Bang voor het krijgen van kinderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:20

Mijn moeder heeft twee dramabevallingen gehad, wij hebben het overleefd maar voordat ik zwanger was speelde het wel in mijn hoofd. Mijn kids zijn heerlijk thuis geboren, zonder enige verdoving( was ook niet nodig) Als de weeen beginnen is je lichaam al negen maanden aan het veranderen en er klaar voor om je kind op de wereld te zetten.
Het is een natuurlijk iets en ja, een wee kan soms pijn doen, echter zakt dat ook snel weer weg. Ik ben heel ontspannen ( en in mezelf gekeerd) de bevallingen in gegaan en geloof, je kent jezelf dan echt niet terug, na de eerste was mijn reactie, zo wil ik er wel tien, niet gedaan natuurlijk maar het geeft aan dat het ook heel mooi kan zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:29

X_Linz_X schreef:
maar kun je echt KIEZEN voor een keizersnede dan?

in sommige gevallen zoals incestverleden kan het geloof ik wel eens. Maar keizersnede is echt geen voordeel, een ramp om van te herstellen hoor ik van alle vrouwen die er een hebben gehad.

Ook even een edit op mijn vorige post: uiteraard ging het over oxytocine...
En zoals Bigone zegt: je lichaamverandert ook. Vanaf een maand of 4 begint je hele lichaam al te verweken om je kindje erdoor te laten, tegen de tijd dat je op het einde zit, is alles veel slapper en elastischer dan in je normale toestand.

Sachet

Re: Bang voor het krijgen van kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 21:35

Zo dat zijn veel reacties, maar ik heb ze allemaal door gelezen.. :) Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben dat ik dit topic heb geopend.. Het stelt me helemaal op mijn gemak dat het niet zo'n 'helse' pijn is dan dat je toch vaak hoort en dat het ook nog heel speciaal is. :) Bedankt allemaal!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:55

Eefke_ schreef:
Zo dat zijn veel reacties, maar ik heb ze allemaal door gelezen.. :) Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben dat ik dit topic heb geopend.. Het stelt me helemaal op mijn gemak dat het niet zo'n 'helse' pijn is dan dat je toch vaak hoort en dat het ook nog heel speciaal is. :) Bedankt allemaal!

Fijn dat je gerust gesteld bent! En ja, pijn doet het. Maar als je nu heel nuchter denkt aan wat er allemaal gebeurt en aan die pijn dan zou ik het er ook benauwd van krijgen ;) Op het moment dat je zwanger bent leef je toe naar je kindje. Je rolt echt in de bevalling, i.p.v. dat je ineens helse pijn hebt. Je raakt vaak in een soort roes en je maakt endorfines aan die er voor zorgen dat je de pijn beter aan kunt.
Nee hoor, voor de pijn zou ik het absoluut nooit laten. En speciaal .... absoluut daar zou ik het nog eens voor over doen!!! Voor dat heerlijk gevoel dat je krijgt als je kindje op je borst ligt. Die heerlijke geur van je babietje, de eerste geluidjes <3 Ik heb na de bevalling van de tweede een uur met haar op mijn borst gelegen. Puur geluk was dat :D

Komt helemaal goed joh!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:55

hier nog iemand die waarschijnlijk allang kinderen had gehad als ze niet zo bang was geweest. Lees dus even mee nog.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:04

maaike2800 schreef:
hier nog iemand die waarschijnlijk allang kinderen had gehad als ze niet zo bang was geweest. Lees dus even mee nog.

Meen je dat nou? Wat zonde dat dat je tegenhoud. Waar ben je het meeste bang voor dan? Puur de pijn of het verliezen van de controle of? Tegenwoordig is het mogelijk hele goede pijnbestrijding te krijgen.

