schuldeisers......driving me crazy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: schuldeisers......driving me crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:37

Maak alsjeblieft een afspraak met de sociale dienst in je gemeente, die kunnen je begeleiden bij dit soort problemen en evt schuldhulpverlening aanvragen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:22

ik ben aangenomen als post bezorger! jeej voor nu! het is maar 7 uur dus niet veel (word nog iets meer ) en zoek ook nog goed verder naar ander werk! denk willen jullie vast wel weten.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:25

Gefeliciteerd met je baan!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:28

thank's !!! het is een begin zullen we maar zeggen he.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:33

Gefeliciteerd met je baan! Hoeveel uren werkte je bij je vorige baan, 7 uur is namelijk niet heel veel. Als je hiervoor veel meer uren werkte kun je hiervoor eventueel een ww uitkering aanvragen. Op die manier heb je wel dat extra inkomen om jou schulden af te lossen en kom je niet nog verder in de problemen. Ook al is het maar voor 2 weken en vind je dan weer een baan voor die uren, dat is toch weer twee weken een aantal schulden kunnen door blijven afbetalen!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:42

ik werkte voorheen wel meer uren 15 tot 20 u in de week, maar zoek nog intensief verder! ik kan het nu met de nieuwe tijdelijke regeling met de SE en een donatie van m'n vriend net redden gelukkig.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:04

Heb je een WW uitkering aangevraagd? Zo niet, alsnog meteen doen, je krijgt dan ww over het verschil in uren dat je eerst werkte, en nu. Scheelt toch weer inkomen :) .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 12:18

ja helaas op contract werkte ik ook maar 8 uur de rest was extra/invallen voor collega's....dus zou dan 9 euro extra krijgen in de week....en voor je door de procedure heen bent zijn we ook 4 tot 8 weken verder werd mij verteld aan de telefoon. dus of het haalbaar is denk ik niet...maar kan me vergissen hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:22

Je werkte op contract 8 uur maar maakte veel meer uren? Als de sodemieter aanvragen, ze gaan je daadwerkelijk gewerkte uren bekijken. Dus dat maakt zeker verschil.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:23

Inderdaad, als je structureel meer uren maakte dan kijken ze daar naar, en niet naar je contract grootte :) .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 12:23

dan ga ik er achteraan!

wel raar he dat je dat dan niet aan de telefoon te horen krijgt...misschien moet je er specifiek naar vragen ? of die vrouw aan de telefoon had haast....(zo klonk wel ze aan de telefoon).

moet nu eerst beltegoed gaan scoren ....pfff kunnen we dat niet ergens declareren ? ben al meer dan 20 euro kwijt aan bellen naar heel veel instanties in ieder geval...had het beter in m'n schulden kunnen steken!

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:34

Beste Boompje,

Ik wil je aanraden om naast de schuldhulpverlening ook eens met het juridisch loket te gaan praten. Uit jouw verhaal maak ik nl.op dat aan jouw ex leningen zijn verstrekt met jouw idkaart op jouw naam zonder jouw toestemming. Als dat zo is hebben de kredietverstrekkers grove fouten gemaakt. Als blijkt dat zij het krediet onrechtmatig hebben verstrekt zou het contract ongedaan gemaakt kunnen worden (nietig verklaren).

Sterkte

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:41

Boompje1985 schreef:
dan ga ik er achteraan!

wel raar he dat je dat dan niet aan de telefoon te horen krijgt...misschien moet je er specifiek naar vragen ? of die vrouw aan de telefoon had haast....(zo klonk wel ze aan de telefoon).

moet nu eerst beltegoed gaan scoren ....pfff kunnen we dat niet ergens declareren ? ben al meer dan 20 euro kwijt aan bellen naar heel veel instanties in ieder geval...had het beter in m'n schulden kunnen steken!

