Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Iris__Bennie schreef:Nou ben ik bij de huisarts geweest voor een ander alternatief, maar die blijkt er niet echt te zijn. De HA heeft mij nu de pil voorgeschreven voor de puistjes. Dus eigenlijk heb ik nu dus dubbele hormonen.
Van de ene kant ben ik het hier niet mee eens, nog meer hormonen. Van de andere kant ben ik blij als ik van die puistjes af ben en van de zomer gewoon in een bikini kan rondlopen want ik voel me er erg rot over!
Maar nu vraag ik me af, zijn er nog andere opties?? Ik ben 23 jaar en wil over een paar jaar (2 a 3 jaar) zeker kinderen.
Alvast bedankt.
De betrouwbaarheid is gelijk aan sterilisatie maar mocht ik me toch nog ooit bedenken dan kan hij er gewoon uit.
Maar hebben jullie als alternatief wel eens de nuvaring overwogen? Dat is voor mij mogelijk een vervanger. Je kan 'doorringen' tijdens vakanties en het aantal hormonen schijnt aanzienlijk lager te zijn dan in de pil. 

Doubtless schreef:Ik herken de ongemakken van de pil wel, helaas. Spiraaltje heb ik geprobeerd, maar daar was ik helaas helemaal niet zo tevreden over als bijv Rietepetiet. Ik heb 5 dagen ontzettende pijn gehad, kon niks (niet eten, slapen, bewegen, stilzitten, etc). Het laten zetten ging prima, maar na 24 uur gaf mijn lijf duidelijk aan dat dat kreng er niet thuis hoorde en dat het eruit moest. Na 5 dagen huilend thuis gezeten te hebben terug gegaan naar de huisarts. Van hem kreeg ik te horen dat dat een normale reactie was, maar dat het pas alarmerend was na 4 maanden!!! Ik heb op internet gespeurd en kwam daar zo veel horror verhalen tegen dat ik toch besloot het spiraaltje na 5 dagen eruit te laten halen. En wat een opluchting was dat zeg!
Een ander alternatief ben ik zeker in geïnteresseerd, maar weet niet zo goed wat dan een mooie tussenweg is (geen pijn maar wel minder hormonen)...
Suzanne F. schreef:Kijk Talisa, dat is een mooi verhaal! Top.
Ik merk dus zoals eerder aangegeven niks van mijn emoties als ik stop. Ik word niet blijer, vrolijker ofzo. De verhalen over het afvlakken van de emoties herken ik dan ook niet. Ik heb heel lang de pil geslikt, ruim 10 jaar. Toen een half jaar gestopt maar werd er dus niet vrolijk van. Ik ervaarde het als negatief en ben weer begonnen. Terwijl er geen noodzaak toe is. Maar ik doe het vanwege de positieve bijwerkingen, mooiere huid en haar, minder klachten bij menstruatie etc.
Toch hoor ik overal bijna allemaal negatieve verhalen over de pil en vrouwen die willen stoppen.

Doubtless schreef:Kan je daar een korte samenvatting van geven? Ik snap dat Google dat antwoord ook kan geven, maar ik zit op stage & hoef die zoekopdracht dan weer net niet in mijn browsergeschiedenis te hebben
. Het is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik? Zou fijn zijn als de huisarts kan testen wat het beste per persoon past haha. Voel je die ring zitten?
.Talisa schreef:Doubtless schreef:Kan je daar een korte samenvatting van geven? Ik snap dat Google dat antwoord ook kan geven, maar ik zit op stage & hoef die zoekopdracht dan weer net niet in mijn browsergeschiedenis te hebben
Minipil is maar 1 van de 2 hormonen, namelijk progesteron. De minipil slik je constant en je hebt dus geen stopweek.
Nuvaring heeft lage concentraties van beide, namelijk oestrogeen en progesteron (dus zelfde als in de pil), maar dan in lagere concentraties, het wordt geleidelijk en lokaal afgegeven. Je kunt na 3 weken direct een nieuwe ring inbrengen, of een stopweek inlassen.
Weet niet wat je er verder over wilt weten?
Suzanne F. schreef:Rowdine schreef:Mijn gevoelens en mn menstruatie zijn ook prima met de pil, nergens last van. Maar mn libido is gewoon echt -1.
Ja oke, dat is inderdaad wel waar. Maar voor mij totaal geen probleem. Ben al jaren alleen.