Ook ik was vooraf bij de eerste angstig en zag het 'bloot'aspect niet zitten. Tijdens de bevalling was ik de rust zelve en vond ik het echt te doen. De angst en schaamte waren weg en ik ben er tot tweemaal toe vrij ongeschonden uit de strijd gekomen :D

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:29

waar ben ik bang voor tja zoveel:
dat ik het niet aan kan
voor complicaties
voor de pijn
schaamte voor het bloot zijn
verliezen van de controle
dat ik het niet goed doe
dat ik er te weinig van weet
voor de artsen
ben ook nog panisch voor naalden
voor hechtingen
uitscheuren enz enz.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:41

De meeste vrouwen zijn alle schaamte wel voorbij tijdens een bevalling.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:29

Ik vind bloot ook totaal niet fijn! Maar op den duur wordt je daar veel makkelijker in en maakt het je niks meer uit!

Elke vrouw kan bevallen en je doet het dan dus ook goed :) Verloskundige ect zal je precies vertellen hoe en wat je moet doen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:30

Ik was bij de eerste ook panisch als ik dacht aan bevallen.
De schaamte, controleverlies, ik wilde best bevallen maar dan alleen en zonder wie dan ook erbij. :o
Maar goed, op medische indicatie moest ik in het zkh bevallen en ik vond het geen bijzonder goed verhaal.
Dat gefrut aan je lijf, inderdaad dat er toch vrij makkelijk over je wil heen wordt gegaan..uiteindelijk kreeg ik pethidine en heb ik die bevalling als een roes meegemaakt maar vond het geen goede bevalling.
Maar die schaamte was ik wel kwijt ja, dat maakt je dan echt neit uit, al kon ik het me neit voorstellen.
De andere 2 kinderen zijn thuis geboren en dat was super. Gewoon in mijn tempo, met een vk die ik vertrouwde en die me respecteerde.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:06

ik heb al moeite voor iets anders naar de dokter te gaan, laat staan dat ze ook nog daar moeten gaan kijken en nog erger ook nog wat gaan doen. Iemand tips hoe ik me er dan overheen kan zetten dat ik toch kinderen durf te krijgen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:08

Ik ben 28 en heb geen kinderen, verwacht ze ook niet te krijgen omdat ik het ook helemaal niks vind! Het bevallen dus ;)

Ik heb een enorme angst voor naalden en aan een ruggenprik moet ik dan ook niet denken!
het uitscheuren / inknippen.... brrrrrrrrr!! Die plek is toch een beetje heilig.... wil daar geen veldslag van maken :o
het bloot zijn, schaamte hebben herken ik niet.... dat lijkt me geen probleem :))

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:13

marley zou je als je niet zou hoeven bevallen wel een kinderwens hebben?
ik vind die bevalling ook helemaal niks, maar wil dus wel kinderen. adoptie zou ik ook een goede vinden maar mijn vriend wil dat dus absoluut niet.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:16

op zich wel, en kan me er denk ik ook wel overheen zetten maar het zit dan toch in je achterhoofd :)
Wil de komende jaren nog geen kinderen, er zijn nog andere dingen die gedaan moeten worden. Zo willen we nog een andere auto, verhuizen naar een groter huis. Als dat gerealiseerd is wil ik wel weer verder kijken of kinderen een optie zijn (of het uberhaupt kan, die zekerheid heb je ook nooit)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:16

Ik ben ook bang voor naalden/prikken. Tijdens mijn zwangerschap en vlak na de bevalling heb ik er best wat gehad. (vanwege andere bloedgroep etc). Om de ruggenprik en morfine prik om te kunnen slapen smeekte ik :+ Die vond ik op dat moment dan ook absoluut niet eng! Terwijl ik nu bloedprikken weer doodeng vind bijv :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:19

Toen ik zwanger was van de eerste zei me moeder,wacht maar tot je moet bevallen,dan piep je wel anders.Ik werd dus bang gemaakt! en ik werd ook bang toen de bevalling naderde.Ik wilde die baby niet meer in me buik hebben,het moest eruit,ow hoe krijg ik dat er nu uit dacht ik.Toen 1 dag voor de bevalling, zei ik; nou het mag nu wel komen,ik ben er klaar voor.En diezelfde nacht werd hij geboren,wel 2 weken overtijd.Bevalling ging wat moeizaam omdat ik zó moe was en zowat in slaap viel.Ik zei:laat maar zitten hoor,ik ga slapen.Toen werd ik ingeknipt [zonder dat ik het wist],voelde daar ook niets van en toen werd me zoon geboren.
Achteraf vond ik alles zo wonderlijk mooi dat ik gelijk weer zwanger wilde zijn,en dat gebeurde ook.
Ik heb nu 4 kinderen waarvan de oudste 3 binnen 20 mnd. geboren zijn,3 kinderen in 1½ jaar en 2mnd.
De oudste 2 zijn beide in 1986 geboren.[geen 2 ling].