Mijn ervaring is dat je niet moet bellen maar langs moet gaan, of dat nou gaat om banken, belastingdienst, whatever, dan kan je veel beter informatieoverdracht doen en duidelijke afspraken (op papier desnoods) maken

Ben je al bij UWV geweest voor werkbemiddeling?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 12:52

@Cavaletto

volgens hun (krediet verstrekkers) heb ik per telefoon alsnog bevestiging gegeven..... schijnt dat ik mijn gegevens heb bevestigd in een telefoon gesprek (naam, geb.plaats en datum en rekening nr.)....een gesprek wat ik me niet herinner... (had iedereen kunnen zijn als je mijn id pas en bank pas hebt)....dat weet ik zeker tot op de dag van vandaag, aldus ik was toen 19 een zeer onzeker beïnvloedbaar en afhankelijk meisje die toen therapie zat en dus labiel overkwam...als ik toen had geweten wat alles inhield ....had ik nu geen problemen gehad....ik ben ondertussen al jaren netjes aan het aflossen en wil me liever richten op nu en doen en de toekomst dan dat ik er weer achteraan moet gaan er weer in moet duiken ik denk niet dat ik dat emotioneel gezien trek op het moment. tranen springen me nu al in de ogen dus nee....ik laat het zo ...daar waar ik nu stabiel ben en wil dat zo houden. en een nieuwe toekomst bouwen met m'n huidige vriend ...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 12:56

@ Colway nee ben er nog niet langs geweest...maar is volgende week in de planning!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:03

Stap morgen even de supermarkten binnen en vraag ze om de manager en een sollicitatie formulier.
Heb je de thuiszorg al benaderd? Bij de mensen thuis poetsen enzo.
Kijk ook eens bij marktplaats tussen de vacatures.
Even googlen op vacature arnhem.
Callcenters

Iig alvast heel veel succes met je nieuwe baan bij de post. Je gaat vast een hele goede postbode zijn. Zo één die zingend door de straten gaat en straks weer kan lachen en er weer zin in heeft!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:36

Hmmmm

Ik had eens een boedel beslag, ik woonde toen samen met mijn vriend.
( gewoon ingeschreven op adres, verder niks laten vast leggen.)

Mooi wel dat de deurwaarder ALLES op heeft geschreven, tot de 2 hondjes van mijn vriend, want die konden ook nog wat op brengen bij een verkoop.
Mijn bewindvoerder die ik destijds had zei tegen me niks aan te doen, breng de honden weg als ze werkelijk komen op alles op te laden en zeg dat ze weg gelopen zijn ( waren 2 oude niet ras hondjes)

De deurwaarder zei toen dat het op het grondgebied lag waar ik ingeschreven stond, dus mochten ze het in beslag nemen.
( Ik had een ziekenfond rekening niet betaald, orgineel was die 155 euro en nu opgelopen tot net over de 1000.......te gek voor woorden en nee ze wilden toen niet erop in gaan met een betaling regeling van 10 euro per maand....
Volgens de bewind voerder kon ik niks afbetalen en hun hebben ook ooit een brief gestuurd naar de DW.
Naja ik had zoiets van dan geef ik iedere week 2,50 van mijn leefgeld af.....
Hardnekkig gewon iedere maand dat geld gestort, en toch beslag gelegd!! ( is wel zo een 5 jaar geleden, dus kan dat het ondertussen allemaal veranderd is wat wel en niet mag)

Gelukkig kreeg ik een lening van de sociale dienst om de schuld te kunnen betalen.

Ik heb toen op papier een kamer gehuurd waar ik zg in woon.
Nu kunnen ze nooit meer wat afpakken van mijn vriend.

Succes ermee!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 12:39

jeej dat ze zelfs je honden meenemen gadverdamme ......ze nemen je kinderen toch ook niet af....wat piep zooi Grotevogel! bah! en onmenselijk ook ...iets van emotionele levende waarde willen verkopen! word er gewoon pissed van als ik je verhaal zo lees.....wie heeft hun (in het verleden)alle macht gegeven ja de k*t overheid want die verdienen er ook nog op! en wie kijkt erna of ze wel alle regels netjes volgen? het is toch van de zotte dat ze zo met mensen omgaan....!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:46

met alle respect... als je geen geld hebt en flink in de schulden zit, zijn huisdieren wellicht ook helemaal niet handig. Die kosten ook gewoon geld.

