk weer met Clomidcitraat beginnen. Na de eerste maand werd ik niet ongezellig... Nee dat kan niet dachten wij... 10 december dan toch maar een test gedaan ivm de geplande kerstdiners.. En ja hoor zwanger! Echt heel suf loop ik terug naar me vriend wat die zei ga jij maar kijken ik breng ongeluk... Zeg ik volgens mij hebben we een kerstcadeautje voor onze ouders...

Dus nee voor ons was plannen ook onmogelijk maar is onze wens toch uitgekomen. Een zomerkindje. 13-08-2012 zijn we uitgerekend.

Ik ben blij dat ik eindelijk een leuk topic heb gevonden om te volgen. Ik ben niet reter fanatiek op bokt maak kom lekker af en toe langs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:33

bluppie wat een verdrietig begin en wat een mooi einde! heel erg gefeliciteerd!!!

15 augustus dit jaar ga ik trouwen :D 2 dagen na jouw uitgerekende datum!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:38

Gefeliciteerd bluppie en rinske!

Ik zelf was al raak in de eerste ronde maar heb allemaal dikke tegenvallers gehad, zo gister weer, de echoscopiste liep uit (25 minuten a half uur) en ze had geen ervaring met vroege echo's en ze beweerde dat ik 4 weken was, ze luisterde niet naar me (anders had ze t geweten) en na de berekening werd ik eruit gebonjourd met mijn lief, geen vragen kunnen stellen niets, ik kan nooit 4 weken zijn want ik ben
1. 3 weken over tijd
2. vorige week maandag met middag urine en avond urine dik positief getest ik ben een wonderkind als dat kan op 3 weken..
3. volgens haar was het vruchtje 4,9 mm groot dat betekend dus idd 6 weken ongeveer.

Ik heb 30 mei dus een second opinion bij een andere praktijk die me erg graag wil zien en geen "haast" heeft en wel naar me wil luisteren, dit kwam er gister bovenop ná het incident van de doktersassistente die telefonisch beweerde dat ik een miskraam had gehad en het niet nodig vond mij te laten komen.

Ik was er zó klaar mee gisteren en zo intens verdrietig..

nu gelukkig weer wat hoop voor onze kleine kruimel..

Afbeelding

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:47

@xDramaQueen Telefonische beweren dat je een miskraam hebt... Wauw wat een een helderziende! Maf mens! Ik neem aan dat je die zelf wel herkend aan het bloed en de extreme kortdurende pijn..
Ik ben blij voor jullie dat je een second opinion krijgt en ga duimen voor jullie kruimel!

@Suze_ Het is idd een zeer nare start geweest maar gelukkig is het allemaal gegunt en zijn we nu al dit op weg.

@ allen vergeen iedereen te feliciteren/suc-7 te wensen! En wij zijn overigens 33 (vriend) en 27.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:54

och jeetje Kell wat een gedoe :(:)
was dus uiteindelijk niet zo leuk de echo..
maar je hebt de foto en bewijs dat frummel er is toch!

vriendin van mij heeft ook zon zooitje gehad met echo en weken raden... 2de echo hebben ze toen over de feestdagen getild.. meiske 2 weken in de zenuwen en toen bleek het toch niet goed te zijn.. ;(

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:00

wat heb jij vroeg een echo gehad! Ik kreeg pas bij 10 weken 5 dagen, en toen bleek ik 9w4 dagen te zijn.. nog vrij vroeg dus toen heb ik rond 13 weken nog een echo gehad om te kijken of ik nog steeds 8 september was uitgerekend. Daarvoor alleen telefonisch contact gehad en me op zitten te vreten tot de echo :')
Hopelijk 30 mei een leukere ervaring, en een gegroeide beeb! Met 9 weken lag ons jochie al te bewegen en doen.. geweldig.

Poeh, paar meiden hebben het hier niet makkelijk gehad met zwanger worden! Een hel lijkt me dat..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:01

Ik had een soort slijmpropje en daarbij wat bloed (eroverheen) omdat ik dus niet wist wat het was heb ik gebeld en uitgelegd dat het een soort stuiterbal was, ze vroeg me verder niets ook niet toen ik zei dat ik het bewaard had omdat ik twijfelde, nee het was een miskraam, ik dus hartstikke verdrietig toen ik bij de dokter zat van de week (want ik wachtte op mijn menstruatie en ineens sloeg er een test gigantische positief uit) liet ze me weten dat de assistente erg fout is geweest.

