Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Psydoxy schreef:Kwanyin schreef:Ik ben O- . Vandaar dat ik altijd in een noodsituatie zeg "gaan jullie maar eerst! Als jullie iets ergs overkomt en jullie bloeden dood, dan zal ik jullie wel allemaal mijn bloed geven want ik kan dat, maar jullie kunnen mij niet teruggeven!".
En ik wil dat van jouw niet anders ga ik 't niet overleven![]()
kirri schreef:ik ben O- ik heb een speciaal kaartje in mijn portomonee zitten met een kaart die ik al bij mijn geboorte heb gehad
O- kan trouwens nooit bij O+
ik heb O- mijn broertje heeft O+ die mag ik nooit bloed geven. Mijn moeder moest ook elke maand prikken krijgen toen ze zwanger was van mijn broertje

Samantha_01 schreef:Ik ben zelf O-, en mijn zoontje is ook - (de bloedgroep weet ik niet meer zeker van hem), dat is getest tijdens de zwangerschap ivm potentiele problemen later als hij wel + geweest zou zijn.
Maar even een vraagje @flettie: je zegt:
Ikke: O+
Hubby: AB
Dochterlief: O+
Ik kan het natuurlijk mis hebben (en het is al even geleden dat ik biologieles had) maar ik dacht altijd dat je 1 gen van de vader kreeg, dus een A of een B en 1 gen van de moeder, hier dus altijd een O en dan is het kind dus of AO of BO (vertaald naar A of B) voor bloedgroep.
Dus ik ben benieuwd of je mijn biologie kennis wat bij wilt spijkeren want ik snap het dus niet.