TS een zwangerschap en bevalling is een van de mooiste dingen die je kan mee maken.
Natuurlijk kan er altijd iets fout gaan,maar dat kan in het dagelijkse leven ook,daar moet je dus niet vanuit gaan.
En de pijn van alle 4 de bevallingen? alles viel heel erg mee en ging vrij vlot.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:23

Ik heb twee kinderen en heb twee makkelijke bevallingen gead.
Tuurlijk het doet pijn maar o zo cliche je bent het kwijt zodra je je kindje op de arm hebt.
Mijn eerste bevalling duurde 3 uurtjes en de tweede 5 uurtjes.
Allebei zonder pijnverlichting en bij nummer twee een hevige weeenstorm maar voor mij was het toch nog goed te doen op dat moment.

Ik zou graag een derde kindje willen maar dan moet ik eerst manlief zien te overtuigen maar mocht hij niet willen dan vind ik het ook geod.
Dus ja zelfs na twee bevallingen wil ik nog verder hahahaha.

En wat betrefd die schaamte geloof me als ik zeg dat als jij daar ligt te puffen vanwege de weeen dan kan het je niet schelen wie er allemaal om je bed heen staan.
Ik vond de gedachten bij een man voor mijn pruim ook niets en tijdens de bevalling had ik echt zo iets van god het maakt me niet uit wie er naar staat te staren als het er maar uit komt.
Geloof me als je die kinderwens hebt laat dan die angst je niet tegen houden.

Pijnstilling kun je om vragen en geven ze tegenwoordig ook redelijk snel (tenzij je al te veel ontsluiting hebt)
Dus daar hoef je niet bang voor te zijn...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:24

Eefke_ schreef:
Mijn vriend en ik zitten inmiddels in de fase waarin we toch dingen bespreken over onze toekomst waaronder dus ook kinderen.. Mijn vriend heeft een absolute kinderwens en ziet geen leven voor zich zonder kinderen. In het dagelijkse leven is hij dan ook echt gek met kinderen.

Alleen dan ik nog.. Kinderen vind ik in principe heel leuk en ook ik zie wel een leven voor mij met kinderen. Aan de andere kant hebben kinderen heel veel tijd aandacht en geld nodig. Maar dit is voor mij niet eens het grootste probleem want dat is namelijk de bevalling.

Als mijn vriend en ik aan kinderen beginnen duurt dat nog wel een paar jaar, maar ik word nu al angstig van het feit dat er geen enkel kind op de wereld komt zonder een bevalling. Het is gewoon zo erg dat als mijn vriend en ik er over hebben gepraat dat ik er heuse nachtmerries van overhoud.

Zijn er hier meer vrouwen die hier zo vreselijk tegen opzien of tegen op hebben gezien? Wat is hier eventueel aan te doen? Kan je bijvoorbeeld kiezen voor een keizersnede? Of gebeurd dat alleen als het écht nodig is?

ik zag er tot 3 x toe net zo tegen op
maar 3x toe me heel erg meegevallen,.. en als kleintje er is weet je niets meer van de bevalling haha

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:27

marianbv, ik denk dat het er toch vanaf hangt hoe erg je angst is, want bij mij houd mijn angst me dus al een aantal jaren tegen. Heb echt wel een kinderwens, ben ook al gestopt met de pil maar durf gewoon geen sex te hebben op het moment dat er wat zou kunnen gebeuren omdat ik zo bang ben voor de bevalling. Verder is de angst echt het enige, huis is groot genoeg, vriend wil ook, maarja die angst.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:41