Ik heb gewoon op dit moment geen zin meer in dokters enzo, met mijn spiraal heb ik ook al zo'n heftige ervaring gehad (ook een assistente) dat ik bewust een mannelijke gyno zoek (heb een vaste nu) een mannelijke verloskundige is wat moeilijker helaas :+

voor nu is het afwachten, je hoort namelijk dat je met 6 weken soms niets ziet,en een aantal dagen wel iets, verschilt per persoon er lag wel iets maar was moeilijk te zien alleen met bepaalde draaiingen ik hoop dat ik 30 mei zoveel meer weet :) Ik stop alle duimpjes in mijn zak en duim zelf ook hard mee.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:05

Noh echt belachelijk dat ze meteen zei dat het een miskraam was..

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:12

Het schijnt redelijk normaal tegenwoordig te zijn om met ongeveer 8 weken een echo te krijgen. Dan kunnen ze nl zien of het hartje wel kopt. En dan met 12 ongeveer 12 weken weer om alles nog steeds goed is. Dit is dan wel op berekening van de ouders in spee. Wij kregen nl ook te horen dat we minder ver waren dan we dachten.

@xDramaQueen. wat een vervelende ervaring! Ik las toevallig in zo een gratis boekje van dacht Wij jonge ouders oid dat er wel degelijk mannelijke verloskunidige zijn. Dus ik zou zeggen gewoon even goed zoeken en wellicht vind je er dan een. Kan je er evt niet voor kiezen dat jou eigen gyn je zwangerschap begeleid? Ik kon er nl wel voor kiezen om in het ziekenhuis begeleid te worden of op zoek te gaan naar een verloskundige. Wij hebben gekozen voor de praktijk om de hoek. Goede verhalen over gehoor en bevalt ons 100%. Daarbij zit ik niet continu met de uitloop van het ZKH.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:13

Wat belachelijk van die telefoniste/assistente om zo conclusies te roep over de phoon zonder je ook maar gezien te hebben! Wat een pech momenten zeg. Succes met de second opinion!

En de anderen die zwanger zijn natuurlijk gefeliciteerd!

Suze_ alvast een fijne trouwdag! :)

Bluppie ben hartstikke blij voor jullie dat jullie ondanks alles nu in blijde verwachting zijn :)

Ik heb net mijn vruchtbare dagen gehad, en moet (rond) de 28e weer ongezellig worden. Hoop dat het uit blijft :Y) :+
Maarja we staren ons er niet te blind op, we laten het ons overkomen.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:30

Wie weet eigenlijk hoe het precies zit met het verschonen vd kattenbak als je zwanger bent?
Ik had van iemand begrepen dat het vlak voor en na je bevallig jij dat niet zelf mag doen maar ik lees ook bij mensen die net zwanger blijken dat ze te horen krijgen uit de omgeving om dat helemaal niet meer te doen enzo. Iemand die weet hoe het precies zit? Wij hebben 3 katten en ik neem de taak van de zorg volledig op mij, vriend is niet blij als hij dat 9 maanden moet doen :D :+ (maar heeft het er zeker weten wel voor over hoor :j )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:32

Mag helemaal niet meer (of met goede handschoenen) ivm toxoplasmose, dat is gevaarlijk voor de vrucht.

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:37

Zoals rinske al zegt helemaal niet. Ik ben zeer eigenwijs en doe het af en toe nog wel als vriendlief het druk heeft of hem vergeet maar dan doe ik hem alleen helemaal zodat ik de bak bijna niet hoef aan te raken en daarna meteen zeer goed handen schrobben!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:43

MIjn vriend is vrachtwagenchauffeur en is met regelmaat de hele week weg. Ik moet dus dan wel de poepjes en plasjes er uit halen. Kan het moeilijk een week laten liggen :') Gewoon errug goed handen wassen en zo. Als vriendlief dan thuis is, maakt hij de bak wel grondig schoon met bleek en een sopje.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:45

Ok thanks! Goed om te weten natuurlijk!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:53

Hier ook pas echo gehad net 9+6 maar bleek toen 10+2 dus dat was leuk!