En emotionele waarde, tja, banketstaaf, maar de schuld moet nu eenmaal afbetaald worden, linksom of rechtsom.
Ze nemen je je kinderen ook niet af? mwah, weleens van jeugdzorg gehoord?

Je doet overkomen alsof schuldeisers er speciaal zitten om jou dwars te zitten, en dat is dus niet zo. Hun zijn niet verantwoordelijk voor jou schuld, dat ben je zelf (hiermee zeg ik niet dat je er altijd wat aan kunt doen, maar de verantwoording ligt wel bij de persoon die de schuld heeft)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:01

dat neemt niet weg dat ze geen klootzakken hoeven te zijn....ze kunnen normaal tegen je praten en in ieder geval je niet als stront behandelen. Dat is gewoon niet nodig. en tuurlijk doen ze hun werk snap ik ook wel maar de intonatie en de manier hoe ze met je omgaan vind ik niet nodig, je hoeft niet kortaf en bot te doen daar kiest iemand zelf voor....ik heb er gelukkig een bij die wel begrip toonde en daarmee is er al een verschil tussen dacht en nacht....en werd ook voor mij duidelijk dat het niet allemaal ongestelde telefoon trutten zijn....

ja huisdieren kosten geld dat klopt....en indd dat geld zou je beter in je schulden kunnen steken....maar je mag ook nog wel leven hoop ik....nee dat mag niet...je moet in leeg huis gaan liggen op koude kille grond en dan hopen dat je zo geld in het laatje krijgt.....voor hun!
want een kale kip kun je niet plukken maar er soep van trekken gaat prima! toch....???

ik ben benieuwd hoeveel mensen er aan onderdoor gegaan zijn ,die opgenomen zijn omdat ze het niet meer aan kunnen....

en heb zelf bij jeugdzorg gelopen dus ja ken ze wel weet ook wat ze doen....en dan nog moet er een hele hoop gebeuren voordat je weg gehaald word bij je ouders!

ja de frustratie lees je er vast wel vanaf ik bedoel het niet persoonlijk ......
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 04-05-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:04

Ik denk dat je wel bot en kortaf moet handelen als je zo'n baan hebt, want de hele dag door lopen er smekende, huilende, agressieve, etc mensen om je heen die tig redenen en excuses hebben waarom ze niet kunnen betalen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:04

Maar goed, je hebt bot en je hebt zakelijk. daar zit wel een nuanceverschil in. Maar dat ze niet medelevend handelen snap ik wel. Ze hebben een 'klus' te klaren

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:06

Tjongejonge, wat een taalgebruik zeg. Ik heb een aantal jaren debiteurenbeheer gedaan en gelukkig had ik een paar collega's om me heen zitten waardoor ik getuigen had, maar ooit was er iemand erg kwaad op me omdat ik vond dat we toch recht hadden op ons geld. Heb hem heel netjes toegesproken maar hij vond toch echt dat ik een ongelooflijk k.twijf was. Dit vertelde hij ook aan de vertegenwoordiger. De indruk die ik krijg uit jouw berichten is toch dat je absoluut niet de gemakkelijkste bent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:12

Punt is dat veel mensen zich nogal snel onheus bejegend voelen.
Wat verwacht je? Oooh mevrouw, wat verschrikkelijk vervelend voor u! natuurlijk krijgt u uitstel!. Je bent waarschijnlijk de zoveelste die die dag belt, met het zoveelste trieste verhaal. Niks is nieuw voor die mensen, ze hebben alles al gehoord, waarvan de helft vaak nog gelogen is ook.
Ik heb ook op oa de debiteurenadministratie gezeten (van een zorgverzekeraar, en van een telefoonprovider) en ik heb dezelfde indruk als Kinke. Sorry.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:15

't probleem is vaak ook dat degene met de schulden vindt dat iedereen maar onbeperkt mee moet gaan in wat voor die persoon het beste uitkomt. Helaas is er bij ieder bedrijf een grens, een keer houdt het op.