Als je zwanger raakt en naar de verloskundige gaat, moet je ook zeker je angsten bespreken. Ze kunnen je daar heel goed in begeleiden :j
Tussen het zwanger raken en de bevalling zit een hele poos. Je groeit als het ware naar de bevalling toe :) Moeder natuur heeft veel dingen mooi geregeld ;)

Mijn eerste bevalling had voor mij een aantal nare complicaties, maar heeft mij er nooit van weerhouden om nog een kind te krijgen. Mijn tweede bevalling ging aardig volgens het boekje.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:43

In Nederland wordt iedere zwangerschap en bevalling begeleid door zeer goed opgeleide deskundigen. In de meeste gevallen is dat de verloskundige. Hier kun je in principe ook gewoon thuis bevallen (je mag kiezen); geen stress van naar het ziekenhuis moeten en heerlijk in je eigen omgeving en na de bevalling onder je eigen douche en naast je man in je eigen bed; relaxed! Ik ben 2 x thuis bevallen omdat er geen noodzaak was om in het ziekenhuis te zijn en dat is goed bevallen. Tuurlijk stond ik bij de tweede bij de laatste paar ontsluitingsweeen te vloeken op mijzelf; ik was vergeten dat dat eventjes gemeen pijn deed. Maar als de persweeen eenmaal beginnen is het scherpe er af en geeft het alleen maar opluchting als je mag persen. En zodra het kindje er is is alle pijn zo vergeten.
Als het werkelijk zo gruwelijk was geweest dan was het menselijk ras uitgestorven...enne...dat is al eerder gezegd; de beloning is zoooooo mooi!!!! :j

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:47

Iedere bevalling is weer anders hoor meid ... Ik kreeg ook horrorverhalen te horen en wat er niet allemaal kan gebeuren en ook ik was superangstig ervoor ... al met al heeft de hele weeentijd en bevalling 5 uur en 20 minuten geduurt en tsjah natuurlijk doet het pijn en je vergeet het niet zomaar ... maar toen ik mijn dochter in mijn handen kreeg .... mijn hemel wat een wondertje ... Ik wist toen waar ik het allemaal voor gedaan had.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:51

Bevallen is niet leuk. Tenminste, meestal niet. Maar je weet: 't gaat over en straks heb je een baby. Laat je angst je niet weerhouden en bespreek het met een verloskundige. Moeder natuur heeft er voor gezorgd dat je meer aankunt dan je denkt. Echt waar!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:56

ga naar de gynaecoloog en laat vastleggen dat je allerlei pijnstilling mag hebben als dat nodig is.
wie weet is het niet nodig maar dat geeft mss rust??

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:57

hier ook eentje die verschrikkelijk,.maar dan ook verschrikkelijk op zag tegen de bevalling(ik heb 3 kinderen nu)

ik was al aan het stressen vanaf het moment dat ik hoorde dat ik zwanger was.... ik durfde gewoon echt niet!
liep allemaal spookbeelden in mijn hoofd te halen etc...
was echt een pieperd,en kon al van tevoren huilen bij het idee

nou ik kan je vertellen,.dat die stress niet nodig was,.want allebij mijn bevallingen zijn anders gegaan dan wat ik had verwacht haha

de eerste was namelijk een spoedkeizersnee,.dus werd ermee overvallen en op dat moment dus geen tijd meer om te stressen( en achteraf viel die keizersnee me alles mee)

de tweede bevalling(van een tweeling) liep ook anders,.want ik beviel toen al na 6 maanden zwangerschap,dus ook niet verwacht op dat moment haha.

dus zo zie je maar,.. erop instellen kan niet,.. en het gestress van mij heeft geen zin gehad,want liep anders dan ik in mijn hoofd had en waar ik bang voor was.

en ondanks dat mijn bevallingen niet "normaal"waren,.. was het alles meer dan waard,.en ben ik zoooo blij dat ik mijn 3 meiden heb,en zou het er zo weer voor over hebben