Kattenbak en tuinieren doe ik niet meer. Scheelt dat onze katten meestal buiten gaan dus de bak er meer voor de sier (wauw) staat

spannend gogonut!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:55

hier worden volgende week 2 gesteriliseerd en die gooi ik dan naar buiten, hopelijk word de bak dan ook wat minder gebruikt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:15

Ik vind het echt leuk om te lezen, mijn vriend en ik zijn dan nog wel niet zover, maar we hebben het er regelmatig over.
Ok misschien snel, nu bijna 9 maanden samen, maar we wonen al samen sinds 3,5 maand en gaan 21 mei voor een geregistreerd partnerschap. Echt trouwen gaan we ook nog, maar nu hebben we dit even besloten ivm hypotheek van zijn huis, zodat het op onze naam kan komen te staan en zijn exvriendin eraf kan.
Zou anders ruim 2200 euro kosten om het als we alleen samenwonend zijn op mijn naam te laten zetten, dus dan maar zo. We weten toch dat we echt bij elkaar willen blijven en hij is voor mij de ware en andersom ook.
Ik ben nu 26, hij 29, maar ik heb wel altijd gezegd dat ik voor mijn 30ste kindjes zou willen, moet het natuurlijk ons wel gegund zijn, want je kan nergens vanuit gaan.
En lief wil eerst de badkamer maken voor we echt serieus gaan beginnen, maar daar ben ik het ook volkomen mee eens, met alleen een douchehokje is het niet zo praktisch om een baby te badderen en met je dikke buik langs een wasmachine te schuifelen om in de douche te komen.

Nou heb ik wel toen ik net met mijn menstruatie begon problemen gehad, bleef gerust maanden uit en dan was het ineens heel heftig en was ik er goed ziek van.
Toen naar de gyn geweest, die zei ook dat ik vochtblaasjes had in mijn eierstokken, kon goed te maken hebben met mijn overgewicht, en ben dus sinds dien aan de pil.
Inmiddels heb ik een keurig gewicht, 1,70 met 73 kilo, dus dat zou het probleem niet meer moeten zijn, maar goed ik ga niet even met de pil stoppen om te kijken of het weer werkt allemaal, want ik heb de schurft aan die rubbertjes.
Dus het wordt als we serieus gaan stoppen nog wel even spannend, maar misschien dat ik het voor die tijd nog wel wil laten checken, want mijn eierstokken rammelen behoorlijk (iedereen om ons heen heeft al zowat kindjes) dus wil niet dan een jaar aanmodderen en er dan achter komen dat het bij mij nog steeds niet helemaal goed is.
Maar dat ga ik dan wel eens overleggen met de HA of een gyn.

Ik ga wel lekker alvast meelezen, vind het superspannend voor iedereen die met de pil is gestopt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:56

Als je bij het eerste bloedondrrzoek toxoplasmose ook meelaat nemen kun je gewoon de oattenbak versvhonen als blijkt dat je het al hebt gehad.
Zo niet gewoon de kattenbak dagelijks schoonmaken, pas na meerdere dagen komt de toxoplasmose vrij.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:26

Oh echt? Zou mooi zijn. Aangezien we 3 katten hebben maak ik 's ochtends en 's avonds de kattenbak schoon (2x per dag dus) dus dan zou het niet vrij kunnen komen?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:27

ik zou alsnog goed je handen wassen na die tijd (mja ook als je niet zwanger bent haha al is het maar voor de hyiene) denk dat het wel goed gaat dan

overigens wist ik dat niet van die toxoplasmose die pas later vrijkomt, en ook niet dat je daar op getest kunt worden, eerlijk gezegd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:47

Citaat:
Men kan met deze parasiet in contact komen door:
de kattenbak te verschonen als daar jonge katten in hebben gepoept. Alle katten raken ermee besmet, maar ze scheiden alleen cysten uit gedurende een paar weken na de eerste besmetting; de cysten worden pas na 48 uur buiten het lichaam te hebben vertoefd infectieus. Normale hygiëne en geregeld verschonen zijn voldoende om besmetting te voorkomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose